Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mar_jolijn schreef:. Ik begrijp niet dat je DUS mogelijk op iemand inrijdt. Ik rij met mijn auto toch ook niet in op iemand waar ik het niet mee eens ben en diegene stapt voor mijn auto?
Schapenwol schreef:Als er iemand verkleed als paashaas op een formule 1 parcours gaat staan dan mag Max Verstappen er ook niet overheen rijden. Ook niet als de organisatie vriendelijk en beleefd heeft gevraagd of de paashaaspersoon weg wil gaan.
Dan gelast je inderdaad de jacht af, wacht je of... hey, ideeje belt de politie. Dat is het enige dat je mag doen in zo'n situatie.
Lusitana schreef:Ja, al eerder gezegd, ze hebben het keurig gekapt op het moment dat gunstig was voor hen!
fransje23 schreef:De ruiter nam natuurlijk wel een risico door zo dicht langs die mensen te springen.
Mensen en dieren zijn nu eenmaal bewegelijk.
Het daarna zonder blikken of blozen doorrijden is ook bijzonder.
Maar het geeft wederom aan hoe grimmig de sfeer is.
Veronica2 schreef:De sfeer is bij jachten doorgaans uitermate prima. Als de sfeer tegenwoordig grimmig is, zoals jij beweert, dan zijn de activisten daar verantwoordelijk voor.
Mar_jolijn schreef:Ik kom even terug op mijn eerdere bericht, want wat ik zo fascinerend vind, is de discussie of de activisten gelijk hebben of niet. Of ze daar hadden moeten zijn of niet. Of de deelnemers aan de jacht wel of niet sympathiek zijn. Of vossen nou wel of niet soms verscheurd worden (gruwelijk overigens)
Maar mijn inziens is dat helemaal de kwestie niet. Ik begrijp niet dat je DUS mogelijk op iemand inrijdt. Ik rij met mijn auto toch ook niet in op iemand waar ik het niet mee eens ben en diegene stapt voor mijn auto? Dan stop ik, scheld ik of als ik een goede dag heb, geef ik aan handkusje. In het slechtste bonjour ik de persoon zelf aan de kant, maar niet met mijn dier of vervoermiddel.
Ik breng mijn bloedeigen dier toch niet bewust in gevaar omdat ik een punt wil maken, gefrustreerd ben of klaar ben met bepaalde mensen?
Zolang je zelf en je paard niet in gevaar zijn (en dat was duidelijk niet aan de orde, niemand die teugels pakt of voorwerpen gooit) gebruik je toch verdorie je verstand?! Als het paard over de kop was geslagen over dat hek of die vrouw en zn been breekt (mogelijkheid is niet gering) dan is bokt te klein maar nu zegt de overgrote meerderheid gewoon 'topactie'. Huh?!
En stél dat je dat doet in een opwelling in the heat of the moment (wat dit niet was, zie het zogenaamde toestemming vragen en het rustig rijden van een volte) of dat je merkt dat er iemand onder je paard terecht komt, dan stop je toch?!(eventueel ook om de benen van je paard te checken) Doorrijden na een ongeval, wiens fout het ook is, vinden we bij een nieuwsbericht altijd afschuwelijk maar hier vind men het helemaal prima??
Lusitana schreef:Laten we elkaar geen mietje noemen, saboteurs zorgen dat ze in het pad van de jagers komen in de hoop dat ze worden aangereden, om ze aan te kunnen klagen Met filmpjes willen ze dan onderstrepen hoe gevaarlijk de jagers bezig waren, maar het bijt hun in hun kont, want het toont duidelijk keer op keer aan dat ze zelf onnodige riscos nemen
Vroeger moest men uitgaan van ooggetuigen en odat alles zo snel gaat konden ze nog de mazzel hebben om in het gelijk gesteld te worden, dat gaat nu niet op
De jagers die gearresteerd worden, worden gewoonlijk niet vervolgd omdat het niet te bewijzen valt dat er opzettelijk letsel is aangebracht
De activisten zijn de enige grimmigen, de jagers staan daar echt wel boven hoor
Maar saboteren is voor hen ontzettend hinderlijk en onnodig Er zijn andere manieren om actie te voeren! Kom op zeg!
Lusitana schreef:De activisten zijn de enige grimmigen, de jagers staan daar echt wel boven hoor
fransje23 schreef:Wat versta jij onder een paar meter?
Ik vind 12 seconden rustig weg draven nadat er iemand onder je paard lag al best een tijdje.
pol013 schreef:Niemand is heilig.....
Zeker niet in de scene zoals in de openingspost. Het kan echt geen kwaad om dat van beide kanten in te zien. (Maar ook dat is weer een mening, mijn mening)
Ik vind het persoonlijk wel fijn om meningen een beetje gescheiden te houden van feiten. En SW presenteert in dit specifieke topic best vaak een mening als een feit. (bewust inrijden bijv)
cajabol schreef:Zo eens Elisa2, je wordt er kotsmisselijk van. Maar trouwens ook jagers die zogenaamd onder het mom van populatie beheer hazen en vossen schieten wordt ik misselijk van. We moeten goed beseffen dat 1 kogel geen dier dood. Naast ons gillende hazen gehoord die afschuwelijk aan hun einde komen. En een vos die gewoon een nestje heeft, wordt afgeschoten. Heeft niets meer met populatie beheer te maken. Er zijn amper nog hazen en vossen. Politie kan niets doen want het is toegestaan in NL.
Raineri schreef:Waar twee vechten hebben twee schuld. we weten gewoon onvoldoende over het hele evenement en de activisten en alles genoemd is pure speculatie. Hopelijk kunnen beide partijen elkaar ergens in het midden vinden want dat de sfeer grimmig is ziet iedereen wel. Heel naar.
Lusitana schreef:Raineri schreef:Waar twee vechten hebben twee schuld. we weten gewoon onvoldoende over het hele evenement en de activisten en alles genoemd is pure speculatie. Hopelijk kunnen beide partijen elkaar ergens in het midden vinden want dat de sfeer grimmig is ziet iedereen wel. Heel naar.
Dat is dus het probleem, de saboteurs geven geen haarbreeed toe en hun acties worden steeds gevaarlijker, terwijl keer op keer de jagers niet vervolgd worden omdat ze geen bewijs hebben dat er opzettelijk letsel is aangebracht
De jagers hebben al ingeleverd/goede wil getoond, vossenjacht is slipjacht geworden
Niemand beweert dat jagers heilig zijn
Niemand een probleem heeft met actievoerders die met een spandoek aan een meet staan, daar is alle begrip voor, maar saboteren is echt wel next level
Wie denken ze dat ze zijn dat ze paarden willen gaan tegenhouden waarvan de ruiters gewoon toestemming hebben om te gaan waar ze gaan?
Het MO van de saboteurs is echt wel om voor de paarden te springen of aan de teugels te gaan hangen en dat te filmen en dan te roepen dat de jager opzettelijk op ze inreed, daar zijn talloze voorbeelden van te vinden, dat is geen verzinsel of mening
En ook deze man van de video, als hij was blijven staan, was er niks gebeurd, dan was er ook helemaal geen gevaarlijke situatie
En gaf ik hem eerst nog het voordeel van de twijfel en dacht ik dat er niet opgelet werd, maar nu twijfel