Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:23

superpony schreef:
Amber_ schreef:
Heb je azijn gegeten vanmorgen?
Volgens mij ben jij meer op je teentjes getrapt .... :Y)

Ik zie het voorlopig niet gebeuren dat paarden afgeschaft worden. Het is van zoveel meerdwaarde voor de collega s die daar te voet staan met gevaar voor eigen leven.

Origineel zo een opmerking met azijn.......

Jouw collega's kiezen zelf voor dat vak. De paarden niet. Dan snap je dus het punt niet. En gebruik van dieren zal sneller afgeschaft worden dan je denkt.

Maar goed, azijn...........echt. Einde discussie met jou verder. Zegt me genoeg.

Kan me de azijn reactie wel voorstellen hoor, je bent niet bepaald aangenaam in het uitdragen van je mening. Dat je tegen het gebruik bent ok, maar die aannames die je maakt niet ok.
Om even op je ''weg ren'' verhaal in te haken: stop maar met paardrijden en mennen, negen van de tien keer gaat een paard dat los komt aan de loop naar stal. En die zitten niet allemaal in ME stress momenten.

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 01:36

Eigenlijk wilde ik me helemaal niet bemoeien met deze discussie. Maar ik vind het soms zo kort door de bocht allemaal.

"Geen politie paarden inzetten". Oké.. Maar wat dan wel? Een legertank? Oké.. en als er dan 1 blijft staan? Dan rijd je hem maar kapot? Eroverheen? Nou.. ik denk dat half Nederland dáár weer over valt.

Het leger inzetten voor de rellen? Wat gaat t leger dan doen? Die hebben over het algemeen alleen maar scherpe munitie.. gevolg? Iedereen afknallen?
Zo werkt het toch niet :')

Ik denk echt dat mensen iets verder moeten nadenken dan alleen NEE roepen..
De politiepaarden zijn een ongekende meerwaarde voor de politieagenten " op de grond " kijk is wat YT
Filmpjes waar die paarden worden
ingezet wat een bizar effect.
Tuurlijk is het klote als zo'n paard valt of een tik krijgt..
Maar als ik dan sommige eventing wedstrijden op hoog niveau bekijk..zie ik die beesten nog veeulll vaker over de kop gaan. En daar zeggen we dan niets van? Of sommige paarden in de dressuur of springsport met een optomimg.. waarvan ik zeker weet als prikkeldraad was toegestaan. Dan hadden ze dat in hun knar gehad..‍ :+

Dan hebben we ook nog de afweging dat dat dan voor de sport /hobby is.. en niet eens voor de veiligheid van de mens.( Wat naar mijn idee toch iets hogere prioriteit heeft als we het over het gebruiken van dieren gaan hebben)

Dus voordat we allemaal modder gaan gooien en vuur gaan spuwen.. misschien eerst is nadenken over het wat, waarom, en hoe anders.. :Y)