Als het idd zo makkelijk was zouden veel meer stallen het doen, want dat is beter om geld te verdienen dan de paarden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:_San87_ schreef:Voor een camping heb je iig een vergunning en bepaalde verplichte faciliteiten nodig, dat is een hele aparte administratie erbij.
Maar het is wel een idee, idd.
Een camping kan. Een bed and breakfast of zelfs een hotel.
En bijv een restaurant met kinderboerderij waar ook paarden staan. De dieren zijn echt een lokker waar mensen op af komen dus op die manier verdient het zich zo terug.
Maar er zijn echt nog tal van andere mogelijkheden. Dat is natuurlijk ook locatie afhankelijk.
Gini schreef:Het is natuurlijk niet moeilijk om van mening te zijn dat het niet erg is dat paardrijden een elitesport wordt als je zelf een 25+ vrouw bent die de plezierige manegetijd heeft meegemaakt en nu achter zich heeft gelaten. Voor het nu 6-jarige pennymeisje met een groter hart voor paarden dan menig elitesportruiter, is het uiteraard minder leuk.
[***] schreef:Gini schreef:Het is natuurlijk niet moeilijk om van mening te zijn dat het niet erg is dat paardrijden een elitesport wordt als je zelf een 25+ vrouw bent die de plezierige manegetijd heeft meegemaakt en nu achter zich heeft gelaten. Voor het nu 6-jarige pennymeisje met een groter hart voor paarden dan menig elitesportruiter, is het uiteraard minder leuk.
Dat is anders net zo makkelijk gezegd.
Inmiddels weet ik namelijk dat mijn manegetijd helemaal niet zo plezierig was voor de paarden. Inmiddels weten we ook veel meer over dierenwelzijn en dat de investering daarin niet alleen uit tijd maar ook uit geld bestaat. Soms heel veel geld.
Paardrijden hoeft helemaal niet spotgoedkoop te zijn. Paardrijden moet vooral diervriendelijk zijn. Dus ja, als er dan minder meisjes en jongetjes kunnen paardrijden dan is dat jammer, maar wel een logisch gevolg.
Net zoals dat niet iedereen astronaut of dierenarts kan worden. Of elk jaar naar Disney. Wil m'n kind vast ook wel.
Benzz schreef:Mijn eerste stagebedrijf liepen de manege paarden en pony's in de zomer 24-7 in de wei en in de winter iedere ochtend in de paddock of binnenbak. Toen ik vroeg waarom? Ten eerste voor hun vrije tijd en ten tweede: dan vechten ze de rangorde in de wei of paddock uit en niet tijdens de les met een 6 jarige op hun rug. Nooit zoveel brave en fijne manege dieren gezien.
Praat over begin jaren 90.
Elisa2 schreef:Verder eens met Loretta, dat veel geld hebben niet gelijk staat aan goed zijn voor..
Elisa2 schreef:Verder eens met Loretta, dat veel geld hebben niet gelijk staat aan goed zijn voor..