Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:56

Sammyy schreef:
Ik heb 2 jaar op de manege gewerkt en ben dus bekend met de paarden!

Ik heb het idee dat jullie Wedford en Wico door elkaar halen. Wico is blessure (paar keer met pezen stil gestaan) gevoelig en staat bokkig maar is nu niet geblesseerd.

Overigens nog even dit: Ik ben zelf een paar weken niet meer op stal kunnen zijn, maar de paarden hebben er nooit schraal of slecht in de vacht bij gestaan. Ze zullen eerder richting overgewicht geweest zijn!

Klopt inderdaad wat je over wico zegt. Ik heb een aantal paarden van de veiling nu bij mij staan en ik kan zeggen, allemaal niks mee en wico heeft geen peesblessure (:

_Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:57

blondies schreef:
Ik heb wico als veulen/jaarling gekend. Heel leuk paardje :) schrik wel van de reacties hier over zijn gezondheid. hoop dat hij bij iemand goed terecht is gekomen die im kan gaan met zijn gebreken.

Hij is nu bij mij. Hij is er helemaal niet slecht aan, gewoon super gezond en geen blessures of niet. Ook helemaal niet mager of niks. Maak je maar geen zorgen dus ;)
En nee, hij is nu niet hij een sportstal. Hij is opgehaald met een vrachtwagen van een sportstal (:

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:59

Wat fijn dat wico bij jou is gekomen! Wat is je doel met hem? En welke andere paarden zijn nog bij jou terecht gekomen?

_Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:00

indriss schreef:
We waren gisteren spullen gaan ophalen waar we op geboden hadden.
Om 9 uur smorgens stonden er 70 man aan de poort zeiden de mensen van BVA.
We waren er rond 11 uur en net na de drukte.
Enkele waren nog aan het laden, ze liepen er niet meteen op.

Ook hoorde ik dat Wico niet naar de hoogste bieder is gegaan,maar naar de enerhoogste.
Dat zei de man van de dierenbescherming.Die waren ook daar.
Mijn complimenten voor BVA,iedereen kreeg een mooi nieuw halster en touw mee bij zijn paard.
Wij hadden een stal met inhoud gekocht en daaruit waren er dingen weg.Zoals een lederen belgenhalster,
We hadden dat gezegd en kregen geld terug...Heel netjes geregeld....

"mijn"vanita stond er ook nog,ze was erg onrustig doordat iedereen om haar heen werd opgehaald.
Vond het raar dat iemand die haar zo graag wilde hebben er niet s morgens als eerste was.Dat zou ik doen namelijk.
Maar het had niet zo mogen zijn helaas voor mij......

Wico is gewoon naar de hoogste bieder gegaan, naar ons namelijk. Vanita hebben we ook gekocht. We konden niet eerder de paarden ophalen, daarom ;)

_Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:02

_Zeppelin schreef:
Wat fijn dat wico bij jou is gekomen! Wat is je doel met hem? En welke andere paarden zijn nog bij jou terecht gekomen?

We hebben de 3 veulens, wico, vanita, faye en zafyr.
Ik wil kijken hoe ver ik nog met wico kan komen (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:02

Wat leuk, een nieuwe bokker dus, leuk als je wat foto's plaatst.

Veel plezier met jullie nieuwe paarden.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:06

Je wil er dus gewoon de sport weer mee in ?

En dat terwijl er zelfs door een vorige eigenaar van dit paard werd aangegeven dat hij niet geschikt meer is voor de sport...
En hij herstellende is van een peesblessure.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:07

_Cynthia schreef:
_Zeppelin schreef:

We hebben de 3 veulens, wico, vanita, faye en zafyr.
Ik wil kijken hoe ver ik nog met wico kan komen (:

Hee wat leuk, een van de nieuwe eigenaren op bokt!

Leuk dat je dat even hier vertelt _Cynthia +:)+

_Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:08

Vandaag ga ik ze voor t eerst onder het zadel proberen. Ik zal straks ook wat foto's maken en ze erop zetten (;

En dravergekkie,
Hij heeft geen peesblessure. Dat is widford. Misschien iets beter laten informeren (: ons is verzekerd dat hij niet herstellende is van een blessure.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:13

_Cynthia schreef:
Vandaag ga ik ze voor t eerst onder het zadel proberen. Ik zal straks ook wat foto's maken en ze erop zetten (;

En dravergekkie,
Hij heeft geen peesblessure. Dat is widford. Misschien iets beter laten informeren (: ons is verzekerd dat hij niet herstellende is van een blessure.

Of mischien iets beter het heele topic doorlezen ?

Er word namelijk meerdere malen aangehaalt dat hij herstellende is.

En deze Quote bijv.

Citaat:
de ruiter van wico wilt hem dolgraag voor haar zelf en waarom.voor de sport zal hij niet meer geschikt zijn.hij staat niet voor niks weer vier maanden stil.paardje is zeer blessure gevoelig.en zij wilt hem een goed leven bieden.zij heeft veel van hem geleerd en nu wilt ze hem lekker in de watten leggen.

_Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:17

dravergekkie schreef:
_Cynthia schreef:

En dravergekkie,

Of mischien iets beter het heele topic doorlezen ?

Er word namelijk meerdere malen aangehaalt dat hij herstellende is.

En deze Quote bijv.

Citaat:
de ruiter van wico wilt hem dolgraag voor haar zelf en waarom.voor de sport zal hij niet meer geschikt zijn.hij staat niet voor niks weer vier maanden stil.paardje is zeer blessure gevoelig.en zij wilt hem een goed leven bieden.zij heeft veel van hem geleerd en nu wilt ze hem lekker in de watten leggen.

Ons is duidelijk vermeld dat hij niet herstellende is. Daarbij komt dat ik meer te doen heb dan alles hier door te gaan lezen. Ja, de oude verzorgster wilde m inderdaad, dat weten we ook sinds we hem op hebben gehaald. En blessuregevoelig heet niet dat hij nu ook een blessure heeft. Hij doet t prima los en er is niets te zien van een blessure. Wat onder t zadel gebeurt zullen we snel zien.
Oh en als een iemand zegt dat hij een blessure heeft wordt t maar al te graag snel overgnomen. Dus ik neem t niet echt serieus als ik eerlijk ben.
Als hij een blessure blijkt te hebben zijn we daar snel achter en dan zal er ook gewoon rekening mee gehouden worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:20

Hahaha, zo zie je maar weer, al die hysterische berichten over Wico die naar een sportstal zou zijn gegaan en helemaal afgeragd zou worden waren helemaal niet nodig :D
Zo te horen is hij prima terecht gekomen! Veel plezier ermee!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:21

Laat je niet te zeer op de kast jagen _Cynthia! Gewoon lekker kijken wat je nu eigenlijk aangeschaft hebt, ik ben heel benieuwd hoe Wico het gaat doen!

Wel blijven posten hoor! :Y)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:22

Cynthia, gefeliciteerd met je aankoop! Nouja, aankopen mag ik wel zeggen.
Wat leuk dat je rijfoto's wil posten! :)

Ben erg benieuwd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:22

Het enige waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, heeft Wico in het echt ook die vreselijke voorknieen, of was de foto echt echt echt slecht :)).

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:24

Gefeliciteerd met jullie aankopen Cynthia! Veel succes met Wico, ben blij dat de paarden goed terecht zijn gekomen.

_Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:25

_San87_ schreef:
Het enige waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, heeft Wico in het echt ook die vreselijke voorknieen, of was de foto echt echt echt slecht :)).

Haha, wico's voorknieen zien er gewoon goed uit hoor! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:26

Kan me niet voorstellen dat die knieën op foto kunnen vertekenen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:27

_Cynthia schreef:
_San87_ schreef:

Haha, wico's voorknieen zien er gewoon goed uit hoor! :D

Gelukkig maar. Zo van de veilingfoto kreeg ik er zelf zere knieën van :)).

Succes met hem, ik ben benieuwd hoe het gaat.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:38

Ik vond zijn benen (of iig zijn linker) er live toch ook erg krom uit zien. Niet om je aan te vallen hoor, maar ik krijg bijna de neiging om je om een foto te vragen. Maar wil je niet het gevoel geven dat je je moet verantwoorden. Als hij goed loopt, loopt hij goed, simpel zat.

_Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:44

Speedster schreef:
Ik vond zijn benen (of iig zijn linker) er live toch ook erg krom uit zien. Niet om je aan te vallen hoor, maar ik krijg bijna de neiging om je om een foto te vragen. Maar wil je niet het gevoel geven dat je je moet verantwoorden. Als hij goed loopt, loopt hij goed, simpel zat.

Nou, zodra ik dalijk heb gekeken hoe ik foto's post zal ik er een opzetten (:

ChrisXe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:48

Ik hoop dat het met Wico dan toch blijkt mee te vallen en dat Cynthia veel plezier met hem en de andere paarden zal hebben (en natuurlijk ook andersom, zodat de paarden daar plezierige jaren zullen hebben). Laten we niet in welles/nietes discussies eindigen, want dan kan ik me goed voorstellen dat Cynthia zich terugtrekt, terwijl we toch juist willen weten hoe het met de paarden gaat. Cynthia, ik kijk uit naar de foto's.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:50

Wat leuk om toch nog wat te horen over een aantal paarden, waaronder Wico, _Cynthia! Gefeliciteerd met je aankoop. Moet eerlijk bekennen, als ik het geld ervoor had en ik wilde Wico hebben.. Dan had ik hetzelfde gedaan.
Had hier in het topic al eens wat vragen gesteld over waarom vele hier vinden dat ie niet meer te rijden is, maar kreeg daar nooit duidelijk antwoord op (of eigenlijk helemaal geen reactie).
Die 4 maanden dat ie stil heeft gestaan, zal dat niet te maken hebben met het faillissement?

Ik ben in iedergeval erg benieuwd naar foto's :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:55

Oh Cynthia wat hebben jullie veel gekocht! , ben benieuwd naar rijfoto's :)

_Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:57

Cardy schreef:
Wat leuk om toch nog wat te horen over een aantal paarden, waaronder Wico, _Cynthia! Gefeliciteerd met je aankoop. Moet eerlijk bekennen, als ik het geld ervoor had en ik wilde Wico hebben.. Dan had ik hetzelfde gedaan.
Had hier in het topic al eens wat vragen gesteld over waarom vele hier vinden dat ie niet meer te rijden is, maar kreeg daar nooit duidelijk antwoord op (of eigenlijk helemaal geen reactie).
Die 4 maanden dat ie stil heeft gestaan, zal dat niet te maken hebben met het faillissement?

Ik ben in iedergeval erg benieuwd naar foto's :D .

Ja dat denk ik wel aangezien ze allemaal al een tijd niet meer gereden zijn. En wat er nog te doen valt met elk van deze paardjes is toch even aftasten. Als het niet meer blijkt te kunnen, dan is dat jammer en dan komen we daar zeker gewiin achter (: