Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:19

iedereen is in ieder geval weer even wakker geschud!
en laten we wakker blijven!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:21

moija schreef:
iedereen is in ieder geval weer even wakker geschud!
en laten we wakker blijven!

PRECIES.......... helemaal mee eens!!!

Tivoli

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:22

Ik vind een excuusje hier wel op zijn plaats als ik eerlijk ben :\

BonaFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:23

pff handelaren (soms).. belachelijk, maja hoop dat het nu stopt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:24

Peperplant schreef:
Peperplant schreef:

Weer niet goed geluisterd, gekeken en opgelet !!
Ik ben de koper van het paard , heb daar al mijn spaarcenten voor betaald,en zorg al 5 jaar met alle liefde en kosten die dit met zich meebrengt voor dit paard! En geloof me ...kosten hebben we gehad aan DA,osteopaat etc
Ik onderhou dit paard financieel dus heel goed en ook zorg ik goed voor haar. Ik kan er dan niet op rijden maar geniet van elk moment dat zij daar in de wei staat te genieten.
Dus lees voordat je oordeeld over iemand!
Ik ben slachtoffer en geen persoon die mensen belazerd, daar willen wij als gedupeerden dus anderen voor behoeden met dit alles.

ik weet dat jij koper bent van het paard, volgens de film ben je ook verkoper van het paard geweest :) althans ik heb begrepen dat jij het paard verkocht hebt voor een symbolisch bedrag van 50 euro en het na de advertentie teruggekocht heb...... voor 2500 euro

als ik dit helemaal verkeerd begrepen heb dan sorrie......... maar dat is wat ik uit de uitzending begreep

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:24

@Peperplant: super dat je dit paard niet uit teleurstelling hebt doorverkocht en ze bij jouw toch een goed tehuis heeft gevonden.

@Roelie: Moedig dat je hebt meegeholpen dit aan het licht te brengen.

@Marialva: mocht je nog eens meelezen dan hoop ik dat er voor jou zoiets als karma bestaat en je vanzelf krijgt wat je verdient ;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:25

Ach Moija, zelfs op dit moment worden er mensen opgelicht...

Kan me nog een gezellige vent herinneren, leuk pilsjes in de kantine drinken met iedereen, die met gerust hart paarden van 25 jaar als 12 jarige verkocht aan kinderen om op te rijden. En iedereen wist ervan, maar heel wat mensen stuurden onbekwame kopers, type geen verstand ervan maar kind wil pony naar die bewuste handelaar, want het was toch zon goeie vent.

Hij had ook best wel eens een leuke pony (hij kocht liefst paardjes uit scheidingszaken enz. op) maar het was feitelijk een soort Russchische roulette.
Kijk, ook handelaren worden wel eens belazerd, maar er zitten er heel wat tussen die hun verlies niet willen nemen, maar zon pony toch doorverkopen, liefst nog met winst...

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:27

Ik zit heus niet op een excuus te wachten, maar zou het wel op prijs stellen wanneer mensen niet zomaar dingen gaan verkondigen waarvan ze denken hoe het is gegaan.
Wij gedupeerden zijn misschien zeker naief en dom geweest. Daar zijn redenen voor...te weinig kennis is daar zeker 1 van, alle argumenten aangedragen in het topic daarvan zijn velen op hun plaats, maar.....
dit geeeft geen vrijbrief voor harteloze handelaren zo met paarden om te gaan!!!
Hoe stom het slachtoffer ook is in andermans ogen....het zou tot de normale menselijke normen en waarden moeten horen om niet zo met levende wezens om te gaan.

De uitzending heeft wellicht niet alles helder kunnen krijgen.
Excuses aanvaard hoor

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:31

Peperplant schreef:
Ik zit heus niet op een excuus te wachten, maar zou het wel op prijs stellen wanneer mensen niet zomaar dingen gaan verkondigen waarvan ze denken hoe het is gegaan.
Wij gedupeerden zijn misschien zeker naief en dom geweest. Daar zijn redenen voor...te weinig kennis is daar zeker 1 van, alle argumenten aangedragen in het topic daarvan zijn velen op hun plaats, maar.....
dit geeeft geen vrijbrief voor harteloze handelaren zo met paarden om te gaan!!!
Hoe stom het slachtoffer ook is in andermans ogen....het zou tot de normale menselijke normen en waarden moeten horen om niet zo met levende wezens om te gaan.

Excuses aanvaard hoor

heb jij nou wel of niet het paard in eerste instantie aan haar verkocht? naar wat ik uit de uitzending begrijp wel........... als jij zegt dat dit niet zo is, dan zal ik uiteraard met de billen bloot gaan en nederig om excuses smeken

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:31

Moderatoropmerking:
Ik heb de offtopic reacties weer verwijderd, wel bij het onderwerp blijven meiden ;)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:33

net het hele programma gezien,
tja wat moet ervan zeggen,
ze gaat zeker niet netjes om met haar paarden,
maar mishandelen? paard begrijpt niet wat ze zegt,
alleen die klap op haar hoofd dat vond ik niet zo netjes.
ben eens benieuwd hoe het gaat aflopen.

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:33

Peperplant schreef:

Excuses aanvaard hoor

Echt helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:34

@kiwiko: In de uitzending vanaf 15 minuten speeltijd verteld PP haar verhaal ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:36

ik heb het net voor de 3de keer gezien, en ik haal eruit dat zij dat paard zelf verkocht heeft aan de handelaar...........

ik kan natuurlijk helemaal dingen verkeerd zien.......... maar dat haal ik eruit :)

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:38

En zo zijn er nog veel meer die niet te vertrouwen zijn!
Let alsjeblieft op wat je koopt! Ook bij een particulier! ;(

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:39

chaatje16 schreef:
En zo zijn er nog veel meer die niet te vertrouwen zijn!
Let alsjeblieft op wat je koopt! Ook bij een particulier! ;(

Indd, spaar dan wat harder dat je je paard helemaal laat keuren of wat dan ook !!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:40

Zowiezo ben ik dan weer van mening, dat in de aflevering te weinig wordt verteld over hoe de slachtoffers tot hun daad zijn overgegaan. Iemand die half bokt als betrokken vrienden kan krijgen zal geen moeite hebben met verkopen. Met wat onkunde erbij, een mooi praatje ernaast, ben je zo de dupe van zo iemand.
Wat ik dan weer jammer vind, is dat te weinig naar voren komt, dat ze echt niet de enige is die zo werkt. Er zijn legio broodhandelaren die ook zo werken. Deze dame is niet de enige! Echt niet. Hoe voorkom je zo'n miskoop dan hè?

Laten we er lering uit trekken en als we kunnen onze vrienden en onszelf behoeden voor zulke mensen. Een zwarte lijst bij de vereniging eigen paard of een aanbod van hun kant om met beginnende kopers om mee te gaan bij aanschaf van een paard of een cursus, waar moet ik op letten, zou geen verkeerde zijn. In Engeland kun je pas een paard kopen als je geslaagd bent voor zo'n opleiding. Een héél goede zaak!

Naar elkaar wijzen heeft geen zin. Degenen die zich aangesproken voelen: Start vanuit het eigen hart en als je zelf een paard met pijn hebt: Zorg dat die niet terug kan komen op de handelsmarkt. Persoonlijk vind ik het struisvogelpolitiek om een paard dat met pijn staat, symbolisch te verkopen. Als bij mij een paard met pijn staat, komt die bij mij aan zijn einde. Hoe en wanneer, bepaal ik dan en niemand anders. Dát is liefde voor je paard.
Je vent schup je toch ook niet buiten als ie gaat kwakkelen, waarom je paard dan wel? En met deze opmerking doel ik dus op de mensen die symbolisch hun paard 'verkopen' in de waan dat ze iets goeds doen. Dat doen ze niet! Dit soort handel kunnen we zelf heel goed voorkomen, door zelf tot het einde voor het zieke dier te zorgen. Ik ben ook van mening dat dat zo hoort.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:40

"monique vertrouwt het niet en probeert de vorige eigenaar op te sporen waar de handelaar het paard van heeft gekocht " op 15:30

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:42

vereniging eigen paard is een wasseneneuskleuterknuffelbeer ding....... gaat nergens over.........

handelaren lachen zich helemaal gek om deze instantie.

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:42

Nee KiWiKo,
ik heb het paard van deze oplichtster gekocht. Mijn 1e eigen paard, helaas bleken papieren vervalst en na 8 mnd zeuren,zeiken en bellen met KNHS wilden zij mij pas helpen aan info.Waarom? Omdat ik geen eigendomspapier kon overleggen!
Na 8 mnd ben ik dus tot de schokkende wetenschap gekomen dat mijn paard 20 jaar oud was ipv 12.Geen Linda heette maar Dana en kon de verkoper, LEES: Marialva mij geen duidelijkheid verschaffen omdat ze geen handelaar was, en mij en het paard zogenaamd niet kende....
Ze is nu 25 jaar oud en ik hoop dat ik nog lang van mijn 1e eigen paard mag genieten, ze is een goede dure grasmaaier op de pensionstal.

En je hoeft niet nederig met de billen bloot ik geloof het wel...
Laten we er voor zorgen middels, weet ik t wat voor keurmerk,verplichting,wet of kan mij het schelen als t beest maar een naam heeft...
dat dit soort praktijken worden uitgeroeid.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:44

Peperplant schreef:

Excuses aanvaard hoor

Precies je zegt het helemaal goed. Al die argumenten horen geen vrijbrief te zijn voor bedrog. Dat hoort niet te gebeuren, of het nu om verblind van liefde, naïef, goedgelovig, dom, te gehaast of wat dan ook gaat van de kant van het slachtoffer oplichting is oplichting en dat is fout. Als het om zoiets als een huis of een auto of schulden gaat is het al verschrikkelijk voor het slachtoffer, maar hier gaat het ook nog eens ten koste van nog een levend wezen.

Het ergste is ook nog dat door oplichters ook meestal ongelofelijk wordt gelogen als het al tot een rechtzaak komt, en het zal wel niemand verbazen dat er zulke goede leugenaars bij zijn dat zelfs rechters erin trappen (echt waar Russell!). Ik dacht vroeger altijd dat je de waarheid moest spreken voor het gerecht, maar door schade en schande wijs geworden heb ik gemerkt dat deze types ongestraft en ongecontroleerd kunnen liegen en bedriegen, ook daar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:45

mijn oprechte excuses!! ik meende in de uitzending op te maken dat jij het paard aangeboden had voor 50 euro, en toen 10 dagen later onder een andere naam had zien staan op marktplaats..........

nogmaals mijn oprechte excuses als ik dit stuk verkeerd begrepen heb, en jou daarbij onterecht bejegend heb!

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:47

KiWiKo schreef:
russel schreef:
Ik ken een slager, zijn vrouw heeft paarden, de slachtpaarden lopen nog een week, soms veel langer op hun weide, als je ze zo ziet lopen, zie je niets. Zouden die niet opgekocht worden?? Ik eet het niet.

Maar zo hoorde ik jaren geleden, daar waar ik mijn paard had gestald, dat het buurmeisje haar oude pony op een weitje zag staan, is gaan kijken en gaan praten en idd was het haar pony, die ze kas kreupel naar de slager had gebracht. Ze was in tranen en ook weer blij, maar het diertje heeft na een paar maanden weer de erge kreupelheid gekregen, dus haar blijschap was van korte duur en toen kwam de verdriet, of de pony nog bij die kinderen bleef of na die maanden alsnog naar de slager.....

ik ken ook slagers, die inderdaad vooral verzekeringspaarden een paar maanden op het land hebben staan omdat de verzekering er niet helemaal zeker van is dat de verzekerde niet toch nog komt met iets :)

maar doorverkopen, nee ik durf mijn handen in het vuur te steken dat dit bij de slagers die ik meegemaakt heb niet gebeurd...........

Ik denk dat ik mijn paard zou laten in slapen. En als ik zou kiezen voor slager hem zelf brengen en als ik dat niet kan hem aan een ander geven. MAAR ik ga pas weer weg als ik hem dood heb zien liggen!
Never nooit dat mijn paard dan de deur daar weer uitgaat en word doorverkocht!

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:48

KiWiKo schreef:
mijn oprechte excuses!! ik meende in de uitzending op te maken dat jij het paard aangeboden had voor 50 euro, en toen 10 dagen later onder een andere naam had zien staan op marktplaats..........

nogmaals mijn oprechte excuses als ik dit stuk verkeerd begrepen heb, en jou daarbij onterecht bejegend heb!

No Hard Feelings 8-)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:49

Peperplant schreef:
KiWiKo schreef:

No Hard Feelings 8-)

senks............ :)