Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:41

Maar de dierenarts mag geen beslissing nemen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:53

De dierenarts kan adviseren wat hij wilt maar mag / kan nooit de knoop doorhakken.
Wel is een dierenarts (verplicht?) meldingen te maken bij de dierenpolitie maar dat is helaas nogal ironisch in dit geval.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 00:14

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:45

Ze lezen hier echt nog wel mee hoor. Nu een stukje op fb met een filmpje over ene Zaza die ze in hebben moeten laten slapen. En dat Owen beter is dan haar

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 11:34

Moderatoropmerking:

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 11:43

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door xingridx op 23-02-23 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 11:55

Zo jammer dat ik hun berichten niet meer kan lezen op facebook :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:39

Ja, Bokt lijkt meer een gratis cursus voor ze te worden hoe ze met de kritische kant moeten omgaan.

Hopelijk leest hun veearts mee, die met naam wordt genoemd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:44

friezenfan2 schreef:
Een stage vooral in de paardenwereld is gewoon veredeld vrijwillgerswerk. Of tenminste heel vaak.
Wij mochten niet eens betaald worden.

Je wordt als stagiair in de paardenwereld veelal ingezet als professioneel poepschepper.
Laatst bijgewerkt door Karma op 12-01-23 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:48

Moderatoropmerking:

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:15

superpony schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Toevallig heb ik voor de meeste zaken dezelfde DA als PZB, een van de besten hier uit de regio overigens, dus natuurlijk heeft hij klanten. Wat een gekke opmerking. Dit is een dierenarts die het meteen aangeeft als het niet meer gaat en eigenlijk al eerder, als het tegen het randje aan zit, maar zoals hij elke dierenarts is het altijd aan de klant om een eindbeslissing te maken. Meer dan diagnosticeren en adviseren kan hij niet. Ik vind daarom niet dat je naar een veearts moet wijzen, hij is niet verantwoordelijk voor de keuzes die eigenaren maken, of het nou PZB is of een particulier.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:44

Moderatoropmerking:
Bericht leeggehaald ivm speculatie
Laatst bijgewerkt door xingridx op 13-01-23 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm speculatie

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:52

Citaat:
Moderatoropmerking:
Bericht leeggehaald ivm speculatie

En hier alleen maar goede ervaringen met deze dierenarts, al heel veel jaren klant. ;)

Overigens is dit ook niet de plek om een dierenarts zonder enige context of een andere kant van het verhaal zwart te praten. Iedereen kan ergens een negatieve ervaring hebben, maar dat geeft absoluut geen volledig beeld over die persoon en zijn kennis en kunde.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:35

Elke dierenarts zal wel eens een fout maken, maar vind het ook zeer onterecht om die man hier nu te bespreken.
Hij heeft hier niets mee te maken, kan hen alleen adviseren, hij kan ze niet dwingen om die pony in te laten slapen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:11

lies schreef:
Elke dierenarts zal wel eens een fout maken, maar vind het ook zeer onterecht om die man hier nu te bespreken.
Hij heeft hier niets mee te maken, kan hen alleen adviseren, hij kan ze niet dwingen om die pony in te laten slapen.

Mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 22:27

Nee klopt, je kan niemand dwingen, nog maar goed ook anders was ik mijn paard destijds onterecht kwijt geweest.

Maar change3, waarom heb ik niet het recht om mijn ervaring te delen? Jij deelt die van jou toch ook hier, alleen is die tegenovergesteld dan die van mij.
Dan is het hier ook niet de plek om een dierenarts een veer in de r**t te steken ;)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 22:40

Ik heb jaren deze veearts gehad toen ik nog in het oosten woonde. Commerciele jongen maar wel een goede arts die zeer innovatief is. Om hem nu af te fikken hier lijkt mij niet gepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 23:02

Daar mag iedereen zijn eigen mening over hebben toch?
Grappig dat iedereen in dit topic pzb afbrand maar ik mijn mening over deze dierenarts niet mag geven.

Laten we nu maar weer over pzb hebben dan, aangezien we het toch niet eens gaan worden, en dat is prima, maar fik mijn mening en ervaring dan ook niet af.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 23:05

Romy1234 schreef:
Daar mag iedereen zijn eigen mening over hebben toch?
Grappig dat iedereen in dit topic pzb afbrand maar ik mijn mening over deze dierenarts niet mag geven.

Laten we nu maar weer over pzb hebben dan, aangezien we het toch niet eens gaan worden, en dat is prima, maar fik mijn mening en ervaring dan ook niet af.

Ik vindt niet dat je de dierenarts verantwoordelijk kunt houden voor hoe deze stichting handelt.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 23:07

Moderatoropmerking:

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 01:00

Change3x schreef:
superpony schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Toevallig heb ik voor de meeste zaken dezelfde DA als PZB, een van de besten hier uit de regio overigens, dus natuurlijk heeft hij klanten. Wat een gekke opmerking. Dit is een dierenarts die het meteen aangeeft als het niet meer gaat en eigenlijk al eerder, als het tegen het randje aan zit, maar zoals hij elke dierenarts is het altijd aan de klant om een eindbeslissing te maken. Meer dan diagnosticeren en adviseren kan hij niet. Ik vind daarom niet dat je naar een veearts moet wijzen, hij is niet verantwoordelijk voor de keuzes die eigenaren maken, of het nou PZB is of een particulier.

Dat vind jij.

Deze veearts ziet al een tijd hoe deze stichting werkt en blijft erheen gaan. Hij kan ook stoppen met hieraan meewerken.
En hij kan bij schrijnende gevallen wel degelijk melding maken als mensen zijn advies met bijv inslapen niet volgen, waar dit wel nodig zou zijn.

Dus ja, ik vind wel degelijk dat een professional als een veearts hier ook iets aan kan doen. En nee, daar hoef ik deze arts niet voor te kennen, het is gewoon mijn mening.

Zelfde als toen ik lesgaf ook weleens aan heb gegeven dat iets echt anders moet of dat ik niet meer wilde komen om bepaalde redenen. Ga echt niet staan lesgeven als ik dingen zie die lijnrecht tegenover mijn manier van werken en denken staan.

Er zijn trouwens wel meer veeartsen en klinieken met klanten, waar ik never mijn paarden (nog) naartoe zou brengen.
Dat een ander die prima vindt, vind ik allemaal best.

Buiten dat denk ik ook dat dit wel via via bij deze veearts terecht komt en hij zelf kan nadenken hoe dit voor zijn cv staat.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 07:24

Kunnen we weer ontopic?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 07:54

Ik vind dit toch ook wel een interessant ingangspunt hoor. Het gaat er om dat PzB dingen doet die eigenlijk ethisch onverantwoord zijn, hoezo mag een DA die al jaren hieraan meewerkt dan niet tegen het licht worden gehouden?

Ofwel wordt het door PzB qllemaal overdreven om geld binnen te harken en doet de DA gewoon zijn werk en is er niks van te zeggen, ofwel is de DA net zo goed fout bezig door niet aan de bel te trekken maar gewoon fijn de factuur te sturen en ze veel succes te wensen.

Het is ondertussen wel duidelijk dat via social media en 'gezond verstand' van paardenmeisjes op internet het niet gaat lukken om foute handel van PzB naar boven te brengen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 08:40

Tja over die veearts kan ik niet echt een mening hebben vind ik, want het kan prima iemand zijn die gewoon zijn best doet en keurig handelt. Je hoort alleen de verhalen van hun klant en dat hoeft absoluut niet hetzelfde te zijn als wat er tegen die klant gezegd werd.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 08:45

Superpony: Een melding bij de dierenpolitie maken heeft niet zoveel zin, gezien PZB samenwerkt met de dierenpolitie en zulke gevallen juist door hen bij PZB terecht komen. Dit weet ik omdat een vriendin van mij bij de dierenpolitie in onze regio werkt.

Dat jij het er niet mee eens bent dat een dierenarts hen niet stop zet als klant, geeft je natuurlijk niet het recht om hem in een negatief daglicht te zetten. Concreet gezien weet je eigenlijk helemaal niet welke adviezen hij geeft op een enkele na, en dat PZB er niks mee doet is niet zijn verantwoordelijkheid, net zoals bij elke beslissing die een andere eigenaar maakt. Nu weet ik uit ervaring dat hij het meteen aangeeft als het niet meer gaat, en weten we hier uit ervaring dat PZB daar niet altijd iets mee doet.

Daarnaast moeten we niet vergeten dat PZB ook veel goede dingen heeft gedaan qua zorg, én weten we in sommige gevallen helemaal niet of ze het aandikken of niet voor de donaties. Het is niet zo zwart wit als jij het bekijkt.

Laten we inderdaad maar weer ontopic gaan. ;)