Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eirikur

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:22

Arabesk schreef:
en dus zijn de stapfoto's onacceptabel en de draffoto wel acceptabel Verward
Wat mij betreft dus niet. Dat probeer ik nou net te zeggen: dat de bijzets, ondanks dat ze (volgens greetjebee iig.) wel minstens 10 cm langer gemaakt zijn, nog altijd ruimschoots te kort afgesteld staan om de lengte acceptabel te kunnen noemen. Met "voor de training 'iets' achter de loodlijn" heb ik geen enkel probleem. Maar dit zijn wel 3 of 4 ietsjes...

Edit:
EricPrast schreef:
Maar dit zijn wel 3 of 4 ietsjes...
En dan heb ik het dus over de draffoto, waarop de bijzets dus al langer (mijn voorkeur zou uit gaan naar "minder te kort") zijn gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Eirikur op 26-09-07 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:22

MissJ schreef:
arno8 schreef:
Goed dat er een onderzoek komt. Wanneer gaan ze het opsluiten van paarden in isoleercellen onderzoeken? Of willen we niet weten wat de effecten daarvan zijn?

Huilen van het lachen ROFL Mensen, alsjeblieft. Kan er nou eens gewoon gediscussierd worden zonder alle NH stokpaardjes uit de kast te trekken?

Ik heb die van mij net gepoetst Clown

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:24

Dit topic is een herhaling van het vorige. Iedereen heeft op basis van foto's, die idd niet zo'n vriendelijk beeld geven, direct zijn mening klaar en steekt meteen de beschuldigende vinger uit.
Voor mij is het voorlopig nog het woord van Coby tegen dat van de fotograaf. En verder is het afwachten wat uit het onderzoek komt.
En opmerkingen over hoe slecht P&P het wel niet heeft zeggen mij niets. Want de meeste mensen roepen hier iets zonder dat ze het met eigen ogen hebben gezien. Pas wanneer dat het geval is heb je recht van spreken en anders zou ik zeggen "Tais toi et soi belle" ("zwijg en wees mooi" voor de mensen die geen Frans kennen).

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:27

En zometeen komt er uit het hele onderzoek naar voren dat P&P erg veel hengst werd tijdens het longeren en dat de amazone hem daarom strakker had bijgezet.
En dat zij die bijzet per ongeluk te strak had gedaan en Coby haar eerst wilde uitleggen, en laten zien, wat het effect was van de te strakke bijzet. En toen is de bijzet losser gedaan.

Ik ben het er niet mee eens, het zit te strak. Maar het is al gebeurd, ik vind dat een steward er gelijk wat van had moeten zeggen als het zo erg was en lang duurde.
Waar waren die toen dit gebeurde?
Daar kunnen ze dan ook een onderzoek naar instellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:31

Tavanta schreef:
Dus als ik het goed begrijp was dit "universitair longeren"

Je leest mijn bericht verkeerd, dat was een opmerking richting MisJ. Niet over de fotos van P&P.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:32

Ach kom, hij loopt nou ook weer niet zo opgefokt dat hij er als enorme hengst zich gedraagd...Kijk ook eens naar de lichaamshouding voor zover zichtbaar van de mensen.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:35

Pauline schreef:
Ach kom, hij loopt nou ook weer niet zo opgefokt dat hij er als enorme hengst zich gedraagd...Kijk ook eens naar de lichaamshouding voor zover zichtbaar van de mensen.

Nee maar het zou wel een mogelijk excuus kunnen zijn Haha! . Ik zie ook wel dat hij gewoon braaf is.

Maarja we kunnen allemaal redenen verzinnen maar Coby en haar commicatie-afdeling moeten hier op in gaan.
De stapfoto's zijn al toegelicht door Coby.
En als er daadwerkelijk draffoto's zijn dan komt hier ook wel een toelichting op.

En ik vind Coby en Marlies nog steeds topamazones Haha!
Laatst bijgewerkt door PieterBel op 26-09-07 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

djennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:38

denken jullie nou echt dat coby niet weet hoe ze met haar paarden om moet gaan?
deze pony loopt al jaren succesvol mee in de sport en coby zelf trouwes ook. op een EK staan standaard stuwards die opletten hoe je met je pony om gaat. en trouwens angela kan ook fouten maken..ze is pas 15 jaar! verwachten jullie nou echt dat ze alles al kan..verder wil ik verder geen onrust of zo stoken, maar ik vind het gewoon triest over hoe jullie doen om zoiets onbenulligs..zonder het hele vehaal te weten.. de fotograaf weet ook niet waar hij het overheeft gehad want ander had hij ook wel een foto van het herstellende longeren gemaakt, hij zal waarschijnlijk de fotos wel goed verkocht kunnen hebben en de kranten maken er een hele sensatie van.. weten julie wel hoeveel fotos je kan schieten in een minuut??????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:41

greetjebee schreef:
Nee hoor, nog 10 erbij en hij zou op de loodlijn hebben gelopen...

Dan nog wordt hij op die loodlijn gedwongen en hoort een bijzetteugel niet zo strak te staan: een bijzetteugel moet begrenzen bij het naar boven komen van het paard en hem zo uitnodigen zijn hoofd op een bepaalde manier te houden, maar niet OP de loodlijn te dwingen en hem niet de keuze te geven iets ervoor te lopen met het hoofd

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:43

Sorry hoor, ik wil dit niet goedpraten, maar vind de reacties erg overdreven en belerend.

Meer dan de helft van de foto's die ik hier op Horses@eork zie is veel zieliger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:44

MissJ schreef:
arno8 schreef:
Goed dat er een onderzoek komt. Wanneer gaan ze het opsluiten van paarden in isoleercellen onderzoeken? Of willen we niet weten wat de effecten daarvan zijn?

Huilen van het lachen ROFL Mensen, alsjeblieft. Kan er nou eens gewoon gediscussierd worden zonder alle NH stokpaardjes uit de kast te trekken?

Sorry, dat vind ik geen NH. Er zijn veel te veel paarden die kleiner staan dan 3 bij 3 en dat vind ik persoonlijk al klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:45

celano schreef:
Sorry hoor, ik wil dit niet goedpraten, maar vind de reacties erg overdreven en belerend.

Meer dan de helft van de foto's die ik hier op Horses@eork zie is veel zieliger!

Op welke helft van HAW kijk jij dan in hemelsnaam Verward

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:46

djennke schreef:
denken jullie nou echt dat coby niet weet hoe ze met haar paarden om moet gaan?

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt, neem ik aan?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:46

Pipo schreef:
Sorry, dat vind ik geen NH. Er zijn veel te veel paarden die kleiner staan dan 3 bij 3 en dat vind ik persoonlijk al klein.

He een fan Clown Tong uitsteken Dat is een heel andere discussie. Knipoog Dit gaat om de foto's van P&P, niet om stalafmetingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:47

Wat ik interessanter vind is de reden dat de KNHS dit nu gaat onderzoeken. In het verleden zijn er veel meer fotos geplaatst die discutabel waren en veel reacties geweest vanuit het land.

Is het licht bij de knhs in de ogen opengegaan nadat Duitsland een rechtzaak wist te winnen?

In ieder geval geeft de knhs met dit bericht een signaal af en dat vind ik wel heel sterk.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:48

WildWings schreef:
celano schreef:

Op welke helft van HAW kijk jij dan in hemelsnaam Verward

Naar al die mensen die hun paard lekker vast in de mond nemen, hakken omhoog, schouders vast en over zichzelf zeggen 'houding is bagger maar daar wordt aan gewerkt dus aub geen opmerkingen daarover en bovendien heb ik last van mijn rug dus daar komt het door'. Vastgereden paarden, half kreupele schouderbinnenwaartsen en je kent het allemaal wel. Met springen is het helemaal dramatisch.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:49

Ik vraag me af hoe dat met die KNHS aanklager zit Aukje Kroondijk. Heeft zíj de KNHS aangeklaagd, of gaat zij in naam van de knhs onderzoek doen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:51

Arabesk schreef:
Ik vraag me af hoe dat met die KNHS aanklager zit Aukje Kroondijk. Heeft zíj de KNHS aangeklaagd, of gaat zij in naam van de knhs onderzoek doen Verward

Dat laatste Knipoog

Anoniem

celano schreef:
Naar al die mensen die hun paard lekker vast in de mond nemen, hakken omhoog, schouders vast en over zichzelf zeggen 'houding is bagger maar daar wordt aan gewerkt dus aub geen opmerkingen daarover en bovendien heb ik last van mijn rug dus daar komt het door'. Vastgereden paarden, half kreupele schouderbinnenwaartsen en je kent het allemaal wel. Met springen is het helemaal dramatisch.

Oh die helft.. die is OOK heel slecht, maar toch lang niet zo drastisch als deze ftoo's vind ik

Sullie97

Ik dacht dat Coby juist altijd bezig was met haar paarden om ze voor de loodlijn te houden. Nou dit is juist het tegenovergestelde, hypocriet noem ik dit.

Ik vraag me af hoe zo'n pony/paard zich zou voelen met z'n neus tegen z'n borst, lijkt me niet echt plezierig.

Arabesk

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:55

celano schreef:

Daar zou je een apart topic over kunnen openen. Maar het feit dat in jouw ogen veel Bokkers er kennelijk niets van bakken wil toch niet zeggen dat een topsporter goed bezig is als het paard zo wordt opgeknupt?

djenneke schreef:
verder wil ik verder geen onrust of zo stoken, maar ik vind het gewoon triest over hoe jullie doen om zoiets onbenulligs..zonder het hele vehaal te weten.. de fotograaf weet ook niet waar hij het overheeft gehad want ander had hij ook wel een foto van het herstellende longeren gemaakt, hij zal waarschijnlijk de fotos wel goed verkocht kunnen hebben en de kranten maken er een hele sensatie van.. weten julie wel hoeveel fotos je kan schieten in een minuut??????

Inderdaad zijn wij afhankelijk van de informatie die we krijgen via websites en paardenmedia. Maar in mijn ogen maakt het niet zo heel veel uit hoeveel foto's je kunt schieten in één minuut, als je na het bekijken van één foto al kunt concluderen dat er iets heel merkwaardigs op te zien is.

@Arabesk: Dit staat op de site van de KNHS:

Tuchtreglement
25 mei 2007
In het KNHS Tuchtreglement zijn de bevoegdheden van de Aanklager, het Tuchtcollege en de Raad van Appèl vastgelegd, is de procedure van het aanhangig maken van een dossier beschreven en zijn de door een tuchtrechtelijk college op te leggen straffen opgenomen.

Het Federatiebestuur kan een dossier ter beoordeling voorleggen aan de Aanklager, waarna de Aanklager (namens de KNHS) aangifte bij het Tuchtcollege kan doen als hij van mening is dat reglementaire en/of statutaire bepalingen zijn overtreden door een lid of leden. In de meeste gevallen wordt dan een mondelinge behandeling gepland, waarbij de Aanklager het dossier en de strafeis toelicht en het betrokken lid de kans heeft zich te verweren. Na ongeveer een maand volgt dan de uitspraak van het Tuchtcollege. Hiertegen kan door het lid of de Aanklager appèl worden ingesteld bij de Raad van Appèl. In dat geval wordt meestal opnieuw een mondelinge behandeling gepland. De uitspraak die door de Raad van Appèl wordt gedaan is bindend voor alle partijen.

Edit: aangevuld

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:58

Arabesk schreef:
http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1358

hier uit lijkt weer alsof zíj de knhs heeft aangeklaagd

niet zoals ik het lees. De Nederlandse staat heeft bijvoorbeeld ook een openbaar-aanklager...die klaagt bijv. iemand aan die verdacht wordt van een misdrijf. Deze aanklager is net zo iemand...alleen dan voor de KNHS

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:59

Arabesk schreef:

Goed lezen is ook een kunst. Ik kan nergens in het artikel zien dat CvB de KNHS aanklaagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:00

Arabesk schreef:

Haar aanklager MR. Aukje Kroonwijk. Dat betekent dat de KNHS haar aanklager een opdracht heeft gegeven.

Dus de knhs heeft AUkje de opdracht gegeven om de boel te onderzoeken.