Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:22

Er is in eerste instantie helemaal geen dna afgenomen want volgens bij12 kon het geen wolf zijn.

Nu schijnen ze gezegd te hebben dat de eigenaren alsnog onderzoek mogen laten doen. Vraag me af of dat nu nog kan want had begrepen dat het zo snel mogelijk moet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:31

Paardenfann4 schreef:
Ik verbaas me er ook heel erg over dat paardenliefhebbers wolven toejuichen hier in Nederland. En dan honden met wolven laten vechten om ze weg te jagen. Mooie dierenvriend ben je dan. Er lopen nog maar een paar rond hier, dat gaat nog gezellig worden als het er nog veel meer worden.

Ik snap dat ook niet hoor.Je bent toch geen paardenliefhebber als je vindt dat paarden maar als snack voor wolven moeten dienen? Hebben deze mensen eigenlijk zelf wel paarden of andere weidedieren?Volgens mij niet.Ze willen dat die wolven de dieren van een ander gewoon mogen uitmoorden.

Popstra

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:44

Mensen die het prachtig vinden hebben zelf geen dieren die kwetsbaar zijn. Dat dit allemaal leuk gevonden moet worden word bedacht door heertjes achter een bureau die geen ene kloot verstand hebben van hoe het er in de praktijk aan toe gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:46

anjali schreef:
dees_daan schreef:

Ik meen ergens gelezen te hebben dat jij aanhanger bent van het Jainisme.. Dan zijn jouw berichten in dit topic toch wel een beetje apart te noemen.

Klopt,ik ben inderdaad officieel ingewijd in het Jainisme.Die mogen geen geweld gebruiken maar zeker wel zwakkere wezens die aangevallen worden verdedigen!Jains komen oorspronkelijk uit de Kshatriya-kaste, dat is de krijgerskaste.

Sorry maar dat is echt totale onzin. Als je volgens die regels leeft mag je niets geweld aandoen, dus ook geen wolf. Ik ken in mijn omgeving mensen die dit geloof aanhangen en die ontvlooien hun dier niet eens omdat ze zelfs de vlooien niet mogen doden. (Van wat ik gelezen heb mag je eigenlijk niet eens een dier houden maar dat terzijde.)
Totale geweldloosheid staat bovenaan, dat kan je niet buigen in ja maar alleen als ik vind dat het mag.. Dus ik verbaas me over jouw standpunt in dit topic en je eerdere berichten over waar je in gelooft.
Beschermen kan ook op een andere manier en van iemand die zegt dat ze dat geloof belangrijk vind had ik een andere denkwijze verwacht, that's it.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:48

Blussem schreef:
Kan het trouwens geen loslopende hond geweest zijn? Die kunnen ook erg agressief zijn.

Meen je dit nu serieus of zit je hier de boel te trollen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:00

LiselotZorro schreef:
Sassy schreef:
Dierhouderij zoals die was met vee buiten, dat zal in de toekomst verleden tijd zijn.
Tenzei de politiek gaat bijsturen, maar dat moet ik eerst nog zien.

En dan heb je straks van die extremisten in je stal die vinden dat dieren op stal opsluiten mishandeling is.

Het is echt heel erg dat je bijna hoopt dat ze een kind pakken zodat er een aantal mensen wakker gaan worden.

En dan is het cirkeltje weer rond. Als ik als mens van een stukje vlees geniet dat een goed leven heef gehad, op een paard stap, de dierentuin bezoek of alleen maar naar een dier kijk dan ben ik volgens hun onetisch bezig. Wat de wolf aanricht is daarentegen prachtig. Ook de Oostvaardersplassen waren helemaal geweldig volgens deze lui.

Ik geloof dat uiteindelijk het gezond verstand wel weer zal zegevieren. Dat is ook met de Oostvaardersplassen gebeurt. Helaas moet er eerst wel een hele hoop ellende en echt dierenleed plaats vinden

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:04

Popstra schreef:
Mensen die het prachtig vinden hebben zelf geen dieren die kwetsbaar zijn. Dat dit allemaal leuk gevonden moet worden word bedacht door heertjes achter een bureau die geen ene kloot verstand hebben van hoe het er in de praktijk aan toe gaat

Precies, met een balkon of een tuintje van niets.
Die echt niet weten dat 10.000 euro niets is voor een omheining die tegen een wolf bestand is.
En dan heb je met geluk 1 hectare gedaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:15

_Penotti schreef:
Popstra schreef:

Precies, met een balkon of een tuintje van niets.
Die echt niet weten dat 10.000 euro niets is voor een omheining die tegen een wolf bestand is.
En dan heb je met geluk 1 hectare gedaan.

Daarom vind ik het ook goed dat die schokkende foto's getoond worden. Om mensen te laten zien welk dierenleed de wolf aan richt. Ik weet dat het hele schokkende beelden zijn. Maar mensen die gewoon meelopen met de mooie verhalen van de pro wolfers mogen ook wel geconfronteerd worden met de realiteit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:21

@DeesDaan: Waar zijn die mensen die het jainisme aanhagen die jij kent dan? Want er zijn er in Nederland vrijwel geen . Voor zover ik weet ben ik de enige niet van geboorte Indiase zelfs.En enkele Indiase expats,zakenlui die in de Randstad wonen.En zeer zeker mogen Jains wel dieren houden hoor,alleen niet voor vlees.Dus laat maar eens horen waar ze zitten want dat interesseert me wel!En een Jains zal zeker zichzelf en zijn dieren verdedigen tegen aanvallers hoor.Liefst op zo geweldloos mogelijke wijze,dat wel .

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:28

Niet alle reacties gelezen.

Maar dichtbevolkt land als nederland hoort het niet meer hier. Bij hoeveel wolven word straks ingegrepen.

Schapen kan je straks nergens meer houden. Zonder groot hekwerk.
Hele kudde verliest de jongen door de stress na ee aanval.

Paarden 1 jong per jaar ook dikke schadepost naast de gewone redenen dat het gewoon klote is als je dat overkomt.

Kleine kind(eren) die s nachts bijvoorbeeld de tent uit gaan op een camping straks ook een prooi?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:33

Het bijzondere vind ik dat schapenhouders (en straks staat paardenhouders vast hetzelfde te wachten)op social media steeds vaker worden neergezet als op geld beluste woestelingen die niet bereid zijn een extra draadje te spannen en hun beesten alleen maar houden om ze zo snel mogelijk naar de slacht te brengen (want dan kun je ze net zo goed op laten grijpen door een wolf).
Tot voor kort waren wij echte liefhebbers, brachten wij kleur aan in het landschap, leverden wij een serieuze bijdrage aan het beheer van dijken en natuurgebieden en zorgden we voor een eerlijk stukje vlees.
Bizar dat (een deel van) de publiek opinie opeens zo kan omslaan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:37

die opinie is niet opeens omgeslagen, dat is al jaren aan de gang. Dat vuurtje wordt aangewakkerd door de anti-boeren/veehouderij clubs.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:44

Kendra schreef:
Bizar dat (een deel van) de publiek opinie opeens zo kan omslaan.

Slimme marketing werkt als een tierelier. Niet voor niets is de reclamewereld een gigantische industrie. Ook met zaken als natuurbeheer en natuurbescherming valt grof geld te verdienen en dus wordt marketing ingezet om de publieke opinie te beinvloeden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:47

Juist de dieren die op een natuurlijke wijze,op de wei,gehouden worden,zijn slachtoffer van wolven.Degenen die in dichte stallen van de bioindustrie zitten niet.En inderdaad stadsmensen die zelf geen dieren hebben vinden dat maar leuk van die wolven.Die hoeven geen verscheurde veulens en lammetjes te zien.En hun peuters lopen ook geen gevaar.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:47

Kinke schreef:
die opinie is niet opeens omgeslagen, dat is al jaren aan de gang. Dat vuurtje wordt aangewakkerd door de anti-boeren/veehouderij clubs.

Maar schapenhouders waren tot nu toe nog wel oké :+ .... Volgens mij is het ook voor een groot deel onnozelheid en onwetendheid.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:50

Kendra schreef:
Kinke schreef:

Maar schapenhouders waren tot nu toe nog wel oké :+ .... Volgens mij is het ook voor een groot deel onnozelheid en onwetendheid.

Het zijn ook voornamelijk meelopers die zich laten beinvloeden door de slimme marketing van dit soort 'natuurclubs'

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:54

Kendra schreef:

Da's waar :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:00

Kendra schreef:
Kinke schreef:

Dat is sowieso het grootste probleem met alles tegen de boeren en alles rondom het wonen in het buitengebied.
Stadse lui met een grote mond die wat vegans na l.llen. Maar er de ballen verstand van hebben.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:00

Ik kan jullie één ding beloven : als ik een wolf aantref in de buurt van mijn jonge sportpaarden, knal ik hem zelf overhoop. Sorry not sorry.
Een wolf is een prachtig dier, maar hoort absoluut niet thuis in dichtbevolkte gebieden als BE/NL. Het is in het belang van deze dieren ze hier weg te houden. Als ze al niet doodgeschoten worden door de mens, worden ze wel overreden in ons overdruk verkeer.
Iets anders denken is jezelf iets wijsmaken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:04

Met je eens hoor Sevke.
Ik heb geen geweer, dat is mijn grootste probleem, maar anders zou ik ook zonder pardon neer knallen.
Ga wel op vakantie in de bak, beter dan mijn paarden of hondjes verscheurd.
Onze overheid is weer eens laks, zoals met alles en komt dan een jaar of 15 later eens zeggen joh wist niet dat het een probleem zou gaan worden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:07

sevke schreef:
Ik kan jullie één ding beloven : als ik een wolf aantref in de buurt van mijn jonge sportpaarden, knal ik hem zelf overhoop. Sorry not sorry.
Een wolf is een prachtig dier, maar hoort absoluut niet thuis in dichtbevolkte gebieden als BE/NL. Het is in het belang van deze dieren ze hier weg te houden. Als ze al niet doodgeschoten worden door de mens, worden ze wel overreden in ons overdruk verkeer.
Iets anders denken is jezelf iets wijsmaken.

Is in Duitsland ook al gebeurd.

https://www.ad.nl/nieuws/duitsland-gesc ... 5VfZI8Tvpk

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:15

Ik zag gisteren de post voorbij komen over het veulentje waar alleen een beentje van terug is gevonden. Wat een verschrikking om zo een (logeer!)veulentje kwijt te raken. Verschrikkelijk voor de eigenaren en voor de mensen waar de merrie met veulen stond. Dat wens je je ergste vijand nog niet toe.

Ondanks dat ik wolven echt prachtige dieren vind om te zien, vind ik echt dat een wolf niet in Nederland thuishoort. Wij hebben te weinig woud en bos voor ze, te weinig ervaring met ze en wij kunnen onze dieren niet beschermen tegen een wolvenaanval. Als je Googled op wolven preventie zie je vaak dat er geroepen wordt dat een goede klap stroom wolven tegen zou houden. En dan denk ik, wat een onzin. Een hongerige wolf last zich echt niet tegenhouden door een klap stroom... en mocht het wel helpen, hoe willen ze dat doen? Hoe zien ze dat voor zich? Dat elke hobby/fokker/boer/schapenherder etc een flinke investering in hun afrastering moet doen?

Ik zie de oplossing nog niet :n

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:18

Popstra schreef:
Blussem schreef:
Kan het trouwens geen loslopende hond geweest zijn? Die kunnen ook erg agressief zijn.

Meen je dit nu serieus of zit je hier de boel te trollen?

Ik denk wel dat je serieus die optie moet openhouden. Onderzoeken dus.

Je moet niet de situatie krijgen dat onbewezen iets op de wolf wordt afgeschoven.

Dat werkt namelijk niet in je voordeel denk ik. Dan geloven mensen het op een goed moment niet meer.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:19

Natuurlijk vinden die pro wolf lui dat prima dat iedereen zelf moet investeren.
Ik denk als je ze gaat zeggen de wolf mag blijven maar jullie betalen de afrastering dat ze ineens niet meer pro wolf zijn. Dan is het zo voorbij.
Het is toch gemakkelijk kletsen over een ander zijn portemonnee. Nog niet gesproken over het leed.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:27

Als je zou weten dat zo'n afrastering zou helpen dan zou het misschien de investering nog waard zijn. Maar in Zweden en Duitsland is al bewezen dat de afrastering zoals nu in Nederland wordt voorgesteld de wolf niet tegenhoud. Dus dan is je investering voor niks. Wil je de wolf echt tegen houden dan moeten er hele hoge hekken komen (hoger dan 2 meter met een schuin deel naar buiten, flink eind ingegraven en een flinke klap stroom). Vraag is dan wil je het hele buitengebied vol hebben staan met zulke enorme hekken?