Sclimpre schreef:Dat is een dappere poging om de vis te verdrinken. Je kan wel met heel vergezochte theorieën proberen aan te tonen dat de ander ongelijk heeft en dat je zelf helemaal niks moet veranderen. Daar hebben de paarden helemaal niks aan. Ik steek liever mijn energie in iets te verbeteren wat nodig en haalbaar is. Want ruimte voor verbetering is er zeker, gewoon in dit topic alleen al komen er bruikbare suggesties. Als de boel min of meer op orde is (hoeft niet perfect te zijn) verdwijnen acties zoals die op het EK vanzelf.
Dergelijke spectaculaire acties zijn eigen aan iets waar nog veel moet verbeterd worden. Denk maar aan vrouwenrechten, afschaffing van slavernij, milieu, etc. Eerst komen er spectaculaire acties waar iedereen verontwaardigd over doet en de actievoerders als gek bestempelt, vervolgens beginnen de mensen erover na te denken en ten slotte komen de meer technische mensen die met bruikbare oplossinen komen. Ik hoop dat we hier niet te lang in het eerste stadium blijven hangen.
Het is naief om te denken dat als de zaken verbeterd worden dat deze acties dan zullen stoppen.
Mijn post heeft niets te maken met een poging om de vis te verdrinken. Ik toon alleen maar aan hoe er binnen deze kringen gedacht wordt over "niet menselijke dieren"
). Dan hou je het ergens anders als dat dan al zo spannend is met die luchtdruk.