’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 08:53

Je hebt van die paarden die gewoon alles meteen bijten dat voorbij komt.
Daar ben ik heel simpel in, altijd gesloten luik.
Jammer voor zo'n dier, maar helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 08:58

Zo een paard hoort gewoon achter aan het rijtje te staan. Ik kan mij voorstellen dat niemand onbevoegd op een manege bij de stallen mag zwalken. Dus is er altijd een bekende van stal bij en die weten het wel. Eventueel bordje op de stal, "pas op paard bijt"

Om dan altijd luikje dicht vind ik paardonvriendelijk. Er is altijd reden dat een paard dat doet, gewoon gefrustreerd gedrag en dat is m.i. de schuld van de mens. Zo een paard ken ik ook, retebraaf, maar in zijn buitenbox kan hij heel ver rijken met zijn hals en is hij donderssnel. Je vraagt je dan af waarom hij dat doet, misschien omdat hij maar een paar keer per week even uit zijn box komt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:00

OP zulke plaatsen heb ik nooit gestaan..overal waar ik stond werden de paarden dagelijks in de wei gezet door de pensionhouder...
En zat er dan 1 bij die alles meende op te moeten vreten dat voorbij kwam...jammer dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:03

Ja, was een zelfservice stal. Ik heb bijna altijd selfservice gestaan, doe ik ook nooit meer, of ik moet alles voor mij zelf hebben in gebruik. Dan krijg je dat soort dingen, dat de dieren nauwelijks verzorgd worden. Dat happen is gewoon een stalondeugd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:05

Happen bij het paard waar ik het over had had het gewoon niet op kleine kinderen.
Als ik al met de kids kom, mocht het luik even dicht en daarna weer open.
Was totaal geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:06

Hij deed het niet naar alles en iedereen?
Ja dan is het anders

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:06

Nee dat zou wat zijn als ze daar nog over gingen klagen..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:08

runningkawa schreef:
Hij deed het niet naar alles en iedereen?
Ja dan is het anders

Was een jong paard wat ingereden werd en de eigenaresse vond het ook niet leuk dat het paard dat deed, gelukkig gaan we op stal goed met elkaar om en gaat alles in goede harmonie. Knipoog

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:33

runningkawa schreef:
wat heeft een noodknop voor nut als er niemand bij is om er op te drukken?
l

Als ik het bericht goed gelezen heb, was er iemand bij die het kind heeft geprobeerd los te krijgen. Dan heeft een noodknop natuurlijk wel zin. Er zijn denk ik best wel oplossingen om een stapmolen veiliger te maken.
En ik ben het er mee eens dat een manege geen speelplaats is voor kinderen. Het lijkt wel of sommige ouders hun kinderen op zaterdag gewoon maar ff dumpen en dan zelf boodschappen gaan doen. Dat is natuurlijk niet oke.
Maar ik vind het wel te kortzichtig om te stellen dat alleen de ouders schuld hebben aan dit ongeluk, omdat ze maar beter op hun kind hadden moeten letten. Zij waren zich misschien helemaal niet eens bewust van dit gevaar.
De manegehouder is degene die het best op de hoogte is van risico's die er op zijn stal aanwezig zijn en je mag verwachten dat deze maatregelen treft om zoveel mogelijk te voorkomen dat er ongelukken gebeuren. Dat is gewoon zijn verantwoordelijkheid als ondernemer en in andere branches ook het geval. Op zijn minst zouden mensen (via een waarschuwingsbord o.i.d. gewezen kunnen worden op de risico's die er zijn (net zo goed als dat je waarschuwt dat er bij de hooiopslag niet gerookt mag worden). Ik vind bijvoorbeeld ook dat de manege eigenaar er voor moet zorgen dat er niet zomaar iemand op de hooizolder kan komen die er niet moet zijn. Hij moet zich realiseren dat mensen waarvan hun kind 1 x per week komt rijden redelijkerwijs niet op de hoogte zijn van de gevaren op een manege. Daar wordt echt te makkelijk over gedacht. Veiligheid is een verantwoordelijkheid voor beide partijen.
Ben zelf paardeneigenaar en heb een dochtertje van inmiddels 9 jaar. Zij is nooit zonder toezicht op stal geweest en nu op een leeftijd dat ze best op de hoogte is van de risico's. Maar soms kun je dingen niet voorkomen. Stond ze een keer een pony te poetsen, komt er iemand langs met een andere pony aan die inhield en uitsloeg. Mijn dochtertje stond er net tussen en kreeg een schop in haar buik. Tja wiens schuld is dat dan?
Ongelukken gebeuren soms gewoon, hoe goed je ook oplet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:37

Die was er pas bij toen eerst andere kleine kinderen hulp zijn gaan halen.
Verder heeft elke stapmolen een aan en uit knop..lijkt me noodknop genoeg, gewoon dat ding op 0 zetten.

Ze waren misschien niet op de hoogte van het gevaar, maar waren ze gewoon in de buurt geweest neem ik aan dat ze toch wel de helderheid van geest hebben om als een kind de stapmolen aanzet en bij de motor gaat kijken je hem als oudere uitzet.

En idd ongelukken gebeuren...maar dan ga je toch geen andere de schuld geven als jezelf ergens aan het kletsen was...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:53

Geloof me... Ik denk dat de ouders zichzelf genoeg verwijten maken.
Maar dat wil niet zeggen dat er aan dat risico dan maar niets gedaan moet worden. Waarom niet geleerd van dit voorval?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:58

Idd, leren dat je op je kind moet passen Haha!
Dat een manege of pensionstal geen speeltuin is, dat de spullen daar aanwezig veilig moeten zijn voor de paarden. Niet voor kinderen waar geen toezicht op is.
Waren de ouders gewoon bij dat kind was het nooit zo ernstig afgelopen.
Waarom alles verschuiven? Omdat het om kinderen gaat waar het tegenwoordig normaal gevonden wordt dat ze overl mogen komen en je daar niks van mag zeggen?

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:01

Het is wel heel gemakkelijk om alles en iedereen de zwarte piet toe te spelen waarom dit ongeluk gebeurde
maar laat het een waarschuwing zijn voor alle anderen die kinderen bij een stapmolen zien spelen. (of je nu ouder bent of manegehouder of voorbijganger)
Het is gewoon zo dat kinderen willen ontdekken dat maakt ""een goede ouder "" zijn soms ook heel moeilijk.
Ik denk dat dit de gedachte moet zijn achter dit verhaal en dat die ouders dit ook zouden willen.

Runningkawa
ja ongelukken gebeuren maar om nu zo keihard te stellen omdat die ouders ergens aan het kletsen waren ? Het komt op mij over alsof je hiermee aangeeft ''eigen schuld dikke bult''
ze zijn hiermee wel hun kind verloren wat maakt het nog uit wie er nu wel of niet verantwoordelijk was op dat moment. Ik weet hoe moeilijk het is om kinderen constant in de smiezen te houden wanneer je zelf met iets anders bezig bent ,zeker op een manege
Een beetje meer mededogen en begrip voor deze ouders die zoiets vreselijks hebben meegemaakt,zou je niet misstaan .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:08

Ik heb al tig berichten gepost waarin ik zeg dat ik het erg voor ze vind, doe je dat 1x niet ben je niet lieV, echt bokt weer...

ja het is erg voor hen, tuurlijk
Maar ze waren niet in de buurt van het kind, dat is gewoon een feit...waar ze dan waren?
Ergens anders op het bedrijf...en dat is gewoon fout...
Met iets anders bezig..sorry maar dat kan niet op een manege

Verder stik je niet in een sec..dus ff uit het oog is niet aan de orde hier
Zijn heel wat evens aan elkaar geplakt...

En dan de manegehouder aanklagen omdat je zelf fout zit..ja dat schiet mij idd verkeerd
Het is erg genoeg wat er gebeurd is, maar laat het daarbij
Ga niet de media opzoeken...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:10

Runningkawa: Ik neem aan dat je (nog) geen kinderen hebt?

Paintedblack: heeft het wel begrepen. Het is niet een verantwoordelijkheid van 1 partij maar van beide c.q. alle. Niet iedereen realiseert zich de gevaren eenvoudig weg omdat ze onervaren zijn met paarden en maneges. Het is te kortzichtig om alle schuld op de schouders van de ouders te leggen. Van de manegehouder (ervaren en bekend met de risico's op zijn stal) mag je wel enig verantwoordelijkheidsgevoel verwachten.
Ik kan mij het gevoel van de ouders voorstellen toen ze korte tijd later de tredmolen weer zagen draaien (met spelende kinderen erbij), zonder dat er maatregelen waren getroffen om herhaling te voorkomen. Dat wil niet zeggen, dat ze zichzelf niet de schuld geven, maar zij waren zich ineens wel bewust van het risico. De manegehouder blijkbaar niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:11

nee idd, maar wel neefjes en nichtjes
Dus kom aub niet met die dooddoender aan
Ook genoeg gedropte kinderen gezien op maneges...

de tredmolen is weg gehaald, dus ook een 0 argument
En dan als ouder zelf zo'n ding gehaktmolen noemen. Dan ben je toch neit helemaal lekker daarboven?

misschien reageren jullie zo omdat je voorgaande topics, dit topic en sbs 6 niet gezien hebben? Lachen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:16

paintedblack schreef:
Het is wel heel gemakkelijk om alles en iedereen de zwarte piet toe te spelen waarom dit ongeluk gebeurde
maar laat het een waarschuwing zijn voor alle anderen die kinderen bij een stapmolen zien spelen. (of je nu ouder bent of manegehouder of voorbijganger)
Het is gewoon zo dat kinderen willen ontdekken dat maakt ""een goede ouder "" zijn soms ook heel moeilijk.
Ik denk dat dit de gedachte moet zijn achter dit verhaal en dat die ouders dit ook zouden willen.

Runningkawa
ja ongelukken gebeuren maar om nu zo keihard te stellen omdat die ouders ergens aan het kletsen waren ? Het komt op mij over alsof je hiermee aangeeft ''eigen schuld dikke bult''
ze zijn hiermee wel hun kind verloren wat maakt het nog uit wie er nu wel of niet verantwoordelijk was op dat moment. Ik weet hoe moeilijk het is om kinderen constant in de smiezen te houden wanneer je zelf met iets anders bezig bent ,zeker op een manege
Een beetje meer mededogen en begrip voor deze ouders die zoiets vreselijks hebben meegemaakt,zou je niet misstaan .

Heb je helemaal gelijk in! Ja

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:32

Babootje
ik heb idd ook zelf kinderen, heb met mijn paard ook op een manege gestaan en heb ook veel kids gezien die gedropt worden door ouders op woensdagmiddag.
Volgens mij heb ik het daarom wel begrepen Bedankt Knipoog

Runningkawa,
soms lijkt het alsof je een gruwelijke hekel hebt aan kinderen en de opvoeding die ze niet krijgen in jou ogen en dit heeft niks te maken met eerder topics ofzo
Je zult best een aardige meid zijn maar ook jij maakt fouten en je zult jezelf tegenkomen wanneer je zelf het geluk hebt om kinderen te mogen krijgen, ik gun jou die ervaring van harte op een positieve manier
Even terugkomend op de manege, ik had op de manege echt wel eens wat anders te doen dan op die strontvervelende zoons van mij te letten , dat moet jij ook snappen. Pling
Ik kon bv niet voorkomen dat ze eens op de hooiberg in een wespennest zijn gevallen , resultaat ? Ja ! ze komen nooit meer in de hooiberg en zijn voor de rest van hun leven bang voor alles wat vliegt, als er eentje allergies was geweest had hij het nooit meer kunnen navertellen.............. gelukkig hoor ik nu regelmatig van mijn pubers dat ze zich doodschamen voor mij, terwijl ze s ávonds komen vragen voor een kus
mijn god wat zou ik dat die ouders graag ook gunnen
snap je me een beetje ?
Ik ben er niet voor om jou hier persoonlijk aan te spreken maar in deze doe ik dat tòch en niet omdat het zo ''bokt ''is.

Es 79 thanks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:39

Ik vind kinderen heel leuk Ja
maar niet van die loslopende flodders zonder begeleiding en opvoeding...en die zijn er elk jaar meer Verdrietig

dat jij wat beters te doen hebt op een manege vind ik werkelijk waar een kwalijke zaak
En nee dat snap ik dus juist niet, totaal niet....en zal ik ook niet snappen als ik kinderen heb.
Want dat gaat bij mij niet gebeuren, dat weet ik 100 % zeker.

manege is geen speeltuin!
Als je je kinderen meen neemt let je erop, of iemand die je daarvoor mee neemt als je met je paard bezig bent.

Anders laat je ze thuis...zorg je dat er daar iemand is

Simpel...maar dat mag je tegenwoordig niet meer zeggen...kom je aan de kindjes van een ander en dat is bijna strafbaar...

Kinderen horen gewoon niet overal rond te lopen..dat ouders dat denken is wat anders, maar het hoort niet
En het waarom is oa duidelijk in dit tragische ongeval...

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:46

Hahahaha wat moet je als alleenstaande moeder met 2 kinderen van 4 en 6 jaar die ook nog eens paardrijdt ?
gewoon maar helemaal nergens meer komen of liever de kinderen alleen thuislaten of je als moeder dan maar helemaal niks leuks meer doen ?
Het zou verboden moeten worden! moeder en kinderen op de manege en ze heeft ook nog eens het lef om aandacht aan haar paard te besteden sjonge jonge wat onverantwoord

Jij ben wel heel simpel van begrip als het om kinderen en opvoeden gaat ,
sorry hoor hier moet ik dus echt om lachen en met mij vast nog meer moeders Haha! Haha! Haha!
Ik ben er wel achter dat je er niks van snapt
Laatst bijgewerkt door Carantona op 12-07-07 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:50

Ik vind dat er nu wel heel erg op RK ingehakt wordt hoor Lachen

Bovendien lijkt het er op dat "moeders" het gedrag en dergelijke van hun kroost negen van de tien keer proberen goed te praten.... waarom dan toch?

Kinderen zijn handenbindertjes, punt. Als je de aandacht e.d. niet kunt geven waar ze recht op hebben en die ze nodig hebben, dan doe je het imo toch aardig verkeerd Ja

Kinderen aan hun lot overlaten op een manege is echt een no-go bij mij, alleenstaande moeder of whatsoever dan ook. JIJ wilde kinderen, ZORG er dan ook voor, simpel!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:54

Ik kan me (als toekomstige moeder) echt niet voorstellen dat je als moeder je kinderen op de manege laat rondhangen als je zelf aan het rijden bent. Ja, als ze 12 zijn misschien, maar echt niet als ze jong zijn. Levensgevaarlijk!
Er bestaat toch ook nog zoiets als oppas? Dat het als alleenstaande moeder niet altijd makkelijk is, kan ik me goed voorstellen, maar ik neem aan dat je je kinderen niet overal naar toe neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:55

Er zullen vast meer moeder zijn die om me lachen..niet mijn type moeders
Er zijn ook moeders die het met me eens zijn Haha!
Die hun kinderen als ze klein zijn niet rond laten lopen op gevaarlijke plekken zonder toezicht

Lastig dat je alleenstaand bent, maar geen vrijbrief om ze maar rond te laten struinen.
Dan regel je maar wat met een vriendin ofzo Lachen

In de stad laat je ze daar ook maar helemaal los zonder dat je erop let?
neem aan van niet, dus zie daar het probleem niet Lachen

En ja, als je kinderen wilt weet je dat het consequenties betreft je vrije tijd mee brengt.
Dat is gewoon zo, daar ga ik echt niet van zeggen dat het niet zo is.
Maar omdat jij kinderen hebt wil dat niet zeggen dat iedereen ze wil.

Wil jij ook dat mijn honden voor jou deur schijten?
Tja ik had geen tijd om op ze te letten, was bij het paard Haha! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:57

Juist eyerline dat bedoel ik
Maar pas op, je hebt nog geen kinderen, je weet niet waar je over praat hoor Tong uitsteken

Overigens mijn moeder is ook lang alleen geweest (of nog)
En die kan ook niet tegen dat loslopend grut, die zorgde zelf ook voor oppas als ze ergens heen ging waar het voor ons anders gevaarlijk was.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:58

Nog 29 weken, dan klap ik vast om als een blad aan een boom Haha!