Kijktip: Zeeman Confronteert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 16:17

anjali schreef:
Zeker zijn verkopers lang niet altijd eerlijk wat betreft informatie over het paard, maar hoe dan ook krijg je dan wel een paard waarvoor je betaalt.En bij deze dame betaalde men wel maar kreeg helemaal geen paard! Dat is wel uniek zoiets.

waar
Maar dat was handel vanuit buitenland. Daar kun je weinig aan controleren vanuit hier.

Maar als je hier in Nederland koopt ga je zelf kijken en koppel je vaak zelf de trailer ook aan.
En ik heb altijd pas betaald als ik hem had, dus niet vooraf.
Wat uiteraard bij koop in buitenland anders is.

Hier kan ze "alleen maar" verzwijgen wat het paard heeft.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 20:31

DuoPenotti schreef:
Zonnetje81 schreef:
Maar niet iedereen koopt ongezien een paard. Deze paarden in Nederland daar moeten toch mensen naar gaan kijken? Hoe wil ze het dan spelen? Misschien doet ze handel en tussendoor een oplichting?

Precies.
Hier is ongezien kopen vrijwel uitgesloten.
Dus dit kan gewone handel zijn.
Niet dat ik haar dan zou vertrouwen in de waarheid over het paard.
Maar dat heb ik wel bij meer verkopers. Daar bestaat keuren dan ook voor.

hahaha, ik heb hier 3 spanjaarden op stal, die ik ongezien heb gekocht (wel daar laten keuren door een dierenarts) allemaal super gegaan. Mits je goede contacten hebt natuurlijk ;-)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 20:34

nombrado schreef:
hahaha, ik heb hier 3 spanjaarden op stal, die ik ongezien heb gekocht (wel daar laten keuren door een dierenarts) allemaal super gegaan. Mits je goede contacten hebt natuurlijk ;-)

eeu ja?
Ik begrijp je quote van mij even niet :)

Ik zeg toch niet dat het niet goed kan gaan of zo?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:07

nombrado schreef:
kyrkelover schreef:
Staleigenaresse is zelfs voordat Femke daar op stal kwam geïnformeerd.
Zij heeft er voor gekozen toch met haar in zee te gaan. Tja dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Voor het geld hoeft ze het iig niet te laten. En het is uiteraard zo op straat gezet mocht ze afspraken niet nakomen. Echter geloof ik dat staleigenaresse aardig weg is van Femke en haar zelfs zielig vind.

Dit bericht ga ik even ontkrachten.
Ik ken de staleigenaar. Die heeft er overigens inmiddels wel voor gezorgd dat er eentje terug betaald is. Nu de rest nog. (zal lastig worden ben ik bang, maar ze zit er bovenop!)
Als ze eenmaal opgepakt wordt, kunnen de mensen die nog geld van haar krijgen voorlopig naar de centen fluiten.
Overigens is het nederlands recht een slappe hap. Paar uurtjes dienstverlening en ze kan weer verder. Ze kan beter opgepakt worden in Spanje. ( daar zijn ze wat strenger)

De 3 jarige merrie Joya stond al te koop voor Femke daar op stal was. Is toen ongeveer tegelijk gekomen met de D schimmel pony Crispy.
Het was toen wel al bekend dat Femke daar evt. op stal zou komen en de woonruimte huren. Ze is toen echter door derden er op gewezen dat Femke geen zuivere koffie was en dat ze in Spanje gezocht werd. Dus als die schimmel niet van de staleigenaresse is snap ik niet waarom deze door staleigenaresse wel al eerder op Fb en sporthorses ed geadverteerd is.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:12

nombrado schreef:
Klopt, het is er tot nu toe helaas nog maar 1 die is terugbetaald.
Nu de overige 7 nog.... (van wat ik weet en bewijzen van heb gekregen)
Dat zijn mensen in canada, duitsland, nederland, finland , denemarken. (waar ik contact mee heb)
Eentje in Nederland is inmiddels terugbetaald.

Uit nieuwsgierigheid: wat is jouw relatie tot Femke?

manic

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:32

De schimmel die ik bedoelde is een ruin met de naam Quintano die al door meerdere mensen verhandeld is geweest. Beetje verwarring tussen de schimmels denk ik

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:12

manic schreef:
De schimmel die ik bedoelde is een ruin met de naam Quintano die al door meerdere mensen verhandeld is geweest. Beetje verwarring tussen de schimmels denk ik

Ah zo, nee ik had het over de 3 jarige die hier meermaals in het topic voorbij gekomen is.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:11

Fokker321 schreef:
nombrado schreef:
Klopt, het is er tot nu toe helaas nog maar 1 die is terugbetaald.
Nu de overige 7 nog.... (van wat ik weet en bewijzen van heb gekregen)
Dat zijn mensen in canada, duitsland, nederland, finland , denemarken. (waar ik contact mee heb)
Eentje in Nederland is inmiddels terugbetaald.

Uit nieuwsgierigheid: wat is jouw relatie tot Femke?

Geen, ken die hele meid niet. (wil haar ook niet kennen ;-) )
Wel heb ik ervaring met dit soort manipulatieve type mensen. Ze zijn echt moeilijk niet te geloven. Dat maakt het voor veel mensen ook lastig ze te doorgronden. Ze zijn zo gewiekst dat ze de zaak omdraaien. Zij wordt opgelicht, ze heeft nooit geld ontvangen van die mensen, is niet naar mijn rekening gegaan, het is een groepje die tegen mij is. En dan met zoveel overtuiging dat mensen haar gaan geloven. (het is echt heel lastig) Je zag het aan Zeeman zelf al, dat hij er moeite mee had...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:15

kyrkelover schreef:
nombrado schreef:

Dit bericht ga ik even ontkrachten.
Ik ken de staleigenaar. Die heeft er overigens inmiddels wel voor gezorgd dat er eentje terug betaald is. Nu de rest nog. (zal lastig worden ben ik bang, maar ze zit er bovenop!)
Als ze eenmaal opgepakt wordt, kunnen de mensen die nog geld van haar krijgen voorlopig naar de centen fluiten.
Overigens is het nederlands recht een slappe hap. Paar uurtjes dienstverlening en ze kan weer verder. Ze kan beter opgepakt worden in Spanje. ( daar zijn ze wat strenger)

De 3 jarige merrie Joya stond al te koop voor Femke daar op stal was. Is toen ongeveer tegelijk gekomen met de D schimmel pony Crispy.
Het was toen wel al bekend dat Femke daar evt. op stal zou komen en de woonruimte huren. Ze is toen echter door derden er op gewezen dat Femke geen zuivere koffie was en dat ze in Spanje gezocht werd. Dus als die schimmel niet van de staleigenaresse is snap ik niet waarom deze door staleigenaresse wel al eerder op Fb en sporthorses ed geadverteerd is.

Die witte van die staleigenaar is een ander paard dan die witte merrie die Femke in training en verkoop had. Femke heeft wel (ongevraagd) de merrie van de staleigenaar gebruikt op haar fb stalnaam voor de verkoop. Dit wist de staleigenaar niet en heeft dit ook meteen laten verwijderen. De andere merrie , die via Femke daar stond, is inmiddels weer terug naar de eigenaar. Er zijn in de pre's wel meer witte paarden he ;-) Ik ken de staleigenaar goed, dus weet precies welke wel of niet van haar zijn.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:16

DuoPenotti schreef:
nombrado schreef:

eeu ja?
Ik begrijp je quote van mij even niet :)

Ik zeg toch niet dat het niet goed kan gaan of zo?

Ja, was reactie op een ander... sorry

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:28

Als je haar niet kent en niet wilt kennen dan vind ik het toch wat onlogisch dat je contact hebt met haar gedupeerden + dat je inzage hebt in bewijzen en betalingen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:50

Telpeva schreef:
Als je haar niet kent en niet wilt kennen dan vind ik het toch wat onlogisch dat je contact hebt met haar gedupeerden + dat je inzage hebt in bewijzen en betalingen.

Tja, ik heb goede reden hiervoor...
Die hoef ik niet met heel bokt te delen.
en idd heb inzage (en contact) met veel gedupeerde.
Dit mag je onlogisch vinden hoor...voor mij is dat niet onlogisch.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:53

En daar gaat dit topic ook niet over, dus dat lijkt me niet relevant.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:24

nombrado schreef:

Klinkt logisch inderdaad. Je plaatst bijna 4 jaar niks op bokt, dan komt dit topic en ineens weet je er alles vanaf :?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:32

Misschien is ze het zelf.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:49

Nah denk het niet, ze zegt zelf al ruim 20 jaar in de PRE's te zitten. Femke is begin 20.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 15:00

Zonnetje81 schreef:

zij die oplichter? Nee, dat niet.
Ze zit al lang op bokt. Met voorheen ook foto's in rijtopics.
De stalhouder zou kunnen natuurlijk

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 15:01

Zonnetje81 schreef:

Nee want ze zit al 17 jaar op Bokt. En Femke is rond de 20, dus ik denk niet als Femke zo jong was een account op Bokt had.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 15:07

Dat gespeculeer vind ik wel erg vervelend moet ik zeggen. Zo blijft het geen informatief topic, maar gewoonweg vervelend.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 15:55

Een profiel sluit niks uit.
Zijn er zat die hun account eventjes uitlenen :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 17:18

Come on :roll:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:02

Nou idd, wat ontzettend vervelend en kinderachtig dit.
Jammer dat het topic zo moet verzanden.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:10

Als ik daaraan bijgedragen heb, mijn excuses — dat was niet mijn bedoeling en ook niet iets wat ik wilde insinueren. Ik vond het alleen gek dat ze al zo lang niks had geplaatst en nu zo stellig reageert met enorm specifieke informatie. Het leek mij ramptoerisme.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:21

Eapy schreef:
nombrado schreef:

Klinkt logisch inderdaad. Je plaatst bijna 4 jaar niks op bokt, dan komt dit topic en ineens weet je er alles vanaf :?

er is nog een leven naast bokt....
Bovendien werd ik er op gewezen dat dit onderwerp hier werd besproken.
Voordat er mensen beschuldigd gaan worden die niets met de oplichterspraktijken te maken hebben , probeer ik het duidelijker te maken.
Maar goed, blijkbaar niet echt gewenst op bokt... Dus wat doe ik hier eigenlijk nog. Al dat anonieme gedoe houd ik niet zo van,
Het feit dat je mij natrekt en kijkt waanneer ik voor het laatst wat heb gepost? Vind ik al een beetje maf.
Blijkbaar niet gewaardeerd hier op bokt (gelukkig hebben we fb nog, en dat is NIET anoniem) Daar is ook zat over dit onderwerp te vinden.
Dus ik vertrek hier weer... :evaw:

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 16:02

Dames, we kunnen het ook neutraal houden natuurlijk.

Ik als gedupeerden kan in ieder geval bevestigen dat Nombrado NIET femke is en ook NIET de stalhouder.
Graag hier ook niet verder over uitwijden.

De stalhouder wist inderdaad voordat femke definitief op stal kwam te staan dat zij een oplichter is, echter omdat Femke toch hier op stal staat, heeft dit er wel toe geleid dat ik in ieder geval terug betaald ben met dank aan de stalhouder.
Er zijn inderdaad nog 7 anderen gedupeerden die nog geld terug moeten krijgen, wij zijn hier hard voor aan het werk om dit voor elkaar te krijgen maar femke blijft alles ontkennen en tevens omdraaien van de feiten.

Mochten er nog specifieke vragen zijn of specifieke info zijn, mogen jullie mij via PB benaderen.

Groetjes Kim