Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:27

Ik heb dinsdagavond (als ik me niet vergis) een mailtje de deur uit gedaan richting SPIN. Nog niks gehoord. Ze zullen het wel ontzettend druk hebben met de veiling paarden denk ik. En uiteraard de paarden die ze hebben staan, maar mijn God de zenuwen vreten aan me. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:30

Vandaag is de dag dat alle dieren worden opgehaald. Hoe zou het eraan toegaan? Zouden er nog mensen voor de poorten staan of? Heb toch wel een brok in mijn keel, was er graag bijgeweest. Zag overigens net op de twitter van SPA de vrachtwagen waarmee ze rijden voorbij komen. :j

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:43

Ben benieuwd of wico wel meegenomen wordt dat kan nog een heel gedoe worden. Denk dat sommige paarden vervoer ook niet kennen. En dan worden ze daar zeker na weken op stal te hebben gestaan zo op dat stuk drek neer gezet... hmm ben zeer benieuwd.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:43

Het zal er wel druk zijn vandaag. Moeten heel wat mensen spullen gaan ophalen. Ik helaas niet. Heb geen enkel kavel gewonnen. Geen prikpaaltjes, geen dekens, geen naaimachine voor mijn moeder, geen paardentrailer of paardenauto. Op alles waar ik geboden heb, werd absurd veel geboden...tot nieuwprijs!! Dan ga ik liever naar de winkel en koop nieuw Met GARANTIE....IK BEN TOCH NIET GEK!!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:45

Ben benieuwd waar Eva en Sonja heen gaan. Die hebben vroeger in het 2-span samen gestaan.
Iemand die dat weet? :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:45

wilma12 schreef:
Ben benieuwd of wico wel meegenomen wordt dat kan nog een heel gedoe worden. Denk dat sommige paarden vervoer ook niet kennen. En dan worden ze daar zeker na weken op stal te hebben gestaan zo op dat stuk drek neer gezet... hmm ben zeer benieuwd.

De meeste paarden zijn wel vervoer gewend hoor, ik denk alleen de hele jonge dieren niet.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:47

Daar doel ik ook op. Dat is vaak nog wel een leuk klusje ze op de trailer of vrachtwagen te krijgen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:50

Gelukkig zijn er wel heel veel mensen aanwezig, dat zou geen probleem moeten zijn lijkt mij. :j Hoop wel dat die van SPA snel geladen kunnen worden want die hebben een lange reis voor de boeg.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:24

Nou dat gaat ze wel lukken hoor, iemand die zo'n jong dier koopt heeft daar doorgaans wel wat ervaring mee en denk dat er daar ter plekke ook wel mensen zijn met ervaring genoeg.
Dus die staan er vast binnen afzienbare tijd wel op.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:25

Soms kan het bij paarden die het wel gewent zijn ook heel lang duren hoor, zeker als de mensen geen hulp willen want dat helpt niet of iets in die richting..
Helaas is het tegendeel al vele malen bewezen :P

Maar het is toch altijd afwachten.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:35

Ik zeg toch niet dat het een probleem is? Ik zou gewoon nieuwsgierig zijn. Met wico bedoel ik dat hij niet voldoet aan zijn beschrijving gezien peesblessure en deze kopers voor een verrassing zouden kunnen komen te staan...

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:09

die verrassing komen ze snel genoeg achter hihi.ben zelf ook heel nieuwschierig

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:43

Nou van wat ik begrepen heb stonden de paarden van SPA en Guus al vrij snel op de trailer/vrachtwagen richting huis. :)

Fijn voor Guus, wat zal die kerel blij zijn dat hij verzorgd wordt.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:52

Guus hoefde niet op de trailer :-) zijn nieuwe plekje is vlakbij..
Oquendo is ook goed aangekomen! Wat ziet hij er slecht uit!

Ik hoorde via mijn beste vriendin dat Fia is gekocht door kennissen in de sportpaarden wereld, deze mensen hebben een paard met dezelfde bloedlijn staan en zijn er gek van!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:02

Wico zou ook naar een sportstal gaan, meer dan dat kan ik er ook niet over vertellen.
Ik hoop ook echt dat ik snel wat hoor van SPIN.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:32

Doortje staat net als de anderen nu bij het opvangadres van Stichting Paard in Nood en Stichting paardenopvang Amsterdam, vind wel dat alle paarden erg mager zijn met een slechte vacht, die moeten echt wel even bijtrekken voordat je er uberhaupt iets mee kan.
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:44

Jeetje, sinds afgelopen week zijn ze wel hard achteruit gegaan zeg! :oo Beschamend en zielig. Fijn dat ze nu rust hebben en kunnen bijkomen van alles.

Hoop dat ik snel wat hoor van SPIN.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:44

Beestjes zullen ook een hoop stress hebben gehad de laatste tijd, en zo te zien ook te weinig verzorging. Hopelijk zien ze er snel allemaal stukken beter uit. En wat vreselijk sneu als Wico naar een sportstal is gegaan... Stelletje kneuzen..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:48

Maar in een zekere zin is het voorbij nu. :j De paarden zijn allemaal opgehaald en staan nu hopelijk allemaal in een droge, schoen stal te knabbelen aan hun hooi.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:50

Ik hoop dan maar voor Wico dat hij goed hersteld en dat zijn nieuwe baasjes voorzichtig met hem zijn, maar dat zal toch wel zijn voor dat geld..

Wat zien die beestjes er slecht uit, sneu ja.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:00

Vind Oquendo echt een leuk paard :j

En frits is ook best gaaf eigenlijk.

Hoop maar dat alle paarden alle zorg en liefde gaan krijgen die ze nodig hebben.

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:21

Ik vind doortje en oquendo echt heel leuk ik hoop dat ze allemaal nu een fijn huisje hebben gekregen maar jeetje wat zijn ze de laatste tijd mager geworden en wat zien ze er onverzorgt uit :(

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:51

Ik heb wico als veulen/jaarling gekend. Heel leuk paardje :) schrik wel van de reacties hier over zijn gezondheid. hoop dat hij bij iemand goed terecht is gekomen die im kan gaan met zijn gebreken.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:07

Hij stond op de vrachtwagen van een sportstal.
Maar ik zou er sowieso wel vanuit gaan dat ze er goed voor gaan zijn. Als je zoveel geld uitgeeft, zal je die investering toch wel willen beschermen?
Ik denk niet dat heel bokt daar dan bezorgd over moet zijn.
(En mensen die bedrijfsmatig paarden hebben hoeven geen BTW te betalen naar't schijnt. Dus die rekensommetjes die hier passeren kloppen dan niet.)

Ik vind het zelf trouwens ook schandalig dat er zo geboden is door die stichtingen.
Het lijkt mij dat ze dat geld veel beter op een andere manier hadden kunnen besteden.