Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zapje schreef:Vandaag weer raak hier (Dieverbrug) 1 straat verderop. 2 oude pony's aangevallen. Gelukkig alleen schade aan de deken. Weer van die typische nagels aan de achterhand, die je nu steeds ziet bij paarden die aangevallen worden. Wolf door de eigenaren verjaagd. Dat mag je eigenlijk niet zeggen, want er zijn dus mensen die van zo iets aangifte willen doen (wolf verjagen die je dieren aanvalt).
Zapje schreef:Vorige week is een geit gedood door een wolf bij Fluitenberg (Hoogeveen). Ook op heterdaad betrapt door de eigenaar die de wolf weg probeerde te jagen met de auto en hem daarbij geraakt heeft (niet gedood). Nu zijn er mensen die daar aangifte tegen willen doen omdat de wolf beschermd is. Andere mensen zijn nu ook bang om daarmee te maken te krijgen. De wolf is zo zwaar beschermd, je mag niks. Er zijn dus mensen (die voor wolven in NL zijn) die dat heel letterlijk nemen. Ergens denk ik, laat maar komen die rechtszaak.. Dat schud mensen misschien wakker. Dit gaat zo toch niet langer. Er zijn nu zo veel zichtmeldingen overdag, dit gaat een keer fout. Ze worden echt steeds brutaler.
Happinez schreef:Zapje schreef:Vorige week is een geit gedood door een wolf bij Fluitenberg (Hoogeveen). Ook op heterdaad betrapt door de eigenaar die de wolf weg probeerde te jagen met de auto en hem daarbij geraakt heeft (niet gedood). Nu zijn er mensen die daar aangifte tegen willen doen omdat de wolf beschermd is. Andere mensen zijn nu ook bang om daarmee te maken te krijgen. De wolf is zo zwaar beschermd, je mag niks. Er zijn dus mensen (die voor wolven in NL zijn) die dat heel letterlijk nemen. Ergens denk ik, laat maar komen die rechtszaak.. Dat schud mensen misschien wakker. Dit gaat zo toch niet langer. Er zijn nu zo veel zichtmeldingen overdag, dit gaat een keer fout. Ze worden echt steeds brutaler.
Tot een veroordeling te kunnen komen zal er bewijs moeten zijn.
En tsja hoe ga je het bewijzen dat iemand hem heeft weggejaagd ? dat is nog niet zo makkelijk.
Ze blazen ook hoog van de toren, maar volgens mij is er uberhaupt geen capaciteit ( en geld ? ) bij de politie om er 100% voor te gaan.
Voor de mensen die het interessant vinden , de drie delige podcast De komst van Naya geeft een mooi inkijkje.
Hier begin van de avond ook weer een zichtmelding , kleine 4 km verderop door het bos
Blij dat ik mijne binnen heb staan.
Mellow schreef:Vervang het woord geit door het woord kind en die man was een held geweest.
Je moet dus je beesten maar op laten vreten waar je bij staat omdat de wolf beschermd is.
Het is de waarde die de mensen van de aangiftes er aan hechten want was het bijvoorbeeld hun geliefde huisdier dan was het ineens een ander verhaal. Maar ach dit is "maar een geit".
Mellow schreef:Happinez schreef:Tot een veroordeling te kunnen komen zal er bewijs moeten zijn.
En tsja hoe ga je het bewijzen dat iemand hem heeft weggejaagd ? dat is nog niet zo makkelijk.
Ze blazen ook hoog van de toren, maar volgens mij is er uberhaupt geen capaciteit ( en geld ? ) bij de politie om er 100% voor te gaan.
Voor de mensen die het interessant vinden , de drie delige podcast De komst van Naya geeft een mooi inkijkje.
Hier begin van de avond ook weer een zichtmelding , kleine 4 km verderop door het bos
Blij dat ik mijne binnen heb staan.
Stiekeme volger van je topic wbt jullie huis. Vroeg het me al af of de wolf ook bij jullie in de buurt rond waard... maar ja dus. Jullie wonen daar prachtig maar dan zo met die wolf vlakbij, jakkes.
Marigold schreef:Zapje, er loopt dus nu een mogelijk gewonde wolf in Drenthe, aangereden door een auto?
peach2001 schreef:Interessant dit, want dit is indd precies wat we zien. Goed stuk om te lezen.
https://www.nojg.nl/wolven-conflictarm
De 7 fasen van gewenning, dit klopt precies met het beeld wat we tot nu toe zien van de wolven, incl aanvallen op paarden en koeien. Het leidt uiteindelijk toch naar aanvallen op mensen.
[ [url=m/H5nhwW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onali schreef:peach2001 schreef:Interessant dit, want dit is indd precies wat we zien. Goed stuk om te lezen.
De 7 fasen van gewenning, dit klopt precies met het beeld wat we tot nu toe zien van de wolven, incl aanvallen op paarden en koeien. Het leidt uiteindelijk toch naar aanvallen op mensen.
Zitten nu op 4 en 5, want heb ook al meerdere keren gelezen dat mensen met paarden of mensen met honden gevolgd werden.
peach2001 schreef:Interessant dit, want dit is indd precies wat we zien. Goed stuk om te lezen.