Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:21

Waar is dat trollenleger clubje kritische Bokkers dat zich zo opvallend eensgezind over de dreigende politiestaat uitliet nu gebleven?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:24

Relaxed schreef:
Earth schreef:

Ja zij kopte nog een ME busje. Dat vond ik wel heftige beelden, omdat ze een douw kreeg. Dus dat was niet nodig. Maar goed, ik weet niet wat daar aan vooraf ging.

Dat was een andere, liepen er meer met zo'n paraplu. Over het me busje hebben ze duidelijk gezegd dat dat niet de bedoeling was. Die romeos moesten iemand arresteren en hadden het busje niet gezien.

Klopt:
Telegraaf schreef:
Volgens de politie moest ’een aantal ME’ers met spoed een aanhouding verrichten’, waarna het misging. „De agent duwde daarbij de vrouw opzij. Hij heeft niet gezien dat er nog een ander busje aan kwam rijden. Door de duw viel de vrouw tegen het busje aan. Dit was nadrukkelijk niet de bedoeling”, meldt de Haagse eenheid dinsdagmorgen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:34

Askja schreef:
Waar is dat trollenleger clubje kritische Bokkers dat zich zo opvallend eensgezind over de dreigende politiestaat uitliet nu gebleven?

Ik denk dat ze koffie met koekjes aan het nuttigen zijn! :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:08

gezien welke personen al voor moeten komen, types die met een laserpen bewust in een oog van een agent schijnen, zodat deze blijvend oogletsel heeft?

accukabels met een geslepen fietsstandaard gebruiken om agenten en de honden te verwonden en roepen dat ie ze allemaal dood maakt???

geen wonder dat er hier en daar wat hardere klappen gaan vallen als tot nu toe geweest is

https://www.ad.nl/binnenland/speciale-z ... ~ad4f8b9d/

Mariposa11

Re: Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:40

We kunnen wel blijven zeggen wat we ervan vinden, en erbij waren, maar iedereen die er niet bij was weet t beter. Want wat de kranten zeggen en halve stukjes film is veel meer waarheid..
En als je hier een andere mening hebt, dan ben een trol? Tja dat zegt meer over jou dan over ons.
Op een gegeven moment ben je klaar om steeds te herhalen hoe het eraan toeging, want dat is toch niet waar.
Dan kunnen we blijven wellus nietus maar hoeveel zin heeft dat..

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:45

Geen inderdaad. Maar de meelezer heeft inmiddels wel een beeld, denk ik.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:47

Nou ja, weet je? Als je daar stond, zie je ook maar een heel klein stukje van het geheel én ben je bevooroordeeld, want je stond daar niet omdat je toevallig onderweg was van Zeeland naar Friesland. Dus wat dat betreft heeft deze hele discussie inderdaad geen zin.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:47

Bijzonder, de titel spreekt over paarden maar daar wordt heel erg weinig over gerept in dit topic. Op Bokt...

C’est passé. Het ging niet helemaal van een leien dakje van alle kanten.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:50

Blue_Eyes schreef:
Nou ja, weet je? Als je daar stond, zie je ook maar een heel klein stukje van het geheel én ben je bevooroordeeld, want je stond daar niet omdat je toevallig onderweg was van Zeeland naar Friesland. Dus wat dat betreft heeft deze hele discussie inderdaad geen zin.

Dat weet je niet. Ik heb niet op t veld gestaan, wel ernaast om te zien wat er gebeurd, omdat ik idd in de buurt was. Niet omdat ik erheen gereden ben voor de demonstratie. Dat is dus een aanname ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:53

Mariposa11 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Dat weet je niet. Ik heb niet op t veld gestaan, wel ernaast om te zien wat er gebeurd, omdat ik idd in de buurt was. Niet omdat ik erheen gereden ben voor de demonstratie. Dat is dus een aanname ;)

Ik heb veel familie/kennissen bij politie en justitie.
Telt dat ook? :D

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:53

Askja schreef:
Geen inderdaad. Maar de meelezer heeft inmiddels wel een beeld, denk ik.

Precies. En als iedereen elkaars mening respecteerd en elkaar niet voor trol uitmaakt, is dat een stuk gezelliger discuseren..

Je hoeft t niet met elkaar eens te zijn, maar respecteer dat je t niet met elkaar eens bent. Algemeen bedoelt..

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:56

Electra63 schreef:

Ik heb veel familie/kennissen bij politie en justitie.
Telt dat ook? :D[/quote]

Ja hoor! Waren die erbij? Want ik hoor graag uit eerste hand, hun kant.
Wat ik zag, was al een hoop dreiging en insluiten van het malieveld nog voor er überhaupt iets aan de hand was.
Dus ik hoor heel graag waarom dat was? Waarom mensen maar aan 1 kant het veld af konden waardoor mensen ook niet snel weg konden..

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:06

Mariposa11 schreef:
Wat ik zag, was al een hoop dreiging en insluiten van het malieveld nog voor er überhaupt iets aan de hand was.
Dus ik hoor heel graag waarom dat was? Waarom mensen maar aan 1 kant het veld af konden waardoor mensen ook niet snel weg konden..

Als dat een oprecht vraag is en geen vraag waar je zelf het antwoord al op weet (of denk te weten), dan moet je die niet hier stellen maar bij de organisatoren van demonstratie.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:11

Askja schreef:
Mariposa11 schreef:

Als dat een oprecht vraag is en geen vraag waar je zelf het antwoord al op weet (of denk te weten), dan moet je die niet hier stellen maar bij de organisatoren van demonstratie.

Bijzonder antwoord, ik hoor nm hier nergens de kant mensen in uniformen hoe zij het ervaren. Niet hoe wij invullen hoe zij het ervaren.

Maar precies dit bedoel ik. Steeds dat belachelijk gemaakt worden. Zo niet nodig en respectloos.. En t dan gek vinden dat alleen gelijkgestemden nog reageren..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:12

Die zijn er (niet in dit topic) best veel op Bokt hoor... In het vorige topic over de rellen in Eindhoven zijn er verschillende verhalen gepost van politiemensen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:18

Mariposa11 schreef:
Maar precies dit bedoel ik. Steeds dat belachelijk gemaakt worden. Zo niet nodig en respectloos.. En t dan gek vinden dat alleen gelijkgestemden nog reageren..

Gelukkig is dat laatste niet waar (en je snapt neem ik wel wat ik hier bedoel, hoop ik ;) )

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:18

Het allereerste wat ik las toen die demo begon (ik volgde het omdat ik nog in de Haag moest zijn voor een vergadering en ze regelmatig de boel dan dichtgooien) was dat de demo nog niet begonnen was of er waren er al veel te veel en ze trokken meteen de stad in, het lukte de politie niet om ze allemaal tegen te houden waardoor een deel de binnenstad in kwam. Dat was echt direct.

Dus dat zal er wel aan bijgedragen hebben dat het direct al niet zo gezellig was Mariposa.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:27

Sunnda schreef:
Het allereerste wat ik las toen die demo begon (ik volgde het omdat ik nog in de Haag moest zijn voor een vergadering en ze regelmatig de boel dan dichtgooien) was dat de demo nog niet begonnen was of er waren er al veel te veel en ze trokken meteen de stad in, het lukte de politie niet om ze allemaal tegen te houden waardoor een deel de binnenstad in kwam. Dat was echt direct.

Dus dat zal er wel aan bijgedragen hebben dat het direct al niet zo gezellig was Mariposa.

Aha, en dat heb ik niet weer niet gehoord, thanks!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:46

Billy schreef:
Nee, ik werk in de zorg. En ja, dat is precies waarom ik tegen dit soort demonstraties ben waarbij de politie moet ingrijpen omdat mensen zich als asociale idioten gedragen. Onder andere zij zorgen er nl voor dat de pandemie niet ophoudt, Nederland in lockdown blijft en de economie schade lijdt..

Dat is het hem nu juist, mensen gedroegen zich niet als asociale idioten.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:49

BarbaLala schreef:
Mensen die nog stééds niet willen weten dat er van een levensgevaarlijke, mensenetende pandemie geen sprake is en niet begrijpen dat protesteren een grondrecht is waar je geen toestemming voor nodig hebt, laat staan dat ze weten wat de rol van politie en ME etc. hierin hoort te zijn, daar ga ik geen discussies (meer) mee aan.
Pas als je goed geinformeerd bent praten we weer verder, eerder niet want dat heeft geen enkel nut.

Niet goed op de hoogte zijn is in deze tijd een bewuste keuze die je maakt, waar je zelf de verantwoordelijkheid voor draagt.
Bijzonder dat dit nog uitgelegd moet worden.

Precies, demonstratie is een grondrecht. En deze mensen relden niet. Politiemensen zijn ook niet blij met wat ze moeten doen. Lees de verhalen van de politiemensen op bpoc2020.nl (de buitenparlementaire onderzoekscommissie).

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:51

Shae schreef:
BarbaLala schreef:
Mensen die nog stééds niet willen weten dat er van een levensgevaarlijke, mensenetende pandemie geen sprake is en niet begrijpen dat protesteren een grondrecht is waar je geen toestemming voor nodig hebt, laat staan dat ze weten wat de rol van politie en ME etc. hierin hoort te zijn, daar ga ik geen discussies (meer) mee aan.
Pas als je goed geinformeerd bent praten we weer verder, eerder niet want dat heeft geen enkel nut.

Wist je dat er meerdere protesten waren op dat moment?

Bij dit protest is ingegrepen:
[ Afbeelding ]

Bij dit protest niet:
[ Afbeelding ]

Ik zie in één oogopslag waarom. Jij ook?

Nou nee, een mondkapje moet je alleen binnen om.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:53

hahahatsjoe schreef:
Dat is het hem nu juist, mensen gedroegen zich niet als asociale idioten.

Want het is doodnormaal dat mensen met zelfgemaakte wapens en vechthonden naar een demonstratie gaan? 8)7

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:55

hahahatsjoe schreef:
Precies, demonstratie is een grondrecht.

Wie zegt dat?

Citaat:
En deze mensen relden niet.

Ben benieuwd, waren er nu wel of geen mensen die slagwapens / fietskettingen meegenomen hadden?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:58

Electra63 schreef:
Ik las net dat die arme man die zo gebeten werd door die politiehond, een fietsketting met daaraan een scherp geslepen fietsenstanddaard bij zich had en de politie bedreigde hiermee. Zijn vriend had een jonge pitbull bij zich.

Dat lijkt er inderdaad op, dat ze gezellig wilden gaan koffie drinken :D

Nou en ? Als hij dan op de grond ligt en uitgeschakeld is blijf je er niet op om beuken en op zijn hoofd slaan en zeker niet proberen een politiehond te dwingen om te bijten. Daar gaat het om, extreem politiegeweld. Heb zelf een goede vriend die politieagent is en bij de ME, die heeft zich ziek gemeld want wil geen onschuldige mensen meer in elkaar slaan.

Ergens zonde om hierover te discussieren, er zijn hier mensen die alles blijven goedpraten. Maar als je goed praat dat iemand die in foetushouding op de grond ligt door een paar man op zijn hoofd en lijf geslagen wordt, ben je toch wel echt fout bezig.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 18-03-21 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:59

Sunnda schreef:

En dat is ook tegelijkertijd waarschijnlijk de reden waarom ze een bepaalde kant van het Malieplein afschermden. Omdat ze niet wilden dat de actievoerders in een bepaalde richting zouden trekken om hun betoging voort te zetten.