Voor alle duidelijkheid aan de anderen: dat is iets heel anders dan 'maar dat vind ik nutteloos, niet mijn geld waard', dit is interesse in het onderzoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Skitter schreef:Nadya schreef:Levensgevaarlijk bij mijn paard, zo'n halster. Aan mij verdienen ze dus geen cent.
Zo'n opmerking vind ik echt ZO onnodig.
Skitter schreef:Ik snap jullie vragen niet. Er is al tig keer op elke vraag beantwoord, door de dames zelf.
Ze raden het niet aan om een halster zonder clip te verkopen, maar als je een prijs voor een aparte clip hebt, zou je er ook een voor de halster moeten hebben, en dit hebben jullie ook gewoon kunnen lezen! Neem eens de tijd om het topic door te lezen, zou ik zeggen!
Ze snappen prima als het niets voor jullie is, zeg dat dan. Voor jullie is het misschien gevaarlijk, omdat het niet nodig is. Maar ze hebben al voorbeelden gegeven van welke mensen wel geintreseerd zijn.
Tja en zo'n opmerking van ' Aan mij verdienen ze dus geen cent' is gewoon nergens voor nodig. Daar gaat het niets een om. En dat had je al tig keer kunnen lezen.
Dat is gewoon de dames en hun idee de grond intrappen, alsof ze hun halster aan iedereen probeert te verkopen, en dat klopt gewoon niet.
RhealLover schreef:Citaat:Jullie zijn ook allemaal met paarden bezig en dan weten jullie ook dat je in de stal geen halster op hoord te hebben Een paard kan zich ook met een normaal halster ophangen. Ons halster is voornamelijk gemaakt voor op de wasplaats, vrachtwagen of voor stapmolens waar de paarden aangebonden in staan. Zo is het juist veel veiliger.
Ik werk zelf ook met (dek) hengsten en ik vind het ideaal dat ik wat kan grijpen als het paard zich los trekt. Een nieuwe breekbout zet je er zo weer ik maar vang maar eens een hengst zonder halster als ze allemaal in de ''blije'' bui zijn... Niet zo makkelijk.
Juist in de wasplaats/trailer/stapmolen is dat levensgevaarlijk !!! Ten alle tijden bevestig je het touw zowel bij wasplaats en trailer aan de zijkant van het halster, en vaak ook 2 touwen ipv 1 tegen draaien. Maar dat je met name de stapmolen als argument gebruikt, juist daarin wil het wel eens gebeurend at een paard ergens aan blijft hangen met het halster. Slechte voorbeelden die het product nog meer de grond induwen.
Het biedt niet meer veiligheid zoals er beweert wordt maar zorgt voor nog meer ongelukken.
Nadya schreef:Zo'n opmerking vind ik echt ZO onnodig.
RhealLover schreef:Skitter schreef:Ik snap jullie vragen niet. Er is al tig keer op elke vraag beantwoord, door de dames zelf.
Ze raden het niet aan om een halster zonder clip te verkopen, maar als je een prijs voor een aparte clip hebt, zou je er ook een voor de halster moeten hebben, en dit hebben jullie ook gewoon kunnen lezen! Neem eens de tijd om het topic door te lezen, zou ik zeggen!
Ze snappen prima als het niets voor jullie is, zeg dat dan. Voor jullie is het misschien gevaarlijk, omdat het niet nodig is. Maar ze hebben al voorbeelden gegeven van welke mensen wel geintreseerd zijn.
Tja en zo'n opmerking van ' Aan mij verdienen ze dus geen cent' is gewoon nergens voor nodig. Daar gaat het niets een om. En dat had je al tig keer kunnen lezen.
Dat is gewoon de dames en hun idee de grond intrappen, alsof ze hun halster aan iedereen probeert te verkopen, en dat klopt gewoon niet.
De dames beantwoorden de vragen zeer vaag waardoor nog meer vragen onstaan, tevens komen ze met argumenten die nergens op slaan en alleen maar het onnut van het product meer en meer bewijst, ze maken het voor grotere stallen, maar ik werk op een stal met 160 paarden en daar is geen enkel halster ooit zomaar kapot gegaan, enkelt versleten, juist grote bedrijven zoeken naar een goedkoop product wat tevens netjes bij het algehele bedrijf staat, het halster krijgt een prijs die geen enkele grote stal gaat kopen, je zou er maar 160 moeten gaan halendure grap, tevens geeft een dergelijk halster een slordig gezicht omdat het gewoon niet verder uitgewerkt is, autogordels om een paardenhoofd staat niet bepaald netjes als er klanten komen kijken.
Het wilt gewoon zeggen dat de dames geen goed marktonderzoek hebben gedaan, want geen enkele (grote) paardenhouder zal tot aanschaf over gaan voor dit halster gezien de (on)kosten, gevolgen en risico's die aan het halster kleven. Ik vraag me uberhaubt wel af of er een goed uitgebreid onderzoek is gedaan naar het marktgebied waarop ze terecht willen komen. Want met zon dergelijk halster zet je geen enkel paard in de molen (levengevaarlijk gezien de kans van het haken ergens aan)
Ik zal straks een stukje van het antwoord van de dames met mijn reactie plaatsen, met daarin de slechte argumenten die men gegeven heeft.
Nadya schreef:Skitter, ben jij van het promoteam ofzo?![]()
Ik geloof niet dat jij mij te zeggen heb hoe ik op dit bericht moet reageren. Dat maak ik zelf wel uit. Niet jij.
roest schreef:Nadya schreef:Skitter, ben jij van het promoteam ofzo?![]()
Ik geloof niet dat jij mij te zeggen heb hoe ik op dit bericht moet reageren. Dat maak ik zelf wel uit. Niet jij.
Who, zou je zo vriendelijk willen zijn om dit via pb te doen (ben dan geen mod, maar niemand heeft hier wat aan)
Cayenne schreef:http://www.gelderlander.nl/sporten/paar ... 449893.ece
gelderlander.nl
Studentes van het agrarisch onderwijscentrum AOC in Enschede hebben dé oplossing bedacht voor het voortdurend knappen van paardenhalsters: een onbreekbare halster met veiligheidsclip.
"Bij een beetje stal gaan er soms wel drie op een dag kapot", zeggen Kelly Leurink en Ingrid Wevers. "Eén zo'n ding kost de hele wereld niet, maar als je het over een heel jaar bekijkt, kan het behoorlijk in de papieren lopen."
De acht studenten zochten aan het begin van hun examenjaar naar een product om de wereld te veroveren. Medestudente Clarissa van der Poel kwam met een kapot halster aan. De zoveelste voor de amazone uit Lonneker. "Daar waren we dus snel uit", lacht Maaike Temmink uit Neede. "Een onbreekbaar halster. Dat moest het worden."
Lees hier het hele bericht.
roest schreef:Ben ik het niet mee eens, de grootste schade wordt aangericht op het moment dat het halster breekt.![]()
Voor mij is de vraag eerder: Leuk dat het halster niet breekt, maar dan breekt het klipje wel, maar dat verhaal heb ik al eerder genoemd
Dirkje25 schreef:roest schreef:Ben ik het niet mee eens, de grootste schade wordt aangericht op het moment dat het halster breekt.![]()
Voor mij is de vraag eerder: Leuk dat het halster niet breekt, maar dan breekt het klipje wel, maar dat verhaal heb ik al eerder genoemd
Dan heb je nog nooit een paard gezien die zichzelf aan de muur ophangt. Acherbenen helemaal kapot achter de oren helemaal afgeschaafd tot bloedens toe. Van mij mag hij vlak van tevoren toch loskomen. Het is misschien wel een uitvinding voor een paard dat zich iedere keer achterover laat vallen omdat hij weet dat dan het halster wel kapot gaat. Maar dan moeten ze wel een versie hebben waarbij je een iets hoger ( vraag me niet hoeveel kg) breekpunt hebt.
DubaiDream schreef:Nee joh, juist veel lager! 500 kilo is veel te veel, dan hoef je je echt niet meer zorgen te make over wat schaafwonden achter de oren. Als je paard niet gewoon ergens van schrikt moet je serieus werken aan zijn opvoeding, en vastmaken met hoe roest eerder al zei, dan leren ze het ook af. Als je bang bent dat je paard schrikt, kun je een veel veiligere 'knoop' maken: je doet het touw er enkel en van de voorkant door de ring, vouwt het laatste stukje dubbel en doet daar een elastiekje omheen, of een zachte rubber die er zonder petsen vanaf schiet. Hou je je halster heel en je paard ook