Update bokker aangereden door tractor: pony overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

netam12

Re: Update bokker aangereden door tractor: pony overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:52

Ik heb de verhalen een tijdje gevolgd, goed dat de keuze is gemaakt om een einden aan het lijden te maken..Sterkte
Moet er wel een beetje om lachen over de opmerking vanCarpeDiem Tong uitsteken

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:05

wat erg mirjam!
heel veel sterkte gewenst, judith was echt een super pony.
maar het is beter zo, onthou de mooie herrineringen van jullie samen!!

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:06

wat erg mirjam!
misschien verzacht dat de pijn een beetje

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:06

wat erg mirjam!
misschien verzacht dat de pijn een beetje

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:38

Wat triest zeg.... heel veel sterkte.... Ach gut

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:23

wat ontzettend triest van die vent zeg! echt diep diep diep triest!
dan heb je toch gewoon geen gevoel??
van mij mag hij met trekker en al in het cement zakken Boos!

ik hoop dat hij gestraft wordt (of is hij dat al?)
want dit is toch hartstikke strafbaar..?!

verder echt héél veel sterkte met het verlies van deze schitterende pony,
ze had het nooit verdiend zo aan haar eind te komen..

nogmaals héél veel sterkte!

http://www.youtube.com/watch?v=0gfPtaY9Wc4

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:27

Nicole288 schreef:
Wat een ontzettende kl**tzak die chauffeur, gewoon doorrijden en wèl weten dat je iemand geraakt hebt Boos!

Maar 4,5 maand met een verbrijzeld hoefbeen en afgescheurde banden? Moest ze eerst nog als bewijs dienen of zo? Die pony had vast al wel eerder van de pijn af gewild, waarom is het zo lang gerekt?

Bedoel je dit nou zo lomp als het er staat of wat?
Ze zijn er pas een korte tijd geleden achter gekomen dat de pony dit verbrijzelde hoefbeen ed had, als je even de andere topics leest zou het je misschien duidelijk kunnen worden, ik vind het nu iig echt vreselijk bot overkomen.

Beukiej, Apple vroeg of er iemand bij haar is gebleven ivm in de handel, is dit zo (het lijkt me wel, als ze echt naar het slachthuis gaan worden ze ook met de vrachtwagen opgehaald toch?)

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:33

ik vind het natuurlijk supper erg maar ik kan me best verplaatsen in de uitstpraak die hji deed dat hij liever had dat de pony op slag dood was , veel beter voor de eigenaren en de pony , dan was het sneller gedaan , geen last meer minder verdriet over heel deze bena 4 maand , ik zou dat ook wel lieer wille hoor

ok natruurlijk liever geen aanrijding maar als het gebeurt liever ineens dan deze erge vermoeinede zeer piijnlijke lijdensweg

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:20

De eigenaar van de pony is met haar mee gegaan en erbij gebleven... Vreselijk om mee te maken, maar inderdaad wel met die redenen denk ik...

Ik ben een stalgenootje van beujkie, meid nogmaals veel sterkte!!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:40

Ach wat verschrikkelijk!!!
Na alles wat jullie nog voor hebben gedaan, dan toch nog een einde gekomen het leven van judith
Heel veel sterkte met het verlies!!!!
En ik hoop dat de nasleep mbt de chauffeur niet al te lang meer zal duren!!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:32

hoe gemeen kan je als mens zijn om zo te denken!! ook al hou je niet van paarden, dan nog heb je niet het recht om een paard aan te rijden zonder rede! en dan al helemaal niet erbij te zeggen dat je er geen spijt van hebt!!

Meis heel veel sterkte met het verwerken hiervan!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:30

Sodera schreef:
Nicole288 schreef:
Wat een ontzettende kl**tzak die chauffeur, gewoon doorrijden en wèl weten dat je iemand geraakt hebt Boos!

Maar 4,5 maand met een verbrijzeld hoefbeen en afgescheurde banden? Moest ze eerst nog als bewijs dienen of zo? Die pony had vast al wel eerder van de pijn af gewild, waarom is het zo lang gerekt?

Ze zijn er pas een korte tijd geleden achter gekomen dat de pony dit verbrijzelde hoefbeen ed had, als je even de andere topics leest zou het je misschien duidelijk kunnen worden, ik vind het nu iig echt vreselijk bot overkomen.

heb ik gedaan en daar viel me dit juist aan op:

Op 21 september:
Citaat:
Aangezien beujkie hier nog niet weer is geweest, ik ben een stalgenootje, Judith heeft een bepaald deel in haar been verbrijzeld en gescheurd, dit zal nooit meer goed komen

Op 26 oktober:
Citaat:
De verwondingen van Judith waren te zwaar om haar nog in leven te houden. De botten in haar hoef waren verbrijzeld, en banden van botten waren afgescheurd. Het was duidelijk te zien dat de pony veel pijn leed, en na veel overleg is besloten een einde aan het lijden te maken.

Meer dan een maand na de diagnose dus. Het zou niet de eerste keer zijn dat een paard langer in leven moest worden gehouden van bijv de verzekering die nog wat wil proberen of omdat het als 'bewijsstuk' gezien werd in een rechtzaak, dat is toch heel erg? Dat vroeg ik me dus af, omdat je er zelf niet voor zou kiezen een pony nog een maand met "duidelijk veel pijn" te laten staan. Niet verkeerd bedoeld dus hoor

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:09

Ok! Het stond er nogal lomp nl! Sorry dan voor mijn reactie!
Volgens mij hebben ze eerst nog gekeken of het niet mogelijk was haar ergens een fijn leven te geven op de wei omdat niet helemaal duidelijk was hoeveel pijn de pony nou precies had!!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:20

Jeetje Beukiej....wat een drama.
Geen paard verdient het om na zo´n gevecht toch niet meer verder te kunnen.
Heel veel sterkte Verdrietig
(en wat een hufter is die loonwerker zeg...die krijgt vast nog wel eens wat hem toekomt)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:40

Sodera schreef:
Nicole288 schreef:

heb ik gedaan en daar viel me dit juist aan op:

Op 21 september:
Citaat:
Aangezien beujkie hier nog niet weer is geweest, ik ben een stalgenootje, Judith heeft een bepaald deel in haar been verbrijzeld en gescheurd, dit zal nooit meer goed komen

Op 26 oktober:
Citaat:
De verwondingen van Judith waren te zwaar om haar nog in leven te houden. De botten in haar hoef waren verbrijzeld, en banden van botten waren afgescheurd. Het was duidelijk te zien dat de pony veel pijn leed, en na veel overleg is besloten een einde aan het lijden te maken.

Meer dan een maand na de diagnose dus. Het zou niet de eerste keer zijn dat een paard langer in leven moest worden gehouden van bijv de verzekering die nog wat wil proberen of omdat het als 'bewijsstuk' gezien werd in een rechtzaak, dat is toch heel erg? Dat vroeg ik me dus af, omdat je er zelf niet voor zou kiezen een pony nog een maand met "duidelijk veel pijn" te laten staan. Niet verkeerd bedoeld dus hoor [/quote]

Er is inderdaad eerst nog gekeken, of de pony de wei op kon, alleen werd na een tijdje duidelijk dat dit haar geen plezier zou doen..

Ik denk dat ik in naam van beujkie iedereen wel mag bedanken voor de steunbetuigingen!!

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:35

Beuk, sterkte, dit wens ik je niet.
Je was zo goed op weg met Judith.
Ik hoop voor je dat de chauffeur de consequenties nog moet gaan krijgen, en dat je in ieder geval het ongeluk kan afsluiten.
x
Henrieke.