Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Earth schreef:Het shetje met vervormde hoeven heeft een deel opgelost maar zwaar ingekanteld hoefbeen rechtsvoor wat bijna door de hoefzool komt. Maar ze willen het 2 weken aankijken met pijnstilling. Echt schandalig, dan ben je in mijn ogen geen haar beter dan diegene die dit heeft veroorzaakt. Dat beestje heeft zoveel pijn, ik begrijp het echt nietJe ziet het gewoon aan zijn koppie.
Moderatoropmerking:deel tekst verwijderd i.v.m. speculeren
Dus een bijna geperforeerde zool? en krijgt geen medisch beslag? Nee, sommige zaken moet je niet willen aankijken inderdaad. Zo'n zwaar gekanteld hoefbeen komt nooit meer goed en het is afschuwelijk pijnlijk..
MarjanB schreef:Je zou dr bijna 144 voor bellen.. onthouden van zorg
beert schreef:MarjanB schreef:Je zou dr bijna 144 voor bellen.. onthouden van zorg
Sorry maar dit vind ik wel heel erg negatief allemaal. Niet alleen deze reactie, maar alles over de shetlander. Het is een jong dier, de veearts is erbij geweest en de hoefsmid. Die mensen hebben het dier in handen gehad, wij niet. Zij geven advies en stellen een behandelplan op met de slechte diagnose.
Toevallig is het net voor kerst, en dan?! Alsof ze bij PZB een blik verwaarloosde shetlanders hebben staan die ze nu tevoorschijn halen. Zij hebben dit niet veroorzaakt hè? Zij doen hun best te achterhalen of het dier een kans maakt. Zo heel raar is het niet om het een kans te geven, ondanks de prognose. Die prognose is er pas sinds gisteren.
En ze hebben hem alle mogelijke zorg gegeven tot nu toe met de luizen, voeding, veearts en hoefsmid. Dus opmerkingen over hoe slecht ze bezig zijn vanaf de zijlijn, dat vind ik onterecht. Als de shetlander er 2 maanden zo bij staat en ze elke dag donaties vragen, dan snap ik het commentaar. Maar na 1 dag al?
Ik vind het vooral heel ernstig dat een jonge shetlander zo extreem verwaarloosd is.
beert schreef:MarjanB schreef:Je zou dr bijna 144 voor bellen.. onthouden van zorg
Sorry maar dit vind ik wel heel erg negatief allemaal. Niet alleen deze reactie, maar alles over de shetlander. Het is een jong dier, de veearts is erbij geweest en de hoefsmid. Die mensen hebben het dier in handen gehad, wij niet. Zij geven advies en stellen een behandelplan op met de slechte diagnose.
Toevallig is het net voor kerst, en dan?! Alsof ze bij PZB een blik verwaarloosde shetlanders hebben staan die ze nu tevoorschijn halen. Zij hebben dit niet veroorzaakt hè? Zij doen hun best te achterhalen of het dier een kans maakt. Zo heel raar is het niet om het een kans te geven, ondanks de prognose. Die prognose is er pas sinds gisteren.
En ze hebben hem alle mogelijke zorg gegeven tot nu toe met de luizen, voeding, veearts en hoefsmid. Dus opmerkingen over hoe slecht ze bezig zijn vanaf de zijlijn, dat vind ik onterecht. Als de shetlander er 2 maanden zo bij staat en ze elke dag donaties vragen, dan snap ik het commentaar. Maar na 1 dag al?
Ik vind het vooral heel ernstig dat een jonge shetlander zo extreem verwaarloosd is.
beert schreef:Ik zeg niet dat ik het twee weken zou aankijken. Maar hier in dit topic gaat het over 114 bellen, verwaarlozing en "dat hebben ze vast zo gepland voor de kerst om donaties te krijgen".
Er zit een veearts bij en een hoefsmid die het dier gezien hebben. PZB zegt zelf op Facebook dat ze het per dag bekijken (door elke dag een filmpje te maken) en dat ze er rekening mee houden dat het niet goed afloopt. Hij krijgt ook pijnstilling en nu wel de zorg die hij nodig heeft.
Ik bedoel gewoon om niet meteen zo enorm over elkaar heen te buitelen om bij alles wat ze doen te roepen hoe slecht het is. In de eerste plaats proberen ze het dier wel een kans te geven.
DuoPenotti schreef:En de mod gum gaat ook weer rond.
Vraagje: hangt pzb dan aan de tem?
Ik vind ze met de dag zieliger en lager.
Nog een vraagje bij een andere bokker werd pas het hele bericht verwijderd onder de noemer anders staat er niets anders dan een hulk.
Waarom hier nu niet?