Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Katja schreef:Laat ik het anders formuleren. Als je een hoog cijfer voor de piaffe in de GP wil scoren dan moet deze vrijwel op de plek zijn. Dit is ook de kritiek die ik met één van mijn paarden in de GP kreeg dat hij echt meer op de plaats moest piafferen een hoger cijfer.
Elisa2 schreef:Vivaldi kon helemaal niet piafferen/ verder sluiten. BB wel, hij moet gewoon sterker worden en de oefening meer bevestigd en dan komt dat op de plek piafferen wel. Ik zie dit ook liever dan als er met druk gereden wordt en er iemand achter staat met de zweep.
Janine1990 schreef:Elisa2 schreef:
Dat zou leuk zijn, hij heeft zo te zien nog wel iets tijd nodig.
Al komt hij er nooit, zo'n piaffe zie ik duizend keer liever dan dat hectische op de plaats getrappel waarbij de voeten niet eens van de vloer komen van een aantal andere Nederlanders...
Ayasha schreef:Janine1990 schreef:Al komt hij er nooit, zo'n piaffe zie ik duizend keer liever dan dat hectische op de plaats getrappel waarbij de voeten niet eens van de vloer komen van een aantal andere Nederlanders...
Men kan zeggen wat men wil. Anky heeft uit al haar paarden altijd prachtige piaffes weten te krijgen. En kaarsrechte changementen. Niet te veel show, gewoon mooi en soepel. ik hoop haar toch ook weer in de ring te zien.
Jester_ schreef:Huh maar als ik mijn paard nu mishandel gaat ie met zijn voorbenen zwaaien en hectisch lopen? En ieder paard die van nature zo loopt word dan mishandeld?
Want je kan je paard niet anders mishandelen? Zonder dattie dan meteen gaat wapperen met zijn voorbenen?
Kinke schreef:ik kijk er anders tegenaan, als je het een paard aan kunt doen om hem zo in de krul te rijden, in de training en bij het inrijden, dan moet je nooit meer op een paard gaan zitten (als je het niet kunt laten om rullkur te rijden)
karijn schreef:Ik snap je wel Janine.
Bij Anky was het de rollkür, bij Edward de wapperende benen van Totilas (en van Edward ook), bij Adelinde het strakke...
Maar toch hebben deze amazones en ruiter meer bereikt dan menig andere ruiter. Dus ergens doen ze het toch heel erg goed. Op topsport is altijd kritiek, ook als het heel erg goed gaat.
Als je het verhaal van Anky kent, weet je dat ze niet de ring in komt om nr 10 te worden.
Kinke schreef:ik kijk er anders tegenaan, als je het een paard aan kunt doen om hem zo in de krul te rijden, in de training en bij het inrijden, dan moet je nooit meer op een paard gaan zitten (als je het niet kunt laten om rullkur te rijden)
janderegelaa schreef:Ik weet niet wat jij ziet maar bij beide filmpjes loopt hij keurig in de houding en als jij denkt dat dat rollkür is dan moet je je nog eens gaan verdiepen.
Kinke schreef:janderegelaa schreef:Ik weet niet wat jij ziet maar bij beide filmpjes loopt hij keurig in de houding en als jij denkt dat dat rollkür is dan moet je je nog eens gaan verdiepen.
Ik zeg niet dat hij in de filmpjes in rollkur wordt getrokken. Ik zeg dat wanneer je er geen enkel probleem mee hebt om een paard dat aan te doen, je nooit meer op een paard moet gaan zitten
Jester_ schreef:Huh maar als ik mijn paard nu mishandel gaat ie met zijn voorbenen zwaaien en hectisch lopen? En ieder paard die van nature zo loopt word dan mishandeld?
Want je kan je paard niet anders mishandelen? Zonder dattie dan meteen gaat wapperen met zijn voorbenen?
Janine1990 schreef:Zegt de boerin die behoorlijk anti-vooroordelen is in het Boeren in actie topic...
Beetje hypocriet niet? Zelf begrepen willen worden, maar wanneer je de situatie omkeert is het geen enkel probleem om vooroordelen te spuien en je oren sluiten voor enige uitleg (die overigens in een lange clinic op Indoor Brabant op Youtube staat). Dan is er namelijk nog enigszins ruimte voor discussie, want met dit soort uitspraken zet je vooral jezelf voor schut in een topic dat niet eens over een manier van rijden gaat...
Kinke schreef:Janine1990 schreef:Zegt de boerin die behoorlijk anti-vooroordelen is in het Boeren in actie topic...
Beetje hypocriet niet? Zelf begrepen willen worden, maar wanneer je de situatie omkeert is het geen enkel probleem om vooroordelen te spuien en je oren sluiten voor enige uitleg (die overigens in een lange clinic op Indoor Brabant op Youtube staat). Dan is er namelijk nog enigszins ruimte voor discussie, want met dit soort uitspraken zet je vooral jezelf voor schut in een topic dat niet eens over een manier van rijden gaat...
Erg kinderachtig, om er een topic bij te halen wat niet ter zake doet.
Maar tegen rollkur en de rijderij die rollkur heet zijn is geen vooroordeel. Er zijn ontelbare foto's van paarden met de kin op de borst gesleurd in de meest vreselijke houdingen. Dat daar dan een technische uitleg bijhoort die het goed moet praten doet niet ter zake vind ik.