oomens schreef:Helaas kun je slijtage niet altijd zien op het moment dat het ontstaat. Het paard loopt heel lang goed, totdat er klachten ontstaan. De schade is dan vaak al gedurende langere tijd opgebouwd, zonder dat dit (zeker in het begin) aan de buitenkant te zien is geweest.
bij een werkzaam leven zowel bij mensen als dieren hoort nu eenmaal slijtage. Dat is een natuurlijk proces van het ouder worden. Ik kom helaas meer paarden tegen die stukgereden worden, dan dieren die versleten zijn vanwege overgewicht.
oomens schreef:En na hoeveel jaar is een springpaard "afgeschreven" voor de sport?
in de internationale sport lopen toch best wat oudjes mee!
afgeschreven paarden kom ik op landelijk en professioneel niveau tegen
en ook onder lichte ruiters
oomens schreef:Ik ben geen meid en ben ook niet "bezig" met mijn gewicht. Ik heb er geen problemen mee als mensen (te) dik zijn, en al helemaal niet als ze dit buiten hun "schuld" zijn.
Waar ik wel moeite mee heb, is als mensen van zichzelf weten dat ze te zwaar zijn voor een bepaald paard, en dan toch (intensief) erop blijven rijden.
Waarschijnlijk ken jij zo iemand uit je eigen omgeving, bepraat het dan met haar, in plaats van
hier weer iedereen ongelukkig te maken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-08 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quotes gerepareerd.