Lynnepinny schreef:Dat komt omdat de mens kiest voor haar acties, de wolf niet. Wij behandelen dieren vaak (bewust) heel cru, voor ons eigen gewin en geluk.
Doel je met deze uitspraak op jezelf, of is dit een vingerwijzing naar een niet nader omschreven groep of bedoel je de gehele bevolking van dit land?
Lynnepinny schreef:De wolf kiest dit niet, die leeft gewoon en handelt naar instinct, naar natuur. De mens weet inmiddels dondersgoed dat de bio industrie een verschrikkelijk iets is, en ook dat bijvoorbeeld paarden in de topsport echt niet zo'n leuk leven leiden als we willen geloven.
De paarden in de topsport hebben een prima leven en voldoende aandacht voor hun welzijn.
Lynnepinny schreef:Daarnaast hebben we een belachelijke hoeveelheid (landbouw)dieren en paarden in Nederland, die zo'n beetje elk stukje vrije land innemen. Ik ben echt niet tegen het houden van dieren. Maar dit is best een aanslag op het land, in mijn ogen.
Dus de paarden en andere landbouwdieren nemen onnodig ruimte in, is dat wat je bedoelt? Dus stel dat we al die paarden en dieren naar de slager brengen, waar wil je dat land dan voor gebruiken? Het lijkt namelijk alsof je een akelig probleem hebt met het bestaansrecht van onze dieren.
Lynnepinny schreef:Dus ja, er wordt wel een beetje "met twee maten gemeten", maar dit allemaal in het gewin van de natuur, en uiteindelijk ook voor onszelf

En radicaal is best eng, ja. Maar ik denk dat we ons voorlopig véél meer zorgen moeten maken om de acties van radicaal rechts. Wat zij allemaal van plan zijn is zo onzuiver, daar kan geen radicale dierenactivist tegenop. Zonder radicale linkse acties denk ik trouwens dat al onze natuur inmiddels distributiecentrum en megastal was geweest, maar dat terzijde

Alle vormen van radicale politiek kennen ernstige nadelen. Welke radicaal linkse acties bedoel je precies, ik kan zo gauw niks bedenken.