Dees schreef:Hoeveel van jullie discussievoerders waren er gisteren nou werkelijk zelf bij?
Ik vrees nog geen 5.
Ik was er wel.
Geloof me: wat NOS enzo hierover schrijven.... zo was het echt niet. Het was helemaal niet hysterisch of dramatisch en er is helemaal niets kapot gegaan, anders dan wat sluitmateriaal op een tijdelijk dranghek. De politie was agressief en er stonden enkele van die blauwe fanaten bij die wel heel graag met die wapenstok wilden slaan. Dat soort mannetjes heb je.
Er waren ook vele agenten die ons gemeenschappelijke gedachtengoed juist steunden, maar in opdracht van de provincie wel het voeren moesten stoppen. De demonstranten wilden dieren voeren en verder niets. Moet je als overheid daar nou zo agressief de stop op zetten?
Ik snap werkelijk niet waarom er hier al 111 pagina's theoretisch ge-ouwe-piept wordt. Echt niet. Wat een prietpraat. Ben je het er mee eens wat daar gebeurd, shame on you. Ben je het er ook niet mee eens wat daar gebeurd, doe iets meer dan zo makkelijk op bokt mee-praten.
Zo zwart wit is het inmiddels. Wat op dat Oostvaardersplassen Doodvaardersplassen Verstervingskamp gebeurt, moet stoppen. Hoe dan ook.
En daarom ben ik wel blij met alle media-aandacht. Hoe bespottelijk ze de demonstratie ook proberen weg te zetten. Het gaat erom dat er aandacht voor is. Dat is beter dan het doodzwijgen dat er gedurende de hele maand maart is gebeurd.
Verder haak ik werkelijk af uit dit topic. Ik vind het zo'n uit-de-nek-gezwam-topic.
Dit is geen kwestie van "welk voer is beter" of "alles moet gered worden".
Dieren laten uithongeren en versterven hoort niet in Nederland. Dikke Punt. Er is geen enkele drogreden waarmee dat goed te praten is. Het is een ethische kwestie.
Een ethische kwestie, wat hilarisch. Staan ze daar te demonstreren voor zielige dieren met een bontkraag in hun nek. En daarna langs de MacD voor een happy meal. Hoe praat je dat goed?
Maar men kan zichzelf tenminste op de borst kloppen dat ze opkomen voor zielige diertjes en tegen dierenleed zijn.
Die demonstraties hebben niks te maken met echt voor dieren opkomen, maar alles met zelfverheerlijking. Als je daar echt voor die dieren staat ga je niet rellen en schreeuwen, ga je ze niet knuffelen en ben je op zijn minst veganist. Anders ben je niet geloofwaardig.