Bokker schenkt veulen aan gedupeerde familie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Re: Bokker schenkt veulen aan gedupeerde familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:24

Cayenne schreef:
Wanneer er met een (kleine) bijdrage al een deel van de schuld kan worden afgelost, dan is het zo dat alle kleine beetjes helpen, en wanneer dit betekent dat zij en haar kinderen dan ietsje sneller uit de ellende zijn, dan denk ik dat het een hele grote hulp kan zijn. Wanneer we ook echt iets voor haar willen gaan betekenen, dan zullen er wel een aantal bokkers moeten zijn die bereidt zijn dit te willen coordineren, om alles goed te regelen en de mensen niet van de regen in de drup te helpen Lachen

@Diablo, dat klopt. Haar merrie en veulen werden in beslag genomen.

Is het niet verstandig als een bokker naar een willekeurige sociale dienst belt en eens goed uitvraagt hoe een en ander in elkaar steekt?
Want dit is best ingewikkeld.
Er bestaat ook zoiets als eigen vermogen in de bijstand, met bovengrens waar je niet boven mag komen, dan krijg je dus geen inkomen tot je dat 'opgegeten' hebt.

Als wij de schuld voor deze mevrouw willen aflossen, kan dat door een Sociale Dienst weleens als inkomsten gezien worden, waardoor de mevrouw zonder pardon geen geld meer krijgt.

Echt ingewikkelde materie.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:25

@dees daan, ja tuurlijk, rijoutfit is luxe.
maar een beetje kleur in het leven mag best vind ik.

ik denk dat het, mocht er een actie komen, belangrijk is dat er in kaart wordt gebracht om hoeveel gezinnen het gaat,
vervolgens in kaart brengen wat er nodig is,
en dan overleg gaan voeren over hoe het moet gebeuren.

een betrouwbaar, zakelijk iemand zou over de financieën moeten gaan,
bokkers kunnen diegene geld sturen,
en van dat geld kunnen respectivelijk fietsen, voorraden waspoeder, koffie, kaas, sjampoo, en andere dure boodschappen worden gekocht en afgeleverd worden bij betreffende gezinnen.
kinderkleding is ook een hele goede, moet best tweedehands kunnen, is heel normaal, ik koop ook bijna nooit nieuw.
elk jaar nieuwe schoenen voor iedereen,
dat zijn de dingen waar ik aan denk.
hierdoor kunnen de gezinnen goed rondkomen van hun weekgeld.

en omdat het grotendeels om paarden liefhebbers gaat, vooral dan die vrouw met die tweeling, zou het toch geweldig zijn als iemand een bijrijdpaard voor haar had, en mensen op bokt rijkleren doneren in hun maat?

er moet heel wat geregeld worden en duidelijk zijn, wil het plan slagen.
en inderdaad, geld moet je echt niet geven, dat zijn inkomsten, daar komen de gedupeerden alleen maar door in de problemen (wordt gelijk van de uitkering afgehaald)

en media erbij dwingt idd tot dank je wel zeggen, en dat hoeft van mij ook echt niet.
gewoon er zijn voor die mensen, dat is mooi genoeg.
vooral die vrouw met de tweeling.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:27

Citaat:
en media erbij dwingt idd tot dank je wel zeggen, en dat hoeft van mij ook echt niet.
gewoon er zijn voor die mensen, dat is mooi genoeg.
vooral die vrouw met de tweeling.

Helemaal mee eens!!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:27

@Randlinpony: Dat bedoel ik dus ook. Bovendien zijn die regels soms afhankelijk per gemeente. En besteed de gemeente dit ook vaak weer uit aan een bureau. Dit is een hele ingewikkelde situatie, ook ivm kinderbijslag, vast adres, uitkering, aan wie zijn de schulden precies ( private ondernemingen of bijvoorbeeld de belasting ) en vergt veel werk, waarbij je eigenlijk de caseworker zou moeten benaderen. Ik weet niet om welke gemeente het gaat? Weet iemand dat?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:29

Marigold schreef:
en inderdaad, geld moet je echt niet geven, dat zijn inkomsten, daar komen de gedupeerden alleen maar door in de problemen (wordt gelijk van de uitkering afgehaald)

Maar het is toch de bedoeling dat ze uit de financiële problemen komt? Waarom zou je dan niet proberen de schuld af te lossen? Daar heeft ze meer aan dan tijdelijk wat extra in de week (op wat voor manier dan ook).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:30

Kimberley77 schreef:
Citaat:
Oke, dat kan ik me voorstellen dat je er zo over denkt! Maar ik vind dat dit goede gebaar ook in het zonnetje gezet mag worden.
En we kunnen wel speculeren hoe of wat, en dat ze zelf ook dom zijn geweest, natuurlijk, maar waarom moet het positieve altijd weer negatief worden?
Daar gaat het mij om! Knipoog
Laten we ook eens uitgaan van het goed van de mens en dat we niet allemaal even slim zijn! Clown Knipoog

Klopt, snap dat ook heel goed, maar jij loopt ook al een tijdje mee op bokt en mss heb je nog niet zo heel lang geleden ook tpics voorbij zien komen met dergelijke inzamelingsacties waar men keihard op de neus is gegaan, of er net bijtijds bij was.
Ik hou niet zo van dat mediageile gedoe oproepen, is hier nl niet voor nodig, zijn zat mensen die van 80€ pw moeten rondkomen..laten we het zo zeggen, ik schaam mij tegenover de andere mensen in Nederland die het minstens zo slecht hebben, of nog slechter en daar wordt geen gehoor aan gegeven..
Nu snap ik heel goed dat het hier niet om alle andere gaat, maar om de exen van Serge..maar persoonlijk, ook al komt het uit goede bedoelingen, vind het allemaal wat overdreven...
(a omdat er nog bezien moet worden n hoeverre deze actie slaagt, ik kan helaas geen namen noemen, maar heb ervaring in acties als deze dus ben erg wantrouwend en b zie bovenstaande vooral).

maar nogmaals, voor degene die eraan meewerken heel veel succes, hoop op mooie resultaten voor de gedupeerden en Janderegelaar, je goede bedoelingen daar twijfel ik niet aan hoor Lachen

@Kimberley77,

Dat die mensen een veulen aangeboden krijgen vind ik gewoon een heel lief gebaar van Marialva. Denk dat weinig mensen dat na zouden doen.
Wat ik 'vervelend' vind is dat er hier altijd dan weer negatief wordt gedaan, met zaken zoals, kunnen ze het onderhouden, zijn ze er goed voor.
Ik kan me dat allemaal wel voorstellen, die reacties maar vaak denk ik van, laten we het bij 1 punt houden.

Ik kan me je punt heel goed voorstellen dat er mensen zijn die het veel minder goed hebben en dat ben ik ook met je eens maar ik denk altijd dan weer aan kinderen en mensen in arme landen. Begrijp je wat ik bedoel?
Er is er altijd wel weer 1 die het slechter heeft.

Ik vind het goed dat er ook kritisch naar gekeken wordt, prima.
Maar sommige reacties zijn in mijn ogen "kleuter"reacties en denk dan, reageer niet.

Vandaar, laten we de postieve zaken in het leven ook eens gehoor geven, er gebeuren al zoveel negatieve dingen in de wereld!

Groetjes Es79

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:31

....

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:31

@Diablo:Omdat je je hulp van de schuldsanering kan verliezen bijvoorbeeld, of omdat ze dan uit de bijstand gezet kan worden om zo maar eens wat te noemen. En dan heeft ze helemaal geen hulp of inkomsten meer Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 09:33

Ik ben het er mee eens dat er dan sowieso met de Sociale dienst contact moet worden opgenomen en ook met de TROS, want de mensen van de TROS zullen ook wel weten hoe de situatie een beetje in elkaar zit, en zouden ons misschien kunnen vertellen of dit op prijs zou worden gesteld. Daarmee hoeven ze natuurlijk er geen media aandacht aan te besteden, maar ik denk dat het wel goed is om ze toch op de hoogte te stellen mocht er iets gaan gebeuren, puur vanwege het feit dat zij ons misschien kunnen helpen met vragen over het sociaal belang en de afdracht van de schuld Ja

@Tinusss: Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:34

@ marigold, ja dat is zo, maar ik denk dat ze meer aan de noodzakelijke dingen hebben, rijkleren zijn vrij duur, en bijv. een fiets oid, kunnen ze veel harder nodig hebben. rijkleren vind ik persoonlijk een beetje onnodig Lachen

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:34

marialva schreef:
je hebt helemaal gelijk maar ik denk ook dat we wat afdwalen want dit topic gaat over dat ik een veulen schenk aan de gedupeerde familie ;) en nu zijn we al bezig over een hele aktie op touw te zetten voor alle gedupeerde, niet dat dat niet oke is maar daar gaat dit topic niet over ik schenk het veulen omdat ik met de familie van brigitte meeleef en tot mijn grote spijt kan ik zelf niets doen voor de andere gedupeerde, en dat had ik heel graag voor de andere gedaan maar ik ben het ook eens dat we opjectief moeten zijn en ik hoop dat ik zo toch mijn goodwil heb kunnen tonen Knipoog groetjes marialva

sorry Marialva, maar dit vind ik nu weer een ietwat vreemde reactie.
Ik vind je aanbod op zich, het schenken van een veulen, absoluut enorm lief en meelevend, al moet ik zeggen dat ik het niet verstandig vind, maar daarover is al genoeg gezegd door een aantal andere Bokkers.
Dan wil iemand een actie opzetten voor de andere gedupeerden, en stort je je hier helemaal in, met rekeningnummers en dergelijke, en dan vooral de media.

Nu komt er een reactie dat dat mediacircus mss niet zo een geweldig idee is, en dat het mss verstandig is om deze actie te laten organiseren door bv Jaderegelaa....

en nu dan deze reactie.....
Misschien ligt het aan mij, ik bewonderde absoluut je actie, maar ik denk niet dat het erom moet gaan WIE de 'grotere' actie nu opzet, maar dát het gebeurt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:35

erleyne schreef:
@Diablo:Omdat je je hulp van de schuldsanering kan verliezen bijvoorbeeld, of omdat ze dan uit de bijstand gezet kan worden om zo maar eens wat te noemen. En dan heeft ze helemaal geen hulp of inkomsten meer Knipoog

Dus mij lijkt het zaak, mochten de bokkers bereid zijn dit leed te verzachten, en dit is toch wel echt schrijnend leed, om eerst eens contact met de mensen waar het om gaat op te nemen, en vervolgens contact met de hulpverlening om hen heen. Dus Bijstand, schuldsanering enz.

EDIT: had bovenstaande post van Cayenne gemist. Lachen

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:43

sans6 schreef:
marialva schreef:
je hebt helemaal gelijk maar ik denk ook dat we wat afdwalen want dit topic gaat over dat ik een veulen schenk aan de gedupeerde familie ;) en nu zijn we al bezig over een hele aktie op touw te zetten voor alle gedupeerde, niet dat dat niet oke is maar daar gaat dit topic niet over ik schenk het veulen omdat ik met de familie van brigitte meeleef en tot mijn grote spijt kan ik zelf niets doen voor de andere gedupeerde, en dat had ik heel graag voor de andere gedaan maar ik ben het ook eens dat we opjectief moeten zijn en ik hoop dat ik zo toch mijn goodwil heb kunnen tonen Knipoog groetjes marialva

sorry Marialva, maar dit vind ik nu weer een ietwat vreemde reactie.
Ik vind je aanbod op zich, het schenken van een veulen, absoluut enorm lief en meelevend, al moet ik zeggen dat ik het niet verstandig vind, maar daarover is al genoeg gezegd door een aantal andere Bokkers.
Dan wil iemand een actie opzetten voor de andere gedupeerden, en stort je je hier helemaal in, met rekeningnummers en dergelijke, en dan vooral de media.

Nu komt er een reactie dat dat mediacircus mss niet zo een geweldig idee is, en dat het mss verstandig is om deze actie te laten organiseren door bv Jaderegelaa....

en nu dan deze reactie.....
Misschien ligt het aan mij, ik bewonderde absoluut je actie, maar ik denk niet dat het erom moet gaan WIE de 'grotere' actie nu opzet, maar dát het gebeurt.

klopt wat jij zegt maar ik denk zelf persoonlijk dat ik die aktie niet aankan heb de afgelopen tijd prive veel dingen meegemaakt en dan zo ik me niet volledig kunnen storten op een aktie en als ik zoiets zou doen moet je daar met volle 100% bij zijn en ik den dat ik dat niet aan kan dus vandaar de reaktie ik heb vanacht niet kunnen slapen en aangezien ik lichaamelijk niet in oorde ben heeft dat een inpac op mij, ik dacht er goed aan te doen om daarin te steunen maar niet ten koste van mij en mijn gezin ik hoop dat je dat begrijpt, en tuurlijk ik wil mee doen aan giften maar het regelen van een aktie kan ik op dit moment niet, groetjes marialva

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:47

dat is niet wat ik bedoelde Marialva, het ging mij erom dat je, nadat er ideeen voor acties komen, reageert met, dat dáár het topic niet over ging, maar dat het topic ging over wat JIJ had gedaan voor Birgitte.

Maar hier zal ik wel weer een hoop boze reacties op krijgen van Bokkers.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:49

sans6 schreef:
dat is niet wat ik bedoelde Marialva, het ging mij erom dat je, nadat er ideeen voor acties komen, reageert met, dat dáár het topic niet over ging, maar dat het topic ging over wat JIJ had gedaan voor Birgitte.

Maar hier zal ik wel weer een hoop boze reacties op krijgen van Bokkers.

ja dat klopt toch het topic gaat toch echt duidelijk over het schenken van een veulen aan brigitte of lees ik dat nou verkeerd Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:52

mischien een ander topic aanmaken voor de vrouw met de 2 ling? Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 09:55

Er wordt in ieder geval al contact gezocht met de TROS, en van daaruit kunnen we altijd vragen of dit door de gedupeerden op prijs wordt gesteld, en of dit een probleem zou vormen omtrent de sanering, want wanneer je met de sanering in een vast traject zit, dan moet je de schulden ook binnen een aantal jaren hebben opgelost, maar dan kan het ook betekenen dat ook al los je geld wat eerder af, dat je nog steeds aan je sanering vast zit en degene die in de sanering zit kan door binnenkomende giften ook problemen krijgen, en dat is natuurlijk niet wat zou mogen gebeuren, mocht het zo zijn dat er bokkers zijn die iets willen geven Lachen

Misschien dat de TROS hier meer over kan zeggen, of het zinvol is om te doen of dat er misschien een alternatief is, en dan kunnen we van daaruit altijd nog verder kijken, aangezien we dit niet overhaast moeten gaan doen, want dan komt er weinig van Lachen Slimmerik belt op dit moment de TROS, dus ik ben benieuwd Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:56

erleyne schreef:

Ja dat begrijp ik. Ik weet ook niet hoe hoog de schulden zijn, maar als die afgelost zouden worden, heeft ze de schuldsanering toch ook niet meer nodig?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 09:57

Dat ligt er ook maar net aan in wat voor traject ze zit geloof ik. In sommige trajecten zit je aan de termijnen vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:00

Marialva, super dat je dit hebt gedaan. Echt een lieve actie.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:05

Beste mensen,

Ik heb zonet telefonisch contact gehad met TROS opgelicht.
Zij hebben natuurlijk érg veel reacties gehad. Die zijn ze nu aan het verzamelen en indelen.
Alle gedupeerden van deze oplichter zijn op dit moment aan het informeren en invetariseren hoe zij het beste geholpen kunnen worden. Dus ook navraag bij hun schuldsaneringsdienst.

De TROS vraagt u een mail te sturen hoé u wilt helpen... met welk bedrag en/of welk materiaal. U kunt in de mail aangeven of uw gift/dienst over álle gedupeerden verspreid moet worden of dat U één speciale gedupeerde wilt helpen.

De TROS neemt dan contact met u op over hoe het verder gaat zo gauw dat duidelijk is.

De mail sturen naar:

opgelicht@tros.nl

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:06

Cayenne schreef:
Dat ligt er ook maar net aan in wat voor traject ze zit geloof ik. In sommige trajecten zit je aan de termijnen vast.

ligt er vaak aan om welke bedragen het gaat maar weet van bekende dat ze er 5 jaar mee bezig waren om het af te lossen.

gr

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:07

Ik wil even een rem zetten op dit topic.

Dit topic is begonnen met het gebaar van Marialva om een veulen te schenken aan 1 van de gedupeerde families. Mooi gebaar en haar goed recht om dat te doen.
Eventuele motieven waarom ze dat doet, of die mensen wel iets hebben aan dat veulen of dat ze wel geld hebben om het te onderhouden lijkt me voor die mensen en voor Marialva om daar uit te komen.

Ik lees nu echter hier op de laatste pagina ook hele verhalen over inzamelingsacties voor alle gedupeerden, inzameling in natura (het gaat hier niet om mensen in rampgebieden of ontwikkelingslanden hoor), schuldsaneringen, noem maar op.

Dit lijkt me echt iets waar je vanaf moet blijven, hoe goed bedoelt ook. Hier zitten echt teveel haken en ogen aan (regelgeving, instanties).

Ja, met een WWB uitkering mag je maar een bepaald vermogen hebben anders wordt dat gekort op je uitkering en ja eventuele extra inkomsten (giften) gaan in eerste instantie linea recta naar de schuldeisers toe.

Daarnaast is dit ook iets waar Bokkers als privepersoon best aan kunnen doneren of mee bezig kunnen zijn. Het gaat echter voor een site als Bokt veel te ver om hier zo uitgebreid bij stil te staan. Onder de vlag van Bokt zal er dus ook nooit een actie komen.

Ik zie nu de reactie van slimmerik: als mensen als privepersoon naar Tros mailen lijkt me prima. Laat dan de term Bokt, Bokkers endergelijke weg.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:07

Als iemand 80 euro in de week overhoud betekent dat dus dat van haar inkomen na aftrek van de vaste lasten en eventuele afbetalingen van schulden, een x-bedrag over blijft waar ze eten/kleding ed van moet betalen... ze zit dus qua inkomen niet onder bijstandsnivo..
Met een schenking/donatie zit het wat ingewikkeld.. ook een fiets wordt gezien als inkomen in natura.. nu zijn er regeltjes om het een en ander te omzeilen (dit allemaal volgens manlief) maar het verschilt per geval omdat er berekeningen voor zouden zijn.

Een veulen donoren is een leuk gebaar... maar de onderhoud dan? En een waterdicht notarieel contract is harstikke goed plan, maar betekent voor de ontvanger wel dat ze in principe geen eigen paard heeft waar ze de totale beschikking over heeft....
Ik denk dat er meer aan hebt om het veulen, mischien middels een veiling, te verkopen en met de opbrengst de schuld weg te werken...
De vraag die dan onbeantwoord blijft is of die persoon niet zo weer in herhaling vervalt en zich wederom in de schulden werkt om boven haar financiele stand te gaan leven.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:08

Apple schreef:
Ik wil even een rem zetten op dit topic.

Dit topic is begonnen met het gebaar van Marialva om een veulen te schenken aan 1 van de gedupeerde families. Mooi gebaar en haar goed recht om dat te doen.
Eventuele motieven waarom ze dat doet, of die mensen wel iets hebben aan dat veulen of dat ze wel geld hebben om het te onderhouden lijkt me voor die mensen en voor Marialva om daar uit te komen.

Ik lees nu echter hier op de laatste pagina ook hele verhalen over inzamelingsacties voor alle gedupeerden, inzameling in natura (het gaat hier niet om mensen in rampgebieden of ontwikkelingslanden hoor), schuldsaneringen, noem maar op.

Dit lijkt me echt iets waar je vanaf moet blijven, hoe goed bedoelt ook. Hier zitten echt teveel haken en ogen aan (regelgeving, instanties).

Ja, met een WWB uitkering mag je maar een bepaald vermogen hebben anders wordt dat gekort op je uitkering en ja eventuele extra inkomsten (giften) gaan in eerste instantie linea recta naar de schuldeisers toe.

Daarnaast is dit ook iets waar Bokkers als privepersoon best aan kunnen doneren of mee bezig kunnen zijn. Het gaat echter voor een site als Bokt veel te ver om hier zo uitgebreid bij stil te staan. Onder de vlag van Bokt zal er dus ook nooit een actie komen.

Ik zie nu de reactie van slimmerik: als mensen als privepersoon naar Tros mailen lijkt me prima. Laat dan de term Bokt, Bokkers endergelijke weg.

idd