Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maikeltje schreef:Weet je wat mij bij dit soort topics wel een beetje opvalt? Dat mensen met kinderen maar vooral hun kinderen bij zich moeten houden, ze moeten leren rekening te houden met alles en iedereen en vooral zorgen dat niemand maar dan ook niemand hinder ervan ondervindt. Hoe zit het met sociaal gedrag naar anderen toe van mensen zonder kinderen? Want ik krijg een beetje het gevoel dat die vinden dat ze geen rekening hoeven houden met anderen, vooral niet met andermans kinderen. De verdraagzaamheid is in Nederland steeds minder aan het worden. Daar wordt ik af en toe bang van eerlijk gezegd. Kinderen zijn een irritatie in winkels, bij paarden, bij bezoek thuis, overal. Maar dat zijn ook bewoners van deze wereld en de toekomst van morgen. Die kinderen vegen later wel je kont af als je het zelf niet meer kunt. Ik vind een beetje verdraagzaamheid wel op z'n plek en een beetje genuanceerdheid kan ook geen kwaad. Sorry, ik dwaalde even af.....
maikeltje schreef:Dan had ze het nog eens wat minder vriendelijk kunnen vragen, maar niet gewoon doordrammen en de nodige risico's bewust nemen.
luxx schreef:maikeltje schreef:Weet je wat mij bij dit soort topics wel een beetje opvalt? Dat mensen met kinderen maar vooral hun kinderen bij zich moeten houden, ze moeten leren rekening te houden met alles en iedereen en vooral zorgen dat niemand maar dan ook niemand hinder ervan ondervindt. Hoe zit het met sociaal gedrag naar anderen toe van mensen zonder kinderen? Want ik krijg een beetje het gevoel dat die vinden dat ze geen rekening hoeven houden met anderen, vooral niet met andermans kinderen. De verdraagzaamheid is in Nederland steeds minder aan het worden. Daar wordt ik af en toe bang van eerlijk gezegd. Kinderen zijn een irritatie in winkels, bij paarden, bij bezoek thuis, overal. Maar dat zijn ook bewoners van deze wereld en de toekomst van morgen. Die kinderen vegen later wel je kont af als je het zelf niet meer kunt. Ik vind een beetje verdraagzaamheid wel op z'n plek en een beetje genuanceerdheid kan ook geen kwaad. Sorry, ik dwaalde even af.....
kinderen die irritatie veroorzaken zijn hinderen.
de ouders moeten ervoor zorgen dat ze dat niet zijn en ze bijbrengen wat wél en wat níet kan.
ze zijn inderdaad de bewoners van deze wereld in de toekomst, en een volwassen mens waar je last van hebt wil niemand om zich heen hebben, daar moet je als ouder je kind op voor bereiden, dat ze niet alleen op de wereld zijn.
dit is heel erg offtopic, en dat spijt me vreselijk, maar van deze post gingen mijn haren even overeind.
ik heb geen kinderen, maar het lijkt me toch 1 van de grootste taken van een ouder om hun kinderen op het volwassen leven voor te bereiden.
ik verdraag net zo min een irritant kind als een irritante volwassene, lekker bij mij uit de buurt blijven graag.
Liezel1 schreef:Maikeltje, ik denk dat jij het hele punt niet snapt...
ik loop daar door de gang met een onervaren paard en vraag of de kinderen aan de kant gaan... en dan kan ik een grote mond krijgen.....
wat je EVEN vergeet, is dat de ouders lekker aan de koffie of aan het bier zitten in de kantine, terwijl hun kroos "lekker" in de gang aan het spelen is, waar mensen aan het WERK zijn... en waar je inderdaad wel eens met een 3-jarige kolos die onervaren is door de gang MOET lopen om het beest buiten te krijgen....
Laat jij je kinderen ook naast een hakselmolen of vuilnispletteraar spelen? Lijkt me niet... en waarom niet? omdat daar mensen aan het WERK zijn en het gevaarlijke machines zijn...
dat is met paarden nét zo!
KiWiKo schreef:J0sef1entje schreef:Mijn oudste dochter viel vorig jaar uit een boom, op haar kont, ze kon een week niet rijden! Moet ik dan de gemeente aansprakelijk stellen? Omdat die de onderste takken niet heeft weggezaagd en daarmee dus een ideale klimboom creëerde. Lamenielachuh. Gewoon haar eigen stomme schuld, en ik heb haar nog uitgelachen ook![]()
(nadat ik gecheckt had dat er ècht niets aan de hand was, behalve dan een blauwe kont)
zeg ik ook.......... " heb je je pijn gedaan??"
antwoord is nee........... mijn antwoord is dan standaard........... Jammer!!
nickyu schreef:ja hallo
omdat kinderen dus niet meer luisteren vandaag de dag
kan je eerst een grote bek krijgen
probeer je troch zo snel mogelijk met je stuiter door te lopen
om geen ongelukken te maken
vervolgens tikken die kut koters je knol voor zijn reet
en dan ben je als stal medewerker nog fout ook ??
kijk als ze nu express nog dichter langs de kids had gegaan
of me god weet wat
sorrie maar ik moet het echt niet horen
dat als mijnnkoter ergens speelt en iemand met een paard
zegt wil je aub even aan de kant gaan
en
a- hij gaat niet aan de kant
b- geeft grote bek
c- geeft paard tik
dat is dus 3 x fout he !
heeft die dus echt 3 x een probleem !
Liezel1 schreef:over een manege, 's avonds, waar op dat moment geen les werd gegeven... de laatste kinderlessen waren om 4 uur 'smiddags. De ouders van de kinderen hingen aan de bar in de kantine van hun versnaperingen te genieten...
Paard moest op advies van de DA de wei op ivm recente castratie... ik was dus op weg naar de hengstenwei...
Liezel1 schreef:De ouders van de kinderen hingen aan de bar in de kantine van hun versnaperingen te genieten...
luxx schreef:dan moet je een beetje nuanceren liezel, dat snap je toch wel?
paard terug zetten, gesprekje met de kids aangaan, uitleggen wáárom je vroeg of ze daar weg wilden gaan, en héél lief vragen of ze alsjeblieft aan de kant kunnen gaan en dan het paard weer halen en je weg vervolgen.
beetje sociaal gedrag naar andermans hinderen is toch zeker niet teveel gevraagd?
nickyu schreef:als kinderen zich niet kunnen gedragen hebben ze niks
in die gang te zoeken .. punt ..
of vind jij het normaal
dat jou kids (weet dus niet of je kinderen hebt)
niet thuis maar dus elders zijn en
a niet naar de "baas " daar luisteren (of dat nu de winkel juffrouw is of de klasse juf of een stal medewerkerster maakt even geen fluit uit)
b dan ook nog een grote mond geven
c vervolgens iedereen in gevaar brengen door
iets te doen waarvan ze als het goed is verteld is
dat ze dat NIET mogen doen
?????????
als ze te jong zijn dan horen ze daar niet en als ze wat ouder zijn
zeg 9 en ouder dan horen ze respect te hebben en te luisteren
onnodig in gevaar brengen is not done
maar sommige kids kan je je paard terug brengen met alle gevare van dien
in gesprek gaan en dan hebben ze slechts een nog grotere mond
.. of boze oudrs .. dat je "zomaar"hun kids hebt aangesproken over hun gedrag bv
Freggel schreef:Ik begrijp uit Liezels verhaal dat de gang gewoon onderdeel is van de stallen. Kinderen behoren sowieso niet in de stallen te spelen. Ook de stallen zijn geen speel-/hangplek. Dit was bij ons vroeger op de manege ook al doodnormaal (heb er op 3 gereden en die regel gaat ook op voor alle 3) en geldt voor mijn dochter net zo. Al komt zij dan (nog niet ) op een manege maar wel op een pensionstal.