Dierenactivisten willen geen paardensport meer op Olympische Spelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 18:53

Popstra schreef:
ach, nu willen ze ook dat het gebruik van dieren ging hier om paardjes tijdens kinder partijtjes ook laten stoppen. Argument was dat de paardjes uit gedost werden en er verf in hun staartjes en maantjes gedaan werd en ze trailer op trailer af moesten...
veeeeel te veel stress voor die shetjes.

Die mensen hebben geen stop. Ze zijn pas tevreden als alles met paarden verboden is. Vervolgens zijn huisdieren ook aan de beurt.

Dierbezit is volgens hun speciecisme ofterwijl dicrimineren op soort.

Elisa2

Re: Dierenactivisten willen geen paardensport meer op Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 19:59

Trieste ontwikkeling, als ik zie hoe graag de meeste paarden werken. En aandacht, vooral aandacht is zo belangrijk! Zo jammer dat ze dat stuk niet zien/ kennen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 20:16

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 21:04

Veronica2 schreef:
Popstra schreef:
ach, nu willen ze ook dat het gebruik van dieren ging hier om paardjes tijdens kinder partijtjes ook laten stoppen. Argument was dat de paardjes uit gedost werden en er verf in hun staartjes en maantjes gedaan werd en ze trailer op trailer af moesten...

:+ Stress?? Die dieren hebben de dag van hun leven met die poetsbeurten en al die strikjes, dat pakken ze ze ook af -O- .

Voor die dieren is het vergelijkbaar met een dagje massage en spa voor de mens. Maar misschien wel logisch: als je het 'werk' verbied hebben ze tenslotte ook geen recht op een dag ontspanning. :')

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 23:52

Loretta schreef:
Popstra schreef:

Die mensen hebben geen stop. Ze zijn pas tevreden als alles met paarden verboden is. Vervolgens zijn huisdieren ook aan de beurt.

Dierbezit is volgens hun speciecisme ofterwijl dicrimineren op soort.

Jullie zijn ook wel heel goed in extreme voorbeelden eruit halen en deze generaliseren :') De enige mensen die zo denken zijn radicale dierenactivisten (ik ken er een paar), en zij zeggen dit aangezien het echt hun ideaal beeld is. Eén van hen is ook tegen alle huisdieren, maar veroordeeld niemand persoonlijk om het nemen van een. Het is meer dat ze het zelf nooit zou doen en die mening ook deelt als er naar wordt gevraagd. Het zijn vaak juist zeer sympatische mensen die gewoon niets liever willen dan een betere wereld voor wie dan ook. Ik snap best dat dit kan schuren bij mensen die deze gedachte niet delen, maar angst zaaien over dat ze al onze huisdieren gaan afpakken of verbieden is gewoonweg onrealistisch. Zo ver zal het nooit komen, en ik denk dat zij zich dat ook wel realiseren. Bedenk je ook even hoe klein deze groep eigenlijk is. Betekent echter niet dat ze het niet kunnen proberen, al is het maar zodat men een keer kritisch nadenkt over hun beeld van de realiteit.
Zonder radicaal gedachtengoed komt er nooit verandering, links of rechtsom.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 00:25

Popstra schreef:
journee schreef:
Veronica2 schreef:

:+ Stress?? Die dieren hebben de dag van hun leven met die poetsbeurten en al die strikjes, dat pakken ze ze ook af -O- .

Voor die dieren is het vergelijkbaar met een dagje massage en spa voor de mens. Maar misschien wel logisch: als je het 'werk' verbied hebben ze tenslotte ook geen recht op een dag ontspanning. :')

Dan blijft alleen nog het barre bestaan over :brr:

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 09:12

Lynnepinny schreef:
Jullie zijn ook wel heel goed in extreme voorbeelden eruit halen en deze generaliseren :') De enige mensen die zo denken zijn radicale dierenactivisten (ik ken er een paar), en zij zeggen dit aangezien het echt hun ideaal beeld is. Eén van hen is ook tegen alle huisdieren, maar veroordeeld niemand persoonlijk om het nemen van een. Het is meer dat ze het zelf nooit zou doen en die mening ook deelt als er naar wordt gevraagd. Het zijn vaak juist zeer sympatische mensen die gewoon niets liever willen dan een betere wereld voor wie dan ook. Ik snap best dat dit kan schuren bij mensen die deze gedachte niet delen, maar angst zaaien over dat ze al onze huisdieren gaan afpakken of verbieden is gewoonweg onrealistisch. Zo ver zal het nooit komen, en ik denk dat zij zich dat ook wel realiseren. Bedenk je ook even hoe klein deze groep eigenlijk is. Betekent echter niet dat ze het niet kunnen proberen, al is het maar zodat men een keer kritisch nadenkt over hun beeld van de realiteit.

Veel van die radicale types zijn actief binnen de PVDD en bij aan de PVDD verbonden dierenrechtenorganisaties. Daarbij zijn ze behoorlijk actief en dus invloedrijk.

En ja, natuurlijk zijn er ook gematigde geluiden binnen de PVDD. Gelukkig wel ja. Maar het radicale gedeelte moet je niet onderschatten. Zelf ben ik blij dat de PVDD flink heeft ingeleverd bij de afgelopen landelijke verkiezingen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 09:27

Andere mensen met radicale ideeen vinden we ook eng, dus waarom zouden we deze mensen moeten onderschatten?

Daarnaast vind ik ze hypocriet, ze zijn zogenaamd zo voor dierenwelzijn maar bij de Oostvaardersplassen, de wolf en de exmoorpony's nu hoor je ze niet. Dan zijn het de paardenhouders die voor de dieren opkomen.

Dus op een pijnlijke manier doodgaan is niet erg want dat is de natuur..maar alles wat een mens met een paard doet is wel erg. 8)7
Ja dat gaat er bij mij niet in, zo maakt een partij zich verschrikkelijk ongeloofwaardig.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:00

Dat komt omdat de mens kiest voor haar acties, de wolf niet. Wij behandelen dieren vaak (bewust) heel cru, voor ons eigen gewin en geluk. De wolf kiest dit niet, die leeft gewoon en handelt naar instinct, naar natuur. De mens weet inmiddels dondersgoed dat de bio industrie een verschrikkelijk iets is, en ook dat bijvoorbeeld paarden in de topsport echt niet zo'n leuk leven leiden als we willen geloven. Daarnaast hebben we een belachelijke hoeveelheid (landbouw)dieren en paarden in Nederland, die zo'n beetje elk stukje vrije land innemen. Ik ben echt niet tegen het houden van dieren. Maar dit is best een aanslag op het land, in mijn ogen.
Dus ja, er wordt wel een beetje "met twee maten gemeten", maar dit allemaal in het gewin van de natuur, en uiteindelijk ook voor onszelf ;)

En radicaal is best eng, ja. Maar ik denk dat we ons voorlopig véél meer zorgen moeten maken om de acties van radicaal rechts. Wat zij allemaal van plan zijn is zo onzuiver, daar kan geen radicale dierenactivist tegenop. Zonder radicale linkse acties denk ik trouwens dat al onze natuur inmiddels distributiecentrum en megastal was geweest, maar dat terzijde :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:12

Dat denk ik niet, ik zie boeren meer natuur onderhouden dan natuurorganisaties. Die lijken er vooral in te zitten om te cashen met al hun subsidies. Het probleem met de wolf wordt ook gewoon in stand gehouden door de mens, dus dat argument gaat niet op.

Daarnaast is het ook niet zo dat alle paarden in de topsport een rotleven hebben en zijn het niet de dieren die zoveel land innemen in Nederland maar de overbevolking aan mensen! Dat maakt dat dieren steeds op een kleiner kluitje gehouden moeten worden.

De bio industrie is inderdaad iets verschrikkelijks, nog een reden waarom boeren eigenlijk meer land zouden moeten hebben zodat dieren gewoon buiten kunnen lopen zoveel mogelijk..maar ja, dat gaat niet met de wolf...

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:20

Lynnepinny schreef:
Dat komt omdat de mens kiest voor haar acties, de wolf niet. Wij behandelen dieren vaak (bewust) heel cru, voor ons eigen gewin en geluk.

Doel je met deze uitspraak op jezelf, of is dit een vingerwijzing naar een niet nader omschreven groep of bedoel je de gehele bevolking van dit land?

Lynnepinny schreef:
De wolf kiest dit niet, die leeft gewoon en handelt naar instinct, naar natuur. De mens weet inmiddels dondersgoed dat de bio industrie een verschrikkelijk iets is, en ook dat bijvoorbeeld paarden in de topsport echt niet zo'n leuk leven leiden als we willen geloven.

De paarden in de topsport hebben een prima leven en voldoende aandacht voor hun welzijn.

Lynnepinny schreef:
Daarnaast hebben we een belachelijke hoeveelheid (landbouw)dieren en paarden in Nederland, die zo'n beetje elk stukje vrije land innemen. Ik ben echt niet tegen het houden van dieren. Maar dit is best een aanslag op het land, in mijn ogen.

Dus de paarden en andere landbouwdieren nemen onnodig ruimte in, is dat wat je bedoelt? Dus stel dat we al die paarden en dieren naar de slager brengen, waar wil je dat land dan voor gebruiken? Het lijkt namelijk alsof je een akelig probleem hebt met het bestaansrecht van onze dieren.

Lynnepinny schreef:
Dus ja, er wordt wel een beetje "met twee maten gemeten", maar dit allemaal in het gewin van de natuur, en uiteindelijk ook voor onszelf ;)

En radicaal is best eng, ja. Maar ik denk dat we ons voorlopig véél meer zorgen moeten maken om de acties van radicaal rechts. Wat zij allemaal van plan zijn is zo onzuiver, daar kan geen radicale dierenactivist tegenop. Zonder radicale linkse acties denk ik trouwens dat al onze natuur inmiddels distributiecentrum en megastal was geweest, maar dat terzijde :D

Alle vormen van radicale politiek kennen ernstige nadelen. Welke radicaal linkse acties bedoel je precies, ik kan zo gauw niks bedenken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:33

ik denk eerder dat de mens zelf te veel ruimte in neemt maar dat terzijde....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:53

Lynnepinny schreef:

Ik ben het met je eens dat op dit moment radicaal rechts een groter gevaar vormt dan radicaal links. Wil niet zeggen dat radicaal links dan beter of minder erg is.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 12:19

Lynnepinny schreef:

En als mensen zo denken, gaat een grote groep dus PVV stemmen, ondanks het feit dat men het eigenlijk niet met hun gedachtegoed eens is....
Linksom of rechtsom, extreem/ radicaal gedachtengoed leidt in mijn opinie vaak tot extreme acties en polarisatie. Met een grotere afstand tussen mensen en meningen, wordt het alleen maar moeilijker om dingen te veranderen.