Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:50

Hermelientje schreef:
Peperplant schreef:
Ik zit heus niet op een excuus te wachten, maar zou het wel op prijs stellen wanneer mensen niet zomaar dingen gaan verkondigen waarvan ze denken hoe het is gegaan.
Wij gedupeerden zijn misschien zeker naief en dom geweest. Daar zijn redenen voor...te weinig kennis is daar zeker 1 van, alle argumenten aangedragen in het topic daarvan zijn velen op hun plaats, maar.....
dit geeeft geen vrijbrief voor harteloze handelaren zo met paarden om te gaan!!!
Hoe stom het slachtoffer ook is in andermans ogen....het zou tot de normale menselijke normen en waarden moeten horen om niet zo met levende wezens om te gaan.

De uitzending heeft wellicht niet alles helder kunnen krijgen.
Excuses aanvaard hoor

Precies je zegt het helemaal goed. Al die argumenten horen geen vrijbrief te zijn voor bedrog. Dat hoort niet te gebeuren, of het nu om verblind van liefde, naïef, goedgelovig, dom, te gehaast of wat dan ook gaat van de kant van het slachtoffer oplichting is oplichting en dat is fout. Als het om zoiets als een huis of een auto of schulden gaat is het al verschrikkelijk voor het slachtoffer, maar hier gaat het ook nog eens ten koste van nog een levend wezen.

Het ergste is ook nog dat door oplichters ook meestal ongelofelijk wordt gelogen als het al tot een rechtzaak komt, en het zal wel niemand verbazen dat er zulke goede leugenaars bij zijn dat zelfs rechters erin trappen (echt waar Russell!). Ik dacht vroeger altijd dat je de waarheid moest spreken voor het gerecht, maar door schade en schande wijs geworden heb ik gemerkt dat deze types ongestraft en ongecontroleerd kunnen liegen en bedriegen, ook daar.

Ik heb op verschillende manieren de schade ondervonden die pathalogische leugenaars en mensen zonder enig geweten kunnen aanrichten, en geloof me, daar doe je weinig tegen...

Ze deinzen er gemiddeld niet voor terug om hun eigen slachtoffers ook nog volledig zwart te maken en doen dat met zoveel verve dat mensen er nog intrappen ook.

Dus dat rechters en politiemensen erin tuinen is niet verbazingwekkend, dat zijn namelijk ook maar mensen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:59

Hermelientje schreef:
En verder is het kennelijk ook nogal persoonsgebonden wat je een matig paard vind, ik vond die schimmel uit de uitzending drie keer niks, maar bijvoorbeeld Nombrado die zelf zegt dat ze verstand van zaken heeft dacht daar weer heel anders over en meer mensen in dit topic vonden het wel een leuk paard.

Wacht even
je dan de merrie 3x niks vinden.
Het gaat hier om (zoals men zegt) een slachtpaard, want zakt door de rug??
Gek genoeg kon de merrie nog lekker in balans draven....
als een paard een weke rug heeft, wil niet zeggen dat hij er door gezakt is.
Bovendien even een note
als de merrie, die volgens Roelie met haar is achterovergeklapt, net zo gereden werd als een ander paard die ik Roelie heb zien rijden op de foto, begrijp ik goed, dat een paard achter over klapt.
Vervolgens is dit volgens haar zeggen, we hebben het niet gezien
we hebben ook niet gezien dat de merrie van de slacht kwam (of bewijzen ervan)
we hebben ook niet gezien , dat er bewijs is van röntgen foto's van de te zeggen spat van de pony Lucky. We weten ook niet of Lucky nu behandeld wordt voor spat, of dat hij spatbeslag krijgt (moeder wist niet eens wat het was, dat geeft mij al twijfel of ze wel een dierenarts gesproken heeft over de opties dit te ondersteunen of te verhelpen
Het zijn allemaal woorden/verhalen , géén bewijzen volgens de wet, die feiten zullen echt door een rechter beoordeeld moeten worden. Ik heb een entingsboekje in het programma voorbij zien komen, maar geen paspoort.
als je 2 partijen hebt, heb je daarin allebei harde bewijzen nodig
met zon videootje/uitzending , wordt je niet veroordeelt.
Nogmaals, we weten het niet (allemaal)
Het gevoel wat het mij geeft, is dat er meer aan de hand is , dan dat er getoond wordt.

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:06

nombrado schreef:
Hermelientje schreef:
En verder is het kennelijk ook nogal persoonsgebonden wat je een matig paard vind, ik vond die schimmel uit de uitzending drie keer niks, maar bijvoorbeeld Nombrado die zelf zegt dat ze verstand van zaken heeft dacht daar weer heel anders over en meer mensen in dit topic vonden het wel een leuk paard.

Wacht even
je dan de merrie 3x niks vinden.
Het gaat hier om (zoals men zegt) een slachtpaard, want zakt door de rug??
Gek genoeg kon de merrie nog lekker in balans draven....
als een paard een weke rug heeft, wil niet zeggen dat hij er door gezakt is.
Bovendien even een note
als de merrie, die volgens Roelie met haar is achterovergeklapt, net zo gereden werd als een ander paard die ik Roelie heb zien rijden op de foto, begrijp ik goed, dat een paard achter over klapt.
Vervolgens is dit volgens haar zeggen, we hebben het niet gezien
we hebben ook niet gezien dat de merrie van de slacht kwam (of bewijzen ervan)
we hebben ook niet gezien , dat er bewijs is van röntgen foto's van de te zeggen spat van de pony Lucky. We weten ook niet of Lucky nu behandeld wordt voor spat, of dat hij spatbeslag krijgt (moeder wist niet eens wat het was, dat geeft mij al twijfel of ze wel een dierenarts gesproken heeft over de opties dit te ondersteunen of te verhelpen
Het zijn allemaal woorden/verhalen , géén bewijzen volgens de wet, die feiten zullen echt door een rechter beoordeeld moeten worden. Ik heb een entingsboekje in het programma voorbij zien komen, maar geen paspoort.
als je 2 partijen hebt, heb je daarin allebei harde bewijzen nodig
met zon videootje/uitzending , wordt je niet veroordeelt.
Nogmaals, we weten het niet (allemaal)
Het gevoel wat het mij geeft, is dat er meer aan de hand is , dan dat er getoond wordt.

heb je de uitzending goed bekeken? Marialva zegt zelf dat het een slachtpaard is!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:09

moija schreef:
heb je de uitzending goed bekeken? Marialva zegt zelf dat het een slachtpaard is!

ze verteld 2 verschillende verhalen....ene verhaal tegen de potentiële kopers, en tegen roelie het andere verhaal.
vraag dus, welke is waar??????
Waar is het bewijs?

moija

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:10

ja natuurlijk die kopers moet ze aan verkopen! gaat ze natuurlijk niet vertellen dat het een slachtpaard is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:11

nombrado schreef:
moija schreef:

ze verteld 2 verschillende verhalen....ene verhaal tegen de potentiële kopers, en tegen roelie het andere verhaal.
Waar is het bewijs?

welke denk je zelf die waar is..... het verhaal dat ze tegen potentiele kopers verteld, of het verhaal dat ze verteld als ze denkt er niet wijzer van te worden

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:13

en daarom zijn wss die beelden gemaakt he dat ze de kopers juist andere dingen verteld

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:14

Dat denk ik idd ook, als er niet genoeg bewijs was dan had Alberto het nooit mogen uitzenden, want dan was het smaad geweest als ik me niet vergis :)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:17

@Nombrado

Het woord slachtpaard gebruikt de handelaar zelf in de uitzending, dat heb ik niet gezegd. (Als ze ooit voor de rechter komt zal ze vast wel zeggen dat ze slachtpaard net als tyfusbok als koosnaampje gebruikt voor haar paarden ;) ).

Ik zou inderdaad nooit zo'n paard kopen als die schimmel (en oa Mindfields en Russell kennelijk ook niet), jij misschien wel dus dat geeft precies weer wat ik veel eerder in dit topic ook al zei: er zijn veel meningen in paardenland dus is het voor nieuwelingen ook erg moeilijk naar wie ze moeten luisteren. Want er wordt wel zo gemakkelijk gezegd dan moeten ze maar een ervaren iemand meenemen, maar als je zelf weinig verstand hebt van iets kun je ook moeilijk beoordelen wie er dan wel verstand van heeft.

Ik snap niet zo goed waar de rest van je post over gaat.

Ik vond dat er veel ruimte werd geboden voor weerwoord.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:20

die schimmel zou ik idd ook niet willen kopen hoor...
niet mijn ding :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:20

Newnails................ als ondertussen rechtzakendeskundige.......... denk ik dat je een beetje moet opletten hoe en wat je post.

neem nou alsjeblieft van mij aan dat deze post alleen maar tegen je gaat werken in een rechtzaak........... kijk uit
dit is goed bedoeld...........kijk uit hoe en wat je post..........

als je het niet op de voorpagina van de telegraaf wil moet je het niet posten, soms is het verstandiger om dingen voor jezelf te houden............ of om ze minder emotioneel aan te kleden.

alsjeblieft, voor jezelf en voor de zaak ........ hou daar rekening mee, met dit soort posten word je bij de rechter om je oren geslagen.........

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:22

Er is veel meer aan de hand als wat er is getoond. Dat kun je van me aannemen. Na een aantal maanden met haar een stal gedeelt te hebben kwam ik er pas achter hoe de vork in de steel zat. Ik vertrouwde haar ook en ik ben toch echt geen noob met paarden en bezit een aardige mensenkennis. Ze pakt je beetje bij beetje helemaal in om je vervolgens keihard onderuit te schoppen en met de noorderzon te vertrekken.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:27

Degene die gedupeerde zijn:

Kiwiko heeft een punt, kijk uit wat je hier post.

Waarom denk je dat de mods van bokt hier al zelf zoveel post weghalen?? Ook zij willen niet voor de rechter gedaagd worden.

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:28

Thanks moest het ff kwijt is al aangepast. :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:31

ben het idd wel eens met kawiko en nicole3939...

we snappen dat jullie je meer dan rot voelen over wat er gebeurd is,
en dat je graag degene van dit leed voor de rechter zou willen zien,
en je je gelijk willen halen...!!
maar zo is het niet de manier...
let op jullie woorden, en sla pas terug in de rechtzaal!!!

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:32

newnails kan me ook voorstellen dat je vreselijk boos bent en dat je er zeker niet op zit te wachten om je te verdedigen.
denk dat je gewoon begrip wil en mensen die achter je staan.

nou ik sta er in ieder geval en vele met je!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:34

nombrado schreef:
moija schreef:

Waar is het bewijs?

ben dit topic nu al dagen aant volgen, zitten heel wat uren in...
maar men, ik zou toch haast gaan denken dat je een handlanger van C bent ofzo
waarom steeds JOUW zin door drijven en een ander zo tegen spreken??

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:34

Volgens mij zijn de gedupeerden hard bezig om alle genoemde zaken ook om te zetten in bewijsbaar materiaal. Ik hoop echt van harte dat het jullie gaat lukken om deze zaak in de rechtzaal te winnen. Samen staan jullie sterk! Succes :)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:37

MIJN IDEE :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:47

nicole3939 schreef:

MIJN IDEE :j

Maar liefst 86 posten in iets meer dan 24 uur..... De overige 640 posten deed ze/hij ruim 5 jaar over....

Pfff het gaat hier wel hard hoor :j
*gaat nog ff een stuk of 20 pagina's bijlezen...*

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:50

Hermelientje schreef:
@Nombrado

Het woord slachtpaard gebruikt de handelaar zelf in de uitzending, dat heb ik niet gezegd. (Als ze ooit voor de rechter komt zal ze vast wel zeggen dat ze slachtpaard net als tyfusbok als koosnaampje gebruikt voor haar paarden ;) ).

Ik zou inderdaad nooit zo'n paard kopen als die schimmel (en oa Mindfields en Russell kennelijk ook niet), jij misschien wel dus dat geeft precies weer wat ik veel eerder in dit topic ook al zei: er zijn veel meningen in paardenland dus is het voor nieuwelingen ook erg moeilijk naar wie ze moeten luisteren. Want er wordt wel zo gemakkelijk gezegd dan moeten ze maar een ervaren iemand meenemen, maar als je zelf weinig verstand hebt van iets kun je ook moeilijk beoordelen wie er dan wel verstand van heeft.

Ik snap niet zo goed waar de rest van je post over gaat.

Ik vond dat er veel ruimte werd geboden voor weerwoord.

het gaat om feiten
en die feiten (harde bewijzen voor de rechter) hebben we niet gezien op de uitzending
bovendien heb ik nergens gezegd dat ik dit paard zou willen kopen! Daar gaat het niet om. Het gaat om het slachtpaardverhaal. (bewijsbaar waar voor de rechter of niet)

Mijn post gaat over, dat iedereen hier een oordeel heeft over niet bewijsbare feiten.
realiseren jullie je eigen wel, hoe makkelijk het is, iemand zonder bewijzen , iemand beschuldigen?
zo zijn de oorlogen ook begonnen.
En dat je iemand ten gronde kan richten/wel of niet waar.
dat is niet aan ons, dat is aan de rechter.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:52

Tsja die opmerking over Nombrado maakte ik gister al maar toen was ik volgens mensen té achetrdochtig en kreeg zelfs meerdere pb's erover ;)

Dat het iig niet C zelf is dat is inmiddels duidelijk, maar ik vind het hardnekkig op dingen in blijven gaan die niet direct iets mt de praktijken van C of de uitzending te maken hebben gewoon irritant(meerdere keren vragen of bokkers C écht iets aan zouden doen, opmerking naar GentleGiant over áltijd paarden naar de slacht enz) en gewoon de hele toon van de berichten stond me echt niet aan, al is de manier van typen iets minder vervelend geworden het blijft apart.
Maar naja t zal wel, geen idee waarom diegene zo fanatiek blijft in dit topic en dan vooral fanatiek tegen de mensen die anti-C zijn!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:53

capopjekop schreef:
Dat denk ik idd ook, als er niet genoeg bewijs was dan had Alberto het nooit mogen uitzenden, want dan was het smaad geweest als ik me niet vergis :)

Alberto is geen rechter,maar programma maker
Hij gaat daar niet over!
daarom moest hij van de rechter ook de advocaat van de betreffende handelaar horen.

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:54

nombrado;laten we het er op houden dat wij wel van mening zijn dat ze schuldig is en jij wacht tot de rechter oordeeld.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:56

Hopelijk is de rechter een bokker :+