Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 23:56

Mars schreef:
Om maar te zwijgen van alle ‘coaches’ en hun (on)kunde en werkwijzen. Iedereen en zijn hond mag zich coach noemen tegenwoordig

Nou dit!

Ik hoor weleens dat een paard wel of niet geschikt is, maar ik denk dat de meeste paarden wel geschikt zijn, maar alles er omheen niet altijd.

Slechte coach, slecht management en de blessure waarom het paard alleen coach paard mag zijn. In de goede omstandigheden met een echt goede coach kan elk paard het denk ik wel x aantal uren pw.

leestmee

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:27

https://fb.watch/h_i5CYtboz/

Bij deze pony gaat de soap ook maar verder gekanteld en deels verdwenen hoefbeen. Maar ze hebben m toch maar ff gered

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:30

Hij loopt, maar daar is alles mee gezegd. Net als de shet daarachter..... ;(

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:30

leestmee schreef:

Bij deze pony gaat de soap ook maar verder gekanteld en deels verdwenen hoefbeen. Maar ze hebben m toch maar ff gered

OMG kijk dat arme dier strompelen. Iemand die heeft gevraagd of hij nog op de pijnstillers staat?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:31

DuoPenotti schreef:
Hij loopt, maar daar is alles mee gezegd. Net als de shet daarachter..... ;(

Ja dat viel me ook op...
Kan iemand die mensen uitleggen dat een paard leeft in het hier en nu en dat inslapen echt niet erg is? Structurele kreupelheid voor een paard betekent dat het structureel pijn heeft. Voor de rest van zn leven. Dat beestje is pas 2 jaar oud. Moet je dit nu echt willen?

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:38

Babootje schreef:
leestmee schreef:

OMG kijk dat arme dier strompelen. Iemand die heeft gevraagd of hij nog op de pijnstillers staat?

Nee uiteraard alleen oeh en aah en wat schattig en jullie zijn supergoeeed berichten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:38

Nee Babootje, die shet er achter heeft geen pijn :roll:

Dier is zeker verbeterd, maar ht nare vind ik dat die straks als 'pijnvrij' wordt bestempeld en vrolijk rond blijft strompelen. Want hij is zooooo opgeknapt :x

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:40

ze schrijven dat hij zonder pijnstillers staat

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:40

MarliesV schreef:
Nee Babootje, die shet er achter heeft geen pijn :roll:

Dier is zeker verbeterd, maar ht nare vind ik dat die straks als 'pijnvrij' wordt bestempeld en vrolijk rond blijft strompelen. Want hij is zooooo opgeknapt :x

Het dier is verbeterd omdat zn hoeven bekapt zijn en het pijnstillers heeft (gehad). Met die rare krullen aan je hoeven kun je ook moeilijk lopen. De hoefzweer zal het pijnlijkst zijn geweest. Maar een opgelost en gekanteld hoefbeen kan natuurlijk nooit verbeteren. Zonder pijnstillers zal het beestje pijn blijven houden.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:42

Ze zeggen toch dat Owen 2 jaar is. Dus die moet nog 20 jaar zo leven. Als hoefbeen begint te verdwijnen komt het nooit meer terug toch? En daar moet hij dan nog een heel leven mee door? Het ziet er niet comfortabel uit toch.

Als een paard nog loopt wil dat niet zeggen dat hij nog een paardwaardig bestaan heeft.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:43

Ik vind dat voorste shetje zo apatisch. Hij loopt, maar noch hoofd, noch ogen, noch oren reageren op iets om hem heen.

En wat is er met dat vosseshetje? Rare manier van lopen heeft ie, zo kruislings

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:55

Die achterste shet heet Benji en iemand heeft net gereageerd onder die post.
Hij had een schouderbreuk waar niets meegedaan is voordat hij gered is door pzb.
Hij heeft geen pijn maar zal nooit beter lopen. Dit is wat er in de comments staat.

Ik betwijfel of hij echt geen pijn heeft. Hij loopt inderdaad raar.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:03

Rocamor schreef:
Ik vind dat voorste shetje zo apatisch. Hij loopt, maar noch hoofd, noch ogen, noch oren reageren op iets om hem heen.

Ja, zo sneu bij beide. Hij kijkt heel uitgeblust vind ik

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:04

Es_ther schreef:
Rocamor schreef:

Ja, zo sneu bij beide. Hij kijkt heel uitgeblust vind ik

En dat is nog zacht gezegd.. dier wat zo nijdig en verbeten kijkt. Ik vind het gewoon dierenmishandeling om te zien. Zo frustrerend dat dit gewoon kan in Nederland en nog toegejuicht wordt ook |o

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:05

Het zijn allebei sneuneusjes. Natuurlijk, ze lopen beter dat ze deden, maar dat wil nog niet zeggen dat ze zo fatsoenlijk door het leven kunnen. Maar veel mensen lijken dat niet te zien. Ik vond Owen in de andere filmpjes echt zo apathisch erbij staan, dat vond ik echt heel heftig om te zien. Hij wilde ook echt zijn benen niet bewegen, je zag hem heen en weer schommelen, maar niet zijn benen optillen. Zoveel pijn, het is gewoon sneu.
Maar dat gaat niemand daar zien helaas...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:08

Tja ik weet simpelweg net hoe erg die kleine er aan toe is (het speculatie-niveau lijkt vrij hoog) en hoeveel kans op verbetering er nog is. Als 1 en ander nog aardig kans heeft om beter te worden dan is het zo slecht niet om het beestje een kans te geven denk ik.

Maar ik vind hem er elke keer heel sneu bij staan / lopen, inderdaad die uitstraling van niet echt aanwezig zijn :(:) Als er niks beters in zit dan dit.....

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:12

Rocamor schreef:

Ik vind hetzelfde. Ik zie echt een doodongelukkige pony

Nu kwam er op fb een oproep voorbij voor stagiaires. Je mag een hoop leren zeggen ze, maar het zal niks betalen. Vergoeding zal er niet in zitten vermoed ik

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:16

Een stage vooral in de paardenwereld is gewoon veredeld vrijwillgerswerk. Of tenminste heel vaak.
Wij mochten niet eens betaald worden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:17

Ik vind het ook lastig om er wat van te vinden. Je gaat er toch van uit dat de artsen en smid het belang van het dier voorop hebben staan. Als zij het dierwaardig vinden om het 2 weken te proberen dan snap ik dat ze het willen proberen.

Al snap ik dan weer niet dat ze nu al gestopt zijn met pijnstilling. Ik zou zelf nog niet juichen als mijn pony zo zou lopen. En juist met bevangenheid moet je niet te snel afbouwen.

Ik hoop toch niet dat ze het dier nu zo verder laten lopen. Want dat dier heeft nu gewoon pijn en dat is logisch. Ik vraag me ook af of dat nog goed komt. Mijn shet heb ik iig laten inslapen met dezelfde problematiek.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:22

pmarena schreef:
Tja ik weet simpelweg net hoe erg die kleine er aan toe is (het speculatie-niveau lijkt vrij hoog) en hoeveel kans op verbetering er nog is. Als 1 en ander nog aardig kans heeft om beter te worden dan is het zo slecht niet om het beestje een kans te geven denk ik.

Maar ik vind hem er elke keer heel sneu bij staan / lopen, inderdaad die uitstraling van niet echt aanwezig zijn :(:) Als er niks beters in zit dan dit.....

Ze geven zelf aan dat het hoefbeen zwaar gekanteld is en dat het hoefbeen ook voor een deel is opgelost. Dus tsja, wat valt er nog over te speculeren...

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:32

Ik zag het filmpje ook en natuurlijk wordt er weer gejuicht en worden mensen die dit allemaal al meegemaakt hebben met hun paard de grond ingeboord. Het is zielig voor beide pony's dat ze zo door het leven moeten strompelen want meer is het niet, ze zien er allebei doodongelukkig uit, maar dat mag helaas niet gezegd worden. Ik zou meer respect voor hun hebben als ze zulke sneue dieren verlossen uit hun lijden en zich concentreren op paarden en pony's die wel beter kunnen worden na verwaarlozing.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:38

Dan zou ik wel eens een foto willen zien van dat gekantelde hoefbeen en opgelost bot.
Gewoon bewijs...zo moeilijk is het niet om naast een kort medisch verhaaltje en foto te plaatsen met wat uitleg. Dan kunnen mensen het ook echt zien en bovendien ook wat van leren. Er zijn zoveel stichtingen die dat doen.

Ik heb een paar van dat soort foto's voorbij zien komen bij Horse Plus. Dat was best shocking (en tegelijkertijd ook heel leerzaam) en die die dieren zijn ook ter plekke ingeslapen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:25

Ik vind het allebei schrijnende gevallen.
En je kunt mij niet vertellen dat de vos geen pijn heeft...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:41

Ze zien er beide heel apatisch uit..opgelost hoefbeen lijkt me sterk dat ie dat heeft want dan zou ie in elkaar zakken volgens mij. Maar een gekanteld hoefbeen zorgt er wel voor dat de verbinding tussen het hoefbeen en de hoefwand loslaten en ik denk dat dit bedoelt wordt. Het is enorm pijnlijk en volgens mij helpt alleen medisch beslag of de het hoefbeen zo laten zakken dat het gelijk gaat staan met de grond. (natuurlijke manier van bekappen)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:04

Elisa2 schreef:
Ze zien er beide heel apatisch uit..opgelost hoefbeen lijkt me sterk dat ie dat heeft want dan zou ie in elkaar zakken volgens mij. Maar een gekanteld hoefbeen zorgt er wel voor dat de verbinding tussen het hoefbeen en de hoefwand loslaten en ik denk dat dit bedoelt wordt. Het is enorm pijnlijk en volgens mij helpt alleen medisch beslag of de het hoefbeen zo laten zakken dat het gelijk gaat staan met de grond. (natuurlijke manier van bekappen)

Bij mijn shet brokkelde er kleine stukjes hoefbeen af. Ik gok dat het meer zoiets is. Maar dat is zonder foto een aanname