Avalanche schreef:Pol, als ik even je berichten teruglees:
Bedoel jij dat een keer een schreeuw geen probleem is, maar een patroon van schreeuwen wel?
En die gaatjes in de bips: dat lijkt me dan ook niet omdat ze continu op elkaar in lopen te hakken, maar gewoon te wild spelen, en dan zeggen: kijk uit want dit doet zeer? Begrijp ik het zo goed?
Ik bedoel dat ik een keer schreeuwen in een verder goede relatie niet meteen als een probleem zie. Als een relatie en context ontbreekt wordt het vrij snel wel een probleem. En een patroon van schreeuwen is sowieso een teken aan de wand.
De gaatjes haal ik aan omdat mensen zeggen dat paarden elkaar niet snel slaan. Maar ik zie ze hier in het lol maken elkaar 'stuk' maken en even vrolijk blijven naar elkaar. En concludeer dus dat context uitmaakt. Dat niet iedere fysieke handeling dezelfde impact heeft.
En dat bovenstaande dus ook nog compleet afhangt van de individuen (en de dynamiek tussen hen) zoals het voorval bij boer hans laat zien. De één vind het niet kunnen en gaat weg. De ander denkt: prima. En Cer is zo te lezen iemand die weg was gegaan. En dat is prima. Maar daarmee is het niet 'slecht' voor de 2 overgebeleven personen.
Als je schelden en slaan niet in dezelfde context kunt zien (als in, slaan is de paarden equivalent van iemand uitschelden want paarden kunnen niet praten) dan kun je inderdaad helemaal niks met mijn tekst.