superpony schreef:Ja, ik heb veel gesprongen en herken dat wel.
Maar zeker bij de pony's zijn ze vaak al zo heet gesprongen als ze van elders vandaan komen, dat je niet weten of het uit hun zelf komt, of zo erin getraint is. Ik heb wel op pony's gezeten die alleen op 2 benen door het parcours konden. Maar alles sprongen.
En ja, de shet dan weer........Maar die lieten we veel vrijspringen en die komt na 1x uit zichzelf en blijft komen. Oortjes erop, geweldige techniek en gaan.
Maar bij inrijden helaas wel veel ellende gezien. Ik stel mezelf dan de vraag; was de voorbereiding niet voldoende? imo moet je thuis trainen en klaar zijn. Niet op wedstrijd trainen. Daar rij je alleen warm. Of zijn het toch de spanningen van de ruiter?
Helaas zijn er veel ruiters die voor een ander rijden. Mensen die een paard in veel te korte tijd, willen zien presteren en dan staat de ruiter onder te grote druk. Zeker als je geen grote, gesponsorde stal bent.
Ik heb les gegeven en dan wilden western ruiters stoppen en spinnen. Als de basis niet goed is en je gaat terug naar houding, zit en de basis, ben je je klanten ook zo weer kwijt.
Dressuur net zo. Werd ik gebeld; Ik zit vast in de M. Kom je kijken, snap je niet eens dat iemand door het L is gekomen. Wil je daaraan werken, volgen 100 smoesjes en wil men vooral weten dat ze al te goed zijn en al in het M zitten.
Mensen willen ergens bij horen, ze willen de kudde volgen. Er is weinig eigen weg, eigen mening etc.
helaas, en wat succesvol is lopen ze achteraan, kijken niet verder of het allemaal correct is ,
een berichtje op de sociale media en we switchen weer
het verbaast me steeds weer hoe makkelijk beïnvloedbaar mensen zijn en zich laten verleiden tot wat ze zien denken ook te kunnen zonder te beseffen dat je eerst en goede basis moet hebben om het te kunnen oppakken, in alle disiplines