Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aafke_ schreef:medruze; wat heb jij een grappige avatar!
Furia schreef:Pff, dat bloed uit de mond van het paard!
Had deze beelden nog niet eerder gezien. Voor een normaal persoon zou deze geldstraf wel vrij hoog zijn, maar denk dat het voor haar niet zoveel is. Verbod van 2 jaar geen paarden houden, mag ze dan wel paarden trainen/rijden van andere mensen?
Edit: laat maar MissJ had goed geluistert naar het filmpje
Mindfields schreef:Ik hoor net van mijn vriend(hij is Duitser) dat ze nooit van haar leven meer op een concours mag starten. Lijkt me voor haar dus reden om helemaal niet meer te rijden, aangezien zij niet voor haar lol reed maar voor de resultaten(al zie ik niet in hoe je met zoiets nog hoog kunt scoren)
Maar: Ze mag never nooit meer concours rijden!!!! JIPPIEEEEJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!
ponyzotje schreef:Eigenlijk is het niet heel eerlijk tegenover deze amazone. Zij is haar inkomen kwijt, haar reputatie, haar paarden, en ook na deze 2 jaar kan ze nooit meer iets opbouwen.
ponyzotje schreef:Eigenlijk is het niet heel eerlijk tegenover deze amazone. Zij is haar inkomen kwijt, haar reputatie, haar paarden, en ook na deze 2 jaar kan ze nooit meer iets opbouwen. En zovelen anderen gaan lustig met soortgelijke of misschien ergere praktijken voort...
Ik kan en wil natuurlijk niet goedpraten wat zij gedaan heeft en het is een goede straf die is opgelegd, maar op mij komt het over als willekeur van het gerecht, we zullen er eens één aanpakken om te tonen dat we zulks niet tolereren. Zolang er niet op grote schaal controle of wetgeving bestaat over dit soort dingen, zal er weinig veranderen. Zeker omdat veel mensen door deze manier van trainen hun brood verdienen: ze kunnen niet anders dan het paard dwingen. Het zijn er meer dan je op het eerste zicht zou vermoeden.
Het is wel goed te zien dat zij deze methode niet alleen toepast wanneer ze even in een onredelijke bui is en een (grote) fout maakt zoals menselijk is en 'even' trekt. Ze doet het gewoon constant, want de paarden reageren al bijna niet meer op de pijn. Triest om te zien.
ponyzotje schreef:Ik heb geen medelijden, ik denk alleen dat zij dat oneerlijk en onfair kan vinden. Medelijden heb ik zeker niet. Dat heb ik soms met mensen die met hun woede even geen weg kunnen en het afreageren. Dat vind ik menselijk (wel een fout, natuurlijk), als het 1 keer gebeurt. Maar op deze zware manier (een paard zo pijn doen is nooit een menselijke fout) en zo constant, neen daar heb ik ook geen medelijden of begrip voor.
Ze kan inderdaad een ander baantje zoeken want in de paardenwereld komt ze niet meer aan de bak vrees ik. Geruchten gaan snel voorbij maar als het om het welzijn van je eigen dieren gaat vergeet je niet snel een naam
Mindfields schreef:Ik hoor net van mijn vriend(hij is Duitser) dat ze nooit van haar leven meer op een concours mag starten. Lijkt me voor haar dus reden om helemaal niet meer te rijden, aangezien zij niet voor haar lol reed maar voor de resultaten(al zie ik niet in hoe je met zoiets nog hoog kunt scoren)
Maar: Ze mag never nooit meer concours rijden!!!! JIPPIEEEEJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!
ponyzotje schreef:Zeker niet, dat mag ook trouwens gewoon niet, en daar zou je enorm veel spel en miserie mee krijgen, wat begrijpelijk is. Uiteindelijk kan je ook heel moeilijk een grens trekken tussen wat een eigen trainingsmethode is (sommigen vinden de rijstijl van Anky ook gruwelijk), een eenmalige fout, een zeer moeilijk paard (niet als excuus bedoeld maar dat kan toch afsteken op een filmpje en vreemde plaatjes opleveren), en een echt strafbaar feit.
Er is een pony die mij regelmatig probeert dood te trappen, mag ik dan ook niet eens een stamp teruggeven? Dat is eigen mening, een moeilijk paard, en eenmalig. Maar evengoed heb je iemand die een paard zonder reden mishandelt, dat zie je niet meteen op een filmpje.
Bovendien is het volgens mij strafbaar...
Jetta schreef:En op het filmpje komt de aard van het paard ook naar boven....die donkere blijft ontiegelijk zijn best doen.....hij wil alles voor zijn vrouwtje doen! Gelukkig mag ze niet meer met dit prachtige, lieve dier omgaan!
Iemand zoals mevr. Wells, mag nooit meer een dier aanraken!
Het lijkt in de aard van veel mensen te liggen om dieren als dingen te behandelen, doet het dier niet wat jij wil, dan maar er op los meppen! Ach, iedereen kent wel voorbeelden, denk ik.....