Anky van Grunsven showt Bon Bravour op social media

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Anky van Grunsven showt Bon Bravour op social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:28

Laat ik het anders formuleren. Als je een hoog cijfer voor de piaffe in de GP wil scoren dan moet deze vrijwel op de plek zijn. Dit is ook de kritiek die ik met één van mijn paarden in de GP kreeg dat hij echt meer op de plaats moest piafferen een hoger cijfer.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:38

Katja schreef:
Laat ik het anders formuleren. Als je een hoog cijfer voor de piaffe in de GP wil scoren dan moet deze vrijwel op de plek zijn. Dit is ook de kritiek die ik met één van mijn paarden in de GP kreeg dat hij echt meer op de plaats moest piafferen een hoger cijfer.

Ahhhhh, ja dat begrijp ik.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:40

Anky, heeft een professioneel team om dr heen staan dus ze zal zelf ook wel weten of ie het GP niveau aankan. Daarbij is mij wel eens bijgebleven dat ze zelf niet voor spek en bonen aan wedstrijden meedoet. Op de plaats piafferen is bij heel veel paarden een dingetje omdat het imo ook wel een van de moeilijkste oefeningen is om correct uit te voeren op de plaats.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:46

Vivaldi kon helemaal niet piafferen/ verder sluiten. BB wel, hij moet gewoon sterker worden en de oefening meer bevestigd en dan komt dat op de plek piafferen wel. Ik zie dit ook liever dan als er met druk gereden wordt en er iemand achter staat met de zweep.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:17

Anoniemk2 schreef:
Mijn hengst droeg Roze en hij werd er niet minder stoer van. Tegenwoordig moet alles aangepast worden (zelfs maandverband). :') _O-

Ach nee, wat zielig. Hengsten staan beter met navy blauw en zwart.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:57

Elisa2 schreef:
Vivaldi kon helemaal niet piafferen/ verder sluiten. BB wel, hij moet gewoon sterker worden en de oefening meer bevestigd en dan komt dat op de plek piafferen wel. Ik zie dit ook liever dan als er met druk gereden wordt en er iemand achter staat met de zweep.

Hij is al 13 en in 2017 beheerste hij volgens de eigenaar alle onderdelen al goed. Waar is zijn progressie dan?

https://www.dehoefslag.nl/tag/bon-bravour

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:23

Hij is er uit geweest door een blessure, ik weet niet voor hoelang maar kracht zal opgebouwd moeten worden.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:01

Gini schreef:
Anoniemk2 schreef:
Mijn hengst droeg Roze en hij werd er niet minder stoer van. Tegenwoordig moet alles aangepast worden (zelfs maandverband). :') _O-

Ach nee, wat zielig. Hengsten staan beter met navy blauw en zwart.

Arme vent hè :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:07

Janine1990 schreef:
Elisa2 schreef:

Dat zou leuk zijn, hij heeft zo te zien nog wel iets tijd nodig.

Al komt hij er nooit, zo'n piaffe zie ik duizend keer liever dan dat hectische op de plaats getrappel waarbij de voeten niet eens van de vloer komen van een aantal andere Nederlanders...

Men kan zeggen wat men wil. Anky heeft uit al haar paarden altijd prachtige piaffes weten te krijgen. En kaarsrechte changementen. Niet te veel show, gewoon mooi en soepel. ik hoop haar toch ook weer in de ring te zien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:02

Ayasha schreef:
Janine1990 schreef:
Al komt hij er nooit, zo'n piaffe zie ik duizend keer liever dan dat hectische op de plaats getrappel waarbij de voeten niet eens van de vloer komen van een aantal andere Nederlanders...

Men kan zeggen wat men wil. Anky heeft uit al haar paarden altijd prachtige piaffes weten te krijgen. En kaarsrechte changementen. Niet te veel show, gewoon mooi en soepel. ik hoop haar toch ook weer in de ring te zien.

Ik ben sowieso van mening dat er sinds Anky weinig meer is geweest in de Nederlandse dressuur dat me kon ontroeren.

Wat was Anky een 'toonbeeld' van dierenmishandeling... Terwijl haar paarden nooit belachelijk hectisch liepen en niet echt voorbeenzwaaiers waren.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:05

Huh maar als ik mijn paard nu mishandel gaat ie met zijn voorbenen zwaaien en hectisch lopen? En ieder paard die van nature zo loopt word dan mishandeld?

Want je kan je paard niet anders mishandelen? Zonder dattie dan meteen gaat wapperen met zijn voorbenen? >;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:08

Jester_ schreef:
Huh maar als ik mijn paard nu mishandel gaat ie met zijn voorbenen zwaaien en hectisch lopen? En ieder paard die van nature zo loopt word dan mishandeld?

Want je kan je paard niet anders mishandelen? Zonder dattie dan meteen gaat wapperen met zijn voorbenen? >;)

Zeer vrije interpretatie van mijn reactie :')

Aan het eind van het Anky tijdperk moest je niet over Anky beginnen want dan kreeg je me daar toch een discussie over mishandeling... Anky was het ergste wat je een paard aan kon doen.

En toch liepen haar paarden doorgaans heel erg ontspannen door de ring... Kreeg ze hoge punten zonder de knieën in de neus te rijden...

Maar hoe dan ook, Anky was de ondergang van de dressuursport...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:09

ik kijk er anders tegenaan, als je het een paard aan kunt doen om hem zo in de krul te rijden, in de training en bij het inrijden, dan moet je nooit meer op een paard gaan zitten (als je het niet kunt laten om rullkur te rijden)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:11

Kinke schreef:
ik kijk er anders tegenaan, als je het een paard aan kunt doen om hem zo in de krul te rijden, in de training en bij het inrijden, dan moet je nooit meer op een paard gaan zitten (als je het niet kunt laten om rullkur te rijden)

Dit is natuurlijk wel heeeeeeeel kort door de bocht :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:17

Kinke schreef:

Die rullkur werkt misschien wel nog veel beter dan de oude been there done that rollkur 8-)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:21

Ik snap je wel Janine.
Bij Anky was het de rollkür, bij Edward de wapperende benen van Totilas (en van Edward ook), bij Adelinde het strakke...
Maar toch hebben deze amazones en ruiter meer bereikt dan menig andere ruiter. Dus ergens doen ze het toch heel erg goed. Op topsport is altijd kritiek, ook als het heel erg goed gaat.
Als je het verhaal van Anky kent, weet je dat ze niet de ring in komt om nr 10 te worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:32

karijn schreef:
Ik snap je wel Janine.
Bij Anky was het de rollkür, bij Edward de wapperende benen van Totilas (en van Edward ook), bij Adelinde het strakke...
Maar toch hebben deze amazones en ruiter meer bereikt dan menig andere ruiter. Dus ergens doen ze het toch heel erg goed. Op topsport is altijd kritiek, ook als het heel erg goed gaat.
Als je het verhaal van Anky kent, weet je dat ze niet de ring in komt om nr 10 te worden.

Tsjah... Ik ben beslist geen Edward Gal fan...

En in mijn optiek distantiëren Adelinde én Anky zich daar ver van door hun manier van rijden enorm te veranderen. Het strakke van Adelinde is verdwenen, bij Anky zie ik het op deze twee filmpjes ook niet...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:37

Kinke schreef:

Ik weet niet wat jij ziet maar bij beide filmpjes loopt hij keurig in de houding en als jij denkt dat dat rollkür is dan moet je je nog eens gaan verdiepen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:41

listiglistje schreef:
Die rullkur werkt misschien wel nog veel beter dan de oude been there done that rollkur 8-)

oh niet gezien, rare autocorrect actie

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:42

janderegelaa schreef:
Ik weet niet wat jij ziet maar bij beide filmpjes loopt hij keurig in de houding en als jij denkt dat dat rollkür is dan moet je je nog eens gaan verdiepen.

Ik zeg niet dat hij in de filmpjes in rollkur wordt getrokken. Ik zeg dat wanneer je er geen enkel probleem mee hebt om een paard dat aan te doen, je nooit meer op een paard moet gaan zitten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:04

Kinke schreef:
janderegelaa schreef:

Ik zeg niet dat hij in de filmpjes in rollkur wordt getrokken. Ik zeg dat wanneer je er geen enkel probleem mee hebt om een paard dat aan te doen, je nooit meer op een paard moet gaan zitten

Zegt de boerin die behoorlijk anti-vooroordelen is in het Boeren in actie topic...
Beetje hypocriet niet? Zelf begrepen willen worden, maar wanneer je de situatie omkeert is het geen enkel probleem om vooroordelen te spuien en je oren sluiten voor enige uitleg (die overigens in een lange clinic op Indoor Brabant op Youtube staat). Dan is er namelijk nog enigszins ruimte voor discussie, want met dit soort uitspraken zet je vooral jezelf voor schut in een topic dat niet eens over een manier van rijden gaat...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:39

Jester_ schreef:

Ik moet de eerste die zo van nature loopt nog zien.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:20

Janine1990 schreef:
Zegt de boerin die behoorlijk anti-vooroordelen is in het Boeren in actie topic...
Beetje hypocriet niet? Zelf begrepen willen worden, maar wanneer je de situatie omkeert is het geen enkel probleem om vooroordelen te spuien en je oren sluiten voor enige uitleg (die overigens in een lange clinic op Indoor Brabant op Youtube staat). Dan is er namelijk nog enigszins ruimte voor discussie, want met dit soort uitspraken zet je vooral jezelf voor schut in een topic dat niet eens over een manier van rijden gaat...

Erg kinderachtig, om er een topic bij te halen wat niet ter zake doet.
Maar tegen rollkur en de rijderij die rollkur heet zijn is geen vooroordeel. Er zijn ontelbare foto's van paarden met de kin op de borst gesleurd in de meest vreselijke houdingen. Dat daar dan een technische uitleg bijhoort die het goed moet praten doet niet ter zake vind ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:27

Kinke schreef:
Janine1990 schreef:

Erg kinderachtig, om er een topic bij te halen wat niet ter zake doet.
Maar tegen rollkur en de rijderij die rollkur heet zijn is geen vooroordeel. Er zijn ontelbare foto's van paarden met de kin op de borst gesleurd in de meest vreselijke houdingen. Dat daar dan een technische uitleg bijhoort die het goed moet praten doet niet ter zake vind ik.

Dat jij oordeelt op basis van plaatjes is meer dan genoeg info voor mij...
Vind ik persoonlijk ook vrij kinderachtig. Maar getuigt wederom van een houding met de armen over elkaar waar geen halve discussie mee aan te gaan is.

Je zegt dit nu over dé 3-voudig Olympisch kampioen die we al meer dan 7 jaar niet in de ring hebben gezien... :') Loosen up a little... Doet de wereld goed als mensen dat wat meer zouden doen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:38

Misschien kun jij me melden dan dat ze geen rollkur aanhanger meer is? Dan juich ik het alleen maar toe mocht ze weer zo in de ring verschijnen.