Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:37

KiWiKo schreef:
Diablo schreef:
Kiwiko, je hebt gelijk maar volgens mij gaat dit topic daar niet over. Dit topic gaat over een handelaar die mensen willens en wetens oplicht, niet over mensen die hun paard voor een habbekrats verkopen omdat ze er zelf niet meer voor willen/kunnen zorgen.

hoe komt die handelaar aan die paarden dan?

Dat snap ik, maar dan nog praat dat op geen enkele manier goed dat de handelaar de kópers van die paarden oplicht.
Als een handelaar voor 50 euro ergens een zielig paard op de kop tikt, hoeft diezelfde handelaar datzelfde paard niet met valse papieren en zogenaamd gezond weer te verkopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:37

een heel enkele keer zal er een foute slager tussen zitten......... maar in de regel is het zo dat slagers meer man een man woord een woord zijn dan de handelaren die tussen de verzekering en de dood in zitten......

OP het slachthuis zelf of de aangrenzende stallen, zal je niet een paard kunnen kopen van de slager zelf........ daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:38

russel schreef:
Weten mensen wel dat ze het paard aan het touwtje naar de slachtbank moeten brengen, ik zou het nl niet kunnen. Stel ik laat het aan een ander over, dan ben ik dus erg fout.

Vandaar ook dat ik ze thuis wil laten inslapen op de wei, maar in slapen schijnt ook weer niet altijd paardvriendelijk te zijn. Je zet mij wel voor een dilemma ;)

hihi dilemmas zijn er om overwonnen te worden....... mocht het je ooit gebeuren, dan breng ik jouw paard wel weg........... en ik blijf erbij, en ik ga zeker weten dat jouw dier dood is en niet de handel in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:40

Ik ken een slager, zijn vrouw heeft paarden, de slachtpaarden lopen nog een week, soms veel langer op hun weide, als je ze zo ziet lopen, zie je niets. Zouden die niet opgekocht worden?? Ik eet het niet.

Maar zo hoorde ik jaren geleden, daar waar ik mijn paard had gestald, dat het buurmeisje haar oude pony op een weitje zag staan, is gaan kijken en gaan praten en idd was het haar pony, die ze kas kreupel naar de slager had gebracht. Ze was in tranen en ook weer blij, maar het diertje heeft na een paar maanden weer de erge kreupelheid gekregen, dus haar blijschap was van korte duur en toen kwam de verdriet, of de pony nog bij die kinderen bleef of na die maanden alsnog naar de slager.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:41

Diablo schreef:
KiWiKo schreef:
hoe komt die handelaar aan die paarden dan?

Dat snap ik, maar dan nog praat dat op geen enkele manier goed dat de handelaar de kópers van die paarden oplicht.
Als een handelaar voor 50 euro ergens een zielig paard op de kop tikt, hoeft diezelfde handelaar datzelfde paard niet met valse papieren en zogenaamd gezond weer te verkopen.

heee............ vooropgesteld dat de handelaar uberfout is......... dat staat absoluut boven kijf! ik vind het gewoon een vals )(*@#&^)&#)#@)*# wijf wat over de ruggen van onwetende mensen, sneue paarden verkoopt......... en dan ben je gewoon slecht, dan ben je slecht in hart en nieren!!!

maar als de handelaar geen aanvoer heeft, heeft die ook niks te verhandelen..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:41

KiWiKo schreef:
russel schreef:
Weten mensen wel dat ze het paard aan het touwtje naar de slachtbank moeten brengen, ik zou het nl niet kunnen. Stel ik laat het aan een ander over, dan ben ik dus erg fout.

Vandaar ook dat ik ze thuis wil laten inslapen op de wei, maar in slapen schijnt ook weer niet altijd paardvriendelijk te zijn. Je zet mij wel voor een dilemma ;)

hihi dilemmas zijn er om overwonnen te worden....... mocht het je ooit gebeuren, dan breng ik jouw paard wel weg........... en ik blijf erbij, en ik ga zeker weten dat jouw dier dood is en niet de handel in :)

Ik hou je er aan Kim!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:42

[quote="KiWiKomaar als de handelaar geen aanvoer heeft, heeft die ook niks te verhandelen..........[/quote]

En zo is het maar net, een waarheid als een koe!!!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:42

Cayenne schreef:
KiWiKo schreef:
nee paarden gaan niet bij de slager weg, de paarden gaan weg bij diegene die ze naar de slager brengt :)

Vind ik een gewaagde uitspraak Kiwiko. Daar is jaren geleden onderzoek naar gedaan en toen bleek het wel degelijk voor te komen....

Er zijn niet bij name te noemen slagers die zélf paarden doorverhandelen als ze maar enigszins de kans krijgen...

Er zijn verzekeringsmaatschappijen die kapotte paarden doorverkopen, waarvan de eigenaren denken dat hun dier geslacht zal worden...

Maar ach, ik heb zelf ondervonden wat voor mensen er op een dier afkomen dat jij eerlijk, met open en bloot het gebrek erbij vermeldt, op het internet zet... en dat is niet om blij van te worden (betreffende pony staat hier dan ook nog steeds vet te worden.)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:43

russel schreef:
Ik ken een slager, zijn vrouw heeft paarden, de slachtpaarden lopen nog een week, soms veel langer op hun weide, als je ze zo ziet lopen, zie je niets. Zouden die niet opgekocht worden?? Ik eet het niet.

Maar zo hoorde ik jaren geleden, daar waar ik mijn paard had gestald, dat het buurmeisje haar oude pony op een weitje zag staan, is gaan kijken en gaan praten en idd was het haar pony, die ze kas kreupel naar de slager had gebracht. Ze was in tranen en ook weer blij, maar het diertje heeft na een paar maanden weer de erge kreupelheid gekregen, dus haar blijschap was van korte duur en toen kwam de verdriet, of de pony nog bij die kinderen bleef of na die maanden alsnog naar de slager.....

ik ken ook slagers, die inderdaad vooral verzekeringspaarden een paar maanden op het land hebben staan omdat de verzekering er niet helemaal zeker van is dat de verzekerde niet toch nog komt met iets :)

maar doorverkopen, nee ik durf mijn handen in het vuur te steken dat dit bij de slagers die ik meegemaakt heb niet gebeurd...........

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:43

Ja Kiwiko, dat is helemaal waar, daar heb ik weinig aan toe te voegen, ik denk dat we het daar ook allemaal wel over eens zijn.

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:44

KiWiKo schreef:
Laten we heer eerlijk zijn........... deze handel begint bij de mensen die hun kapotte paard niet meer willen onderhouden maar het dier niet af willen laten maken..........

zag je ook in het filmpje....... een paard voor 50 euro gekocht...... en het dier voor 2500 euro terug kunnen kopen.......

zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar!!!

en echt ik weet echt wel dat er mensen zijn die wel een goed hart hebben, en echt zo een kapot dier als grasmaaier willen hebben......... maar echt geloof me de merendeel zijn handelaren zoals marialva......... en daar lopen er echt een berg van rond! veel meer dan de wilde weldoeners!!

neem gewoon je verantwoordelijkheid als je paard kapot gaat, en bespaar het verder lijden

Begin eens met kritisch luisteren en kijken!
paard is niet gekocht maar als gezelschapsdier ter verzorging aangeboden ,met contract en zonder eigendomspapieren, om vervolgens 10 dagen later door deze smerige oplichtster op marktplaats te worden verkocht
voor 2500 euro .
En gelukkig mag deze dure grasmaaier nog genieten van hele dagen weidegang,maatjes om mee te spelen en een hapje gras.
Niet kapot genoeg om al bij de slager te belanden en lijden doet ze zeer zeker niet! Alleen niet te berijden om haar die pijn waar jullie over praten te besparen.
Jullie hebben geen enkele notie van de capaciteiten van deze vrouw...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:45

russel schreef:
KiWiKo schreef:

Ik hou je er aan Kim!

is bij deze een vaste afspraak........... doe het niet met liefde, ook niet met plezier........ maar absoluut uit respect!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:47

Peperplant schreef:
KiWiKo schreef:

Begin eens met kritisch luisteren en kijken!
paard is niet gekocht maar als gezelschapsdier ter verzorging aangeboden ,met contract en zonder eigendomspapieren, om vervolgens 10 dagen later door deze smerige oplichtster op marktplaats te worden verkocht
voor 2500 euro .
En gelukkig mag deze dure grasmaaier nog genieten van hele dagen weidegang,maatjes om mee te spelen en een hapje gras.
Niet kapot genoeg om al bij de slager te belanden en lijden doet ze zeer zeker niet! Alleen niet te berijden om haar die pijn waar jullie over praten te besparen.
Jullie hebben geen enkele notie van de capaciteiten van deze vrouw...

ik heb kritisch geluisterd, en nog een keer geluisterd.......... en zelfs een derde keer..........

waarom moest het dier bij jou weg dan??? had je geen zin meer om het financieel te onderhouden?????? waarom wilde je zelf het paard niet meer...... je kon er niks meer mee, vond je het zonde van je tijd, of zonde van je centen?? waarom heb je het dier uberhaupt te geef weggedaan?

contract zegt helemaal niks, zoals je ook in de rechtzaak gemerkt hebt

KiWiKo

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:50

@ \pepperplant............ ik heb zelf ook een kapot paard.......... die staat in Zeeland en word supergoed verzorgd........ heeft het gruwelijk naar zijn zin als weideniksdoenhobbelafentoeknol.........

maargoed betaal ik elke maand 250 euries voor........... en als ik het niet meer kan of wil betalen gaat die helaas maar waar....... gewoon dood!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:53

KiWiKo schreef:
ik heb kritisch geluisterd, en nog een keer geluisterd.......... en zelfs een derde keer..........

waarom moest het dier bij jou weg dan??? had je geen zin meer om het financieel te onderhouden?????? waarom wilde je zelf het paard niet meer...... je kon er niks meer mee, vond je het zonde van je tijd, of zonde van je centen?? waarom heb je het dier uberhaupt te geef weggedaan?

Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat, omdat iemand zijn paard te goeder trouw ergens heen brengt (ik heb er ook zo één staan trouwens), je de mensen maar op mag lichten? Dat is dan toch niet de schuld van degene die het paard wegbrengt? Die licht niemand op hoor.

Ik heb hier een paard staan, door iemand (van bokt) aan ons gegeven, wij hebben haar beloofd dat het paard hier mag blijven, dat we haar niet door zullen verkopen.
Prachtig beestje, alleen een rugprobleem. Nu zou ik haar natuurlijk voor een leuke prijs kunnen verkopen en er niet bij vermelden dat het paard eigenlijk niet geschikt meer is om de sport in te gaan. Dan is dus degene die dit paard aan ons gegeven heeft, fout? Dat gaat mijn pet dan te boven hoor.....

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:53

KiWiKo schreef:
@ \pepperplant............ ik heb zelf ook een kapot paard.......... die staat in Zeeland en word supergoed verzorgd........ heeft het gruwelijk naar zijn zin als weideniksdoenhobbelafentoeknol.........

maargoed betaal ik elke maand 250 euries voor........... en als ik het niet meer kan of wil betalen gaat die helaas maar waar....... gewoon dood!

Zo weet je indd helemaal zeker dat er niet nog een keer met je paard gesleept wordt, en hem geen pijn meer wordt aangedaan.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:55

russel schreef:

Bij sommige medicatie zit een wachttijd.
Ik hoop dat er veel mensen die een paard willen kopen iets geleerd hebben van de uitzending, er moet inderdaad wel wat te verkopen zijn.
ALs de dood rechtvaardiger is dan het leven, moet je een keuze maken. (zodra je je paard verkoopt, weet je niet waar hij blijft, verkoop je een " stuk" paard, moet je deze uitzeniding in je achterhoofd houden...)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:00

russel schreef:
Maak jij dat er van?
Ik vind het zeer onwaarschijnlijk te geloven dat een politieman die met een rechter is getrouwd, dus beiden mensen met gezond verstand en mensenkennis zich laten bedotten door deze vrouw, want zo interessant is ze niet, voor zoveel geld, met zulke matige paarden....

In een latere post lees ik dat hij samen met haar handel wilde gaan doen en dus door haar is opgelicht. Dat is voor mij al dubbel op, gezonde achterdocht.

Ik weet natuurlijk niet om welke paarden het ging in het geval van die Belgische man. Hebben we die paarden eigenlijk wel gezien in de uitzending, ik herinner me geen Lusitano behalve die op die "foto uit Portugal". Kijk dat hij weinig verstand heeft van paarden neem ik graag aan. En het is wel een klein beetje wereldvreemd als je niet ziet dat zo'n foto geknipt en geplakt is maar mijn moeder vroeg mij een paar jaar geleden ook heel verbaasd hoe het gelukt was om mijn dochter samen met de hondjes in de kerstboom te zetten voor de kerstkaart zonder dat de takken braken. :+

Ik herinner me dat ik wel eens foto's onder het zadel van de hengst marialva heb gezien en dat best wel een mooi paard vond, dus ik zou dan in eerste instantie niet denken aan het soort handelaar dat ik in de uitzending zag. Maar dat jij of ik er niet in zouden trappen wil toch niet zeggen dat handelaren onwetende klanten wel mogen misleiden. En verder is het kennelijk ook nogal persoonsgebonden wat je een matig paard vind, ik vond die schimmel uit de uitzending drie keer niks, maar bijvoorbeeld Nombrado die zelf zegt dat ze verstand van zaken heeft dacht daar weer heel anders over en meer mensen in dit topic vonden het wel een leuk paard. Verder waren het vooral opnames van haar waar ze paarden probeerde te verkopen aan de medewerkers van het programma. Het is wel duidelijk dat deze medewerkers zich niet al te deskundig hadden voorgedaan.

Oplichters komen in alle soorten en maten, je hebt ook hele welbespraakte, wereldwijze en interessante oplichters, pas maar op. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:01

Diablo schreef:
KiWiKo schreef:

Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat, omdat iemand zijn paard te goeder trouw ergens heen brengt (ik heb er ook zo één staan trouwens), je de mensen maar op mag lichten? Dat is dan toch niet de schuld van degene die het paard wegbrengt? Die licht niemand op hoor.

Ik heb hier een paard staan, door iemand (van bokt) aan ons gegeven, wij hebben haar beloofd dat het paard hier mag blijven, dat we haar niet door zullen verkopen.
Prachtig beestje, alleen een rugprobleem. Nu zou ik haar natuurlijk voor een leuke prijs kunnen verkopen en er niet bij vermelden dat het paard eigenlijk niet geschikt meer is om de sport in te gaan. Dan is dus degene die dit paard aan ons gegeven heeft, fout? Dat gaat mijn pet dan te boven hoor.....

ik bedoel te zeggen.......... zoals het er staat.......... de wilde weldoener bestaat............

absoluut!!!

maar helaas in de echte wereld zijn die er niet zoveel!! we mogen blij zijn met de diablo's en de Gealle's en de "er zijn er nog wel meer" mensen die WEL willen zorgen voor een kapot paard, die wel zo een dier over willen nemen en zorgen voor een goede oude dag......

Op het moment dat er een advertentie gezet word, kan je ervan uitgaan dat er slechts 2% reageert met goede bedoelingen........ de rest is of penny of handelaar......... zo werkt het helaas..........

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:02

@Diablo: maar jij bent eerlijk, dus dat paard heeft geluk gehad.

Er zijn echter zo ongelooflijk veel rotte handelaren actief, dat een paard via de handelskanalen aan de man proberen te brengen met een probleem, gewoon een enorm risico is.

Wij hebben een panterbont minimerrietje gehad dat door een mislukte koliekoperatie nooit meer mocht veulenen, in de tijd dat de prijzen daarvoor nog over de kop gingen.
Nooit te koop aan durven bieden, we legden ons erbij neer dat het beestje altijd gras zou blijven maaien bij ons. Via via is ze toch leuk terechtgekomen als gezelschapspaardje, maar via markplaats zouden de handelaren erop af gevlogen zijn.

We proberen nu Rugby te verkopen (verhaal is wel op bokt te vinden), je wilt niet weten wat voor soort reacties ik erop gekregen heb... Dan wéét je gewoon dat ie de handel weer zal ingaan als 'gezonde' pony en een onwetende eigenaar hem teleurgesteld weer zal doorverhandelen. En das niet eerlijk na wat ie hier heeft gepresteerd. ;)
Dus hij loopt hier nog, en hij gaat pas weg als ik écht een goed gevoel bij een koper krijg.

Nog even over die slagers: er zijn er toch echt enkele die ik niet verder vertrouw dan mijn ogen kunnen zien met een paard.
Wachttijd of niet, die laten een paard gewoon langer lopen in de hoop dat ie een beetje opknapt en proberen dan hun geluk ermee.

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:08

je kan er lang en breed over praten, niemand vraagt erom om opgelicht te worden.
het zal echt wel onwetendheid zijn geweest anders hadden die mensen het echt wel anders gedaan en was ze zo een hoop geld en verdriet bespaard gebleven.
het is gewoon niet goed te praten.
Niet alleen van Marialva maar van alle handelaren, slachters e.d.

en doordat er nog steeds onwetende mensen zijn en zullen blijven en te goed van vertrouwen zijn kunnen deze mensen hun praktijken voortzetten, helaas vrees ik dat dit niet te doorbreken is als er bepaalde dingen niet drastisch veranderen.
Laatst bijgewerkt door moija op 25-05-10 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:11

Citaat:
Oplichters komen in alle soorten en maten, je hebt ook hele welbespraakte, wereldwijze en interessante oplichters, pas maar op.

Of, zoals ik wel eens in een televisieprogramma gehoord heb: denk nooit dat jíj nooit het slachtoffer van oplichting zult worden. Iedereen heeft wel ergens een zwakke plek, en een oplichter weet die feilloos te benutten. Gewoon een kwestie van de 'juiste' oplichter tegen het lijf lopen...

Wij kijken regelmatig naar programmas over oplichters (bodemloze put, genoeg om tot het eind van de eeuw televisie te maken) en het zijn vaak heel charmante, aimabele mensen... totdat ze om rekenschap wordt gevraagd dan veranderen ze op slag. ;)
En ze hebben zo hun specialiteiten... ze spelen op je gevoel (met ernstige ziektes strooien is de oplichter niet vreemd, ik weet nog hoe bekaaid ik me voelde toen ik van een bepaald persoon leerde dat deze hersenbloedingen en kanker e.d verzon!!), of ze voelen aan wat jij té graag wilt hebben en maken daar misbruik van, of ze maken gewoon misbruik van bepaalde codes in het bedrijfsleven, maar ze hebben geen geweten, het zijn net haaien die wachten tot jij gaat bloeden, en dan slaan ze toe.

Het is altijd zo makkelijk om te roepen dat mensen naief of dom zijn.

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:12

randalinpony schreef:
Citaat:
Oplichters komen in alle soorten en maten, je hebt ook hele welbespraakte, wereldwijze en interessante oplichters, pas maar op.

Of, zoals ik wel eens in een televisieprogramma gehoord heb: denk nooit dat jíj nooit het slachtoffer van oplichting zult worden. Iedereen heeft wel ergens een zwakke plek, en een oplichter weet die feilloos te benutten. Gewoon een kwestie van de 'juiste' oplichter tegen het lijf lopen...

Wij kijken regelmatig naar programmas over oplichters (bodemloze put, genoeg om tot het eind van de eeuw televisie te maken) en het zijn vaak heel charmante, aimabele mensen... totdat ze om rekenschap wordt gevraagd dan veranderen ze op slag. ;)
En ze hebben zo hun specialiteiten... ze spelen op je gevoel (met ernstige ziektes strooien is de oplichter niet vreemd, ik weet nog hoe bekaaid ik me voelde toen ik van een bepaald persoon leerde dat deze hersenbloedingen en kanker e.d verzon!!), of ze voelen aan wat jij té graag wilt hebben en maken daar misbruik van, of ze maken gewoon misbruik van bepaalde codes in het bedrijfsleven, maar ze hebben geen geweten, het zijn net haaien die wachten tot jij gaat bloeden, en dan slaan ze toe.

Het is altijd zo makkelijk om te roepen dat mensen naief of dom zijn.

JUIST EN HELAAS WORDT MEN DOOR SCHADE EN SCHANDE WIJZER

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:17

ik denk niet dat die mensen naief of dom zijn..
dat is nou net het zwak stukje waar een handelaar bij kan komen.. sommige mensen zijn ook niet handig, of slim genoeg om te weten hoe ze het kunnen voorkomen.. ik denk dat er voor elk mens wel een handelaar is die er voor kan zorgen dat jij het toch koopt.. ongeacht het beestje goed is of niet..

sommige oplichters pakken het in door liefde! ik zie Loverboys ook in als een soort van oplichters.. alleen je moet het voor ze terug betalen uit eindelijk. maar zij zorgen er eerst voor dat het meisje helemaal hoteldebotel word door hem.. is dat dom? of naief! belachelijk dat ze dat iet gezien hebben? nee want op dat moment speelt de liefde.. en heb je dat niet door.. vaak vallen dat soort kwartjes pas acher af..

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:19

Peperplant schreef:
KiWiKo schreef:

Weer niet goed geluisterd, gekeken en opgelet !!
Ik ben de koper van het paard , heb daar al mijn spaarcenten voor betaald,en zorg al 5 jaar met alle liefde en kosten die dit met zich meebrengt voor dit paard! En geloof me ...kosten hebben we gehad aan DA,osteopaat etc
Ik onderhou dit paard financieel dus heel goed en ook zorg ik goed voor haar. Ik kan er dan niet op rijden maar geniet van elk moment dat zij daar in de wei staat te genieten.
Dus lees voordat je oordeeld over iemand!
Ik ben slachtoffer en geen persoon die mensen belazerd, daar willen wij als gedupeerden dus anderen voor behoeden met dit alles.