je maakt nu een grapje, maar die van mij (paard) heeft graag dat ik aan haar oor friemel, of met haar staart bezig ben, dan gaat ze erbij staan slapen

lief he

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IKbenEllen schreef:bokjeborgeld schreef:"burgers"
poe poe.... dus slimmerik is een militair?????
Nee want dan waren het kubu's
IKbenEllen schreef:bokjeborgeld schreef:nou ellepell, ze is hier hoor... je mag het ook tegen mij richten ipv over mij.....![]()
Huh bedoel je hier mij mee, want ik snap dit even niet????
Nee hoor no hard feelings at all, maar er moet toch ook ruimte zijn voor een andere mening als de jouwe. Zoals je leest is Nikkiej er hoogstpersoonlijk geweest en zegt die dat de paarden er prima bij staan. Weet niet of jij zelf bent wezen kijken?
IKbenEllen schreef:Over zijn kinderen heb ik nog niets gehoord, wat hebben die te vertellen dan?
BitchyWitchy schreef:hoera schreef:
Dit is de enige echte waarheid en Slimmerik ben je zelf al eens op bezoek geweest bij deze boer heb je gezien hoe de dieren gehouden worden ???...heb je hem perspoonlijk gesproken over zijn veehouderij heb een zijn kinderen gesproken ???....
Ben benieuwd ....
Ach Hoera, ik ben het helemaal met je eens maar ik denk dat het niet uitmaakt wat je tegen Slimmerik zegt... Slimmerik is gewoon blij met het verhaal van Nikkie, omdat ze hier weer een bevestiging van haar gelijk in ziet....
Het bredere verhaal, dat de man herhaaldelijk zijn dieren verwaarloosd heeft, ontgaat haar kennelijk. Een vos verliest wel zijn haren, niet zijn streken.... En ik geloof er persoonlijk niks van dat dit goed blijft gaan als de aandacht eenmaal verslapt...
hoera schreef:haboshof schreef:Volgens mij en ik denk toch wel een paar met mij, sorry ik heb niet alles gelezen, zit deze meneer nu heel de wereld uit te lachen en zorgt er wel voor dat voorlopig alles volgens de regels gaat.
Hij kwam negatief in het nieuws, maar nu langzamerhand wordt die negatieve reclame omgezet in iets positiefs. Hij mag zijn handel houden en er zullen nu zelfs meer kopers zijn voor zijn paarden , die anders gedeeltelijk waarschijnlijk toch bij de slager terecht komen. Leer mij de handelaren kennen. Het zou mooi zijn, als er nooit iemand meer een dier bij hem zou kopen en dat ook de slachttransporten werden verboden, want dan heeft hij niets meer aan de grote aantallen dieren , die hij nu heeft.
Ik denk dat hij gewoon niet in staat is om alles netjes te verzorgen, omdat hij veel en veel te veel dieren heeft, dus hij gaat onherroepelijk een keer weer in de fout.
We wachten af.
En voordat iedereen me nu in mijn nek springt..... Wij vangen dieren op, omdat wij ze een goed tehuis willen bieden , zonder dat we van de dieren iets terug verwachten. Af en toe bied ik zelfs geld voor een dier, omdat ik denk dat het dier nu wel aan zijn rust toe is. Helaas hebben we niet veel ruimte en gebeurt het maar op kleine schaal. Maar toch.....als iemand iets wil doen voor de paarden van Marrum, zoek dan de slechtste eruit en geef die nog een tijdje een goed leven , zonder er iets voor terug te verlangen dan een dankbare blik van het dier.
Ik besluip je van uit een onverwachtse hoek en bespring je .....![]()
![]()
Nee geintje ..... super je hebt het mooi verwoord en voor wat je doet ....super !!!
Die verkoop van de paarden van hem ehhhhhh vind ik eigenlijk ook onnodig (zijn deze paarden mee gered )maar....zolang de situatie daar niet veranderd koopt en fokt ie gewoon nieuwe ........en dan begint het gedonder weer opnieuw !!
Dus ik ga voor grondig onderzoek ... en blijvende strenge controle op zijn bedrijf en de dieren die daar staan !!! Lijkt me het enige wat er te bereiken valt in dit geval ....
Karl66 schreef:En dat is wat mensen als slimmerik en ikbenellen nu al de hele tijd zeggen
hoera schreef:Ik ga jullie verlaten ..... ik moet nog een paar paarden pimpen pyamaatjes aan slaapmutsjes op en er wil er altijd eentje vlechtjes in zijn manen voordat ie slapen gaat nachtdekentjes op lampjes dimmen en een ontspannend muziekje aan ..... dus wie ben ik omdat te weigeren ...![]()
![]()
OOoooo moeten ze die wortels echt uit mijn mond pakken of mag ik ze ook in in kleine stukjes voeren ..... Kusje geef ik ze alleen s`morgens .....
![]()
![]()
sarabande schreef:Karl66 schreef:En dat is wat mensen als slimmerik en ikbenellen nu al de hele tijd zeggen
Nou nee hoor ik lees voortdurend dat die arme boer maar slecht bejegend wordt
Karl66 schreef:En dat is dus totale bullshit en ik vind het bijzonder flauw dat je ons dat soort opmerkingen in de mond legt. Wij reageren op de bokthetze die gevoerd wordt en zeggen al vanaf het begin dat er een grondig onderzoek moet komen.
sarabande schreef:Karl66 schreef:En dat is dus totale bullshit en ik vind het bijzonder flauw dat je ons dat soort opmerkingen in de mond legt. Wij reageren op de bokthetze die gevoerd wordt en zeggen al vanaf het begin dat er een grondig onderzoek moet komen.
Flauwik vind het totaal negeren van ooggetuigen die al jaren die toestanden met lede ogen aanzien veel flauwer
Karl66 schreef:Sarabande, de afgelopen twee jaar zijn er in totaal vijf meldingen bij de AID over verwaarloosde paarden binnengekomen. Nou zou het kunnen zijn dat die vijf toevallig allemaal over deze boer gaan, maar ik heb toch sterk het gevoel dat al die mensen die nu opeens roepen dat hij zo slecht voor zijn paarden is er de afgelopen jaren niks mee gedaan hebben. Dan is het op z'n minst hypocriet om hem nou via bokt helemaal af te maken.
Nog los van het feit dat ik de mensen die nu opeens met ooggetuigeverhalen aankomen niet ken, hun relatie met en de wellicht daardoor gevormde mening over deze boer niet ken en niet kan inschatten wat zij mishandeling vinden op een schaal van penny tot volledige verwaarloosde gratenpakhuizen.
Dus vind ik nog steeds dat er onderzoek moet komen en dat we beter daar de resultaten van kunnen afwachten.
Karl66 schreef:Sarabande, de afgelopen twee jaar zijn er in totaal vijf meldingen bij de AID over verwaarloosde paarden binnengekomen. Nou zou het kunnen zijn dat die vijf toevallig allemaal over deze boer gaan, maar ik heb toch sterk het gevoel dat al die mensen die nu opeens roepen dat hij zo slecht voor zijn paarden is er de afgelopen jaren niks mee gedaan hebben. Dan is het op z'n minst hypocriet om hem nou via bokt helemaal af te maken.
Nog los van het feit dat ik de mensen die nu opeens met ooggetuigeverhalen aankomen niet ken, hun relatie met en de wellicht daardoor gevormde mening over deze boer niet ken en niet kan inschatten wat zij mishandeling vinden op een schaal van penny tot volledige verwaarloosde gratenpakhuizen.
Dus vind ik nog steeds dat er onderzoek moet komen en dat we beter daar de resultaten van kunnen afwachten.
Marigold schreef:succes ermee Hoera
je maakt nu een grapje, maar die van mij (paard) heeft graag dat ik aan haar oor friemel, of met haar staart bezig ben, dan gaat ze erbij staan slapen
lief he
Karl66 schreef:Het onderzoek zal zich in eerste instantie waarschijnlijk gaan richten op de schuldvraag over de dood van de 20 paarden. Vanaf het begin heb ik al gezegd dat it Fryske Gea volgens mij boter op hun hoofd had en dat blijkt nou redelijk te kloppen gezien hun steeds veranderende verklaringen. Dat werd door jullie ook met gehoon ontvangen.
Als hij zijn zaken nu voor elkaar heeft, dan kan de AID daar waarschijnlijk weinig aan doen en op dit moment is dat dan ook terecht omdat hij het voor elkaar heeft. Controle over langere termijn lijkt mij dan ook geen slechte zaak.
MAAR... Als al die mensen die nu roepen werkelijk de AID ingelicht hadden en gezien het aantal meldingen over de laatste jaren geloof ik daar niet in, had die man al veel eerder aangepakt kunnen worden als het toen werkelijk zo slecht was. Dan hadden in dat geval heel veel paarden al heel veel eerder een beter leven gehad. Nu gaan janken dat hij niet aangepakt kan worden vind ik dan ook op z'n minst schijnheilig, als je dierenmishandeling ziet, moet je het op dat moment aanpakken en niet nu omdat deze boer toevallig zo groot in het nieuws is gekomen.
sarabande schreef:
Heb jij gezien hoe de plaatselijke boeren reageerden op die dijk. Ken het leven in kleine boeren buurtschappen???
orange1 schreef:Nee hoor. die baas heeft ook eigelijk niks gedaan vind ik !