sterregoud schreef:@ Lies, een belangrijk verschil is dat de dieren die door de wolf gepakt worden, niet op slachttransport staan. Ze staan in de weide, of zelfs op stal, en er zijn baasjes die van ze houden.
Dat het goed zou zijn als mensen in Nederland en wereldwijd minder vlees zouden eten, dat ben ik met je eens.
Maar het gebruiken als retoriek om het leed dat de wolven aanrichten te minimaliseren vind ik ongepast. Niet helpend ook.
Ik minimaliseer niets, vind het beide even erg! Vind je het wel helpend om de wolf een 'moordenaar' te noemen?
Cer schreef:Het is alleen al verschil op de wijze waarop, maar dat weet je vast wel

daarnaast is niet al het vee wat door de wolf aangevallen wordt, uiteindelijk bestemd voor de slacht dus valt niet onder de '50.000 varkens'.
Als je dat verschil niet snapt, dan is het einde wel een beetje zoek.
Was de pony uit dit bericht ook bestemd voor de slacht?
Ik snap het verschil in ophef niet. Heb ik ook al meerdere keren aangegeven, maar men wil niet lezen en wordt boos omdat ik niet fel tegen de wolf ben. Ben d'r (nogmaals) ook niet voor, maar het beest is er gewoon. Accepteer het en bescherm je dieren. Iedereen maakt mekaar helemaal gek vanwege een marginaal risico.
Echwel schreef:Mijn honden killen de loslopende katten van de buren
Ja hadden ze de katten maar binnen moeten houden.
Serieus Echwel? Dat boeit je verder niet? Waarom boeit het je wel dat de schapen van de buren opgegeten worden door een wolf dan?