Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelly_ann

Berichten: 5158
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:42

Even buiten beschouwing gelaten hoe erg het paard ermee gekweld wordt... Krijg ik het vermoeden dat Wells woede/frustratie uitte naar de paarden, en dus totaal inconsequent was. Dat heeft niet veel met trainen te maken lijkt me?

medruze

Berichten: 259
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: West Friesland

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:23

Dat uit balans trekken doet zij niet alleen, dat zou al meer aangepakt moeten worden! Maar dit gaat toch helemaal nergens meer over? Hoe kun je...

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:26

medruze; wat heb jij een grappige avatar!

medruze

Berichten: 259
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: West Friesland

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:29

Aafke_ schreef:
medruze; wat heb jij een grappige avatar!


hihi, dank je!

potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:30

Ik krijg het filmpje er niet voor! Is er nog een andere link?

Frosti4

Berichten: 678
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:47

verschrikkelijk! Boos! wat lopen er toch mensen rond zeg bah... er zullen er vast en zeker meer zijn die zo met hun paarden om gaan, maar goed dat moet dan net maar uitkomen, het is wel goed dat er nu aan in ieder geval 1 iets gedaan wordt. van mij hoeft zo iemand nooit meer op een paard te stappen of al in de buurt te komen. ze gaat maar lekker wielrennen ofzo. maf mens bah!

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 00:47

Ik hoor net van mijn vriend(hij is Duitser) dat ze nooit van haar leven meer op een concours mag starten. Lijkt me voor haar dus reden om helemaal niet meer te rijden, aangezien zij niet voor haar lol reed maar voor de resultaten(al zie ik niet in hoe je met zoiets nog hoog kunt scoren)

Maar: Ze mag never nooit meer concours rijden!!!! JIPPIEEEEJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!

Quazzle
Berichten: 845
Geregistreerd: 18-07-07

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 00:57

Furia schreef:
Pff, dat bloed uit de mond van het paard!
Had deze beelden nog niet eerder gezien. Voor een normaal persoon zou deze geldstraf wel vrij hoog zijn, maar denk dat het voor haar niet zoveel is. Verbod van 2 jaar geen paarden houden, mag ze dan wel paarden trainen/rijden van andere mensen?

Edit: laat maar MissJ had goed geluistert naar het filmpje Knipoog


wees maar zeker dat de 'naambekendheid' daar wel zijn werk zal doen! Eigenaars die hun paarden zullen willen laten trainen, gaan denk ik wel andere mensen aanspreken. Aan goede dressuurruiters ontbreekt Duitsland niet...

Trouwens: hoe kan je op die manier streven naar een goed dressuurniveau. de basis van alles is toch 'entspannung und losgelässigkeit'. Maar ja, die fase zal mevrouw Wells wel over het hoofd gezien hebben. En het feit dat ze met levende wezens bezig is ook, blijkbaar.

Wat het ego en de frustraties van bepaalde personen toch kunnen aanrichten...

Quazzle
Berichten: 845
Geregistreerd: 18-07-07

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 00:58

Mindfields schreef:
Ik hoor net van mijn vriend(hij is Duitser) dat ze nooit van haar leven meer op een concours mag starten. Lijkt me voor haar dus reden om helemaal niet meer te rijden, aangezien zij niet voor haar lol reed maar voor de resultaten(al zie ik niet in hoe je met zoiets nog hoog kunt scoren)

Maar: Ze mag never nooit meer concours rijden!!!! JIPPIEEEEJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!


good for her! en wss ging het haar toch alleen maar om de prestaties! had ze dan tcoh maar beter een sprot gekozen waar ze haar eigen 'fysiel' voor moest gebruiken... dan kan ze haar zelf lekker laten afzien. en dan heeft het mss ook wel wat meer zin!

christel1976

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Someren Heide

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 07:41

Sorry hoor maar ik vindt het niet meer normaal zeg, hoe sommige mensen met hun dieren omgaan.
Heb niet eens het filmpje kunnen afkijken, belachelijk gewoon...
Bij haar een keer een stang en trens erin hangen the bitch

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:34

Eigenlijk is het niet heel eerlijk tegenover deze amazone. Zij is haar inkomen kwijt, haar reputatie, haar paarden, en ook na deze 2 jaar kan ze nooit meer iets opbouwen. En zovelen anderen gaan lustig met soortgelijke of misschien ergere praktijken voort...
Ik kan en wil natuurlijk niet goedpraten wat zij gedaan heeft en het is een goede straf die is opgelegd, maar op mij komt het over als willekeur van het gerecht, we zullen er eens één aanpakken om te tonen dat we zulks niet tolereren. Zolang er niet op grote schaal controle of wetgeving bestaat over dit soort dingen, zal er weinig veranderen. Zeker omdat veel mensen door deze manier van trainen hun brood verdienen: ze kunnen niet anders dan het paard dwingen. Het zijn er meer dan je op het eerste zicht zou vermoeden.
Het is wel goed te zien dat zij deze methode niet alleen toepast wanneer ze even in een onredelijke bui is en een (grote) fout maakt zoals menselijk is en 'even' trekt. Ze doet het gewoon constant, want de paarden reageren al bijna niet meer op de pijn. Triest om te zien.

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:39

ponyzotje schreef:
Eigenlijk is het niet heel eerlijk tegenover deze amazone. Zij is haar inkomen kwijt, haar reputatie, haar paarden, en ook na deze 2 jaar kan ze nooit meer iets opbouwen.


Welke reputatie?
Haar paarden? wat zullen die blij zijn als zij niet meer mag rijden!
Iets opbouwen? Er zijn genoeg andere banen om geld mee te verdienen!

Ik heb absoluut geen medelijde met haar, in tegendeel.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:42

Ik heb geen medelijden, ik denk alleen dat zij dat oneerlijk en onfair kan vinden. Medelijden heb ik zeker niet. Dat heb ik soms met mensen die met hun woede even geen weg kunnen en het afreageren. Dat vind ik menselijk (wel een fout, natuurlijk), als het 1 keer gebeurt. Maar op deze zware manier (een paard zo pijn doen is nooit een menselijke fout) en zo constant, neen daar heb ik ook geen medelijden of begrip voor.

Ze kan inderdaad een ander baantje zoeken want in de paardenwereld komt ze niet meer aan de bak vrees ik. Geruchten gaan snel voorbij maar als het om het welzijn van je eigen dieren gaat vergeet je niet snel een naam Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:06

ponyzotje schreef:
Eigenlijk is het niet heel eerlijk tegenover deze amazone. Zij is haar inkomen kwijt, haar reputatie, haar paarden, en ook na deze 2 jaar kan ze nooit meer iets opbouwen. En zovelen anderen gaan lustig met soortgelijke of misschien ergere praktijken voort...
Ik kan en wil natuurlijk niet goedpraten wat zij gedaan heeft en het is een goede straf die is opgelegd, maar op mij komt het over als willekeur van het gerecht, we zullen er eens één aanpakken om te tonen dat we zulks niet tolereren. Zolang er niet op grote schaal controle of wetgeving bestaat over dit soort dingen, zal er weinig veranderen. Zeker omdat veel mensen door deze manier van trainen hun brood verdienen: ze kunnen niet anders dan het paard dwingen. Het zijn er meer dan je op het eerste zicht zou vermoeden.
Het is wel goed te zien dat zij deze methode niet alleen toepast wanneer ze even in een onredelijke bui is en een (grote) fout maakt zoals menselijk is en 'even' trekt. Ze doet het gewoon constant, want de paarden reageren al bijna niet meer op de pijn. Triest om te zien.


Dan moet ze maar een ander vak (zonder dieren) gaan leren Haha!
Ik vind de straf nog te mild!!!

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:08

ponyzotje schreef:
Ik heb geen medelijden, ik denk alleen dat zij dat oneerlijk en onfair kan vinden. Medelijden heb ik zeker niet. Dat heb ik soms met mensen die met hun woede even geen weg kunnen en het afreageren. Dat vind ik menselijk (wel een fout, natuurlijk), als het 1 keer gebeurt. Maar op deze zware manier (een paard zo pijn doen is nooit een menselijke fout) en zo constant, neen daar heb ik ook geen medelijden of begrip voor.

Ze kan inderdaad een ander baantje zoeken want in de paardenwereld komt ze niet meer aan de bak vrees ik. Geruchten gaan snel voorbij maar als het om het welzijn van je eigen dieren gaat vergeet je niet snel een naam Lachen



Dan pak je je camera, en ga je op stap, en film je ook alle andere slechte.
en je stuurt het op.
Dán nemen ze ook wel actie tegenover de anderen.

het is goed dat nu juist ZIJ de pineut is geweest, de wereld verbeteren begint bij jezelf, en er zijn mensen geweest die met deze film actie hebben ondernomen.
Iemand moet de eerste zijn.

verder snap ik heel goed wat je bedoelt, maar erg? nee dat vind ik het niet

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:09

Mindfields schreef:
Ik hoor net van mijn vriend(hij is Duitser) dat ze nooit van haar leven meer op een concours mag starten. Lijkt me voor haar dus reden om helemaal niet meer te rijden, aangezien zij niet voor haar lol reed maar voor de resultaten(al zie ik niet in hoe je met zoiets nog hoog kunt scoren)

Maar: Ze mag never nooit meer concours rijden!!!! JIPPIEEEEJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!



en uit welke brond heeft die vriend dat? voordat er straks weer roddels komen Lachen

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:11

Mocht iedereen gestraft worden was de straf inderdaad te mild, er zit iets mis en daarvoor moet ze lessen gaan volgen. Of in te zien wat pijn doet met een dier. Dat ziet zij niet meer in. Zo'n alternatieve straffen zijn er nog niet. Levenlang omgang met dieren verbieden is een alternatief.
Ik denk wel dat als ze sowieso 2 jaar NIET met dieren mag omgaan, de zin een beetje weg zal zijn, dat is volgens mij ook de opzet van de straf.

Jollie, zo kan ik veel mensen filmen en neen, zij zullen zeker niet veroordeeld worden. Rechtszaken zullen geld kosten en dat heb ik niet. Bovendien is die methode van werken ZEEEER succesvol want zo'n mensen hebben vaak handenvol geld! Lucratief toch?! Kom, we beginnen er met z'n allen aan, mijn paard luistert dan toch! Zolang die instelling niet verandert zal mijn cameraatje weinig effect hebben Lachen

Uphill
Berichten: 225
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:17

Zou een internet schandpaal geen idee zijn ? Kan iedereen zijn of haar filmpjes met misstanden plaatsen. Mogelijk dat het preventief werkt, en hierdoor wat minder paarden worden gepijnigd ,

Tis maar een gedachtengang Clown

PaulineDP
Berichten: 119
Geregistreerd: 11-04-06
Woonplaats: Zwevegem - België

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:20

Medelijden moet je zeker niet hebben met mevr. W. Zij heeft ook geen medelijden met haar paarden. Zou ze ook op zo'n brutale en onbeschofte manier omgaan met mensen?

Misschien kan ze in haar vrijgekomen tijd in gedragstherapie gaan.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:22

Zeker niet, dat mag ook trouwens gewoon niet, en daar zou je enorm veel spel en miserie mee krijgen, wat begrijpelijk is. Uiteindelijk kan je ook heel moeilijk een grens trekken tussen wat een eigen trainingsmethode is (sommigen vinden de rijstijl van Anky ook gruwelijk), een eenmalige fout, een zeer moeilijk paard (niet als excuus bedoeld maar dat kan toch afsteken op een filmpje en vreemde plaatjes opleveren), en een echt strafbaar feit.
Er is een pony die mij regelmatig probeert dood te trappen, mag ik dan ook niet eens een stamp teruggeven? Dat is eigen mening, een moeilijk paard, en eenmalig. Maar evengoed heb je iemand die een paard zonder reden mishandelt, dat zie je niet meteen op een filmpje.

Bovendien is het volgens mij strafbaar...

Jetta

Berichten: 3989
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:40

En op het filmpje komt de aard van het paard ook naar boven....die donkere blijft ontiegelijk zijn best doen.....hij wil alles voor zijn vrouwtje doen! Gelukkig mag ze niet meer met dit prachtige, lieve dier omgaan!
Iemand zoals mevr. Wells, mag nooit meer een dier aanraken!

Het lijkt in de aard van veel mensen te liggen om dieren als dingen te behandelen, doet het dier niet wat jij wil, dan maar er op los meppen! Ach, iedereen kent wel voorbeelden, denk ik.....

Uphill
Berichten: 225
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:43

ponyzotje schreef:
Zeker niet, dat mag ook trouwens gewoon niet, en daar zou je enorm veel spel en miserie mee krijgen, wat begrijpelijk is. Uiteindelijk kan je ook heel moeilijk een grens trekken tussen wat een eigen trainingsmethode is (sommigen vinden de rijstijl van Anky ook gruwelijk), een eenmalige fout, een zeer moeilijk paard (niet als excuus bedoeld maar dat kan toch afsteken op een filmpje en vreemde plaatjes opleveren), en een echt strafbaar feit.
Er is een pony die mij regelmatig probeert dood te trappen, mag ik dan ook niet eens een stamp teruggeven? Dat is eigen mening, een moeilijk paard, en eenmalig. Maar evengoed heb je iemand die een paard zonder reden mishandelt, dat zie je niet meteen op een filmpje.

Bovendien is het volgens mij strafbaar...


Best mogelijk dat het strafbaar is, maar heel YouTube staat vol met dergelijke filmpjes.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:59

wat is de lol van deze manier van trainen????
En bereik je zo wel iets???Deze vrouw is ziek in haar hoofd,zo ga je niet met dieren om,eeuwig verbod dus,ongeneeselijk ziek,natuurlijk is dit een druppel op een gloeiende plaat,maar zodra iemand iets doet met een dier wat niet door de beugel kan,maak er melding van.
Het dier zelf kan niets,dus mensen die van dieren houden ,DOE IETS

Groetjes Geerke

Gerner
Berichten: 456
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Dalfsen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:06

Ik denk dat het helemaal geen zin heeft, om alleen maar aandacht op het vreselijke te richten.
Ik lees hier erg veel woede en frustraties. Maar dit heeft geen zin. Je geeft er alleen nog maar meer aandacht aan.
Stop je energie in positieve dingen.
Ja, ook ik heb enorm geknokt tegen dit soort praktijken. Maar het frustreert alleen nog maar meer.
Natuurlijk moet er iets tegen gedaan worden, maar dan wel allemaal dezelfde straffen.
Deze dame heeft nu naar mijn idee een voorbeeldfunctie.
Ik heb nog even de filmpjes gekeken hiervoor ook aangegeven van onze eigen topruiters. Ook dit vind ik walchelijk.

Stom weg gezegd, sluit ik mijn ogen hiervoor. Ik stop mijn energie in mijn eigen kleine stukje werk wat ik doe. En zelfs dat werkt door.


Vorig jaar werd ik nog door collega's aangekeken dat ik gek was, en geen geld wilde verdienen. Omdat ik te paardvriendelijk bezig was, kortweg gezegd.
Vorige maand had ik een bijeenkomst met weer veel collega's en ik merkte dat er al iets aan het veranderen was.
Manegehouders die oudere paarden moeilijk weg kunnen doen, een weegschaal hebben staan. Geen buitenritten met beginners meer doen. Alles te goede van het paard.
Er is al zo'n verandering in de paardewereld gaande, helaas kan het niet zo snel.
Jaren lang heb ik me geergerd aan trekkende en molestrerende ruiters, en op mijn manier deed ik er iets aan. Het hielp niet. Nu als ik op concours rijd, rijd ik zingend los. Ik heb lol met hem, en straal dat dan ook uit.
Positieve energie verbreid zich net zo snel als negatieve energie, misschien nog wel sterker.
Als iedereen die hier schrijft, die overtuigd is dat het anders kan, dit ook echt uitstraalt in de positieve zin, zijn we met z'n allen bezig aan een liefdevoller leven.
Gewoon positieve gedachtenkracht gebruiken.
Het helpt echt.
Wat niet wil zeggen dat er geen meldingen meer gemaakt moeten worden, maar laat het dan daarna ook los. En richt je weer op al het goede wat er gaande is.

ladylay

Berichten: 3984
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Santa Barbara, California USA

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:23

Jetta schreef:
En op het filmpje komt de aard van het paard ook naar boven....die donkere blijft ontiegelijk zijn best doen.....hij wil alles voor zijn vrouwtje doen! Gelukkig mag ze niet meer met dit prachtige, lieve dier omgaan!
Iemand zoals mevr. Wells, mag nooit meer een dier aanraken!

Het lijkt in de aard van veel mensen te liggen om dieren als dingen te behandelen, doet het dier niet wat jij wil, dan maar er op los meppen! Ach, iedereen kent wel voorbeelden, denk ik.....



en dat zijn de mensen met paarden tegenwoordig