maikeltje schreef:Asiel of handelsstal, bij beide komt het erop neer dat een tussenpersoon een nieuwe eigenaar zoekt. Dat was mijn punt. En ik vind het gewoon zwart/wit denken als je beweert dat zulke mensen DUS per defenitie slecht zijn. Heel veel mensen zijn ook op die manier aan een leuk paard gekomen. Er is vraag naar anders zou zo'n handelsstal geen brood verdienen. In jou ogen zijn dus al deze mensen die dat brood verdienen mogelijk maken slecht. Dat vind ik gewoon kortzichtig. Ikzelf zou m'n paard nooit op die manier 'van de hand doen', maar ik veroordeel niemand die dat wel doet. Wil je je paard, jong of oud, verkopen dan gaat daar vaak een tijdsbestek van maaaaanden overheen. Om die reden kunnen mensen ervoor kiezen om het paard naar een handelsstal te doen of een asiel alwaar er een nieuw baasje wordt gezocht. Om allerlei verschillende, vaak persoonlijke, redenen zal dit zo gebeuren. Heeft niets te maken met dat je niet van je paard houdt in mijn ogen.
Wie zegt dat een asiel of handelsstal per definitie slecht is? Ik ben blij dat er asiels bestaan, maar wel voor de dieren, niet voor het gemakzucht van de mensen. En handelsstallen, tja, daar zijn de meningen over verdeeld. Je hebt goede en je hebt slechte. Toevallig gisteren nog een PBtje over gehad van iemand, die behoorlijk nare ervaringen heeft met een bekende handelsstal.
Ik zeg volgens mij vooral, dat mensen die hun huisdier als wegwerpspeelgoed behandelen slecht zijn in mijn ogen. Daar heb ik niet snel een goed woord voor over. Dat ik toevallig niet wil dat mijn eigen lieve paard in een asiel of bij een handelaar lijkt me niet gek, als je mijn paard (en mij) kent. Gaat ook echt niet gebeuren.
Heb je zware problemen en kan het niet anders, dan vind ik het nog een ander verhaal. Maar niet uit gemakzucht. En die zijn er toch wel heel erg veel. Helaas.