Steeds meer paarden in asiel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:16

Maikeltje, we hebben het over het dumpen van oude paarden in dit topic.
Ik zou mezelf zeer, zeer slecht vinden als ik mijn paard aan een handelsstal verkocht, ja. Juist omdat ik weet dat hij heel erg gericht is op 1 mens en niet van hand tot hand moet gaan. Kan jij het niet mee eens zijn, moet jij weten. Ik heb nog nooit een paard van een handelsstal gekocht trouwens, hoor, dus..... Niet eens bewust, heb het gewoon nooit gedaan.

Dieren die vastgebonden worden aan een boom, belanden ook meestal in het asiel. Tenzij ze niet gevonden worden, maar die kans is niet zo groot in het drukke NL. Vork

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:17

BGGBWM schreef:
Ik heb alles al gedaan Tong uitsteken (vrouw zit bij paardjes, ik heb hele huishouden gedaan, moet je ook eens proberen).

Huishouden ga ik zo doen, ja..... Haha!

maikeltje

BGGBWM schreef:
Sommigen schijnbaar niet Boos!.

Het kan zijn dat het in de realiteit erg tegenvalt ja, in dat geval kun je beter je paard weer wegdoen zodat er een kans is dat het paard ergens anders een plekje vindt. Hoe goed je er ook over na hebt gedacht, niemand kan vantevoren zich een voorstelling maken van de hoeveelheid werk en tijd die een paard met zich meebrengt, dag in dag uit, jaar in jaar uit. De eerste paar maanden is het nog leuk, daarna kan het op gaan breken. Dus in sommige gevallen kan ik me er echt wel iets bij voorstellen dat iemand afhaakt. Mijn paarden staan aan huis en ik ben iedere dag MINSTENS 3 uur bezig, ook met de minder leuke dingen. Het zijn juist de minder leuke dingen bij een eigen paard waar de meeste tijd in gaat zitten.

Sim0ne

moewhahah, lekker kleppen over het huishouden

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:19

Nadya schreef:
Ik zou mezelf zeer, zeer slecht vinden als ik mijn paard aan een handelsstal verkocht, ja. Juist omdat ik weet dat hij heel erg gericht is op 1 mens en niet van hand tot hand moet gaan. Kan jij het niet mee eens zijn, moet jij weten. Ik heb nog nooit een paard van een handelsstal gekocht trouwens, hoor, dus..... Niet eens bewust, heb het gewoon nooit gedaan.

Dieren die vastgebonden worden aan een boom, belanden ook meestal in het asiel. Tenzij ze niet gevonden worden, maar die kans is niet zo groot in het drukke NL. Vork

Niet alleen oude paarden heb ik anders begrepen. Een asiel is toch niet alleen voor oude dieren?????

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:20

ik vind het eigenlijk niet kunnen,...maar goed ik vind het ook niks om je hond of kat bij het asiel te "dumpen" dan zoek ik er liever zelf een goed huisje voor mocht het thuis absoluut niet meer kunnen of met wat voor reden dan ook...
maar mijn ouwe pony mag leker op pensioen bij mij thuis! vind dat ik dat haar verschuldigd ben na die jaren trouwe dienst! krijg anders echt last van me geweten denk ik... jaren heeft dat beest met mij rondgezuilt en mij van alles geleerd en als bedankje dump ik em in een asiel ofzo Clown nee dat is voor mij echt geen optie!

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:20

Citaat:
Huishouden ga ik zo doen, ja.....

Nee, je moet net als mijn vrouw een kerel zoeken die op z'n vrije dag jouw huishouden doet...
Zoals ik Boos! No Cheer

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:30

Nadya schreef:

Waar schrijf ik dat Verward

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:32

Kan het ook niet terugvinden... Sorry Nadya...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:59

maikeltje schreef:
Nadya schreef:

Waar schrijf ik dat Verward

Jij reageert op een post van mij. Aangezien ik aangeef dat ik het verkopen van mijn paard aan een handelsstal een hele slechte zaak zou vinden (jij vraagt of dat slecht is in je post, dus hierbij mijn antwoord nogmaals) zeg ik dus ook 'kan jij het niet mee eens zijn'. Of het zo is, is jouw zaak. Is dat niet zo, heel fijn. Haha!
Dan zijn we het daarover eens. Of niet dus.

En weer even naar dit topic: Ik vind het helemaal schandalig als je jonge, goede dieren naar een asiel brengt. Of het nou om een paard, een kat of een hond gaat. Doe dan zelf moeite om een goed tehuis te vinden en laat dat niet aan een asiel over. Die zitten al overvol met afgedankte dieren, omdat mensen niet goed nadenken over de aanschaf van een dier.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:02

Ja hoor wat belachelijk!! Je dumpt je paard toch niet in het asiel.. lekker goedkoop!

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:04

Jup...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:08

BGGBWM schreef:
Citaat:
Huishouden ga ik zo doen, ja.....

Nee, je moet net als mijn vrouw een kerel zoeken die op z'n vrije dag jouw huishouden doet...
Zoals ik Boos! No Cheer

Ach, mijn man haalt zo weer boodschappen voor een paar dagen. En hij kookt vanavond. Haha!
En zo doen wel allemaal wat in het huishouden. Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:08

Nadya schreef:
Ik vind het helemaal schandalig als je jonge, goede dieren naar een asiel brengt. Of het nou om een paard, een kat of een hond gaat. Doe dan zelf moeite om een goed tehuis te vinden en laat dat niet aan een asiel over. Die zitten al overvol met afgedankte dieren, omdat mensen niet goed nadenken over de aanschaf van een dier.

precies! en eigenlijk is het erg dat al die mensen niet goed nadenken!! nog zieker vind ik het eigenlijk als mensen hun huisdier echt dumpen i.p.v. naar het asiel te brengen omdat dat geld kost Boos!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:09

Asiel of handelsstal, bij beide komt het erop neer dat een tussenpersoon een nieuwe eigenaar zoekt. Dat was mijn punt. En ik vind het gewoon zwart/wit denken als je beweert dat zulke mensen DUS per defenitie slecht zijn. Heel veel mensen zijn ook op die manier aan een leuk paard gekomen. Er is vraag naar anders zou zo'n handelsstal geen brood verdienen. In jou ogen zijn dus al deze mensen die dat brood verdienen mogelijk maken slecht. Dat vind ik gewoon kortzichtig. Ikzelf zou m'n paard nooit op die manier 'van de hand doen', maar ik veroordeel niemand die dat wel doet. Wil je je paard, jong of oud, verkopen dan gaat daar vaak een tijdsbestek van maaaaanden overheen. Om die reden kunnen mensen ervoor kiezen om het paard naar een handelsstal te doen of een asiel alwaar er een nieuw baasje wordt gezocht. Om allerlei verschillende, vaak persoonlijke, redenen zal dit zo gebeuren. Heeft niets te maken met dat je niet van je paard houdt in mijn ogen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:10

Helemaal met je eens, Rianneke. Ik snap niet eens hoe je zoiets verzint, maar goed..... Verdrietig

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:15

Nadya schreef:
Ik snap niet eens hoe je zoiets verzint, maar goed..... Verdrietig

simpel toch... die mensen hebben evenveel met hun huisdier als met hun bankstel Ach gut en als je je bankstel langs de kant van de weg kan dumpen waarom je hond dan niet? kost je mooi geen geld en je bent van je "troep" af....
(laat trouwens even duidelijk zijn dat ik geen bankstellen en honden dump en ze ook niet naar het asiel breng.... ik hou ze liever zelf Haha! )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:17

maikeltje schreef:
Asiel of handelsstal, bij beide komt het erop neer dat een tussenpersoon een nieuwe eigenaar zoekt. Dat was mijn punt. En ik vind het gewoon zwart/wit denken als je beweert dat zulke mensen DUS per defenitie slecht zijn. Heel veel mensen zijn ook op die manier aan een leuk paard gekomen. Er is vraag naar anders zou zo'n handelsstal geen brood verdienen. In jou ogen zijn dus al deze mensen die dat brood verdienen mogelijk maken slecht. Dat vind ik gewoon kortzichtig. Ikzelf zou m'n paard nooit op die manier 'van de hand doen', maar ik veroordeel niemand die dat wel doet. Wil je je paard, jong of oud, verkopen dan gaat daar vaak een tijdsbestek van maaaaanden overheen. Om die reden kunnen mensen ervoor kiezen om het paard naar een handelsstal te doen of een asiel alwaar er een nieuw baasje wordt gezocht. Om allerlei verschillende, vaak persoonlijke, redenen zal dit zo gebeuren. Heeft niets te maken met dat je niet van je paard houdt in mijn ogen.

Wie zegt dat een asiel of handelsstal per definitie slecht is? Ik ben blij dat er asiels bestaan, maar wel voor de dieren, niet voor het gemakzucht van de mensen. En handelsstallen, tja, daar zijn de meningen over verdeeld. Je hebt goede en je hebt slechte. Toevallig gisteren nog een PBtje over gehad van iemand, die behoorlijk nare ervaringen heeft met een bekende handelsstal.
Ik zeg volgens mij vooral, dat mensen die hun huisdier als wegwerpspeelgoed behandelen slecht zijn in mijn ogen. Daar heb ik niet snel een goed woord voor over. Dat ik toevallig niet wil dat mijn eigen lieve paard in een asiel of bij een handelaar lijkt me niet gek, als je mijn paard (en mij) kent. Gaat ook echt niet gebeuren.

Heb je zware problemen en kan het niet anders, dan vind ik het nog een ander verhaal. Maar niet uit gemakzucht. En die zijn er toch wel heel erg veel. Helaas.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:19

Rianneke schreef:
simpel toch... die mensen hebben evenveel met hun huisdier als met hun bankstel Ach gut en als je je bankstel langs de kant van de weg kan dumpen waarom je hond dan niet? kost je mooi geen geld en je bent van je "troep" af....
(laat trouwens even duidelijk zijn dat ik geen bankstellen en honden dump en ze ook niet naar het asiel breng.... ik hou ze liever zelf Haha! )

Bankstellen breng ik rustig weg naar de spullenhulp, hoor. Ook een soort asiel voor materiele zaken. Haha!
Daar ben ik keihard in. Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:20

ja maar je dumpt ze niet langs de weg... is ook een soort van verantwoordelijkheidsgevoel denk ik dan maar weer Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:22

Nee, ik dump niets zomaar langs de weg of waar dan ook. Daar ben ik heel principieel in. Ik vind het ook ongelooflijk wat ik soms zie gebeuren (mensen die hun asbak uit de auto even legen in de berm of op de weg of in het bos hun vuilnis storten). Lekkere mentaliteit heb je dan, hoor. Boos!

Maar goed, ik ga weeeeeeer off topic. Mijn excuses.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:23

Niet iedereen die zijn dier naar een handelsstal of asiel brengt is iemand die zijn dier als wegwerpprodukt ziet. Uit jouw vorige posts proef ik dat wel, vandaar mijn reaktie. Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:27

Dan lees je echt niet goed, hoor, Maikeltje. Maar het is wel zo dat ik er geen voorstander van ben en dat er maar heel weinig te rechtvaardigen situaties zijn (zeker wat de asiels betreft). Een handelaar verdient er nog geld aan. Een asiel moet het meer hebben van giften of subsidie, die worden er echt niet rijk van en er werken voornamelijk vrijwilligers.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:17

Correct me if i'm wrong, maar jij zegt dat iemand die z'n paard naar een asiel brengt, hem dumpt. Ik ben het daar niet in alle gevallen mee eens,dat is wat ik zeg Knipoog Daarbij laat ik mijn persoonlijke voorkeur even buiten beschouwing, da's nl niet relevant.
En ik kan prima lezen Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:22

Lees maar lekker wat je wilt lezen dan. Rolleyes

Mijn zus werkt als vrijwilligster bij een asiel en zij is niet zo lief voor de mensheid die de beesten bij hen dumpt. Kan ik wel begrijpen na al haar verhalen. Ja