[OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:07

Ayasha schreef:
DuoPenotti schreef:
Precies Askja

En dressuur hoort zelfs zo te zijn als een totale complet leek er naar kijkt dat die denkt dat het paard het vanzelf doet. Geen spanning maar een paard dat dus graag danst op de muziek.

En dat zie je al lang niet meer bij Nederland.
Kijk maar eens naar de commentaren op facebook van juist die leken. Misschien ook leerzaam. :j

Maar nee mensen die zelf de basisport hebben gereden mogen zelfs niets zeggen, want ze zijn geen GP. Die moeten hun bek maar houden en uit het topic stappen.
Overigens diegene die dat het hardste roepen zijn zelf ook nooit de Z uitgekomen of daar niet eens ooit aanbeland, dus voor hoeveel dat dan waard is.....

De enige die de Nederlandse manier van rijden nog goed keuren zijn de mensen die er zogenaamd wat van weten, want ja hij heft zijn pasjes in de piaffe tegelijkertijd op. En dan denk ik, kijken jullie dan echt niet verder dan dat? Oprechte vraag overigens. Want dat is waarom de punten er zijn. Daar waar diervriendelijker rijden af en toe een pasje mist en daarom lager scoort.

:= En dat is niet eens altijd waar. :')
Verder kan ik me niet bij al je berichten in dit topic aan sluiten maar wel bij dit. :)

996981: Tis de juiste die het vraagt. _O- Er is zo'n spreekwoord, iets met splinter en balk.... _O-

Waar precies veroordeel, polariseer en generaliseer ik?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:09

Ik weet niet of iemand het interview tussen Tom van ‘t Hek en Tineke Bartels op radio NPO 1 heeft gehoord van de week? Tineke zei, en ik citeer: “…de jury kijkt naar de ruiter en de ruiter rijdt en gaat rijden naar de jury.”

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:10

996981 schreef:
Gut gut, we zijn weer overschakelt naar de experts op Bokt hoor… heel fijn dat de échte kenners ons anoniem van alle probleemanalyses en verbeter voorstellen willen voorzien *\o/*

Citaat:
Nah, zo heel constructief zijn de discussies hier niet. 5* juryleden in twijfel stellen over hun kunde als jury, gp-ruiters wegzetten als amateurs zonder gevoel, om vervolgens vooral aan te halen hoe men zelf rijdt en managet en waarom dat veel beter is. En dat alles veilig vanachter een anoniem profiel op een forum. Heel constructief kan ik dat niet noemen

Serieus, als je dit echt zelf niet beseft dat je er zelf ook wat van kan, dan is het het niet eens waard om er verder op in te gaan. :=

Zo heel veel constructiefs heb ik jou ook nog niet zien bijdragen. En begrijp me niet verkeerd, dat hoeft van mij helemaal niet. Je kan het maar uit je systeem hebben. Maar dan vind ik zo'n opmerking naar een ander altijd een beetje grappig. :D Zeker t.o.v iemand die wel degelijk uit legt waarom ze bepaalde dingen vindt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:25

Ayasha schreef:
996981 schreef:
Gut gut, we zijn weer overschakelt naar de experts op Bokt hoor… heel fijn dat de échte kenners ons anoniem van alle probleemanalyses en verbeter voorstellen willen voorzien *\o/*

Citaat:
Nah, zo heel constructief zijn de discussies hier niet. 5* juryleden in twijfel stellen over hun kunde als jury, gp-ruiters wegzetten als amateurs zonder gevoel, om vervolgens vooral aan te halen hoe men zelf rijdt en managet en waarom dat veel beter is. En dat alles veilig vanachter een anoniem profiel op een forum. Heel constructief kan ik dat niet noemen

Serieus, als je dit echt zelf niet beseft dat je er zelf ook wat van kan, dan is het het niet eens waard om er verder op in te gaan. :=

Zo heel veel constructiefs heb ik jou ook nog niet zien bijdragen. En begrijp me niet verkeerd, dat hoeft van mij helemaal niet. Je kan het maar uit je systeem hebben. Maar dan vind ik zo'n opmerking naar een ander altijd een beetje grappig. :D Zeker t.o.v iemand die wel degelijk uit legt waarom ze bepaalde dingen vindt.

Ik zou zeggen zoek even mijn bijdragen in andere rijtechnische/Gal topics op ;) deze dicussies zijn namelijk in het afgelopen jaar minimaal drie keer gevoerd, in topics die daar wél specifiek voor geopend zijn, in tegenstelling tot dit topic, waar het (uizonderlijk goede!) resultaat wordt gedeeld. Ik draag wel degelijk bij aan discussies. Het probleem is dat dezelfde Bokkers zich steeds weer komen melden om gal te spuwen en alles rondom de sport en de wedstrijden in twijfel te trekken zonder daarvoor een fundament te hebben

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:28

Ik heb geen enkele interesse om andere topics te betrekken op dit topic. :) Ik heb het over dit topic. Maar als je perse wil, dan wil ik wel even door je reacties kijken en nog wat van die schoonheden er in gooien. Van wat ik me herinner ga ik niet ver moeten zoeken. Of je daarmee je punt gaat maken valt te betwijfelen maar als je er op staat......... Geef dan wel even aan de modjes door dat je er zelf om gevraagd hebt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:30

Ayasha schreef:
Ik heb geen enkele interesse om andere topics te betrekken op dit topic. :) Ik heb het over dit topic. Maar als je perse wil, dan wil ik wel even door je reacties kijken en nog wat van die schoonheden er in gooien. Van wat ik me herinner ga ik niet ver moeten zoeken. Of je daarmee je punt gaat maken valt te betwijfelen maar als je er op staat......... Geef dan wel even aan de modjes door dat je er zelf om gevraagd hebt.

Want nú gaan we natuurlijk wel de kant van constructief discussiëren op :+ ga je gang hoor :) van mij mag je. Deel je dan ook even de inhoudelijke bijdragen? Of vind je dat minder interessant?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:31

Ik vind dat niet perse minder interessant ondanks dat ik jouw mening zelden tot nooit kan volgen. Ik denk alleen dat je dan net zo goed een verzoek kan sturen naar een mod om alle topics samen te voegen. Dat lijkt me voor ons beide het minste werk dan. :')

Mijn punt is bovendien soort van voor me gemaakt. :) Dus zullen we nu weer normaal doen en met een schone lei herbeginnen in dit topic? Zonder dure verwijten waar je zelf ook niet geheel onschuldig aan bent die niet eens echt fair zijn. :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:34

Ayasha schreef:
Ik vind dat niet perse minder interessant ondanks dat ik jouw mening zelden tot nooit kan volgen. Ik denk alleen dat je dan net zo goed een verzoek kan sturen naar een mod om alle topics samen te voegen. Dat lijkt me voor ons beide het minste werk dan. :')

Lijkt me een bijzonder goed idee. Alle topics over de rijstijl, resultaten en paarden van Gal samenvoegen. Dan kan iedereen zien dat alles al meerdere keren bediscussieerd en van alle kanten belicht is. Kunnen we de beste man wellicht in de toekomst lekker met rust laten

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:35

Eigenlijk best wel sneu, dat er alleen over Gal wordt gesproken.... waar is toch de rest van de BV Nederland top-dressuur?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:35

Dat is een mooie droom maar zo gaat het nu eenmaal op bokt. :) Anky, Isabell, Adelinde... Noem een ruiter op topniveau, gooi 'm door de zoekmachine en je vindt tal van berichten en topics. Echt Gal is niet het arme schaapje dat als enige de grote boze paardenwereld moet trotseren. :)
Heb ook e.e.a over bv Van Baalen gelezen betreffende deze OS wat mogelijk allemaal nog minder fair was. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-07-21 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:36

Wat wordt er hier enorm zwart/wit gediscussieerd zeg. Het lijkt wel of met name Gal niks goeds kan doen. En als er dan eens een nette genuanceerde post tussen zit (bijvoorbeeld die van Roodvos) komt daar dan weinig reactie op.

Ik ben toch wel erg benieuwd naar een reactie op haar bijdrage. Zit de OS jury nu goed of verkeerd? Als ze het goede rijden (zeg van een Charlotte, de Duitse dames) duidelijk belonen, hoe verklaar je dan de 6e plaats van een EG? Als dat zo bagger is, zo vol van spanning, hoe komt hij dan aan die plaatsing?

Je kan de plaatsingspunten van alle deelnemers met deze link terugkijken: https://www.eurosport.nl/olympisch/spor ... eqx001100/

Ik zie toch een vrij eensgezinde jury.

Een paar pagina's terug, werd ook benoemd dat bepaalde ruiters voortaan maar thuis gelaten moesten worden. Ik vraag me af hoe je dat voor je ziet? Dan sturen we voortaan combi's die nog nooit boven de 70/75 % hebben gescoord ofzo?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:37

Ayasha schreef:
Dat is een mooie droom maar zo gaat het nu eenmaal op bokt. :) Anky, Isabell, Adelinde... Noem een ruiter op topniveau, gooi 'm door de zoekmachine en je vindt tal van berichten en topics. Echt Gal is niet het arme schaapje dat als enige de grote boze paardenwereld moet trotseren. :)

En wáárom voelt men toch de behoefte om eender welke topruiter aldoor te bekritiseren? Als iedereen die tijd in het verbeteren van zijn eigen rijden zou steken was er in ieder geval op amateur niveau al een stuk minder dierenleed. De rijstijl van de top ga je niet veranderen door deel te nemen aan discussie waarin ze zelf notabene niet eens deelnemen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:38

Ayasha schreef:
Heb ook e.e.a over bv Van Baalen gelezen betreffende deze OS wat mogelijk allemaal nog minder fair was. :)

Bartels ?

Imke was als trainer aanwezig, maar daar valt weinig over te zeggen lijkt me?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:41

Ik denk dat het er om gaat dat een aantal bokkers wellicht andere dingen "belangrijker" vinden. :) Zoals ontspanning, lichtheid, correctheid in het rijden en de aanleuning. Die bij de top 3 meer te zien waren dan bij een aantal anderen. :)

En ja, ik denk dat ruiters zoals de russen, die op díe manier rijden, niet op de OS thuis horen. Er hebben er genoeg onder de 70% gescoord die niet dusdanig hard in hun hulpen waren dat je plaatsvervangend pijn kreeg. Het gaat niet zozeer om hoeveel ze scoren maar om de manier waarop. En wat de Russen deden grensde IMO aan mishandeling. Als je dat op eender welke gewone wedstrijd flikt wat die deden mag je zeker zijn dat je aangesproken wordt. Iig op de wedstrijden waar ik kom. Ik heb hier regionaal jury's ruiters zien aanspreken om veel minder.

Electra: Had me even van naam vergist. Mijn excuses. Heb het aangepast.

996981: Ah, da's vrij simpel. Omdat ze belangrijk zijn in de sport. Omdat ze een voorbeeld zijn. Waarom worden politiekers en sterren zoveel breder uitgekotst om handelingen en uitspraken dan Jan van op de hoek die dezelfde doet? :)
Omdat ze een bepaalde "invloed" uit oefenen en daarmee, ook al hebben de ruiters in kwestie daar niet om gevraagd in tegenstelling tot politiekers, een bepaalde "verantwoordelijkheid" toegekend krijgen. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-07-21 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:43

Marlies van Baalen was er ook :D

Maar dat gezeur over haar vond ik ook niet chique

Oh tikvergissing was het, laat maar

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:43

Ayasha schreef:

Maar Gal spant wel de kroon, noem zijn naam en Bokt gaat los. Maar verder is het toch wel armoe troef. Met de paarden (11 KWPNers in de dressuur op de OS), alle mogelijkheden, kennis, faciliteiten in Nederland zou je een veel bredere top verwachten. Dus misschien wordt het wel tijd om de aandacht wat te verleggen naar alle paarden die verkocht zijn of naar alle ruiters die het (weer) net niet hebben gered.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:45

Niobe schreef:
Marlies van Baalen was er ook :D

Maar dat gezeur over haar vond ik ook niet chique

Ik had me even vergist waardoor er eerst Bartels stond. En zodra ik op verzenden drukte dacht ik '"sh*t nee, niet Bartels, die was coach, niet ruiter. _O-" maar mijn internet is niet heel snel dus de aanpassing ging niet snel genoeg. :')

Kendra: is dat zo in het totaal gezien? :) Of is dat "nu" momenteel zo? :)
Anky rijdt geen wedstrijd meer dus die is veel minder in de media. Maar in de tijd dat die nog reed denk ik dat die veel meer (en veel vuilere) bagger met veel minder verdediging over zich af gekregen heeft dan Gal. :)

En nu even een algemene oprechte vraag aan iedereen:
Wat vond men nu van het algemene niveau dit jaar op de OS vergeleken met bv de vorige OS? Dan bedoel ik niet de scores en de plaatsingen maar puur de manier van rijden. En niet alleen de top maar over de gehele lijn.

pien_2010

Re: [OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:47

Anky heeft ook veel bagger over haar heen gekregen en met name toen haar huidige man in haar leven kwam en ze bij hem ging trainen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:47

Ayasha schreef:
996981: Ah, da's vrij simpel. Omdat ze belangrijk zijn in de sport. Omdat ze een voorbeeld zijn. Waarom worden politiekers en sterren zoveel breder uitgekotst om handelingen en uitspraken dan Jan van op de hoek die dezelfde doet? :)
Omdat ze een bepaalde "invloed" uit oefenen en daarmee, ook al hebben de ruiters in kwestie daar niet om gevraagd in tegenstelling tot politiekers, een bepaalde "verantwoordelijkheid" toegekend krijgen. :)

Oh! Dus we vinden het ook oké als we docenten, politieagenten, ouders, leidinggevenden en alle anderen die een voorbeeldfunctie bekleden ook openlijk, met naam en toenaam vanachter een anoniem profiel gaan bekritiseren op het internet?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:49

Kendra schreef:
Ayasha schreef:

Maar Gal spant wel de kroon, noem zijn naam en Bokt gaat los. Maar verder is het toch wel armoe troef. Met de paarden (11 KWPNers in de dressuur op de OS), alle mogelijkheden, kennis, faciliteiten in Nederland zou je een veel bredere top verwachten. Dus misschien wordt het wel tijd om de aandacht wat te verleggen naar alle paarden die verkocht zijn of naar alle ruiters die het (weer) net niet hebben gered.

Leuk :) ga jij sponsoren zodat goede paarden behouden kunnen blijven? :D

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:49

Anky is geweest hè.... Bijzonder dat je die dan ook weer noemt.
De kurk waar paardrijdend NL nog steeds op drijft, Anky (en haar huidige man inderdaad :+ ) en Edward.
Dan een hele tijd niks. Jammer!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:51

996981 schreef:
Ayasha schreef:

Oh! Dus we vinden het ook oké als we docenten, politieagenten, ouders, leidinggevenden en alle anderen die een voorbeeldfunctie bekleden ook openlijk, met naam en toenaam vanachter een anoniem profiel gaan bekritiseren op het internet?

Je wil beweren dat dat nooit/niet gebeurt? :)
Heb je de topics over het optreden van de politie in de corona rellen gelezen?

Oké is relatief. Zou het waarderen als je me geen woorden in de mond legt 996981 want daar heb je wel een beetje een handje van aan. :) Het is een menselijk iets waar we ons allemaal schuldig aan maken. Ja, ook jij. :)

Kendra: ja. Maar toen zij "was" kreeg ze zo mogelijk nog meer bagger over zich heen. :) dat was het punt. Gal is nu gewoon in de positie die Anky toen bekleedde. En ontvang daarmee helaas voor hem, dezelfde nadelen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:53

@Ayasha, ja ik had een beetje laat door waar de vergissing lag :D Bartels en Baalen zijn ook makkelijk te verwarren.

Ik weet niet anders dan dat er "gezeur" is over dressuurruiters.
Ergens snap ik dat ook wel, want het gezeur komt voornamelijk voort uit zorgen over het welzijn van het paard. Daarom is de hoeveelheid bagger dan bijvoorbeeld over een wielrenner, die kan gewoon falen zonder dat de fiets er last van heeft bij wijze van spreken.
Niet dat ik wil zeggen dat het welzijn van de Glock paarden in geding is bijvoorbeeld, ik geloof best dat die het prima voor elkaar hebben en dat een training voor ze heel anders is dan een wedstrijd misschien.
Maar dat is in elk geval mijn theorie over waarom dressuurruiters zo onder een loep liggen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:54

Ayasha schreef:
Ik vind dat niet perse minder interessant ondanks dat ik jouw mening zelden tot nooit kan volgen.

Misschien heeft dat te maken met een gebrek aan ervaring?

996981 schreef:
Lijkt me een bijzonder goed idee. Alle topics over de rijstijl, resultaten en paarden van Gal samenvoegen. Dan kan iedereen zien dat alles al meerdere keren bediscussieerd en van alle kanten belicht is. Kunnen we de beste man wellicht in de toekomst lekker met rust laten

In ding wat nieuw is aan dit topic is dat we de on onderbouwde aanname's - waar onder die van jou Ayasha - van de enorme rij aan geknakte en door Gal stuk gereden paarden (na deze even op een rij te hebben gezet) naar het rijk der fabelen hebben kunnen verwijzen.

Ayasha schreef:
Als we het hebben over een paard dat onder een vorige ruiter geen last had van die extreme spanning is het wel frappant dat ie nummer zoveel is die knakt onder dezelfde ruiter.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:54

996981 schreef:
Leuk :) ga jij sponsoren zodat goede paarden behouden kunnen blijven? :D

Ik ken de discussie. Nederland, handelsland.
Het is natuurlijk onzin dat je een paard 'voor dat geld niet kunt houden'.
De meeste eigenaren zouden niet failliet gaan als ze een (potentieel) toppaard niet zouden verkopen.
Ze kunnen alleen de 00000000 niet weerstaan.