Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Amazone beschuldigd van zware paardenkwellerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:23

arie53 schreef:
Is dit wel acceptabel?

Zat ik ook al aan te denken, de reacties toendertijd waren vrij mild. Beetje hypocriet.
En wie het hele filmpje heeft gezien weet dat deze foto's echt geen momentopnames waren.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:25

Stuur filmpje of waar staat die ?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:38

nogmaals : waarom wil iedereen dat filmpje zien Scheve mond ??????
Kunnen jullie je niet zelf bedenken hoe het eruit gezien zou hebben, of zoeken jullie nou echt iets om je tijd te doden...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:39

Aimee schreef:
Hester schreef:
Op de foto's van het Duitse topic dat Griebels erbij haalde valt 't mij op dat 't zadel ver naar achter lijkt te liggen? Zo blijkt maar weer dat je zonder goed passend tuig ook een eind kan komen...

Bedoel je de foto's van Heike Kemmer?
Dat zadel ligt echt niet te ver naar achteren Het is eerder zo dat veel mensen hun zadel te ver naar voren leggen en dat deze correct ligt.

Verder in het algemeen:
Ik vind het behoorlijk triest dat bij de afkeuring van de praktijken van Christine Wels gelijk trainingsmethoden van anderen gehaald worden waar men het niet mee eens is. Geen probleem dat je daar een andere mening over hebt, maar dit is appels en peren vergelijken.

er is al 3/4 x gezecht dat dit Heike Kemmer niét is! maar dat het hier gaat om de vrouw van dit topic.. Lezen dus.

Plaatje1990

Nee om het te zien duhhh ziealleen een foto en aan 1 moment kan je niet kijken of het altijd zo is!

Aimee

Jolliegirl schreef:
Kunnen jullie je niet zelf bedenken hoe het eruit gezien zou hebben, of zoeken jullie nou echt iets om je tijd te doden...

Waarschijnlijk om het zelf te kunnen zien ipv op de woorden van anderen af te moeten gaan Knipoog
Die foto gaat te ver, maar laat bij lange na niet zien wat de verhalen vertellen... Laat mij dat filmpje dus maar zien.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:40

Nou beetje rustig Haha!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:40

Idd Aimee!!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:41

Jolliegirl schreef:
er is al 3/4 x gezecht dat dit Heike Kemmer niét is! maar dat het hier gaat om de vrouw van dit topic.. Lezen dus.

In het topic over Christine Wels op dat Duitse forum worden foto's geplaatst van Heike Kemmer, om te laten zien dat zij ook rare fratsen uit haalt. Foto's van Christine Wels zelf ben ik in dat topic nog niet tegen gekomen en ik heb alles gelezen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:42

WildWings schreef:
Arie, da's acceptabel hoor, wanteuh, hij loopt over z'n rug en niet gespannen Ja Uhu. Oh wacht, het is Anky niet.. nee, dan is het niet acceptabel natuurlijk...

(zo gaat dat geloof ik hier)

Ik vind dit ook niet acceptabel of het nu wel of niet anky is...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:42

Aimee schreef:
Jolliegirl schreef:

Waarschijnlijk om het zelf te kunnen zien ipv op de woorden van anderen af te moeten gaan Knipoog
Die foto gaat te ver, maar laat bij lange na niet zien wat de verhalen vertellen... Laat mij dat filmpje dus maar zien.

ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen zulke kwelling willen zien.. of uberhaupt kunnen zien.
tuurlijk, ik ben ook erg benieuwd wat er nou écht gebeurt is.
ik denk tevens ook dat dit filmpje niet vrijgegeven zal worden.

Aimee : hmm oke, dan had ?griebels? dit dus misplaatst? (hoe noem je dat, verkeerd benoemd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:54

Moderatoropmerking:
SVP ontopic naar de kwestie, het is niet echt relevant om er allemaal andere ruiters en combinaties bij te halen. Beperk je tot deze amazone.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-07 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast :)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:57

ik snap niet waarom iedereen dat filpje wil zien, foto zegt genoeg denk ik dan, komt een beetje over als sensatiezoeken

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:58

bepaal? Lachen
paal en perk stellen...beperk dus Knipoog

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:05

Paula1990 schreef:
Nee om het te zien duhhh ziealleen een foto en aan 1 moment kan je niet kijken of het altijd zo is!

Daar heb je gelijk in, ik ben ook best wel eens boos op mijn paard omdat hij met alle gewld naar huis wil en ik nog niet, maar toch als je verder leest er al niet voor niets een onderzoek komen door het openbaar ministerie, ik wil het filmpje niet zien maar hun hebben het gezien en dat was dus geen momentopname, en corrigeer me als ik fout zit maar ik hoor vaker verhalen dat paarden in de topsport een rotleven hebben, dit soort berichten bekrachtigen het alleen maar.

1 oplossing niet meer met zijn allen naar grote tournooien gaan kijken, zonder kijkers geen wedstrijden

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:08

sjorsie schreef:
ik snap niet waarom iedereen dat filpje wil zien, foto zegt genoeg denk ik dan, komt een beetje over als sensatiezoeken

Voor jou komt dat waarschijnlijk zo over, maar voor anderen niet. Ik wil filmpje zien zodat ik weet waar ik over praat ipv dingen aan te nemen van horen zeggen...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:12

Ik wil ook graag het filmpje zien, ik oordeel niet tot ik 'm gezien heb. 1 Foto zegt in mijn ogen niet genoeg namelijk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:16

Redrumfox schreef:
Ik wil ook graag het filmpje zien, ik oordeel niet tot ik 'm gezien heb. 1 Foto zegt in mijn ogen niet genoeg namelijk.

Wil je daarmee zeggen dat je niet kunt oordelen over deze foto?
een ruiter hoort ten aller tijden NIET zo op een paard te zitten..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:20

Ik ben het zeker niet eens met de manier waarop gereden wordt op deze foto, maar 1 foto zegt mij niet genoeg om een eerlijk oordeel te geven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:21

Redrumfox schreef:
Ik ben het zeker niet eens met de manier waarop gereden wordt op deze foto, maar 1 foto zegt mij niet genoeg om een eerlijk oordeel te geven.

ik accepteer je mening, maar mij zegt deze foto + verslag meer dan genoeg.
het feit dat ze zelf juridishe stappen ondernomen hebben..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:23

Die foto, het verslag en de reacties van andere bokkers zeggen mij ook meer dan genoeg. Maar ik heb altijd van huis uit meegekregen om niet te oordelen voordat je het zelf duidelijk hebt gezien en niet de mening van ''de kudde'' te volgen. Lachen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:24

Een pluim voor de mensen die het blijkbaar hóóg tijd vonden dat er aan dit dierenleed een eind werd gemaakt en het hebben gefilmd. Práten met dit soort lui geeft alleen maar excuses. Dat ze díe dag inderdaad nét even te ver gingen.
Aánpakken die lui. Beetje willen presteren over de rug van een onschuldig dier. Ik hoef de video niet te zien, het feit dat ze door de autoriteiten wordt aangepakt zoals ze nu doen zegt me méér dan genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:25

Jolliegirl schreef:
Wil je daarmee zeggen dat je niet kunt oordelen over deze foto?
een ruiter hoort ten aller tijden NIET zo op een paard te zitten..

Natuurlijk niet, maar kijk eens naar momentopname's hier op HAW of van andere ruiters, wil je die allemaal beschuldigen van zware paardenkwellerij? Kijk eens op een gemiddelde dressuur of springwedstrijd, naar de gemiddelde ponyruiter die door ouders wordt aangemoedigt hun pony "aan de teugel" te zagen terwijl ze in de inrijdring met hun sporen het beest vooruit schoppen en uit alle macht het hoofd op de borst willen houden.. Als ik daar een paar foto's van maak ziet dat er ook vreselijk uit, het bit door de mond heen en de sporen er vol in, de handen ergens naast de oren.. een beetje ditzelfde beeld dus, eigenlijk.. natuurlijk hoort het niet, maar het gebeurd wel. En 53 minuten lang.. dan ben ik ook wel benieuwd eigenlijk.

Bovendien weet je aan de hand van 1 zo'n foto niks, behalve dat het niet hoort. Er zijn zat zulke foto's van wedstrijden, maar dat zegt niet dat de ruiter 53 minuten lang zo heeft gereden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:26

Redrumfox schreef:
Die foto, het verslag en de reacties van andere bokkers zeggen mij ook meer dan genoeg. Maar ik heb altijd van huis uit meegekregen om niet te oordelen voordat je het zelf duidelijk hebt gezien en niet de mening van ''de kudde'' te volgen. Lachen

Soms kan je je ook aanpassen en de meningen van andere wel eens volgen Lachen
tevens niet aanvallend bedoeld.

Denk trouwens (weet wel zeker) dat dit filmpje niet vrijgegeven zal worden.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:27

Dit verbaast mij toch behoorlijk. Natuurlijk is er met zoiets spraken van sensatie, maar ik denk niet dat deze jurydische stappen voor niets zijn!
Dat je internationaal rijdt en dan gewoon nog zo met die dieren omgaat... Die mensen horen 'het goede voorbeeld' te geven. Welke kant gaan we op in deze sport vraag ik me dan toch wel even af... Je zou zeggen dat zich een eenheid tussen paard en ruiter zou moeten vormen. Gelukkig wordt er op deze manier een einde aan gemaakt. Lachen