Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:57

Ze heeft ook niemand opgelicht :(

Ze had het paard willen verkopen aan C keuring was het dier niet goed op
C Wou het paard wel kopen maar niet voor het volledige bedrag
Er was volkomen duidelijk dat het paard iets met zijn benen had bij koper en verkoper

Koper wou het dier hebben voor pakweg 3000 euro voor in te zetten in de fokkerij

Koper neemt het dier mee naar huis en zet het tekoop als sport paard voor pakweg 25,000

Wie is hier dan fout C en niet de verkoper laat dat duidelijk zijn
Laatst bijgewerkt door Nadia op 25-05-10 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:57

DAT bedoelde ik dus ook Gentlegiant maar het staat er een beetje krom ;-) : ze beweert dat ze het zelfde zijn maar dat zijn ze niet en wat is zowiezo de toegevoegde waarde van dat aanvallen van andere bokkers

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:59

zie mijn quote daarin wordt toegegeven dat het paard werdt verkocht als verrassing voor Roelie om wedstrijden mee te gaan rijden..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:00

Volgens mij is er ook gezegt dat C het dier wou laten opereren zodat hij wel in de sport kon lopen?

Maargoed we kunnen hier beter over ophouden anders gaat het topic opslot en dat zou zonde zijn niet?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:00

Een merrie met een botsplinter en/of OCD (als dat bewezen is) kan best nog bereden worden hoor, wil niet zeggen dat het dier pijn heeft ;-)

Er zijn genoeg paarden die iets mankeren en zelfs nog succesvol in de (TOP)sport lopen.

De merrie in kwestie is verkocht als fokmerrie en voor de lichte basis(sport) voor EIGEN gebruik en dus niet meer voor de verkoop ;-)

Dat C dan toch flink aan probeert te winnen en mensen oplicht is er maar 1 schuldige.....

19LindA83

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:03

nee niet voor eigen gebruik, als schenking... maar goed zodra iemand hier iets over neerzet wordt het verhaal elke keer anders verteld... dan als fokmerrie, nu weer fokmerrie en basis sport... ik ben er klaar mee.
Heb niks met handelaren en zal ook nooit een paard via 1 kopen of verkopen

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:04

Gentlegiant schreef:
Ze heeft ook niemand opgelicht :(

waar zeg ik dat dan? *D

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:04

listiglistje schreef:
Een merrie met een botsplinter en/of OCD (als dat bewezen is) kan best nog bereden worden hoor, wil niet zeggen dat het dier pijn heeft ;-)

Er zijn genoeg paarden die iets mankeren en zelfs nog succesvol in de (TOP)sport lopen.

De merrie in kwestie is verkocht als fokmerrie en voor de lichte basis(sport) voor EIGEN gebruik en dus niet meer voor de verkoop ;-)

Dat C dan toch flink aan probeert te winnen en mensen oplicht is er maar 1 schuldige.....

_/-\o_

ER is helemaal niet over sport gesproken

Citaat:
Ik kwam er bij de verkoopkeuring achter dat Bijou niet goed was, ze zou gezond zijn toen ze kwam bij ons. Hier had ik me eigen dus op verkeken.
Het was echt een vriendelijk paardje en ze zou hem gaan inzetten voor de fok nadat ze niet goedgekeurd werd.
Ze kocht haar bij mij voor Roelie als cadeau.
Ze kwam toen als betrouwbaar over maar goed hier blijkt dus helemaal niets van waar te zijn.
Vind het wel jammer voor het paardje

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:05

En nu zij roelie dat het C het dier voor roelie had gekocht voor dressuur wedstrijden dit wist de verkoper toch niet

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:06

Vraag me af of de koop wel door had gegaan
als paardje goed gekeurd was?
want dan had ze bekkie geld moeten betalen...
daar had ze volgens mij nooit meer "winst" uit kunnen halen met evt. verdere verkoop?
of zie ik dat verkeerd?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:11

Wendy1978 schreef:
Vraag me af of de koop wel door had gegaan
als paardje goed gekeurd was?
want dan had ze bekkie geld moeten betalen...
daar had ze volgens mij nooit meer "winst" uit kunnen halen met evt. verdere verkoop?
of zie ik dat verkeerd?

Ze had hem geadverteerd voor meer als 25000 euro en dan had ze nog bakken met geld verdiend op dit paardje. Ook de prijs die afgesproken was (toen ik er nog van uit ging dat ze goed gekeurd zou worden) lag beduidend lager.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:29

heb jij wel gezien dat deze merrie te koop werdt aangeboden nadat jij haar verkocht had, en met welke beloft en de vraagprijs? Of kom je daar nu middels dit topic pas achter?

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:37

Ik heb inmiddels de uitzending ook gekeken, kon die avond niet, maar via programma gemist kan je nog eens kijken.
Ik schrik me kapot, bij deze dame ben ik op het terrein geweest. Je kan daar namelijk ook pension stalling huren, en een kennis van mij heeft mii diverse keren mee op dat terrein genomen. Het is hier zowat om de hoek.
Ik heb haar daarbij ook gezien, en ze leek mij een vriendelijk, ongecompliceerde dame. Geen problemen maken waar het niet hoeft. Schrijf maar op wat je gebruikt hebt, en dan rekenen we dat nadien af.
Gelukkig heeft mijn kennis er maar een maand gestaan, hoe het met het afrekenen is verlopen heb ik eigenlijk nooit gehoord. Als ik nu kijk hoe zij met de dieren omgaat, kan ik alleen maar blij zijn, dat ik daar nooit meer hoef te komen. Ze woont in een boeren dorpje, waar ze het denk ik niet makkelijk meer gaat krijgen.
Ze woont daar in een kast van een huis. Heel mooi daar.
Jammer dat je zoiets moet verdienen( ahum bezwendelen is eerder gepast denk ik) over de rug van mensen en dieren.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:41

git schreef:
Ze woont in een boeren dorpje, waar ze het denk ik niet makkelijk meer gaat krijgen.
Jammer dat je zoiets moet verdienen( ahum bezwendelen is eerder gepast denk ik) over de rug van mensen en dieren.

Volgens mij woont ze daar niet maar huurt ze alleen de stallen. De verhuurder zal ook wel blij met haar zijn.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:43

yvonnedv schreef:
git schreef:
Ze woont in een boeren dorpje, waar ze het denk ik niet makkelijk meer gaat krijgen.

Volgens mij woont ze daar niet maar huurt ze alleen de stallen. De verhuurder zal ook wel blij met haar zijn.

Inderdaad, de stal is behoorlijk te kijk gezet. Een nieuwe handelaar zal daar niet zomaar huren.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:47

19LindA83 schreef:
heb jij wel gezien dat deze merrie te koop werdt aangeboden nadat jij haar verkocht had, en met welke beloft en de vraagprijs? Of kom je daar nu middels dit topic pas achter?

Dit had ik eerder gezien, heb toen ook emails gestuurd naar hun met dat ze niet goed bezig waren en dit niet door de beugel kon aangezien het paard niet 100% goedgekeurd was en zij dit wel aangaf in de advertentie.
Hier kreeg ik geen reactie meer op.

Toen ik dacht dat iemand interesse toonde in dit paard bij haar heb ik haar een PB gestuurd met daarin het verhaal dat het paard niet goed was.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:50

op een of andere manier kan ik alleen maar de uitzending van 16 mei zien? iemand tips ;)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:51

Ilsje_ schreef:
op een of andere manier kan ik alleen maar de uitzending van 16 mei zien? iemand tips ;)

Kijk aub even in de openingspost.......... :o?

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:52

Ilsje_ schreef:

Dat probleem had ik ook, maar heb een link gevonden die werkt.
http://www.sbs6.nl/web/show/id=985763/l ... 072/page=1

edit: zie dat de link ook niet lukt door te sturen zo. :+
Laatst bijgewerkt door jes_sira op 25-05-10 14:53, in het totaal 2 keer bewerkt

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:52

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:57

roelie85 schreef:
yvonnedv schreef:

Dus geen hersenletsel opgelopen zoals op haar site stond?

nope!

Goh, nu ik dit lees heb ik nog eens haar berichten er op nageslagen. Het grappige is dat ik het al eens eerder heb gelezen, ik heb dus al eerder haar berichten nagetrokken maar ik kan me niet meer herinneren waarom. Anyway, zij heeft met veel bombarie lopen te verkondigen in een HK topic dat het een vreselijk ongeluk was, dat het trauma-team 6 uur met haar is bezig geweest, en dat ze vijf dagen in het ziekenhuis heeft gelegen. Liegen zit blijkbaar in haar aard?
marialva @ [BKR] [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:00

Zweeft blijkbaar echt op een roze wolk.
Ben alleen bang dat dit straks gewoon verder gaat als het weer wat minder in de media is

Abeltje77

waaw! Dat is een dramatisch verhaal in dat topic! En er is dus helemaal niets van waar? Die is echt niet wijs....

Merry98

het is niet de stal die ik dacht dat t was. maar qua doen lijkt t er wel verdomd veel op..

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:02

Abeltje77 schreef:
waaw! Dat is een dramatisch verhaal in dat topic! En er is dus helemaal niets van waar? Die is echt niet wijs....

Er zit wel een kern van waarheid in, maar blijkbaar is het enorm aangedikt.

roelie85 schreef:
Ze heeft echt een ongeuk gehad toen ze met een hengstige merrie langs haar hengst af liep, ze is toen op de betonnen grond gevallen en heeft 1 dag in het ziekenhuis gelegen!