Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:46

Marie_Anne schreef:
Volgens mij zijn hier in het topic maar weinig/geen mensen die roepen dat er niets mis is daar. Maar als je hier niet meegaat met de hetze tegen SBB ben je direct voorstander van het huidige beleid. Inclusief rare haat-pb's :').

Echt met deze :r :r :r

Hoe triest :')

Ik zou deze gebruiken _-:( #) #)

:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:04

Dees schreef:
Hoeveel van jullie discussievoerders waren er gisteren nou werkelijk zelf bij?

Ik vrees nog geen 5.
Ik was er wel.

Geloof me: wat NOS enzo hierover schrijven.... zo was het echt niet. Het was helemaal niet hysterisch of dramatisch en er is helemaal niets kapot gegaan, anders dan wat sluitmateriaal op een tijdelijk dranghek. De politie was agressief en er stonden enkele van die blauwe fanaten bij die wel heel graag met die wapenstok wilden slaan. Dat soort mannetjes heb je.
Er waren ook vele agenten die ons gemeenschappelijke gedachtengoed juist steunden, maar in opdracht van de provincie wel het voeren moesten stoppen. De demonstranten wilden dieren voeren en verder niets. Moet je als overheid daar nou zo agressief de stop op zetten?

Ik snap werkelijk niet waarom er hier al 111 pagina's theoretisch ge-ouwe-piept wordt. Echt niet. Wat een prietpraat. Ben je het er mee eens wat daar gebeurd, shame on you. Ben je het er ook niet mee eens wat daar gebeurd, doe iets meer dan zo makkelijk op bokt mee-praten.

Zo zwart wit is het inmiddels. Wat op dat Oostvaardersplassen Doodvaardersplassen Verstervingskamp gebeurt, moet stoppen. Hoe dan ook.
En daarom ben ik wel blij met alle media-aandacht. Hoe bespottelijk ze de demonstratie ook proberen weg te zetten. Het gaat erom dat er aandacht voor is. Dat is beter dan het doodzwijgen dat er gedurende de hele maand maart is gebeurd.

Verder haak ik werkelijk af uit dit topic. Ik vind het zo'n uit-de-nek-gezwam-topic.
Dit is geen kwestie van "welk voer is beter" of "alles moet gered worden".
Dieren laten uithongeren en versterven hoort niet in Nederland. Dikke Punt. Er is geen enkele drogreden waarmee dat goed te praten is. Het is een ethische kwestie.

Een ethische kwestie, wat hilarisch. Staan ze daar te demonstreren voor zielige dieren met een bontkraag in hun nek. En daarna langs de MacD voor een happy meal. Hoe praat je dat goed?
Maar men kan zichzelf tenminste op de borst kloppen dat ze opkomen voor zielige diertjes en tegen dierenleed zijn. :+ Die demonstraties hebben niks te maken met echt voor dieren opkomen, maar alles met zelfverheerlijking. Als je daar echt voor die dieren staat ga je niet rellen en schreeuwen, ga je ze niet knuffelen en ben je op zijn minst veganist. Anders ben je niet geloofwaardig.

Kuggur

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:08

Oh, je moet óf veganist zijn, of het laten creperen van dieren door honger prima vinden.
Prettige zwart wit ethiek.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:27

Jeetje, dat vind ik nu ook. Waarom zouden alleen veganisten mogen protesteren..Wat een rare gedachtengang.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:34

Wat daar gebeurt is tegen de Nederlandse wetten voor dierenbescherming,en daarenboven tegen de natuurwetten.Het is onnatuurlijk om zonder zinnig doel dieren op te sluiten zonder voldoende te eten en er dan bij te staan toekijken hoe ze verhongeren,en intussen wetenschappelijke onzin uit te kramen.En als anderen wel medelijden hebben en willen gaan voeren,daar dan de politie opaf sturen.Dit is gewoon bizar.Iedereen met een normaal verstand snapt dat opgesloten dieren gevoerd moeten worden,alleen degenen die ervoor gestudeerd hebben kennelijk niet.En dan niet eerst een jaar erover discussieren,maar gewoon meteen voeren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:48

Kuggur schreef:
Oh, je moet óf veganist zijn, of het laten creperen van dieren door honger prima vinden.
Prettige zwart wit ethiek.

Is inderdaad wat apart al snap het wel als je de vergelijking maakt tussen het deel van de activisten die afschieten zielig vinden omdat er een dier sterft maar vervolgens een hamburger naar binnen werkt. Daar moet ook een dier voor sterven..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:51

anjali schreef:
Het is onnatuurlijk om zonder zinnig doel dieren op te sluiten zonder voldoende te eten en er dan bij te staan toekijken hoe ze verhongeren,en intussen wetenschappelijke onzin uit te kramen.

Dus met een zinnig doel is het wel natuurlijk? :)
Dieren opsluiten is sowieso niet natuurlijk, natuurlijk.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:58

Zet er al op te wachten, al in heel veel discussies gehoord, dit 'wie zonder zonde is....' Wat een dooddoener zeg. En dan zouden alleen maar veganisten iets tegen het beleid mogen hebben? Ook veganisten met een Deense Dog op een appartementje van 40m2? Of die nou net weer niet?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:39

fransje23 schreef:
anjali schreef:
Het is onnatuurlijk om zonder zinnig doel dieren op te sluiten zonder voldoende te eten en er dan bij te staan toekijken hoe ze verhongeren,en intussen wetenschappelijke onzin uit te kramen.

Dus met een zinnig doel is het wel natuurlijk? :)
Dieren opsluiten is sowieso niet natuurlijk, natuurlijk.

Dat van dat zinnig doel is een tekst die ergens in het wetboek staat. Heb ik niet bedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:39

Momenteel heeft 1 persoon het briljante idee om met trailers de dieren er weg te halen, waar zit je met je verstand dan :=

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:41

Rebecca schreef:
Momenteel heeft 1 persoon het briljante idee om met trailers de dieren er weg te halen, waar zit je met je verstand dan :=

In de winterstand?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:48

Nou verstand heeft SBB ook niet hoor. ;( Met al die dooddoeners, van winterstand tot zelfs nu nog het natuurlijke processen noemen, dat ze 3000 dieren hebben laten doodhongeren.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:45

Precies... Het was een strenge winter volgens SBB... Echt niet.... Het eten was gewoon op. Die 50% dieren waren niet dood gegaan als ze een voldoende groot gebied hadden met genoeg voedselaanbod. Het probleem was niet de kou, het probleem isvoedselgebrek door overbevolking waardoor en in de winter een erg lange periode niets meer te eten valt. Zelfs vandaag kwam in het AD weer de disclaimer voorbij dat in de natuur 30-40% sterfte normaal is...

Nou echt niet bij grote grazers met een voldoende ruim gebied... Zou wat zijn als 50 procent van de de 24/7 buiten lopende koeien en paarden stierf... De meeste dieren komen prima de winter door. Oh ja... Maar die worden bijgevoerd. Want laten verhongeren mag niet...

En blijven herhalen dat SBB alleen bij voert vanwege de bedreigingen van de boswachters. Misschien moeten ze de beleidsstukken er weer eens op naslaan. En die nieuwe commissie mag de oude adviesstukken er ook nog wel bijpakken. Hoeven ze het wiel niet opnieuw uit te zoeken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:49

joyce B schreef:
Precies... Het was een strenge winter volgens SBB... Echt niet.... Het eten was gewoon op. Die 50% dieren waren niet dood gegaan als ze een voldoende groot gebied hadden met genoeg voedselaanbod. Het probleem was niet de kou, het probleem isvoedselgebrek door overbevolking waardoor en in de winter een erg lange periode niets meer te eten valt. Zelfs vandaag kwam in het AD weer de disclaimer voorbij dat in de natuur 30-40% sterfte normaal is...

Nou echt niet bij grote grazers met een voldoende ruim gebied... Zou wat zijn als 50 procent van de de 24/7 buiten lopende koeien en paarden stierf... De meeste dieren komen prima de winter door. Oh ja... Maar die worden bijgevoerd. Want laten verhongeren mag niet...

En blijven herhalen dat SBB alleen bij voert vanwege de bedreigingen van de boswachters. Misschien moeten ze de beleidsstukken er weer eens op naslaan. En die nieuwe commissie mag de oude adviesstukken er ook nog wel bijpakken. Hoeven ze het wiel niet opnieuw uit te zoeken.

die percentages van wat sterft wordt steeds hoger, eerder was het 20% tot 30%

SBB 'schermt' er ook mee dat er maar 10% van de dode dieren een natuurlijke dood gestorven zijn....
joh die andere 90% is uit hun lijden verlost in bijna het laatste stadium van de hongersdood

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:57

Ik weet wel dat er op dit moment maar 2 meiden zijn die dit aangezwengeld hebben tot deze hoogte:
Annemieke van Straaten & Cynthia Danvers!

Respect voor deze dames die wat tot nu toe deze winterperiode in gang is gezet aan bijvoeren, acties, gesprekken etc etc geregeld hebben.
Zie ook hun Facebook pagina : Cynthia en Annemieke.

Dankzij hen zijn ook Hans Peter Minderhoud, Anky, Hans Klok, Hanny, Belinda etc etc erbij betrokken en is er nu een stichting. Er gaat nog veel meer gebeuren, hopelijk gaan dan ook echt de dieren daar weg. Van de donaties wordt nu wel degelijk een grote mediacampagne gestart. Stickers zijn inmiddels en andere dingen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:58

Zouden mensen dat nou allemaal kritiekloos aannemen? Of zijn er ook genoeg die bij zulke berichten in de pers zelf nadenken en zich afvragen waarom dit zo gaat? Je hoort zo weinig van de echte grote massa...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:06

Lees net op de voor pagina de helft van de grote grazers nu dood is.
Het is een blok aan het been dat fiasco daar. Meeste mensen die niks met die dieren hebben kan het toch niet schelen wat daar gebeurt. Net zoals ze het niet kan Schelen waar hun vlees enz vandaan komt. Dat volk.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:10

En het bijzondere is dat ze blijven volhouden dat het prima gaat en het natuurlijk is. Een kind snapt dat het niet goed gaat. En strenge winter? Kom op nou!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:18

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:41

Ach, als het aan een van de pagina beheerders ligt, halen ze het hele gebied leeg.

Denk dat het een opruiend bericht is, maar vraag mij serieus af of ze gek genoeg zijn om het echt te doen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:24

randalinpony schreef:
https://www.nationaalparknieuwland.nl/nl/het-park

Goh... Een Nationaal Park.

De telling van 3000 dode grazers is min of meer officieel nu maar er zullen nog meer dieren sneuvelen.

nee joh, is nog niet goedgekeurd door de staat.

https://www.nationaalparknieuwland.nl/n ... oprichting

is nog niets goedgekeurd, en dat allemaal voor dat evenement in 2022. floriade 2022
vraag me af of de tuinders organisatie hun naam wil verbinden aan de OVP, vooral nu het min of meer zeer negatief neergezet wordt. Misschien toch Nederlandse Tuinbouwraad eens wat foto's sturen en cijfertjes.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:46

Denk dat het feit dat er winter 2016/2017 maar iets van 850 dieren gestorven nu een grotere invloed heeft dan het weer. Het was vooral een erg nat najaar maar geen extreem strenge winter.

Waren er meer dieren gestorven was er minder nageslacht en natuurlijk sowieso minder dieren als uitgangssituatie.

Het plan om de dieren op te laden en ergens heen te brengen vind ik tenenkrommend.. Niet alleen zijn alle gesprekken dan voor niets geweest maar het plan op zich is idioot.

Vraag mij ook af of ze dan alleen de runderen en paarden willen inladen? Dat zal al uitdagend genoeg zijn maar herten is helemaal een bijzondere tak van sport.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:28

Net op tv...57% van de dieren heeft de winter niet overleefd. De dode dieren mochten niet gefilmd of gefotografeerd worden. Dat zegt mij genoeg.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:15

Ja zag het ook bij de NOS op het nieuws. De natuur hersteld zichzelf...... :roll:
Echt schandalig hoe vooral een leek voor de gek word gehouden

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:36

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen...ik word er zo verdrietig van dat dit in Nederland gebeurd.