Laura24 schreef:PERENBOOMPIE schreef:Tjongejonge zeg ja dat kan....hoevaak komt dat voor....kun je ook wel zeggen dat die voetganger het paard een trap kan geven en meestal neem je wel wat afstand he wanneer je elkaar passeert of ga je op 20cm van elkaar af elkaar passeren dramaqueen toepasselijke naam trouwens!
Kortgeleden stond hier op bokt het verhaal van een fietser die gewond was geraakt na een trap van een paard. Paard liep op fietspad, man passeerde en werd geraakt. Ook toen riepen alle bokkers: die man had uit moeten kijken, paard/ruiter konder hier niets aan doen.
Blijkbaar is het altijd de schuld van de "ander". Vreemd, maar goed, da's de arrogantie van vele ruiters... Wat me pas echt verbaasd, dat sommigen, of de crosser nou fout zat of niet, gewoon letterlijk zeggen: eigen schuld dikke bult. Die man heeft hersenletsel!!! Zelfs al zat ie helemaal fout, dan nóg gun ik dat niemand. Hij zal nooit bedacht hebben: oh, paarden, ik ga er eens even voor zorgen dat ze ontsnappen, en dan ga ik ze eens even lekker aanrijden!!
Dat met die fietser heb ik ook een keer meegemaakt met mijn 1ste paard,ik liep netjes in de berm,komt er eerst een krantenjongen voorbij en niks aan de hand,maar komt er vervolgens een wielerenner achterop en die belt en komt meteen langs ja door die bel springt m'n paard juist zijn richting op terwijl hij voorbij kwam,toen viel hij ook van zn fiets.
Heeft niks met arrogantie van de ruiter te maken ,maar van domme actie's van weggebruikers,ze weten ALLEMAAL EN ECHT ALLEMAAL dat paarden schrikachtig zijn dus die moet je rustig en bedeesd passeren anders kunnen er ongelukken gebeuren,dus niet toeteren,geen extra gas geven,niet bellen,niet je vrachtwagen ontluchten in de voorbij gang en niet moedswillig opjagen,en ruim afstand nemen wanneer je voorbij komt,je komt echt de meest vreemde mensen tegen onderweg waarvan veel er wel een lolletje inzien om je paard te laten schrikken totdat ze een keer iets dramatisch meemaken en dan pas gaan nadenken wanneer het te laat is.