Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Denk dat het voor niemand te begrijpen is als alleen voor haarzelf.
Op meerdere vlakken niet.
je zorgt eerst dat een paard in goede conditie is, zowel bespiering als conditie en vet
En je stippelt een logische route vooraf uit
Lys_PPA schreef:Eens, inclusief fatsoenlijke overnachtingsplekken, want een paard door iemands huis in de achtertuin laten 'slapen' geeft m ook niet de rust die nodig is.
friezenfan2 schreef:Nee de stal waar ze een overnachting had geregeld was niet meer bereikbaar telefonisch dus moest ze een noodoplossing zoeken. Dit is geen noodoplossing. Lijkt me niet dat de paarden rust hebben gehad die nacht.
boedjang schreef:Als ik de foto's zo zie, vind ik de route al helemaal niet aantrekkelijk. Langs de weg ,in de berm drukte etc.
Dan paard in pauze op een parkeerplaats voeren. Ik zie daar voor haar en paard niks leuks in. Het is zo mooi die kant op. Doe een leuke route met fijne paden en genoeg paardaardige stops. De 500 eu die ze ophaald is deze oliebol toch niet waard?
friezenfan2 schreef:Hoe snel slijt een ijzer als je zoveel kilometers over asfalt, stenen, verharding rijdt? Daar is dan toch weinig nog van over. Lopen alle endurance paarden op ijzers?
friezenfan2 schreef:Rijden koetspaarden zulke afstanden dagelijks?
Er stond op mijn vorige stal inderdaad iemand die endurance reed en geen ijzers had.
Tieneke schreef:Het was ook nog eventueel een optie om een langere route te rijden die niet dwars door de Ardennen gaat... Afgezien van de staat van de paarden. Een ongeoefend paard op lange afstanden zal het toch makkelijker hebben met vlakte dan met dit reliëf.
S_zanne schreef:Ik denk niet dat 40 kilometer mennen te vergelijken is met 40 kilometer rijden. Als een menwagen eenmaal rolt is er weinig weerstand.
Bij rijden heb je toch altijd het gewicht en de (on)balans van ruiter.
De paarden van deze dame zijn zeker niet geschikt voor deze uitdaging. Voor de wagen óf onder het zadel.