Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:07

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

superpony

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:18

Het meest frustrerende zijn toch wel de reacties van hun fans die denken dat dit allemaal geweldig is, zonder enige kennis van zaken.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:34

Ik blijf het vreemd vinden dat de dierenarts hier never nooit ingrijpt, dat niemand onder de fans ook maar iets ziet aan de paarden en ponys, de shets lopen lusteloos en pijnlijk rond en nog krijgen ze vol lof meldingen.... Sla mij maar neer hoor want ik snap het niet.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:01

superpony schreef:
Het meest frustrerende zijn toch wel de reacties van hun fans die denken dat dit allemaal geweldig is, zonder enige kennis van zaken.

Dat is het ook, maar ja, in het land der blinden is eenoog koning. En als je je omringt door mensen die blij worden van het "redden van slachtrijpe paarden", dan kun je dit soort reacties verwachten. Daarnaast wordt er flink gecensureerd, dus een andere kant van de medaille wordt niet getoond.

Annemiekev schreef:
Ik blijf het vreemd vinden dat de dierenarts hier never nooit ingrijpt, dat niemand onder de fans ook maar iets ziet aan de paarden en ponys, de shets lopen lusteloos en pijnlijk rond en nog krijgen ze vol lof meldingen.... Sla mij maar neer hoor want ik snap het niet.

Ik ga niet slaan (je zou eens terugslaan... :+ ), maar een dierenarts kan gemiddeld genomen niet echt ingrijpen. Hooguit advies geven. Diegenen die zo blij zijn dat de dieren weer lopen, zien enkel die benen bewegen en vergeten te kijken naar die enorme van pijn verbeten blik die sowieso dat eerste diertje heeft

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:19

Moderatoropmerking:

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:21

Je kunt contact opnemen met "Stop zinloos geweld tegen dieren"....

Spoiler:
_O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:30

Maar kijk eens rond op internet, facebook bijvoorbeeld.

Iemand deelt een succes verhaal van een paard dat "zogenaamd" bij de slacht vandaan is gered.
Ik zeg idd zogenaamd, want de juiste omschrijving zal moeten zijn "paardje ging anders naar de slacht".
En ja sommige komen er ook echt wel weer bovenop, dat zal ik ook echt niet ontkennen.
Maar als je dan de reacties gaat lezen is een groot deel ervan:
* Ohhhh waar kan ik een paard redden van de slacht*
Dat deel is soms groter dan dat iemand ermee complimenteert dat degene goed werk heeft geleverd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:35

Het is vast toeval dat in dit topic niet meer gereageerd wordt door PZB ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:51

Ze zijn vrij om te reageren natuurlijk!
Graag zelf, want wellicht zien hun dingen pas anders, neem bv de röntgenfoto's van de shet. Wie weet hebben wij het bij het verkeerde eind.

Maar dan ook echt inhoudelijk. Niet een berichtje jullie zijn welkom om langs te komen.
Dus wel echt info waar we iets mee kunnen

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:58

Annemiekev schreef:

Ik snap dat wel. Net zoals eer dierenartsen zijn die in de hondenwereld zich onethisch bezig houden dan zullen die er in de paardenwereld ook zijn. En ja ook een DA kan iets doen. Melding maken weigeren de dieren te behandelen op deze manier. En dus niet meewerken aan onethische praktijken. Al zullen ze dat laatste niet snel doen vermoed ik want daarmee lijdt het dier nog meer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 17:10

Earth schreef:
pmarena schreef:
Tja ik weet simpelweg net hoe erg die kleine er aan toe is (het speculatie-niveau lijkt vrij hoog) en hoeveel kans op verbetering er nog is. Als 1 en ander nog aardig kans heeft om beter te worden dan is het zo slecht niet om het beestje een kans te geven denk ik.

Maar ik vind hem er elke keer heel sneu bij staan / lopen, inderdaad die uitstraling van niet echt aanwezig zijn :(:) Als er niks beters in zit dan dit.....

Ze geven zelf aan dat het hoefbeen zwaar gekanteld is en dat het hoefbeen ook voor een deel is opgelost. Dus tsja, wat valt er nog over te speculeren...

Ik vind PZB zelf ook niet echt een betrouwbare bron qua communicatie wat voor problemen hun dieren nu eigenlijk exact hebben en wat dit nu precies inhoudt. Het komt op mij over als een behoorlijk risico op het communiceren van een verhaal zoals je wel vaker hoort van iemand die de dierenarts maar half begrepen heeft....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:06

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door xingridx op 23-02-23 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:15

We geven ze wel inspiratie voor nieuwe berichten op fb :) toevallig nu een bericht over de bruine shetlander op het filmpje.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:24

Mijn handen kriebelen om een reactie te plaatsen maar dan lokt PZB me alleen maar uit de tent. Ga je schamen PZB om op die manier zieltjes te winnen, om maar andere misstanden proberen te verdoezelen. Het is goedkoop en uiteindelijk vallen jullie toch wel door de mand.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:55

Moderatoropmerking:

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:56

Earth schreef:
Mijn handen kriebelen om een reactie te plaatsen maar dan lokt PZB me alleen maar uit de tent. Ga je schamen PZB om op die manier zieltjes te winnen, om maar andere misstanden proberen te verdoezelen. Het is goedkoop en uiteindelijk vallen jullie toch wel door de mand.

Ook hier kriebelt het hoor.....schaam je pzb

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:08

Ik heb het maar even opgezocht op FB maar het gaat dus niet om een hoefbeen maar om een[b] hoefschoen[/b]

Dat is natuurlijk totaal wat anders en zo komen die rare verhalen de wereld in. Zo'n geprinte schoen zou best kunnen helpen en zo zijn er nog legio schoen modellen
Ik houd nog even een slag om de arm wat Owen betreft. Ik geloof eerlijk gezegd niet zo dat het hoefbeen opgelost is dan zou hij er niet zo bij lopen. Het zou mooi zijn als ze de rontgenfoto zouden toevoegen aan zijn verhaal.
Daarnaast heb ik ook voorbeelden gezien van paarden die flink bevangen waren incl kanteling (zelfs zoolbreuk)die er toch boven op kwamen. Even buiten beschouwing wat ik er persoonlijk van vind.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:12

Ben er toch echt zeker van dat ze het hadden over het printen van een hoefbeen maar wellicht hebben ze het bericht gecorrigeerd. Zou kunnen.
Maar een hoefschoen of een hoefbeen printen is om het even. De hoef is niet te vervangen met een printje.
(Ik neem aan dat ze geen 'normale' hoefschoenen bedoelen; die hoef je niet te 'printen). En lossen overigens niks op in deze situatie.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 11-01-23 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:19

Hier gaan ze niet reageren want hier kunnen ze tegenwoord niet verwijderen op fb wel… zo druk hebben ze het niet met het redden van zielige paarden want ze zitten de hele dag op fb onderhand >;) tja en zolang er nog zoveel mensen oe en ah zeggen denk die dierenarts zo weer goed reclame voor mij die werkt er maar al te graag mee samen want de donaties betalen de rekeningen wel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:14

waarom zou je een hoefschoen printen, die zijn er al genoeg van weetikhoeveel merken :)
En dan nog, dan zou je een hele tijd moeten testen met modellen/bevestigingsmateriaal/slijtage etc.etc.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:17

Kinke schreef:
waarom zou je een hoefschoen printen, die zijn er al genoeg van weetikhoeveel merken :)
En dan nog, dan zou je een hele tijd moeten testen met modellen/bevestigingsmateriaal/slijtage etc.etc.

Nee ze bedoelen een echte hoefschoen begreep ik in dat geval. Ze dachten in de context van je kunt ook een kies laten printen in het printen van een hoefschoen of een hoefbeen. Beide kunnen niet.
Ik heb de post terug gevonden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:27

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet aan de Bokt regels voldoet

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:19

Eens. De pony heeft een sincker. Dat in combi met een deels opgelost hoefbeen kan niet anders dan leiden tot een ontschoening. De hoefschoen is losgelaten. Dat weten ze volgens mij heel goed; die boodschap moeten ze hebben gekregen van hun veearts.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:31

Misschien en knuppel in het hoenderhok, maar zijn er überhaupt bewijzen van aanwezigheid van/samenwerking met een dierenarts?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:34

Ailill schreef:
Misschien en knuppel in het hoenderhok, maar zijn er überhaupt bewijzen van aanwezigheid van/samenwerking met een dierenarts?

Jawel, er zijn veel filmpjes te vinden dat de dierenarts er is :j Arthur Asveld.