Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rani007

Re: Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:44

runningkawa schreef:
en zolang de vraag is naar zo goedkoop mogelijk product zal dat geproduceerd worden... en als het stukje vlees dan duurder wordt rolt het geld niet richting boer, maar tussenhandel...
Dus komt het nog steeds niet bij de dieren op de plaats

Dat daar eens allemaal wat aan gedaan wordt...dan heb je nuttigge acties..

Precies. En laten we nu maar eens afwachten wat Marianne Thieme daarmee doet ... Knipoog

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:00

runningkawa schreef:
en zolang de vraag is naar zo goedkoop mogelijk product zal dat geproduceerd worden...

En daarom doe ik daar dus niet aan mee: zo lang ik geen vlees tot me neem, staat er voor mij geen kip of varken krap in een hok. En daarmee is het cirkeltje rond Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:02

Dat is zo... ik eet daarom alleen nederlands product Lachen
En ik eet geen kilo's in de week Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:05

Crocus schreef:
runningkawa schreef:
en zolang de vraag is naar zo goedkoop mogelijk product zal dat geproduceerd worden...

En daarom doe ik daar dus niet aan mee: zo lang ik geen vlees tot me neem, staat er voor mij geen kip of varken krap in een hok. En daarmee is het cirkeltje rond Knipoog.

Zo is het maar net.... het zal de wereld niet redden, en de productie niet laten stagneren. Maar ik kan 's ochtends mezelf tevreden aankijken in de spiegel.
Hopelijk 'wrijft het af en toe af' en raken andere mensen ook geïnfecteerd met het idee dat je zelf een bijdrage kunt leveren. En dan hoeve ze niet direct te stoppen, maar gewoon eens wat minderen.

Toch blijft het een machteloos gevoel, en heb ik al meer dan eens met tranen in mijn ogen achter het stuur gezeten omdat ik een vrachtwagen passeerde met kippen of varkens die richting slacht gingen. Ik blijf het kut vinden dat ik daar noodgedwongen mee geconfronteerd wordt terwijl ik er NIETS van wil weten...
Zucht,... sorry... dat was even een persoonlijke noot.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:52

Ninx schreef:
Toch blijft het een machteloos gevoel, en heb ik al meer dan eens met tranen in mijn ogen achter het stuur gezeten omdat ik een vrachtwagen passeerde met kippen of varkens die richting slacht gingen. Ik blijf het poedersuiker vinden dat ik daar noodgedwongen mee geconfronteerd wordt terwijl ik er NIETS van wil weten...

Dat geeft ook helemaal niks. Als jij het niet prettig vind om vlees te eten dan moet je dat vooral laten. Niemand die je daar op aanspreekt. Overigens ben ik zelf ook heel zuinig met vlees ... Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:09

Rani007 schreef:
Ninx schreef:
Toch blijft het een machteloos gevoel, en heb ik al meer dan eens met tranen in mijn ogen achter het stuur gezeten omdat ik een vrachtwagen passeerde met kippen of varkens die richting slacht gingen. Ik blijf het poedersuiker vinden dat ik daar noodgedwongen mee geconfronteerd wordt terwijl ik er NIETS van wil weten...

Dat geeft ook helemaal niks. Als jij het niet prettig vind om vlees te eten dan moet je dat vooral laten. Niemand die je daar op aanspreekt. Overigens ben ik zelf ook heel zuinig met vlees ... Knipoog

Nee... dat is gewoon zo, ben ook nogal een gevoelig tiep... dat realiseer ik me wel.
Ik zal het niemand ook door de strot duwen hoor. Maar een beetje bewust consumeren zoals jij dat doet, daar wordt ik wel blij van! Haha!

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:54

Beetje offtopic dit, maar ik kom wel eens in India en daar wonen veel hindoes die geen vlees eten. De indiase keuken kent zoveel heerlijke kruiden waarmee je fantastische vegetarische gerechten kan maken. Vlees in dergelijke gerechten is juist helemaal niet lekker. Op die manier heb ik juist vegetarische gerechten leren waarderen. En dat is o.a. een reden dat ik heel weinig vlees eet ... Knipoog .

Koeien in India zijn heilig en mogen overal lopen. Hier enkele voorbeelden:

Moet je dit zien joh, eet smakelijk dan maar ... Knipoog :
http://i331.photobucket.com/albums/l468 ... 010028.jpg

Blij dat ik rij, maar het gaat echt allemaal goed:
http://i331.photobucket.com/albums/l468 ... 010089.jpg
http://i331.photobucket.com/albums/l468 ... 010008.jpg

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:58