Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:59

Inderdaad ze is de eigenaar van een gestolen dier! Zoals vele mensen de eigenaar zijn van een gestolen video, tv of auto zonder dat zij het weten.
Ook Kelly heeft niet voor deze situatie gekozen maar óók haar is het overkomen. Gedeelde smart is halve smart misschien???
Beide partijen zijn de dupe, ongewild! Probeer samen aan een voor beide acceptabele oplossing te werken. Waarom moet het alles of niets zijn??
Kelly laat zich in iedergeval van haar "goede" kant zien terwijl zij emotioneel het meest te verliezen heeft. Waar blijft de fokker in kwestie........star aan het verschuilen achter een juridisch steekspel?

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:22

op welke termijn kan een paard volgens jullie gewoon zijn aan een nieuwe omgeving en eigenaar? Toen ze queen thuis zijn komen weghalen kon ik er de dag erna niet voor haar zijn. Ik werd die dag weer geopereerd aan mjn been, een gevolg van mijn acident toen ik 17was. en de dag daarna ook niet. Ik ben nu wel maar twee dagen in het ziekenhuis moeten blijven omdat ik perse naar queen wou. Vrijdag ben ik naar haar toe geweest. ik was er kapot van dat ik haar woensdag en donderdag niet had gezien. Ik was blij dat hilde mij belde. Dat ze vroeg of ik wou komen omdat Queen echt treurde. Ze keek niemand aan. niemand! En je zou denken na 2maand gaat ze toch wat meer mee doen met de andere paarden, bv als ze hooi of eten krijgen, maar dat deerde haar niet. Ze stond daar de hele dag maar te staan. Alleen als ze mij hoorde binnenwandelen, begon ze te hinikken. Al kende ze de mensen waar ze stond ondertussen heel goed. En ze waren daar ook echt goed voor Queen. Maar dan vraag ik mij af of ze er al eens rekening mee hebben gehouden dat Queen er ook onder heeft geleden toen ze daar stond? Gelukkig heeft de rechter dat wel gedaan. Ik zou jullie ook over dat brandmerk nog eens iets willen vertellen. Als er sommige de foto's willen zien, geef mij dan jullie mailadres en ik stuur ze u door. Dan kan ik laten zien dat je ze niet ziet! (er waren er enkele die er mij in pb achter vroegen maar geen mailadres achter hebben gelaten). Vriendelijke groetes, kelly en Queen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:20

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 01-10-23 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:34

Zeg Kelly hoe zit het met de gene waar julie Queen van gekocht hebben.
Is hij niet opgepakt ?Uiteindelijk is hij meer bij de diefstal betrokken
Of is dit inderdaad de lachende derde.
Dat is toch de gene ,waar tegen de duitsers een proces moeten voeren.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:39

Het is inderdaad zo dat hij veroordeeld is, maar zeker niet voor paardendief. Of toch niet dat ik weet. Maar als handelaar ben je daarom nog niet schuldig! Ik durf helemaal niet te zeggen dat hij haar gestolen heeft. Want stel nu, je pikt een paard, je gaat naar een handelaar en je zegt, mijn dochter of zoon stopt met rijden. Wat geef je voor mijn paard. Als dat paardje wat gezond loopt en hij is niet de duur, is de kans groot dat de handelaar het paard koopt. En zo kan het ook gegaan zijn, dan iemand Queen gewoon bij die handelaar is aangeboden. En de wet zegt dat een handelaar niet moet weten of een paard gepikt is ja of nee. Een handelaar kunnen ze dus niks doen! Ik kan niet oordelen of hij haar gewoon gekocht heeft, zoals ik net een voorbeeld gaf, of dat hij haar heeft gepikt. Maar ik durf hem in ieder geval niet beschuldigen, dus blijft hij voor mij ook onschuldig! Zeker tot er een dader gekend is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:00

Nee, maar ik denk dat handelaren hun pappeheimers wel kennen.Ik zou het prettiger vinden als er moeite word gedaan om als nog de echte dief te achter halen.
in principe hoef je een gestolen fiets die je bij een fietsen winkel koopt ook niet terug te geven.Dus is het logish dat je queen ook niet terug hoeft te geven.

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:50

Phoe..vervelend allemaal. Voor beide partijen natuurlijk.
Maar ik zit me toch allemaal af te vragen hoe dit zit. Ik heb mijn boek er dus maar even bijgepakt en daar staat in (bij een hoofdstuk over Derdenbescherming bij diefstal)
Citaat:
Na een diefstal houdt de eigenaar drie jaar lang het recht zijn zaak terug te eisen bij een derde te goeder trouw.

Dan is deze zaak toch al verstreken? Waarschijnlijk heeft de uitspraak van de recht hier dus ook mee te maken.
En dan nog zoiets. Is dit een consumentenkoop of niet? Als jij een gestolen auto (niet wetende dat dit een gestolen auto is, dus te goeder trouw) bij een garage koopt, blijft de auto van jou omdat het een consumentenkoop is.

Telt dat dan ook bij een paardenhandelaar? Er staat wel bij, let op deze extra bescherming geldt niet op de markt, op de veiling, of in verkoophallen waar voortdurend andere partijen goederen worden aangeboden, maar alleen bij reguliere handelaren die hun bedrijf uitoegen in een onroerende zaak of een deel daarvan.

Ik hou dit topic in de gaten. Ben erg benieuwd hoe het afloopt!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 15:53

axeltje, hou er ook rekening mee dat deze zaak zich in België en Duitsland afspeelt, daar zullen de reglementen ook wel een beetje anders liggen Lachen

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:01

Jaja daar hou ik zeker rekening mee. Ik ben gewoon erg benieuwd. En omdat ik er nu op school mee bezig ben ja..dan is het wel leuk dat dit een actueel onderwerp is wat me ook nog aan spreekt

Manuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:50

Voor Tinaaz, het veulen was reeds 2 jaar toen het gestolen werd en geen 4 maanden !

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:08

dat duurde lang voor et ontdekt werd!!!!!!

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:53

ik vind gewoon dat beide partije ni moge koppe!!! voor de duitse mens is het heel erg dat zij hun veulentje zijn kwijt geraakt maar voor kelly is het ook heel erg da haar lievelingspaard weg is! als de duitse nu eens naar haar ware gekome zonder rechtbank hadde ze mss een veulentje kunne krijge van queen en waarschijnlijk nu nog het is voor niemand fijn ik zou nu ook geen paard van mij wille afgeve maar ik zou langs de andere kant mijn gestole paard ook graag terug krijge. tis moeilijk voor beide partije!!! veel succes (hopelijk overkomt mij zo niets)

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:56

oepsie vorig bericht is van de zus van kelly groetjes lesly
sorry voor misverstand

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:48

ff een compliment voor adri, die hier door sommige een beetje afgezeken is. adri stelt zich helemaal belangeloos in om gestolen paarden te zoeken en vinden en ik vind dit een heel groot compliment waard! als jullie vinden dat adri het niet goed doet ga het dan lekker zelf zo belangeloos doen! adri mijn complimenten!
en kelly nogmaals (heb het hier al eerder gezegd) heel veel sterkte, ik was heel erg ontroerd over je verhaal over je ongeluk, queen hoort bij jou!
en manuela als jij voor die duitse mensen spreekt en jij zegt dat het ze niet om het geld te doen is kan je dan niet met ze praten dat ze met kelly gaan praten om over het welzijn van het paard te praten en ik denk net zoals de meeste hier dat het paard emotioneel het beste af is bij kelly.
sterkte kelly!!

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:56

pfff....
kelly,vind dit allemaal heel naar voor jou...
ik hoop uit de grond van mijn hart dat alles goed op zijn effen komt..

Jorientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 00:07

Ik neem aan dat Kelly het vast niet erg vindt dat ik de foto van haar en Queen hier plaats Knipoog

Afbeelding

Jorientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 00:07

hij is trouwens wel errug groot Bloos!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 09:14

waarom praten we dan telkens over een veulen,, een 2 jarige heet toch volgensmij echt geen veulen meer, maar een twenter.....
of heb ik dat nou telkens verkeerd gelezen???

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:06

Kelly,

Is er al meer bekend over een datum? We duimen allemaal voor je!

Hopen dat het recht indaad uit het boekje van Axetje zal werken, dan win je hoe dan ook!

Stertke!

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:03

nee, jammer genoeg nog steeds geen datum. Het enige wat dat ik zeker weet is dat het niet meer dit jaar gaat voorkomen. En dat vind ik echt heel jammer. Ik had gehoopt eindelijk eens wat meer zekerheid te hebben. Het is wel fijn natuurlijk dat Queen tijdens kerstmis en het nieuwjaar al zeker thuis is! want nieuwjaar brengen ik en mijn familie altijd door bij de paarden. Want van het vuurwerk houden ze niet zo. Dus geven we ze dan allemaal lekker veel hooi zodat ze niet te erg op de knallen en het licht letten. We doen de luiken van de stallen wel dicht maar aangezien we lichtpannen hebben, ziet ze het toch nog! En ja, de knallen, die horen ze ook. Ben toch blij dat ze thuis staat, en niet meer in kinrooi! Ze stond er mooi maar ze zeggen toch zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens...!
ps, foto's zijn opkomst en mensen die er willen, doe mij een pb met je e-mail adres en ik mail ze je door!
Groetjes kelly en Queen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:34

bij deze de foto`s van het [ onzichtbare] brandmerk.
[img]Afbeelding
[/img]Afbeelding
[img]Afbeelding[/img]

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:28

Hier zijn de foto's die door de familie Schepers op 5/07/1996 naar Adri werden verstuurd met als vraag deze paarden te zoeken, die gestolen waren op 26/06/1995. Op de eerste foto staat Queen als veulen en op de tweede foto staan Bonnie, een toen 13-jarige ruin, waarnaar we nog steeds op zoek zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Zoals wel duidelijk is, is Queen teruggevonden. Maar moest iemand informatie hebben over de ruin, dan kan die steeds bij Adri terecht. Via deze weg kunnen we hopelijk de echte dieven eindelijk te pakken krijgen.
groetjes Kelly

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:16

Kelly, mijn bewondering voor jou!! Ik blijf elke keer met verbazing lezen hoe open en vriendelijk je richting de fokkers van Queen blijft. Na alles wat ze je af willen pakken, geen contact met je willen alleen via een advocaatn en uit zijn om jou en je familie als dieven teneer te zetten, blijf je vriendelijk tegen en over ze. Ik zou het met de beste wil van mijn leven niet meer kunnen in jouw situatie!

Wilde ik je even meegeven! Veel sterkte de komende tijd. Geniet van de feestdagen met Queen! Ga je nog starten de komende tijd met haar?

Masja

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:21

Hoi masja, ik zou niet weten waarom ik niet vriendelijk zou zijn tegen deze mensen. Zij zijn tenslotte ook hun paardje kwijt en ik vraag mij ook wel een af wat er nu eigenlijk met Bonny is gebeurd! Van Queen kan ik nu zeggen dat ze goed terecht gekomen is! Gelukkig want soms hoor je zo van die verhalen waar ik het zelf koud van krijg! Ik hoop ook dat manuela en Carlijn nu een kijken op bokt, of op mijn profiel. Hier staan nu foto's op! Het belangrijkste is de foto van Queen als haar bil nog niet geschoren is en als ze geschoren is! Ik denk niet dat ik dat brandmerk heb kunnen zien! Als zij dat kunnen vind ik dat wel straf! Als queen geschoren is, gezweet heeft en haar bil dan ingesmeerd is met babyolie, dan kun je haar brandmerk iets of wat duidelijk zien! Een fokker bij mij uit de buurt had mij die tip gegeven om dan zo de foto's op te sturen naar verschillende stamboeken! maar als je ze gewoon ziet, geschoren of niet, dat kun je niet zeggen dat ze een brandmerk heeft en als je het dan ziet, welk brandmerk! Ik hoop dat ik ze op deze manier kan duidelijk maken dat ik haar echt ter goedertrouw heb gekocht! Ik zou nooit een paard kopen dat gestolen is! of er zelfs een vermoeden van zou hebben! Groetjes kelly en Queen.

Manuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:58

Voor iedereen die het wil weten: mijn echte naam is Manuela Cuypers, ben geboren op 18.03.1970, geslacht: vrouw, wonende te Munstergeleen gemeente Sittard in Nederland. Ik heb zelf geen paarden. Mijn E-mailadres wil ik niet kwijt, daar ik geen zin heb in eventuele virussen.

Ik ben begonnen met schrijven, omdat ik zelf vond dat de Familie Schepers zo negatief werd neergezet in dit hele verhaal. Als ik het al lees "de duitsers", dan is het net alsof ze met de tanks Belgie willen komen binnenvallen. Het is een heel normale huis, tuin en keuken familie bestaande uit papa, mama en zoonlief die alle 3 heel veel om hun paarden geven. Het zijn geen fokkers zoals in een fokkerij, want ze hebben tot nu toe alle veulens gehouden, omdat ze ze niet weg konden doen en ze zijn trouwens allemaal verzekerd, ook Luna [Queen]. Het verzekeringsbedrag zou alleen uitbetaald worden als ze de eigendomspapieren zouden inleveren. Dit konden ze niet over hun hart krijgen, omdat ze wisten dat ze dan een hele grote deur in hun leven moesten sluiten.

En ik heb mezelf niet al onder verschillende andere namen ingelogd zoals er eerder werd opgemerkt. Ik wil dan ook helemaal niet vijandig overkomen, maar gewoon mijn gedachtes weergeven. Waar het mij om gaat is het volgende. Zet gewoon eens alle emoties aan de kant. Je hebt een paard met eigendomspapieren [maakt niet uit hoelang al]. Dan wordt het gestolen. Ooit wordt dit paard weer teruggevonden [ook hier maakt het niets uit hoe goed het het paard gaat]. Je kunt bewijzen dat dit jouw paard is, omdat je de eigendomspapieren in handen hebt. Maar dan wordt er gezegd dat dit paard tegoeder trouw is gekocht, dus heeft degene met papieren dus pech. Als ik logisch ga nadenken vindt ik het allemaal niet meer zo logisch. Logisch zou zijn dat het paard terug gaat. Dus is de wet heel erg onlogisch. Dat vind ik dan wel vaker hoor. Denk aan moord en kindermishandeling. Die komen te snel weer vrij. Maar in dit geval komt er heel veel emotie bij kijken. Kan ik zeker begrijpen. Dit zal dan ook nog wel eventjes gaan duren.

Groetjes, Manuela