Pony Zwartje 'half opgegeten' in weiland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:34

Somebody85 schreef:
Ik snap die bedreigingen dus niet. Iedereen mag toch zijn mening hebben. Waarom mensen gaan bedreigen?

En ja, context is belangrijk. Dus DNA onderzoek en je hebt geen speculaties meer. Dan was het een wolf of niet. Dan werken aan oplossingen.

na 5000 bewezen doden weidedieren, maar het zijn er dus veel meer.
Na bewezen honden dood, na bewezen kinderen gebeten, dan rest er maar 1 oplossing, want paintballen is ook tegengehouden....

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:37

DuoPenotti schreef:
Somebody85 schreef:
Ik snap die bedreigingen dus niet. Iedereen mag toch zijn mening hebben. Waarom mensen gaan bedreigen?

En ja, context is belangrijk. Dus DNA onderzoek en je hebt geen speculaties meer. Dan was het een wolf of niet. Dan werken aan oplossingen.

na 5000 bewezen doden weidedieren, maar het zijn er dus veel meer.
Na bewezen honden dood, na bewezen kinderen gebeten, dan rest er maar 1 oplossing, want paintballen is ook tegengehouden....

Er is een probleem en daar moet een oplossing voor komen. Maar wel met een gesprek, GEEN bedreigingen, oplossingen gebaseerd op feiten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:41

De feiten liggen er :j

Verder eens met dat het zonder bedreigen moet.
Maar veel mensen met weidedieren durven niet eens meer te melden. Door de bedreigingen.
Vind deze mensen daarom bijzonder dapper.

Somebody85 schreef:
Er is een probleem en daar moet een oplossing voor komen. Maar wel met een gesprek, GEEN bedreigingen, oplossingen gebaseerd op feiten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:43

Die bedreigingen zijn gekomen nadat de gemeente Ede een spoeddebat over de wolf had nav de vele aanvallen en de zorgen van de inwoners van afgelopen winter.Deze meneer die lid is van de SGP was kennelijk voor afschieten en is bedreigd. Het is trouwens überhaupt de vraag of die meneer familie is van deze mevrouw. In deze buurt zijn er heel veel mensen met diezelfde achternaam.

https://www.edestad.nl/lokaal/politiek/ ... it-gaat-ov

DuoPenotti

Re: Pony Zwartje 'half opgegeten' in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:45

dat denk ik wel, hij schrijft zelf bij mijn broer en neefjes en nichtjes.

Maar dat is geen recht om hem te bedreigen.
Zo zag ik ook bedreigen naar "boerin schrijft" echt zeg....

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:49

Iedereen praat voor zijn eigen parochie, en staat er fel in. Vandaar ook al deze discussie en mijn context die ik wilde toevoegen. Ik ben niet pro-wolf of anti-wolf.

Pro-wolf wil niks veranderen en de wolf blijven beschermen, anti-wolf wil ze dood. Allebei de groepen bespelen de media voor de publieke opinie.

Maar bedreigingen om een wolf… echt mensen doe normaal. :(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:50

DuoPenotti schreef:
dat denk ik wel, hij schrijft zelf bij mijn broer en neefjes en nichtjes.

Maar dat is geen recht om hem te bedreigen.
Zo zag ik ook bedreigen naar "boerin schrijft" echt zeg....

Dan zal het inderdaad wel familie zijn. Maar ik vind het geen wolvenhater als hij voor beheren is.

Die bedreigingen gaan inderdaad echt veel te ver.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:55

Benzz schreef:
Benzz schreef:

Oh en die wolf die op de foto over het erf wandelt, is een iberische wolf, die komt niet eens in NL voor.

Ik heb een foto van de foto gemaakt en door google lens gehaald. Daar kwam gelijk uit dat het een iberische wolf was.

Misschien Google Lens niet als betrouwbare bron zien ;)

De foto van wolf op het erf.

Afbeelding

En van een artikel op Nu.nl vanuit een facebook post (eerste beste wat ik tegen kwam, niks te maken met de wolf op het erf)

Afbeelding

En precies dezelfde foto maar dan uit het artikel zelf:

Afbeelding

Dus ja, lekker betrouwbaar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:03

Femke_Tweety schreef:
Somebody85 schreef:

Heb je al die data die ik plaatste nou gezien?

Dat ís namelijk op basis van DNA.

Dat wordt gewoon genegeerd. :')

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:06

Somebody85 schreef:

Dat ís namelijk op basis van DNA.[/quote]

———-

Beter lezen, al op gereageerd. Niet inhoudelijk trouwens.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:10

Somebody85 schreef:
Iedereen praat voor zijn eigen parochie, en staat er fel in. Vandaar ook al deze discussie en mijn context die ik wilde toevoegen. Ik ben niet pro-wolf of anti-wolf.

Pro-wolf wil niks veranderen en de wolf blijven beschermen, anti-wolf wil ze dood. Allebei de groepen bespelen de media voor de publieke opinie.

Maar bedreigingen om een wolf… echt mensen doe normaal. :(

Anti-wolf wil ze niet per definitie dood, wel onder controle

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:39

Somebody85 schreef:
Op deze jonge leeftijd zal ik mijn kinderen nooit kennis laten maken met zoiets verschrikkelijks als een half opgegeten pony. Waarom zou je dat doen?

Welke leeftijd is dan wel geschikt om naar een half opgegeten pony te kijken? Dat wil je toch op geen enkele leeftijd!

Maar dat is nu wel de realiteit, maar die willen sommige mensen niet zien. Bovendien hebben heel jonge kinderen vaak minder besef van de ernst of 'gruwelijkheid' van dingen. Dat besef komt juist vaak bij het ouder worden. En nu dit soort dingen steeds vaker voorkomt, kan je er maar beter aan wennen.

Naar mijn idee zijn het vooral de mensen die zelf niet met de feiten geconfronteerd willen worden, die commentaar hebben op een foto van kinderen bij hun gedode pony.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:41

Somebody85 schreef:
Somebody85 schreef:

———-

Beter lezen, al op gereageerd. Niet inhoudelijk trouwens.[/quote]

Jammer.

Je vraagt keer op keer om feitelijke controleerbare informatie voor wat mensen beweren.

Die lever ik aan.

Maar dan wil je daar niet inhoudelijk op reageren.

Wat wil je dan wél?

Nyaleti

Re: Pony Zwartje 'half opgegeten' in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:41

Drama schoppen

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:46

Somebody85 schreef:
Somebody85 schreef:

———-

Beter lezen, al op gereageerd. Niet inhoudelijk trouwens.

Jammer.

Je vraagt keer op keer om feitelijke controleerbare informatie voor wat mensen beweren.

Die lever ik aan.

Maar dan wil je daar niet inhoudelijk op reageren.

Wat wil je dan wél?[/quote]

———-

Die reactie was naar degene die zei dat ik het negeerde. Lees terug. Ik heb op je gereageerd.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:47

Nyaleti schreef:
Drama schoppen

Altijd aardig op bokt… als jullie beter keken zag je dat ik op de reactie had gereageerd.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:48

Hier lagen de verminkte dieren gewoon aan de weg. Kinderen moeten er langs naar school. Soms waren het er zoveel dat afdekken niet te doen was, sommigen lieten de dieren liggen uit protest. Toen bekommerde men zich er ook niet om dat kinderen het zagen en nu al die heisa?

Als je de wolf hier wilt, dan gaat dit een vrij normaal beeld zijn, dieren liggen in de ochtend stuk in de wei en veelal moeten kinderen er langs naar school. Ze kunnen het maar gewend zijn, das de nare kant van de wolf, moet je vooral niet weg stoppen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:53

Somebody85 schreef:
Nyaleti schreef:
Drama schoppen

Altijd aardig op bokt… als jullie beter keken zag je dat ik op de reactie had gereageerd.

Waar heb jij die cijfers weerlegt? Of bedoel je met reageren dat je over wat anders begint?

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:56

Je kinderen inzetten om emoties op te roepen doormiddel van een foto (die nooit van internet verwijderd) en je kinderen naar dit beeld laten kijken. IK zal mijn kinderen daarvoor niet gebruiken.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:57

Somebody85 schreef:
Nyaleti schreef:
Drama schoppen

Ik heb je posts even nagekeken, maar ik zie het niet?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:58

Wintu schreef:
Hier lagen de verminkte dieren gewoon aan de weg. Kinderen moeten er langs naar school. Soms waren het er zoveel dat afdekken niet te doen was, sommigen lieten de dieren liggen uit protest. Toen bekommerde men zich er ook niet om dat kinderen het zagen en nu al die heisa?

Als je de wolf hier wilt, dan gaat dit een vrij normaal beeld zijn, dieren liggen in de ochtend stuk in de wei en veelal moeten kinderen er langs naar school. Ze kunnen het maar gewend zijn, das de nare kant van de wolf, moet je vooral niet weg stoppen.

Dat is toch overal. De spandoeken met dode dieren, tv, ze lagen op de Veluwe een dag dood op de paadjes omdat Bij 12 zo laat was. Ruiterpad en wandelpad er langs. Hoeveel mensen komen daar per dag langs , zo'n route in vakantietijd. Boeren die ze met aanhangers en voorladers van het land halen. Stadskindertjes weten van niks dat snap ik ook wel die horen alleen dat de wolf zo leuk is en de boeren zo gemeen. Maar goed die zitten ook wel eens per ongeluk voor de televisie als er afgeslachtte dieren in beeld komen. Of afgeslachtte mensen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:58

Somebody85 schreef:
Je kinderen inzetten om emoties op te roepen doormiddel van een foto (die nooit van internet verwijderd) en je kinderen naar dit beeld laten kijken. IK zal mijn kinderen daarvoor niet gebruiken.

Gaat om de wolf op het erf en een gedode pony, laten we even bij de kern blijven.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:59

Rizette schreef:
Wintu schreef:

Dat is toch overal. De spandoeken met dode dieren, tv, ze lagen op de Veluwe een dag dood op de paadjes omdat Bij 12 zo laat was. Ruiterpad en wandelpad er langs. Hoeveel mensen komen daar per dag langs , zo'n route in vakantietijd. Boeren die ze met aanhangers en voorladers van het land halen. Stadskindertjes weten van niks dat snap ik ook wel die horen alleen dat de wolf zo leuk is en de boeren zo gemeen. Maar goed die zitten ook wel eens per ongeluk voor de televisie als er afgeslachtte dieren in beeld komen. Of afgeslachtte mensen.

Dat bedoel ik, maar een heisa hierom, ik snap het ook niet.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:59

Somebody85 schreef:

Maar ik vraag hoe je het wel doet dan op welke leeftijd mogen ze het weten? Of televisie kijken?

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 21:01

Wintu schreef:
Somebody85 schreef:

Gaat om de wolf op het erf en een gedode pony, laten we even bij de kern blijven.

Dit is ook de kern van het probleem. Anti-wolf zet deze foto in voor anti-reclame voor de wolf. En er is nog geen bewijs van DNA. En pro-wolf gebruikt de media precies zo, maar dan andersom.