celano schreef:Naar al die mensen die hun paard lekker vast in de mond nemen, hakken omhoog, schouders vast en over zichzelf zeggen 'houding is bagger maar daar wordt aan gewerkt dus aub geen opmerkingen daarover en bovendien heb ik last van mijn rug dus daar komt het door'. Vastgereden paarden, half kreupele schouderbinnenwaartsen en je kent het allemaal wel. Met springen is het helemaal dramatisch.
Daar zou je een apart topic over kunnen openen. Maar het feit dat in jouw ogen veel Bokkers er kennelijk niets van bakken wil toch niet zeggen dat een topsporter goed bezig is als het paard zo wordt opgeknupt?
djenneke schreef:verder wil ik verder geen onrust of zo stoken, maar ik vind het gewoon triest over hoe jullie doen om zoiets onbenulligs..zonder het hele vehaal te weten.. de fotograaf weet ook niet waar hij het overheeft gehad want ander had hij ook wel een foto van het herstellende longeren gemaakt, hij zal waarschijnlijk de fotos wel goed verkocht kunnen hebben en de kranten maken er een hele sensatie van.. weten julie wel hoeveel fotos je kan schieten in een minuut??????
Inderdaad zijn wij afhankelijk van de informatie die we krijgen via websites en paardenmedia. Maar in mijn ogen maakt het niet zo heel veel uit hoeveel foto's je kunt schieten in één minuut, als je na het bekijken van één foto al kunt concluderen dat er iets heel merkwaardigs op te zien is.
@Arabesk: Dit staat op de site van de KNHS:
Tuchtreglement
25 mei 2007
In het KNHS Tuchtreglement zijn de bevoegdheden van de Aanklager, het Tuchtcollege en de Raad van Appèl vastgelegd, is de procedure van het aanhangig maken van een dossier beschreven en zijn de door een tuchtrechtelijk college op te leggen straffen opgenomen.
Het Federatiebestuur kan een dossier ter beoordeling voorleggen aan de Aanklager, waarna de Aanklager (namens de KNHS) aangifte bij het Tuchtcollege kan doen als hij van mening is dat reglementaire en/of statutaire bepalingen zijn overtreden door een lid of leden. In de meeste gevallen wordt dan een mondelinge behandeling gepland, waarbij de Aanklager het dossier en de strafeis toelicht en het betrokken lid de kans heeft zich te verweren. Na ongeveer een maand volgt dan de uitspraak van het Tuchtcollege. Hiertegen kan door het lid of de Aanklager appèl worden ingesteld bij de Raad van Appèl. In dat geval wordt meestal opnieuw een mondelinge behandeling gepland. De uitspraak die door de Raad van Appèl wordt gedaan is bindend voor alle partijen.
Edit: aangevuld