Duitse hoofdredacteur uit stevige kritiek op Charlotte Fry en Everdale

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 12:51

@remi: ik was even vergeten dat Wendy van Helgstrand is (geweest?), de vraag is of dit paard ook is blootgesteld aan zijn 'praktijken' en dus veel stress heeft ervaren in trainingen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:07

Ze heeft haar ook nog niet lang onder het zadel. Wendy is wel echt een gaaf paard.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:08

manubres schreef:
Isabel de beste? Geef mij maar een Jessica von Bredow...een geweldige amazone die tenminste geen rollkur gebruikt (zover ik weet) in haar trainingen 8)7

De beste zeg ik niet he :D , heb wel respect voor wat ze bereikt heeft maar kijk ook liever naar Jessica von Bredow. Helene Langehaneberg, Hubertus Schmidt, Ingrid Klimke etc. Oja niet Hester en Dujardin vergeten, die kunnen zo goed alles tot in de puntjes afwerken.

Oja volgens mij was de piaffe ook het punt waar ze de laatste keer op de tong beet in de proef bij Andreas als ik het me goed herinner.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:11

manubres schreef:
@remi: ik was even vergeten dat Wendy van Helgstrand is (geweest?), de vraag is of dit paard ook is blootgesteld aan zijn 'praktijken' en dus veel stress heeft ervaren in trainingen.

Ik ben nooit bij zijn trainingen geweest, wel bij het losrijden op wedstrijd, als ik de proeven van Helgstrand vergelijk met die van afgelopen weekend zie je wel verschil met hoe ze zich in de ring gedraagt, de vraag is dan komt dit door het rijden bij/door Helgstrand of is het een sensibel paard en gaat ze dit gedrag in de toekomst ook bij Werth vertonen?
Persoonlijk vond ik het beeld van vrijdag mooier en zeker meer ontspannen dan gister. Maar het is voor haar ook zoeken wat ze wel of niet kan vragen in de ring.

Het lijkt mij knap lastig om met een paard met zo'n verhaal de ring in te rijden. ( van Helgstrand, bloed in de mond,iedereen weet wat voor potentie het paard heeft)

Elisa2

Re: Duitse hoofdredacteur uit stevige kritiek op Charlotte Fry en Everdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:16

Ik heb Andreas en Wendy weleens gezien op het WK jonge dressuurpaarden, toen reed hij haar gewoon netjes..ook geen LDR oid. Maar wat er thuis gebeurd weet ik natuurlijk niet.

Zoiets is Isabell in ieder geval wel toevertrouwd, ik denk dat het paard nog wel meer kan gaan groeien onder haar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:25

Oh ik zie dat Horses beelden heeft van Werth en Wendy, heb haar nog niet zo goed zien lopen. Beetje afstemmingsfoutjes nog maar ik denk als Werth dit beter krijgt dat dit een troef wordt voor de OS. Het is echt een heel erg goed paard.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 17:58

Heb ook even het filmpje bekeken. En ik vond Isabel eerste stuk echt heel fijn rijden. Maar in de galop worden haar hulpen erg zichtbaar, veel lichaamsbeweging in de wissels en mss daardoor toch vrij veel beweging in de mond. Op einde wordt het paard steeds heter en op de laatste lijn bijna paniekerig. Maar een zeer aansprekend en talentvol paard! <3

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:06

Volgens mij is t best een vlug / sensibel paard ook. Vind t wel n hele goede

En Isabell is ook n partij handig denk ik. Was er nooit zo weg van, maar vind dat ze zich veel heeft verbeterd , zit en hulpen rustiger.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 20:20

Het is volgens mij ook niet haar klassieke type paard die ze normaal heeft. Ben heel erg benieuwd naar hoe deze combinatie zich verder zal ontwikkelen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:01

Ik heb even een filmpje opgezocht, want had Wendy niet eerder onder Helgstrand gezien. Maar moet eerlijk zeggen dat ik haar in deze proef beter vind lopen dan bij Isabell. Valt me op dat deze merrie net zo'n raar spronggewricht heeft als Jovian...toeval? Wel apart.

https://youtu.be/VqojKgfmhDc?si=5dKFqA4LLTV17fd4

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:37

manubres schreef:
Ik heb even een filmpje opgezocht, want had Wendy niet eerder onder Helgstrand gezien. Maar moet eerlijk zeggen dat ik haar in deze proef beter vind lopen dan bij Isabell. Valt me op dat deze merrie net zo'n raar spronggewricht heeft als Jovian...toeval? Wel apart.

https://youtu.be/VqojKgfmhDc?si=5dKFqA4LLTV17fd4

Dat zijn piephakken. Vaak te zien bij grote paarden die in te kleine stallen worden gehouden en steeds veel belasting hebben op de hak (is een soort slijmbeursontsteking) voornamelijk bij het neerliggen en opstaan. sommigen ook door het stampen tegen de muur (vb voernijd etc)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 13:41

Ik vind haar daar niet beter lopen eigenlijk..

Ze lijkt hier inderdaad in ieder geval aan de ene kant een piephak te hebben maar..de Sezuan nakomelingen hebben inderdaad wel vaker een raar spronggewricht. (Secret) Dat viel mij irl ook al op aan haar.

Sezuan heeft het zelf ook:

Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:12

Ik vind Wendy onder Isabell veel gelatener lopen idd