Hermelientje schreef:Peperplant schreef:Ik zit heus niet op een excuus te wachten, maar zou het wel op prijs stellen wanneer mensen niet zomaar dingen gaan verkondigen waarvan ze denken hoe het is gegaan.
Wij gedupeerden zijn misschien zeker naief en dom geweest. Daar zijn redenen voor...te weinig kennis is daar zeker 1 van, alle argumenten aangedragen in het topic daarvan zijn velen op hun plaats, maar.....
dit geeeft geen vrijbrief voor harteloze handelaren zo met paarden om te gaan!!!
Hoe stom het slachtoffer ook is in andermans ogen....het zou tot de normale menselijke normen en waarden moeten horen om niet zo met levende wezens om te gaan.
De uitzending heeft wellicht niet alles helder kunnen krijgen.
Excuses aanvaard hoor
Precies je zegt het helemaal goed. Al die argumenten horen geen vrijbrief te zijn voor bedrog. Dat hoort niet te gebeuren, of het nu om verblind van liefde, naïef, goedgelovig, dom, te gehaast of wat dan ook gaat van de kant van het slachtoffer oplichting is oplichting en dat is fout. Als het om zoiets als een huis of een auto of schulden gaat is het al verschrikkelijk voor het slachtoffer, maar hier gaat het ook nog eens ten koste van nog een levend wezen.
Het ergste is ook nog dat door oplichters ook meestal ongelofelijk wordt gelogen als het al tot een rechtzaak komt, en het zal wel niemand verbazen dat er zulke goede leugenaars bij zijn dat zelfs rechters erin trappen (echt waar Russell!). Ik dacht vroeger altijd dat je de waarheid moest spreken voor het gerecht, maar door schade en schande wijs geworden heb ik gemerkt dat deze types ongestraft en ongecontroleerd kunnen liegen en bedriegen, ook daar.
Ik heb op verschillende manieren de schade ondervonden die pathalogische leugenaars en mensen zonder enig geweten kunnen aanrichten, en geloof me, daar doe je weinig tegen...
Ze deinzen er gemiddeld niet voor terug om hun eigen slachtoffers ook nog volledig zwart te maken en doen dat met zoveel verve dat mensen er nog intrappen ook.
Dus dat rechters en politiemensen erin tuinen is niet verbazingwekkend, dat zijn namelijk ook maar mensen.