Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:07

russel schreef:
Waves, als je 48.000 euro uit kan geven aan paarden, dan ga je naar een gerenomeerde lusitanofokker. In belgie zitten er ook een aantal. Dan kan je zelfs voor dat geld een pracht van een gezond en hoog geschoold paard kopen....als je zoveel geld hebt, wat wil je dan? Dan ben je toch gewoon een onwetende man met paarden???

Het ging om 42.000. Maar goed die man had meerdere paarden van haar gekocht en bij het laatste paard kwam hij er achter dat er iets niet in de haak was.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:07

kensha schreef:
Bij de fokkers waar ik toen mijn paard had gekocht(wat toen eigelijk kwa verzorging slechte stal was) Hebben mij wel de goede paarden aangewezen voor als beginners om te kiezen en duidelijk vertelt welke voor mij niet geschikt was en om die eerlijkheid ben ik blij om. Natuurlijk had ik die eerst tijdje verzorgt voor ik der kochte.

Alleen jammer de verzorging zover achter laten was op die stal anders was het nog een goeie stal geweest.

Jammer er niet veel goeie stallen zijn.

Hier ben ik het ook mee eens.. mijn paard en één van mijn pony's komen ook van twee verschillende handelaren maar beiden met een goede naam. Er blijven er echter verder weinig over :n

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:24

NOG EVEN EEN OPROEPJE VOOR ALLE GEDUPEERDEN VAN MARIALVA OFTEWEL C!!!
MELD JEZELF BIJ SBS 6 OP DE SITE VAN http://WWW.UNDERCOVERINNEDERLAND.NL EN KLIK DAN AAN DE LINKERKANT OP TIPS/REACTIES.
AL JE INFORMATIE ZAL DAN VERTROUWELIJK BEHANDELD WORDEN.
TEVENS WORDT JE GEADVISEERD OM VOORAL AANGIFTE TE GAAN DOEN!!!

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:30

die man uit belgie deed al langer zaken met haar. volgens mij was de planning dat ze samen die stal deden. Marialva vanuit nederland en hun vanuit belgie. dit gebeurd niet van de ene op de andere dag. ze bouwt een vertrouwensband op en dat kan ze op een goede manier.

en dit is denk ik precies hetzelfde gebeurd met die mensen van Lucky. ze behandeld je snel als goede vrienden. en door goede vrienden denk je niet besodemieterd te worden.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:47

SIEMxFUNNY schreef:
xVeraaa schreef:
Ik ben nu de uitzending aan het kijken.
Rillingen van dat mens! En die advocaat praat zichzelf echt vast.

Ik kan het nog niet vinden op internet. Alleen van 16 mei.
Waar staat het dan?

Volgens mij stond er op pagina 48 van het topic een link naar de uitzending van 23 mei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:47

Nou eigenlijk niks, :D was ook geen kritiek of aanval. Kwam in mij op. Vind het een bedrag, dat, ik denk, niemand, of op 1 hand te tellen op bokt dat voor een paard of paarden over heeft. Dan hebben ze toch tenminste wel een heel goede kijk op barokke paarden? En kennen ze de adressen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:48

moija schreef:
die man uit belgie deed al langer zaken met haar. volgens mij was de planning dat ze samen die stal deden. Marialva vanuit nederland en hun vanuit belgie. dit gebeurd niet van de ene op de andere dag. ze bouwt een vertrouwensband op en dat kan ze op een goede manier.

en dit is denk ik precies hetzelfde gebeurd met die mensen van Lucky. ze behandeld je snel als goede vrienden. en door goede vrienden denk je niet besodemieterd te worden.

Dan is hij toch van het zelfde laken en pak? Dan wilde hij toch met iemand doe zo praat en zich gedraagd paarden gaan verkopen? Dan heb je of geen paarden verstand of de bedrieger is bedrogen......

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:49

Zelfs in de OP staat een link ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:50

yvonnedv schreef:
russel schreef:
Waves, als je 48.000 euro uit kan geven aan paarden, dan ga je naar een gerenomeerde lusitanofokker. In belgie zitten er ook een aantal. Dan kan je zelfs voor dat geld een pracht van een gezond en hoog geschoold paard kopen....als je zoveel geld hebt, wat wil je dan? Dan ben je toch gewoon een onwetende man met paarden???

Het ging om 42.000. Maar goed die man had meerdere paarden van haar gekocht en bij het laatste paard kwam hij er achter dat er iets niet in de haak was.

Wat ik begrepen heb, kwam hij bij het laatste paard er achter dat er met zijn paardEN iets niet in orde was. Vond wat ik zag ook niet echt bijzonder, vraag mij af of hij niet erg overdrijft. En als politieman heb je een 6e zintuig voor mensen die niet eerlijk zijn en kunnen ze goed tussen de regels door lezen......deze man is niet wat hij wil zijn.

moija

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:52

denk niet dat hij overdrijft. ze pakt mensen in. het is heel makkelijk te oordelen.

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:54

moija schreef:
denk niet dat hij overdrijft. ze pakt mensen in. het is heel makkelijk te oordelen.

Ja idd ik sluit me hierbij aan moija, dat is precies wat ze doet!
Zonder dat je er erg in hebt!
En als je het door hebt ben je te laat.

Michael1104

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:55

sommigen zijn wat makkelijker om in te pakken dan anderen. Daardoor kunnen zulke mensen helaas blijven handelen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:57

helaas zijn er meer mensen zo :( (mannen! ) je word gewoon bedonderd waar je bijstaat
snap het echt niet als dat mens gewoon straks door zou mogen gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:57

Na wat ik heb gezien vind ik het een heel gewone platte vrouw, niks geen charme, niks geen inpakken. Mensen die beetje verstand van paarden hebben of gewoon van auto's, nou van alles wat je wil hebben, niet zomaar binnen je bereik ligt en een beetje gezond verstand, weten dat je verder moet kijken dan je neus lang is.

Die merrie bv keek wat vaak zuur of het nu met het veulen te maken had of niet, dan dat verhaaltje over die longen.

Iedereen kent het verhaal van de auto van het omaatje dat alleen een boodschapje deed en alleen in de garage stond waar 1000 km op staat........dan weet iedereen ook wel dat een handelaar geen veulen verkoopt dat een topper in de dop is voor niks.....dan ben je iemand die idd bij Ice safe snel rijk wil worden, idd denkt een auto van 1000km voor 1000 euro kan kopen, idd iemand die denkt dat hij slimmer is dan wie dan ook.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:08

newnails schreef:
Ja idd ik sluit me hierbij aan moija, dat is precies wat ze doet!
Zonder dat je er erg in hebt!
En als je het door hebt ben je te laat.

Jij bent toch de eigenaar van lucky?
Hoe gaat dat nu verder met haar...? En hoe sta jij tegenover deze uitzending. heeft het jou nog iets opgeleverd? (niet qua geld, maar qua gevoel.. rechtvaardigheid)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:21

russel schreef:

Wil je nu hiermee zeggen dat het OK is om een onwetend iemand met geld zomaar te bedriegen. Stel jij hebt helemaal geen verstand van muziek, maar je hebt een dochter die veel aanleg heeft voor pianospelen (zeggen mensen waarvan jij aanneemt dat ze er wel verstand van hebben). Er wordt jou aangeraden een goede tweedehands Steinway piano of vergelijkbaar instrument te kopen als je dat kunt betalen. Nou dat heb je wel over voor je kind want je gunt haar het beste. Dan kom je bij mij in mijn pianowinkel en ik verkoop jou heel duur een vreselijk slechte piano waar ik het merk Steinway op heb vervalst. Ik speel er zelf even een stuk op, het liefst met veel technisch spektakel en lekker veel pedaal en maak jou wijs dat het een fantastisch instrument is voor een serieuze pianiste. Jij vertrouwt mij en gelooft mij want zelf hoor jij helemaal geen verschil tussen een goed of een slecht instrument. Daar is dan in jouw logica helemaal niks mis mee want jij bent onwetend op muziekgebied, had je maar naar een gerenommeerde pianoverkoper moeten gaan. ;) En als je onwetend bent hoe kun je dan eigenlijk een goede pianoverkoper van een slechte pianoverkoper onderscheiden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:28

Laten we heer eerlijk zijn........... deze handel begint bij de mensen die hun kapotte paard niet meer willen onderhouden maar het dier niet af willen laten maken..........

zag je ook in het filmpje....... een paard voor 50 euro gekocht...... en het dier voor 2500 euro terug kunnen kopen.......

zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar!!!

en echt ik weet echt wel dat er mensen zijn die wel een goed hart hebben, en echt zo een kapot dier als grasmaaier willen hebben......... maar echt geloof me de merendeel zijn handelaren zoals marialva......... en daar lopen er echt een berg van rond! veel meer dan de wilde weldoeners!!

neem gewoon je verantwoordelijkheid als je paard kapot gaat, en bespaar het verder lijden

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:30

KiWiKo schreef:
Laten we heer eerlijk zijn........... deze handel begint bij de mensen die hun kapotte paard niet meer willen onderhouden maar het dier niet af willen laten maken..........

zag je ook in het filmpje....... een paard voor 50 euro gekocht...... en het dier voor 2500 euro terug kunnen kopen.......

zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar!!!

en echt ik weet echt wel dat er mensen zijn die wel een goed hart hebben, en echt zo een kapot dier als grasmaaier willen hebben......... maar echt geloof me de merendeel zijn handelaren zoals marialva......... en daar lopen er echt een berg van rond! veel meer dan de wilde weldoeners!!

neem gewoon je verantwoordelijkheid als je paard kapot gaat, en bespaar het verder lijden

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:30

Ja, maar die paarden worden bij de slager weggekocht heb ik begrepen.

Die merrie heb ik begrepen vanwege het te komen veulen....of heb ik dat verkeerd, was niet de bedoeling dat die merrie de handel in ging.

Maar je hebt een punt, dat mensen hun kapotte paard de handel in duwen...want die zijn er zat.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:31

Kiwiko, je hebt gelijk maar volgens mij gaat dit topic daar niet over. Dit topic gaat over een handelaar die mensen willens en wetens oplicht, niet over mensen die hun paard voor een habbekrats verkopen omdat ze er zelf niet meer voor willen/kunnen zorgen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:34

nee paarden gaan niet bij de slager weg, de paarden gaan weg bij diegene die ze naar de slager brengt :)

veel verzekeringsagenten/medewerkers verdienen er zo een leuk centje mee bij!!!

gewoon altijd zelf meegaan, en als je het zelf niet kan dan iemand mee laten gaan die dit wel kan.........

maar dan moet je wel eerst de beslissing nemen, en niet gaan lopen leuren op marktplaats met je kapotte paard..........

neem de beslissing, blijf erbij........ en dan weet je dat het goed is.

en er zijn inderdaad heel, heel veel mensen die voor een honderdje meer hun paard aan een handelaar meegeeft........

die handelaren zijn veel in het nieuws hier op bokt, bijna alle gevallen van in beslagname of verwaarlozing, of dode paarden in het land zijn allemaal dat soort handelaren...... alleen handelen die in grotere schaal dan MVla ........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:34

Diablo schreef:
Kiwiko, je hebt gelijk maar volgens mij gaat dit topic daar niet over. Dit topic gaat over een handelaar die mensen willens en wetens oplicht, niet over mensen die hun paard voor een habbekrats verkopen omdat ze er zelf niet meer voor willen/kunnen zorgen.

hoe komt die handelaar aan die paarden dan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 21:35

KiWiKo schreef:
nee paarden gaan niet bij de slager weg, de paarden gaan weg bij diegene die ze naar de slager brengt :)

Vind ik een gewaagde uitspraak Kiwiko. Daar is jaren geleden onderzoek naar gedaan en toen bleek het wel degelijk voor te komen....

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:35

Kiwiko je hebt helemaal gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:36

Weten mensen wel dat ze het paard aan het touwtje naar de slachtbank moeten brengen, ik zou het nl niet kunnen. Stel ik laat het aan een ander over, dan ben ik dus erg fout.

Vandaar ook dat ik ze thuis wil laten inslapen op de wei, maar in slapen schijnt ook weer niet altijd paardvriendelijk te zijn. Je zet mij wel voor een dilemma ;)