Idd RK, het kaf moet wel van het koren gescheiden kunnen worden anders zit de tijdelijke opvang binnen de kortste keren vol met zieke of hele oude paarden die al klinkt het hard misschien wel beter af zijn als ze niet meer zouden leven..... En als er mensen zijn die een oudje of iig niet rijdbaar paardje als gezelschap erbij willen houden is dat prima. Maar het is verkeerd een ziek dier dat niet meer opknapt te laten lijden omdat inslapen of slachten zielig zou zijn. Kijk maar eens op de zuidlaardermarkt, dan zou je met vrachtwagens vol thuiskomen met een deel daarvan waarmee je eigenlijk gelijk door kan rijden naar de DA voor een spuitje. Ik noem een voorbeeld, een fries met een enorm doorgezakte rug met ligwonden op de heupen en waarschijnlijk overeind gehouden door 1 of ander middel. Koop je haar anders breng ik haar naar de slacht en nog een dikke prijs vragen ook. Beestje kon beter uit haar lijden verlost worden. En zoiets bedoel ik, daar heeft de DB of wie dan ook blijkbaar ook geen controle op. Laten dat zo allemaal daar neer zetten waar hele families langslopen, kinderen met geschrokken gezichtjes, mamma dat paardje heeft pijn en bloed ! Nee het enige waar de instanties zich druk om maken is of het papierwerk wel in orde is...hoe het "vlees" er uit ziet is niet belangrijk......
En grond heb ik ook en zo zijn er meerderen natuurlijk, maar heb je ook de middelen, dus geld om een paar extra paardenmonden te voeden, de DA te betalen of hoefsmid. Dan wordt het pas lastig natuurlijk. De nieuwe paardenredders met daadkracht hebben geen financiele ondersteuning in de vorm van subsidies. Je kunt mensen om giften vragen op bokt maar daar zijn er ook al velen mee opgelicht dus de enige oplossing is een stichting. Waar heb ik dat nu eerder gezien, in Belgie meen ik, had jij dat niet in je onderschrift staan RK ? Die trekken er zelfstandig direct op uit om een dier te redden, hebben een netwerk van hulp en opvang en blijkbaar financien en onderhandelen ook met de eigenaar indien nodig het dier af te staan met ook een beetje dreiging van de media e.d.
Kan er nog steeds niet over uit, LID en DB en de politie jaja zogenaamde bereden politie ?? Vonden het niet schrijnend genoeg ? Een ponylijk in het drinkwater ? Nee hoor ruim jij het maar op is jouw afdeling, ja dag is hun afdeling niet de onze.....wat een bull....
Ik denk dat ie er al even wat langer ligt dan een maand? Wat mensen dieren al niet aandoen.
Waar is de AIVD als je ze nodig hebt ..
De paarden waren al heel erg mager. Een dier kan heel snel wegkwijnen. heb je wel eens animal cops houston gekeken? Dit paard was waarschijnlijk zo zwak dat het niet meer zelfstandig hieruit kon komen.
Dus in een maand kan een hoop gebeuren met zo'n beestje.