Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:46

Arabesk schreef:
dat ontken ik ook niet, maar de manier waarop dit gegaan is

de reden van inval is ook niet dierendag denk ik, maar mensen die herhaaldelijk en structureel deze eigenaresse dwarszitten. Ik kan zo al tien mensen aanwijzen die daar toe in staat zouden zijn.

Vorig jaar is er plotseling beslag gelegd op één van hun huizen en stond er in ineens in de krant dat de woning bij opbod verkocht zou worden. Storm in een glas water gelukkig.

Ook heeft zij een restaurantje waar wel vaker uit wraak de KvW is langsgeweest.

Ik vind het wel te denken geven als je zoveel vijanden hebt.
ook ik ben niet met de hele wereld bevriend en niet iedereen zal mij even aardig vinden maar zulke en zoveel vijanden die mij zouden aanbrengen bij de KvW of DB heb ik echt niet.
Nog niet eentje. En als zou ik zo'n vijand hebben dan kunnen de invallers onverrichte zaken naar huis.
Het geeft toch echt te denken waarom Wanda zoveel vijanden heeft.
Mocht nu echt blijken dat Wanda ten onrechte is aangeklaagd dan ben ik de eerste die mijn excuses zal brengen.
Maar ik ben door de voorstanders nog steeds niet overtuigd.
De foto's hebben mijn mening gesterkt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:47

Arabesk schreef:
dat ontken ik ook niet, maar de manier waarop dit gegaan is

de reden van inval is ook niet dierendag denk ik, maar mensen die herhaaldelijk en structureel deze eigenaresse dwarszitten. Ik kan zo al tien mensen aanwijzen die daar toe in staat zouden zijn.

Vorig jaar is er plotseling beslag gelegd op één van hun huizen en stond er in ineens in de krant dat de woning bij opbod verkocht zou worden. Storm in een glas water gelukkig.

Ook heeft zij een restaurantje waar wel vaker uit wraak de KvW is langsgeweest.

Deze dame heeft al meer dan 20 jaar paarden en nooit is er eentje afgevoerd....

(De man in Edam heeft al meer dan 30 jaar paarden, nooit problemen, vorige zomer paarden afgevoerd...)

Als er werkelijk ernstige dingen aan de hand waren geweest hadden bezoekers van de melkerij haar wel aangegeven bij de DB. Er komen daar wekelijks zo'n 50 tot 100 mensen over de vloer!

En je hebt een foto van twee jaar later van je paard waar eindelijk weer spieren op zitten Verward (pagina 1 van dit topic)

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:47

Arabesk:

Je hebt alles gehoord en gezien en neemt het voor Wanda op.

Is zij je godin of zo?

Kijk eens als buitenstaander naar de foto's en geef dan eens eerlijk antwoord.
Hoe zou jij reageren als jij ergens in Nederland (of daarbuiten) dit soort toestanden tegen zou komen?

Graag een eerlijk en direct antwoord en geen draaikonterij!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:50

Overigens de eigenaresse is ter ore gekomen dat inderdaad een exwerknemer de DB heeft gebeld:

"...X. openlijk heeft verteld dat zij de dierenbescherming heeft gebeld en dat ze hier regelmatig op het terrein is geweest om stiekum foto's te maken om mij op een of andere manier een hak te zetten. nou dat is dus nu gelukt."

Hier is dus geen sprake van een bezoeker met een groot hart voor dieren die de DB heeft gebeld. HIer heeft een ex werknemer met andere dan goeie bedoelingen voor de paarden de DB gebeld!
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 25-08-06 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:51

Arabesk schreef:
Persoonlijk zie ik geen connectie met dierendag nogmaals.

Wel met een complot. Ik heb meerdere mensen die ruzie hebben met Wanda complotten horen smeden waar ik bij stond om haar er bij te lappen. Hier zijn ze al langer dan een jaar mee bezig.

Overigens het mailadres dat bij de site staat wordt overspoeld met mailtjes van mensen die er ooit geweest zijn en haar een hart onder de riem steken.

Degene die hier het hardste brullen zijn mensen die er nooit geweest zijn Cool

Ik neem niet aan dat je denkt dat de DB in het complot zit. Daarnaast zal de DB nooit bij een eerste bezoek zonder voorgeschiedenis dieren in beslag nemen.

Dat de mensen gewacht hebben tot er een paard met een ontstoken oog stond, zodat ze een zaak naar de DB hadden zou nog steek kunnen houden als dat het enige paard was waar iets mee aan de hand was. Vijf paarden is meer dan 10% van de populatie en dan praat je over de meest extreme gevallen.

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:52

Citaat:
Overigens de eigenaresse is ter ore gekomen dat inderdaad een exwerknemer de DB heeft gebeld:

"...X. openlijk heeft verteld dat zij de dierenbescherming heeft gebeld en dat ze hier regelmatig op het terrein is geweest om stiekum foto's te maken om mij op een of andere manier een hak te zetten. nou dat is dus nu gelukt."

Aldus een verklaring van Wanda.

Verder is dat nergens bekend!!
Laatst bijgewerkt door huisman op 25-08-06 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

En terecht gelukt, alles afnemen en wel direct. Wanda een dierenverbod opleggen zou ook een goed idee zijn.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 25-08-06 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Arabesk schreef:

"openlijk heeft verteld dat zij de dierenbescherming heeft gebeld en dat ze hier regelmatig op het terrein is geweest om stiekum foto's te maken om mij op een of andere manier een hak te zetten. nou dat is dus nu gelukt."

Zelfs dan geldt, dat je alleen foto's kan maken als er iets te fotograveren valt Pling

lesilla

Arabesk schreef:

"openlijk heeft verteld dat zij de dierenbescherming heeft gebeld en dat ze hier regelmatig op het terrein is geweest om stiekum foto's te maken om mij op een of andere manier een hak te zetten. nou dat is dus nu gelukt."

arabesk denk is na als er geen bezwarende dingen zijn kunnen er ook geen bezwarende foto's genomen worden

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:53

Je kan van een ziek paard hele bezwarende foto's maken.

van deze paarden

Afbeelding

zijn ook vier bezwarende foto's gemaakt en de eigenaar is veroordeeld voor de rechter op basis van die vier foto's. Iemand heeft een van de paarden tussen het oud ijzer gezet dat ook op dat terrein lag en gezegd dat de HELE weide vollag hiermee. Plus een foto van paarden die in de prut staan, hoek van het weiland.

Het is maar net hoe je ze schiet.

Als je in Baarle de vijf zieke oude paarden eruit pikt kun je precies hetzelfde flikken. En dat is ook gedaan.

Deze exwerknemer heeft een jaar moeten wachten, maar na lang wachten was er dan toch een paard met ontstoken oog en vijf andere zieke oude paarden *kassa*

het gekke is dat ze nooit de DB heeft gebeld toen ze er werkte....
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 25-08-06 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:55

Volgens mij ging het om foto's van slecht verzorgde hoeven en graatmagere paarden. Heeft volgens mij niet zoveel met ziekte te maken.

janderegelaa

Wel apart dat iemand op een professioneel paardenbedrijf zomaar binnen kan komen en foto's maken zonder dat iemand het in de gaten heeft.

huisman

Arabesk schreef:

Zoals je al zegt: ziek paard.

Al die beschuldigingen kan jij niet tegenspreken dan wel bewijzen overleggen dat er niets van klopt.

Arabesk, stel nu eens dat jij ongelijk hebt en dat de foto's kloppen, wat doe je dan?

lesilla

Arabesk schreef:

vind ik toch verdomt straf dat er zoveel zieke paarden zijn, en dan nog bij elk paardje een perfect verhaaltje word verteld.

zucht de merrie waarbij de jaarling stond was niet bepaald ziek hoor.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:56

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:57

huisman schreef:
Arabesk schreef:

Zoals je al zegt: ziek paard.

Al die beschuldigingen kan jij niet tegenspreken dan wel bewijzen overleggen dat er niets van klopt.

Arabesk, stel nu eens dat jij ongelijk hebt en dat de foto's kloppen, wat doe je dan?

Die foto's kloppen ook!

Maar het geeft wel een enorm vertekend beeld van de rest van de kudde en het bedrijf.

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:59

Geef dan gewoon toe dat deze beesten (in ieder geval die van de foto's) er slecht uitzien (ongeacht welk verhaal erachter zit) en dus geen voorbeeld zijn van goede paardenhouderij.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:03

@arabesk,
je draft wel weer door he.
Misschien teveel chemicalien binnen gekregen tijdens je werk Ziek
Wanda mag wel blij zijn met zo'n vriendin als jij.
Je klit je aan iemand vast en laat haar nooit meer los. Lovers
Laatst bijgewerkt door Masada op 26-08-06 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:03

De dieren zijn nu zoooooooooo goed terecht gekomen. De dierenbescherming heeft het zooooooo toppie joppie gedaan!

Proberen jullie dat nu te zeggen? Ik denk dat ze toch echt eerst hadden moeten proberen om eens met die Wanda te overleggen over hoe het komt dat die paarden er zo uit zien en wat ze er aan doet. En dan kun je gaan praten over wat ze nog meer zou moeten doen. Inderdaad, die vijf paarden zien er slecht uit. Maar geloven er hier echt mensen dat wat er nu gebeurd is uiteindelijk goed voor die paarden uit zal pakken?

Maar goed, als het er bij jullie niet in wil... prima. Dan moeten we zo maar gaan leven.

En kom op zeg... dat het onprofessioneel zou zijn als je ergens rond kunt lopen... bij iedere manege die ik ken zou ik zo, zonder enig probleem, naar binnen kunnen lopen.
Zou een prettige manege zijn, waar je bij binnenkomst al meteen besprongen wordt door security guards...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:04

poppekontje schreef:
@arabesk,
je draft wel weer door he.
Misschien teveel chemicalien binnen gekregen tijdens je werk Ziek
Wanda mag wel blij zijn met zo'n vriendin als jij.
Je klit je aan iemand Knipoog vast en laat haar nooit meer los.

Wat een sterke argumenten heb je toch poppekontje... echt... ik denk dat Arabesk helemaal overtuigd is door deze ijzersterke intelligente redenering...

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:06

Ik vind dat de DB gelijk heeft, complot theorie of niet.
De DB geeft meestal eerst een waasrschuwing en als dat niet helpt gaan ze over op beslag neming, de DB vond de dieren er dusdaning slecht uit zien dat ze mee genomen zijn.
Als ik de foto's bekijk geef ik de DB gelijk er zijn gewoon teveel paarden die er slecht uitzien.

Ik denk dat er te lang is afgewacht met de paarden goed te behandelen.
Er zijn ook gewoon te veel paarden en dan ook nog een groep veulens een paard met droes ''datvrolijk rond hobbelt'' in de groep, een veel te mager grasland voor zon kudde.

Ik geloof best dat de eigenaarse het beste met ze voor heeft, maar ik denk dat het finacieel niet haalbaar is.
En dat ze dan liever wacht tot de paarden spontaan genezen dan dat ze een ander onderkomen zoek voor ze, waar ze wel die speciale aandacht krijgen, vind ik een beetje..stja

edit= Spelfouten is al laat he Bloos
Laatst bijgewerkt door Toverbal op 26-08-06 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:07

[quote="arno8]
Wat een sterke argumenten heb je toch poppekontje... echt... ik denk dat Arabesk helemaal overtuigd is door deze ijzersterke intelligente redenering...
[/quote]

Goed ben ik he? Clown
Ik heb zo zitten denken... Het moest toch ergens vandaan komen.
Ineens was ik eruit en wist ik de reden waarom Pling

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:07

arno8 schreef:
De dieren zijn nu zoooooooooo goed terecht gekomen. De dierenbescherming heeft het zooooooo toppie joppie gedaan!

Proberen jullie dat nu te zeggen? Ik denk dat ze toch echt eerst hadden moeten proberen om eens met die Wanda te overleggen over hoe het komt dat die paarden er zo uit zien en wat ze er aan doet. En dan kun je gaan praten over wat ze nog meer zou moeten doen. Inderdaad, die vijf paarden zien er slecht uit. Maar geloven er hier echt mensen dat wat er nu gebeurd is uiteindelijk goed voor die paarden uit zal pakken?

Maar goed, als het er bij jullie niet in wil... prima. Dan moeten we zo maar gaan leven.

En kom op zeg... dat het onprofessioneel zou zijn als je ergens rond kunt lopen... bij iedere manege die ik ken zou ik zo, zonder enig probleem, naar binnen kunnen lopen.
Zou een prettige manege zijn, waar je bij binnenkomst al meteen besprongen wordt door security guards...

Een groot verschil is misschien dat bij de meeste maneges met een stuk of 50 paarden je niet 5 paarden in deze conditie tegenkomt Pling

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:08

Arno8, als ik zo jouw reacties lees heb jij een probleem met de DB en vind je het daarom al bij voorbaat slecht voor de beesten dat ze zijn weggehaald.

Ik denk dat ze nu genoeg te eten krijgen, goede smid erbij hebben en nog veel meer.

Ik gun het de beesten van harte!!!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:08

Zou een prettige manege zijn, waar je bij binnenkomst al meteen besprongen wordt door security guards...[/quote]

Jij bent net zo maf als Arabesk, staan jullie samen in die potjes met chemicalien te roeren ofzo?

Als een ontslagen werknemer het terrein opkomt gooit iedere manegehouder hem eraf. Bovendien is dit ook nog eens een paardenmelkerij waar strikte hygiene regels zouden moeten gelden. En dat is zeker niet zomaar iemand op je terrein.