Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
bigone schreef:Sommige hersenpannen lijken leeg dus is vallen geen probleem. Veranderd niets.
Ayasha schreef:Ik moet elke keer aan rodeo Satchmo en steigerende gribaldi denken als het argument naar voren komt dat in de kern zegt ‘GP paarden zijn perfect. Die doen zulke dingen echnie meer..’
Buuk schreef:Toen ik dit las, dacht ik : ZOOOOO das wel enorm waar zeg- niet eens aan gedacht!Citaat:Kan me niet voorstellen dat westernriding in Amerika ooit met cap zou gaan gebeuren. Zelfs rodeo rijden ze zonder, al doen beginners/jonkies soms wel 'n helm op.
En dat in een land waarbij mensen elkaar bij wijze van al aanklagen als de nepwimper van de een in een andermans drinken valt "help vergiftiging door nalatigheid" ...
Popstra schreef:MyWishMax schreef:Bij barrelrace heb je wel wat grote namen die met een cap rijden tegenwoordig. Juist vanwege de veiligheid en dat ook promoten.
In Italie rijden de groten voor veel geld nog steeds gewoon met hoed.
Kuggur schreef:Ik zie het hele probleem niet zo, wat maakt het nou uit wat je op je kop hebt?
Altijd verbazingwekkend hoe mensen zich hechten aan belachelijke tradities die geen enkel praktisch nut hebben ( ja ik noemde dat potsierlijke hoofddeksel belachelijk).
oji schreef:Overigens gebeuren de meeste ongelukken altijd nog in en om het huis. Maar niemand die met een helmpje op de ramen gaat lappen of de trap op en af. En ik ken echt niemand die met doe het zelven thuis een bouwhelm opzet. Het is allemaal zo betrekkelijk. Leven en laten leven.
Gini schreef:oji schreef:Overigens gebeuren de meeste ongelukken altijd nog in en om het huis. Maar niemand die met een helmpje op de ramen gaat lappen of de trap op en af. En ik ken echt niemand die met doe het zelven thuis een bouwhelm opzet. Het is allemaal zo betrekkelijk. Leven en laten leven.
Veiligheid gaat dan ook wel verder dan een helmpje opzetten.
Die ladder waarop jij je ramen gaat staan lappen moet zeker wel aan bepaalde vereisten voldoen en er staan zeker veiligheidsvoorschiften op, zoals bijvoorbeeld: deze ladder kan maar x kilo aan. Er zijn ook features voorzien zoals een houdertje voor je aftrekker zodat je die niet meer tussen je knieën moet steken. Ook als je gaat doe-het-zelven wordt bij bepaalde apparatuur aangeraden een veiligheidsbril op te zetten of handschoenen aan te doen.
Uiteraard wilt dat niet zeggen dat iedereen dat doet of dat ieder ongeluk vermeden kan worden, maar heel ons leven is een aaneenschakeling van veiligheidsvoorschriften en -regeltjes. Nederland is een doorsnee veilig land. Schoppen tegen de cap omdat je zelf wilt kiezen wat je doet in je leven en je lekker het gevaar wilt opzoeken en mijn lichaam, mijn keuze, is allemaal leuk om op Instagram te zetten, maar ook niet meer dan dat.
LiselotZorro schreef:Veiligheidsbeugels hebben nog nauwelijks meerwaarde bij degelijk tuig. Wanneer het zou gebeuren dat de voet in de beugel schiet (wat al lastig is bij degelijk schoeisel) en de ruiter valt dan is daar de veiligheids beugelhaak en glijdt de beugel met riem en al van het zadel. En ja, ik test dat bij mijn zadels regelmatig uit.
Ook daar is dus al lang voor een stuk veiligheid gezorgd.
Zertab schreef:Ik schrik best van sommige reacties. Ik vind het een goede zaak en irriteer me echt mateloos aan mensen die geen cap dragen of een hoed (biedt evenveel bescherming als geen cap). Bedoel, hoe belangrijk is je hoofd dan voor je?
elnienjo schreef:Zertab schreef:Ik schrik best van sommige reacties. Ik vind het een goede zaak en irriteer me echt mateloos aan mensen die geen cap dragen of een hoed (biedt evenveel bescherming als geen cap). Bedoel, hoe belangrijk is je hoofd dan voor je?
Denk dat je op de fiets in het Nederlandse verkeer veel meer gevaar loopt en vrijwel niemand draagt 'n helm.
De mensen die een hoed willen dragen zullen thuis ook zonder cap trainen waarschijnlijk.
elnienjo schreef:Zertab schreef:Ik schrik best van sommige reacties. Ik vind het een goede zaak en irriteer me echt mateloos aan mensen die geen cap dragen of een hoed (biedt evenveel bescherming als geen cap). Bedoel, hoe belangrijk is je hoofd dan voor je?
Denk dat je op de fiets in het Nederlandse verkeer veel meer gevaar loopt en vrijwel niemand draagt 'n helm.
De mensen die een hoed willen dragen zullen thuis ook zonder cap trainen waarschijnlijk.
Gini schreef:elnienjo schreef:
Wees maar zeker dat je een helm op moet als je aan fietswedstrijden deel wilt nemen en daar gaat het in dit topic wel om --> verplichting in competitief verband.