Ruiter rijdt expres in op kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hackie

Re: Ruiter rijdt expres in op kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:00

slimmerik schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik heb zoiets zelf ook eens meegemaakt. Een paar jaar geleden waar jongens mijn (shetlander) pony (van 1.14) met stokken aan het slaan en aan het gooien. Hamer (en ik zat er dus op) Nou dat pikte mijn pony niet en toen is hij achter die jongens aangegaloppeert en ik kon hem 'perongeluk' niet houden.. ahum.. Heb verder niemand wat aangedaan hoor! Die jongens waren opeens toch wel bang voor een shetje van 1.14! Haha! Zijn snel weggerend. mijn pony had imo geen ernstige verwondingen Knipoog (had er nog eens bij moeten komen!) En om heel eerlijk te zijn, ik heb er nu (een paar jaar later) nog steeds geen spijt van! Dan leren ze het maar! Boos!

Jouw shetje willen ze bij de bereden politie wel hebben. Als een soort politiehond dus Afbeelding (geweldige fantasie Knipoog )

Lips are sealed

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:19

blowdiene schreef:
Kimberley77 schreef:
Iemand er ook nog bij stil gestaan dat de pony per ongeluk op de voet terecht is gekomen, dat ze er alleen op af is gegaan om de jongen bang te maken? (praat het niet goed hoor, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden)..

Ik zou je zeggen, toen we net ons paard hadden en ik nog geregeld buiten reed, had je ook al irritante jochies die erop kickte als je paard ervan schrok. We zijn een flink aantal keren op die jongen afgereden om ze af te schrikken... ik was toen van de leeftijd van dat grietje die nu de rol in dit verhaal speelt.

Dat het meisje doorgereden is nadat haar paard op zn voet is gaan staan is niet geheel netjes om het maarz o uitte drukken, maarz e is waarschijlijk erg jong, óf niet doorgehad, óf zo geschrokken..dat laatste lijkt me niet het geval, want er liep iemand naast en die rent niet zo hard om weg te kunnen vluchten uit angst wat ze gedaan hebben.. klinkt meer als een samenloop van omstandigheden.
Vind dit als ik eerlijk ben overtrokken gedoe..ik mak een melding van mishandeling welke niet ernstg genoeg was, die jongen werd alleen maar telefonisch aangesproken op zijn gedrag en een grietje als deze wordt vermeld in een opsoringsbericht..

ik vind dat je hier helemaal gelijk in hebt Knipoog

Ben ik het ook mee eens!

Ik ben ook een keer boos geworden op van die jochies die gingen vuurwerk afsteken naast me paard terwijl ik al meerdere malen had gevraagd of die wou ophouden toen stak ie het toch af waardoor me paard ervandoor ging en ik er naast lag ben naar die jongens gegaan en heb hem een dreun verkocht!_-:( dat heeft ie geen 2de keer meer gedaan Whoosh!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:26

zo kwam ik dus fijn laatst van het strand af...en stonde er niet lullig bedoeld maar marokaanse jochies...van jaar of 14 tot jaar of 20..en die ware dus mij en me vriendin aan het bekogele met stene....
t was dat we de paarde onder controlle konden houden en zijn door gereden maar wij zaten zelf ook van zullen we er even met onze pony's achteraan gaan om ze bang te maken..

gelukkig hebben we dat niet gedaan en zijn onze pony's niet gewond geraakt maar je heb er echte etterbakken tussen zitten

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:40

wat een verhaal weer! zou toch wel willen weten wat er nu precies gebeurd is..
Maar kwa omschrijving zou ik er al aan vol doen is maar goed dat ik daar niet woon of sta met mijn pony anders werd ik wrs aangegeven Haha! Haha!
(donkerblond half lang haar, zonder cap en heb een lichtbruine pony) leeftijdsverschil is trouwens ruim genomen.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:41

De situatie zou wel niet leuk zijn geweest voor de ruiter. Je weet niet wat die jochies gedaan hebben. Maar je werkt jezelf op zo;n manier wel een beetje in de problemen, niet heel verstandig gehandelt...

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:22

Dit herinnert me er weer aan.
Ik had ook naar de politie moeten stappen als ik weer eens een pijnlijk kruis overhield dankzij een bok-sessie omdat mijn paarden schrokken van een toeterende, luid optrekkende auto/scooter of gillende en scheldende pubers.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:32

Kimberley77 schreef:
Iemand er ook nog bij stil gestaan dat de pony per ongeluk op de voet terecht is gekomen, dat ze er alleen op af is gegaan om de jongen bang te maken? (praat het niet goed hoor, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden)..

Ik zou je zeggen, toen we net ons paard hadden en ik nog geregeld buiten reed, had je ook al irritante jochies die erop kickte als je paard ervan schrok. We zijn een flink aantal keren op die jongen afgereden om ze af te schrikken... ik was toen van de leeftijd van dat grietje die nu de rol in dit verhaal speelt.

Dat het meisje doorgereden is nadat haar paard op zn voet is gaan staan is niet geheel netjes om het maarz o uitte drukken, maarz e is waarschijlijk erg jong, óf niet doorgehad, óf zo geschrokken..dat laatste lijkt me niet het geval, want er liep iemand naast en die rent niet zo hard om weg te kunnen vluchten uit angst wat ze gedaan hebben.. klinkt meer als een samenloop van omstandigheden.
Vind dit als ik eerlijk ben overtrokken gedoe..ik mak een melding van mishandeling welke niet ernstg genoeg was, die jongen werd alleen maar telefonisch aangesproken op zijn gedrag en een grietje als deze wordt vermeld in een opsoringsbericht..

Als je je paard op iemand afstuurt, neem je daarmee het risico dat het paard de persoon kan raken. Wil je iemand niet per ongeluk raken, dan moet je je paard niet op iemand afsturen.
Even los van het feit wat er nu werkelijk aan het incident vooraf is gegaan.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:36

Als een rotpuber of wie dan ook dingen gooit naar mijn pony wals ik hem zonder moeite plat. Maar oke als iemand een opmerking maakt, of weet ik veel scheld ofzo, negeer ik het of luister ik beleefd. Dat ik het moetopruimen als mijn pony poept lijkt me meer dan logisch. (oke ik doe het dan wel niet altijd, maar het gaat om het idee).

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 01:41

als het mijn dochter was geweest, stond haar pony morgen te koop!!!!!!

op zich maakt het mij al niet uit hoe de jongen zich gedragen heeft, de ruiter dient zich eveneens te gedragen. is gewoon een kwestie van een beetje opvoeding. als mijn dochter met haar paard/pony een ander persoon met opzet verwond, verdiend ze haar paard/pony niet!

de reacties van het laten opschrikken van een paard enz. enz. als het mij overkomt, heb ik eigenlijk mijn handen meer dan vol met mijn dier weer in bedwang te krijgen, om nog verdere acties te kunnen ondernemen. Clown vind het een beetje onzinnig om daar een uitlating over te doen. prettig vind ik het ook niet als het mij overkomt, dus probeer ik alvast om zelf me dusdanig te gedragen in het verkeer, zoals ikzelf graag heb dat anderen zich gedragen tegenover mij en mijn paard.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 03:51

ik ben nog steeds erg benieuwd of het verhaal klopt, en de amazone het kind aangereden zou hebben
ofdat de prepubertjes zelf aan het emmeren zijn geweest en op de combinatie af zijn gegaan

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:29

Zo dan ben je toch gewoon zielig bezig
Arme jongen toch Verdrietig
Inderdaad als die DADER BENT hier op bokt zit is het gewoon assosjaal gedrag,je moet je diep schamen dan,als ik met my paard buiten loopt of rijd en ze gaat mesten ruim ik het netjes op,en stel ik dat niet doet en iemand zeg er wat van dan ga je toch geen mensen aanrijden met je paard Vork dit is gewoon zieligg gedrag,maar sommige ruiters kunnen afentoe wel is kattig doen of assosjaal ( sommige mensen dan he ) Pling

DAT ZIELIGE MOKKEL MOET GEVONDEN WORDEN!
EN P.S VOOR DE DADER DIE HET GEDAAN HEEFT ALS ZE HIER OP BOKT ZIT,IK ZOU JE MAAR SNEL AANGEVEN ALS IK JOU WAS ALS JE DAT NIET DOET ZE VINDEN JOU WEL

VEEL STERKTE VOOR DAT JONGETJE ( DAT WIJF MOET ER VOOR BOETEN ECHT WAAR )

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:47

Beste elisza...lees je topic even na...alsin *dat wijf* en *zielige mokkel*...daar help je niemand mee, dat zijn van die reacties die nou niet echt toegevoegde waarde hebben.

Het is triest wat er is gebeurt...en ik vind dat de dader minstens flink aangesproken moet worden op haar gedrag. Ik vraag me af wat de politie ermee van plan is...lijkt me niet dat ze haar voor het gerecht slepen hoor Tong uitsteken

Maar je kan dit soort gedrag nou eenmaal niet tolereren...zou een mooie boel wezen dat ik elke keer met mijn paard op iemand in zou rijden die een opmerking maakt... Knipoog

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:51

Boos! Apart verhaal. Als ruiter moet je je gewoon aan bepaalde regels houden! Dus niet zomaar op mensen of kinderen afgaan! Daarnaast maken sommige mensen het je als ruiter ook wel eens erg moeilijk in bepaalde situaties waarbij beide partijen geen begrip voor elkaar kunnen opbrengen Bloos
Tenminste hier wel. Tja niet gek dat mensen gaan klagen. Dan heb ik het nog niet over het poepverhaal! Maar bepaalde kinderen of jongeren met pony's houden zich vaak ook niet aan regels! Galloperen over het voetpad bv! Boos!
Zonder zadel dus ook. Tja das vragen om problemen.

Jammer dat de ruitersport hierdoor dus weer in een kwaad daglicht gezet!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:58

Weten ze al wie het is (dader)?
Als het mijn dochter zou zijn, stond haar paard dus vandaag nog te koop he. Ook al heeft dat jochie het op een rotmanier gezegd, je bent toch oud en wijs genoeg om er niet tegen in te gaan?
Als je buiten rijd hoor je de mest die je paard produceert, gewoon op te ruimen. Vooral als je in een woonwijk rijdt!

shannenbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:03

wat erig dat mens moet de gevangenis in.
en dat paard moet naar een anderen baas.
ik hoop dat die jongen niet heel erg gewond is? Huilen Boos! Verdrietig

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:17

Ik ben wel benieuwd hoe het nou precies gegaan is. Was de opmerking van de jongen boos gezegd of niet? Want als die jongen heel raar gaat doen tegen jou dan heb je eerder de neiging om "gemeen" te reageren (maar je moet alsnog eigenlijk boven dat soort dingen staan en rustig blijven).
Als de jongen het aardig had gevraagd moet je ook aardig terugdoen vind ik!

Maar hoe het ook gegaan is, ik vind wel dat je gewoon de poep achter je op moet ruimen in een woonwijk nogwel!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:47

Kitty84 schreef:
Ik vraag me af wat de politie ermee van plan is...lijkt me niet dat ze haar voor het gerecht slepen hoor Tong uitsteken;

Waarom niet? Wat zeg jij als een weggebruiker in een 4x4 opzettelijk over een hoef van jouw paard rijdt omdat jij onbeleefd geageerd hebt over te weinig afstand houden?

Als ze ook nog op een verkeerde plek reed is dat een tweede reden voor een proces verbaal.

Ik hoop voor de ouders van deze ruitster dat ze meerderjarig is.

Vele reacties in dit topic geven een héél triest beeld van de perceptie van de ruiterij die veelal maar wat doet zonder zich bewust te zijn van waar ze mee bezig zijn en wat hun 'positie' is en plichten zijn.

HC

emmertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:49

ach.. ik weet niet wat ik hier van moet zeggen...
ik zou het niet weten
wel dom van die amazone..
wie gaat nou EXPRESS dat doet???
maar ja... ik kan me er wel iets bij voorstellen...
misschien had ze een slechte dag?? Vingers aflikken
nja.. bye
xxxx

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:50

___Sanne schreef:
Maar hoe het ook gegaan is, ik vind wel dat je gewoon de poep achter je op moet ruimen in een woonwijk nogwel!

Als je rijdt waar je hoort te rijden is daar de wegbeheerder voor verantwoordelijk. Als je vindt dat je wat moet doen geef dan een kaartje met het telefoonnummer daarvan aan de zich eventueel ergerende bewoner(s).
Als je er niet hoort te rijden.... hoor je er niet te rijden.

HC

emmertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:56

mss leest ze dit nu wel,,,
hoop het, want dan heeft ze in de gaten
wat ze gedaan heeft.. ik vind dat ze haar
excuses aan moet bieden enzo...
maar ik vind een boete nogal overdreven
en dat ze bijv. 2 maanden niet over de straat mag rijden met haar paard (alleen in wei, manege, bak, bos ofzo)
hoop dat mensen met mij mee eens zijn!xxxxx

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:02

Huertecilla schreef:
___Sanne schreef:

Als je rijdt waar je hoort te rijden is daar de wegbeheerder voor verantwoordelijk. Als je vindt dat je wat moet doen geef dan een kaartje met het telefoonnummer daarvan aan de zich eventueel ergerende bewoner(s).
Als je er niet hoort te rijden.... hoor je er niet te rijden.

HC

Ik dacht altijd dat je er zelf voor moest zorgen Tong uitsteken
Maar dan weet ik dat ook weer Lachen

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:04

Ik doe dat heel soms als ik mensen ken, uit mijn klas b.v Tong uitsteken
Maar dit vind ik te ver gaan, als je paard poept, neem even de moeite om een schep o.i.d te gaan halen, desnoods met je voet an veeg het dan een putje in ofzo...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:04

emmertje schreef:

Het kan als een poging tot doodslag aangerekend worden. Er is verder lichamelijk letsel toebracht met intentie.
Een boete is niet toereikend.
Nogmaals, vervang ruitster door aumobilist en paard door terreinwagen en??

Dit is geen overtreding maar een misdrijf.
De voor het leeuwendeel mij onbegrijpelijke reacties in dit topic geven verder een trieste onderbouwing waarom deze ruitster ook als voorbeeld de passende strafmaat opgelegd dient te krijgen.

HC

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:20

whahahaaha, eigenlijk best grappig

en een boete is idd overdreven, gewoon een excuus, dat ze doorheeft wat ze heeft gedaan niet kan en weer mag gebeuren

sorry hoor, er zijn ergere dingen in deze wereld Clown

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:24

Huertecilla schreef:
emmertje schreef:

Het kan als een poging tot doodslag aangerekend worden. Er is verder lichamelijk letsel toebracht met intentie.
Een boete is niet toereikend.
Nogmaals, vervang ruiter door automobilist en paard door terreinwagen en??

HC

Helemaal mee eens!!