Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sees schreef:Jasmijn, is mijn paard in jouw ogen dan waardeloos? Hij heeft nog nooit van zijn hele leven een wedstrijd gelopen en dat terwijl hij al 7 is. Het is een ruin dus fokken kan ik er niet mee, het is ook nog eens een kruising zonder papieren. We zitten net pas op B-niveau en buiten onze stal om heeft nog nooit iemand als combinatie van ons gehoord.
Sees schreef:Wat kan het jou schelen wat andere mensen doen met hun centen? Als die toch lekker een onbeleerd paard willen kopen zonder bewezen potentie, laat ze dan lekker.
Sees schreef:Stoor je er niet aan maar wees blij dat er dan iig een aantsal paarden uit die groep een leuk leven krijgt...
Sees schreef:Crossmonster, niemand zegt toch dat we ons niet druk maken om alle andere dieren op o.a. markten. Wie zegt dat? Waar staat dat? Alleen dit is NU, dit is NU hot news, hier hebben mensen aan meegewerkt die wij kennen, dit is in het nieuws geweest.
Kunnen jullie nou echt het een niet los zien van het ander.
crossmonster schreef:nee ik kan het een niet loszien van het ander.
deze paarden hebben eenmalig een traumatische ervaring, hoeveel markten zijn er ookalweer in een jaar ???
me dunkt stik wat vaker dan zulke dingen in het nieuws,
dus hierover moet een hoop ophef , en de jaarlijkse markten mogen wel ?
tuttifrutti schreef:ik heb gewoon de neiging gekregen om een actie te houden. met z'n allen erheen gaan ofzo....
Nadya schreef:
Die jaarlijkse markten vind ik ook VERSCHRIKKELIJK!! Wie zegt dat als je het slachten van paarden en vooral de transporten afschuwelijk vindt, je ander dierenleed ook niet verschrikkelijk vindt??? Wat een bullshit, dan snap je het duidelijk niet. Ik vind dat mensen beter met dieren om moeten gaan, beter moeten nadenken over waar ze mee bezig zijn. Is dat teveel gevraagd???
jasmijn78 schreef:Sees schreef:
[/quote Jasmijn]
Dan hou jij dus het lukraak fokken van paarden in stand. Een enkeling zal ook inderdaad een goed baasje vinden, maar het gros van de zonder enig beleid gefokte paarden beland dan toch bij de slacht omdat er gewoon geen markt voor is. En daar ben je toch zo op tegen?
Het is net als met broodfokkers van hondjes. Zolang mensen maar hondjes zonder papieren en kruizingen etc blijven kopen, hou je die praktijken in stand. Zolang die broodfokkers die hondjes kwijtraken, zullen ze door blijven gaan.
Folkje schreef:Verder, het is mij om het even of deze paarden naar de slacht gaan te ja of te nee, er wordt al heel veel over gesproken of het nu wel zo is of niet.. Maar ik wil toch even kwijt net als vele anderen, waarom word er nu gekeken naar deze paarden die een dag met de benen in het water hebben gestaan? Er zijn zoveel paarden die naar de slacht gaan. Waarom worden die niet gered? En om nu te stellen dat de reddingswerkers voor niets die dieren hebben gered, het is toch fijn dat ze er nu weg zijn? Dus het is toch zeker voor iets geweest?
Marigold schreef:casper schreef:
Nadya schreef:Ik persoonlijk maak me al jaren druk over het vele dierenleed in dit land en in de hele wereld.
Nadya schreef:Maar je bepaalt in je verhaal dat mensen zich dus niet druk moeten maken. Ik vind van wel, ik maak me wel druk en ik leef zo dat ik niet aan al die ellende meedoe.