Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:35

Wat bizar om dan gewoon de foto van een ander te gebruiken.
Lekker brutaal!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:19

Cayenne schreef:
Wat bizar om dan gewoon de foto van een ander te gebruiken.
Lekker brutaal!

Zielige zieltjes moeten er gewonnen worden

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:57

Ze zijn wel onverbeterlijk. Het lijkt ze ook allemaal weinig uit te maken, ze zijn toch overtuigd van hun gelijk.
Heel irritant.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:03

Koekie73 schreef:
Ze zijn wel onverbeterlijk. Het lijkt ze ook allemaal weinig uit te maken, ze zijn toch overtuigd van hun gelijk.
Heel irritant.

Niet overtuigd van hun gelijk, want ze weten donders goed dat ze hier niks mee te maken hebben.
Ik heb dit soort praktijken vaker gezien bij ze en ook vaker van gehoord.
Ze doen het gewoon omdat ze het kunnen. Blijkbaar maakt het hun die hard volgelingen niet heel veel uit.
Maar toch zie je wel steeds meer kritiek komen, die dan ook weer wordt verwijderd en geblokkeerd.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:27

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door xingridx op 23-02-23 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:08

Ach PZB, de laatste jaren hoor ik er meer en meer negatieve verhalen over, van mensen die een paard wilden adopteren bijvoorbeeld. Ook veel paarden die terug in de opvang komen.
Het originele doel vind ik mooi, maar hoe het tegenwoordig soms gaat? Ik weet gewoon niet goed wat ik van PZB moet vinden.

Mijn voormalig paard is daar enkele jaren geleden zwaar vermagerd gekomen, hij zou naar de slager en PZB wilde dat voorkomen.
Ik wilde hem wel terug maar heb eerlijk gezegd dat ik hem bij mij in zou laten slapen want die was echt op.
Vond ik. Vonden zij niet. (Ik heb de foto’s nog wel en hij was ook al 20+) Uiteindelijk kans voorbij en is hij als weidemaatje geadopteerd. Geen idee wat daar mee is gebeurd.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:34

Wauw, ze hebben gisteren een heel epos geplaatst over de andere stichting waarvan ze 'per abuis' de foto van hadden gebruikt. Over dat die stichting van alles niet goed deed, terwijl dat een verhaal van 5 jaar terug is. Het is wel een heftig verhaal, maar toch vind ik het wel ironisch. :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:12

Tja, vooral naar anderen wijzen en geen hand in eigen boezem steken...
Heel typisch.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:58

Earth schreef:
Wauw, ze hebben gisteren een heel epos geplaatst over de andere stichting waarvan ze 'per abuis' de foto van hadden gebruikt. Over dat die stichting van alles niet goed deed, terwijl dat een verhaal van 5 jaar terug is. Het is wel een heftig verhaal, maar toch vind ik het wel ironisch. :=

Na 5 jaar is wel erg

En ze zitten nu in Nederland maar ze weten niet ofzo nog dieren hebben..

Waarom oude zaak weer openbaar zetten na 5 jaar terwijl de foto niet eens van de stichting zelf is staat in de reacties.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:59

Earth schreef:

Erg, dat ze dit zo doen. Wat een manier van zieltjes winnen over de rug van iemand anders, schandalig gewoon weer.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 16:40

Ik zag dat ze nu weer adverteren met een paard dat als coachingspaard wordt aangeboden en oja je kunt er nog opzitten en een stapritje maken maar dan wel zonder zadel vanwege de slechte rug. Dan denk ik: jongens waarom niet gewoon weidemaatje PUNT!

Ik krijg mijn hoofd hier echt niet omheen...

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:02

Babootje schreef:
Ik zag dat ze nu weer adverteren met een paard dat als coachingspaard wordt aangeboden en oja je kunt er nog opzitten en een stapritje maken maar dan wel zonder zadel vanwege de slechte rug. Dan denk ik: jongens waarom niet gewoon weidemaatje PUNT!

Ik krijg mijn hoofd hier echt niet omheen...

Mijn gedachten ook

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:05

Bovendien verbieden ze commerciële activiteiten zoals coaching in hun contracten toch? Heel bijzonder :+ . En sneu ook voor het paard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:05

Cowgirl schreef:
Omdat een paard waar je op kan 'rijden' natuurlijk veel aantrekkelijker is en waarschijnlijk meer 'adoptie geld' . Ik snap het ook niet hoor.

En dat is in dit geval niet zo. Ze vragen een weidemaatjesprijs van 250. Dat betekent dat er echt eigenlijk helemaal niks mee kan. Want in zo'n geval vragen ze meer. Dus waarom dat beest nog aanprijzen dat je zonder zadel nog wel een stapritje kan doen? Laat dat beest lekker gewoon weidemaatje zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:07

Eef_Bam schreef:
Bovendien verbieden ze commerciële activiteiten zoals coaching in hun contracten toch? Heel bijzonder :+ . En sneu ook voor het paard.

Alles waar niet meer op gereden kan worden is coachingspaard tegenwoordig daar. Ben benieuwd hoeveel daarvan daar ook echt geschikt voor zouden zijn.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:12

Nou ja, niet enkel daar he?! Op MP en de markt barst het ook van de niet meer rijdbare - maar oh zo goed inzetbare coachingspaarden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:26

Ja verschrikkelijk, alles is voortaan coaching.
Neem zelf eens verantwoording ipv je kapotte paard slijten aan een ander

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:30

Wat duopenotti zegt inderdaad. Sommige paarden zijn beter af als ze er niet meer zijn.
En dat is nooit een makkelijke keuze maar een oud paard of een paard met een gebrek iemands anders probleem laten worden moet je niet doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:34

DuoPenotti schreef:
Ja verschrikkelijk, alles is voortaan coaching.
Neem zelf eens verantwoording ipv je kapotte paard slijten aan een ander

Helemaal mee eens!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 19:30

afgezien van de lichamelijke staat zijn er genoeg paarden die geestelijk ook doodongelukkig worden om als 'coaching' paard ingezet te worden :(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:10

Om maar te zwijgen van alle ‘coaches’ en hun (on)kunde en werkwijzen. Iedereen en zijn hond mag zich coach noemen tegenwoordig

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:28

Kinke schreef:
afgezien van de lichamelijke staat zijn er genoeg paarden die geestelijk ook doodongelukkig worden om als 'coaching' paard ingezet te worden :(

:j

Een kennis van mij ging deze opleiding doen.
Had normaal haar vaste paarden om te oefenen maar door corona was de stal gesloten.

Bij mij buiten zagen we geen corona gevaar dus eenmalig mijn medewerking verleend.
Mijn ruin had er letterlijk en figuurlijk schijt aan, wat volgens de oefen dames helemaal uit geplozen werd in wat dat te betekenen had tegenover de persoon die in de bak stond.
De raarste dingen kwamen er voorbij, mijn conclusie, hij poept altijd meteen als ik hem van de wei haal en in stal zet.
Alleen nu zetten ik hem al meteen in de bak...

En mijn merrie raakte van slag, die wist niet wat ze er aan had.
Van die onnozele in de bak die dan daar stond, niets zei, niets deed, alleen staan. Want dat bleek de oefening te zijn.
Mevrouw ik wil altijd knuffelen dacht geloof ik echt dat ze stout was geweest omdat ze zo genegeerd werd.
nee echt geen aanrader voor elk paard.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:49

Vlakbij waar ik woon zit ook zo'n coach / therapie De keren dat die paarden in een jaar buiten komen zijn letterlijk op twee handen te tellen. Staan altijd in relatief kleine boxen. Denk dat die paarden meer therapie nodig hebben dan de kinderen die daar komen.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:21

Even over coaching en therapie paarden
Ik begrijp dat niet elk paard er geschikt voor is, ken er zelf genoeg die het niet zouden kunnen.

Zelf had ik vroeger een vriendin waar ik wel eens mee buiten ging rijden die was vrijwilliger op zon stal, mocht elke week 2x met die paarden naar het bos paarden stonden ook gewoon lekker buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 23:47

Earth schreef:

Wilt iemand dit misschien doorsturen? Ik kan het niet lezen omdat ik geblokkeerd ben, en iemand in mijn omgeving heeft volgens mij ervaring met deze stichting