Van Grunsven en Werth vrezen voor einde paardensport

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:53

manubres schreef:
Ai...dan ga je diep als moeder. En krijg je een gevalletje van de pot verwijt de ketel....Haar zoon bedreigt de activiste op social media.

https://www.ad.nl/binnenland/dierenacti ... ~a0142a20/

Anky heeft dat prima opgelost. Je hebt als moeder niet de volledige controle over wat je zoon doet. En een 14-jarige kan nog geen consequentie-analyses maken zoals een volwassene dat kan.

De actie verdient geen schoonheidsprijs, maar aangifte gaat ook wel heel erg ver.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:53

Activisten zijn ook mensen hoor, dat zou iedereen ook in hun hoofd moeten houden.
Als ze aan boten hangen tegen de walvisvangst dan hoor je niemand klagen, maar als ze in "ons" straatje komen zijn het ineens vegankutten?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:54

elnienjo schreef:
manubres schreef:
Ai...dan ga je diep als moeder. En krijg je een gevalletje van de pot verwijt de ketel....Haar zoon bedreigt de activiste op social media.

Vind het zo ontzettend schaamteloos dat zo'n activist die alle regels overtreedt door tijdens een wedstrijd over het parcours te gaan rennen, een ander aan durft klagen. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten en ik hoop dat voor deze vegankut de blaren lang en pijnlijk mogen zijn.

ik vind het gewoon echt heel gluiperig om eerlijk te zijn. Het is gewoon laf om eerst zo de boel uit te dagen om vervolgens met een hele waslijst aangiftes naar de politie te stappen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:56

Pubers moeten leren hun grenzen te ontdekken, maar als zoon van een bekende nederlander weet hij nu gelijk dat sommige grenzen voor hem dichterbij liggen. Net zoals de zoon van burgemeester Halsema...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:00

manubres schreef:
Activisten zijn ook mensen hoor, dat zou iedereen ook in hun hoofd moeten houden.
Als ze aan boten hangen tegen de walvisvangst dan hoor je niemand klagen, maar als ze in "ons" straatje komen zijn het ineens vegankutten?

Als ze de zeevaarders in de zee kieperen zijn het ook vegankutten. Het verchil hier is dat ze zowel het dier als de ruiter in gevaar brengen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:01

manubres schreef:

Greenpeace vond ik ook al terroristen die veel en veel te ver gingen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:02

elnienjo schreef:
manubres schreef:

Vind het zo ontzettend schaamteloos dat zo'n activist die alle regels overtreedt door tijdens een wedstrijd over het parcours te gaan rennen, een ander aan durft klagen. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten en ik hoop dat voor deze vegankut de blaren lang en pijnlijk mogen zijn.
Wat een niveau weer. Blijft jamner dat sommigen zich menen te moeten verlagen tot zulk taalgebruik.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:03

manubres schreef:

Het heeft meer weg van ordinair pestgedrag dan van activisme moet ik eerlijk zeggen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:10

Loretta schreef:
ik vind het gewoon echt heel gluiperig om eerlijk te zijn. Het is gewoon laf om eerst zo de boel uit te dagen om vervolgens met een hele waslijst aangiftes naar de politie te stappen.

Joh, die mensen waren 18 of 19 of zo. Tieners. Ik denk echt niet dat er unberhaupt mensen zijn die eerst heel moeilijk gaan doen om in de rijbaan te komen, er vervolgens uitgehaald te worden door security, om dan een trap te krijgen en een scheldpartij.

Ze wilden gewoon een punt maken, kregen een hoop agressie over zich heen, en doen daarvoor terecht aangifte. Volgens mij is het echt zo simpel. Ik vind het altijd zo bijzonder dat er weer van alles achter gezocht moet worden om ze maar heel slechte karaktereigenschappen te kunnen toedichten want dan is het makkelijker ze te demoniseren.

Het zijn mensen. Net als jij en ik. Mensen met een doel, mensen die een punt willen maken. En het enige wat je bereikt met die agressie is hun vervolgings-complex voeden, het stereotype bevestigen dat vleeseters agressieve mensen zijn, die alles doen om hun stukje vlees maar op hun bord te krijgen en na hen de zondvloed.

Als je in gesprek wilt, en wil dat zij het niet meer nodig vinden dit soort dingen te doen, is het veel handiger rustig te blijven en het gesprek aan te gaan in alle vriendelijkheid en redelijkheid. Dan bereik je 2 dingen: hun stereotype wordt onderuit gehaald, het vervolgingscomplex klopt blijkbaar niet, en je kan ook nog wat leren. En wie weet leren zij ook nog wat.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:14

Ayasha schreef:
manubres schreef:

Als ze de zeevaarders in de zee kieperen zijn het ook vegankutten. Het verchil hier is dat ze zowel het dier als de ruiter in gevaar brengen.

Hoezo waren dier en ruiter in gevaar?

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:14

Loretta schreef:
manubres schreef:

Het heeft meer weg van ordinair pestgedrag dan van activisme moet ik eerlijk zeggen.

Waar doel je dan op?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:19

manubres schreef:
Ayasha schreef:

Hoezo waren dier en ruiter in gevaar?

Als ie uit zijn focus raakt en midden in de hindernis stort bv. Ongelukkig terecht komen is in normale omstandigheden al snel gebeurt laat staan in dit soort gevallen. Het zou de eerste niet zijn. Het zijn geen sprongetjes van 30cm. De reactie van het publiek icm iemand die door de piste rent. Deze reageert gelukkig heel nuchter maar er zullen er vast ook zijn die van slag zouden raken. Ook op dit niveau. En dat weet mevrouw in kwestie niet, of deze nu nuchter is of niet.
Ga lekker aan de ingang staan met je bordje. Daar passeert ook nog iedereen. Maar probeer niet iets te verpesten waar iemand járen voor gewerkt heeft. Dát is pest gedrag.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:22

Avalanche81 schreef:
Loretta schreef:

Joh, die mensen waren 18 of 19 of zo. Tieners. Ik denk echt niet dat er unberhaupt mensen zijn die eerst heel moeilijk gaan doen om in de rijbaan te komen, er vervolgens uitgehaald te worden door security, om dan een trap te krijgen en een scheldpartij.

Ze wilden gewoon een punt maken, kregen een hoop agressie over zich heen, en doen daarvoor terecht aangifte. Volgens mij is het echt zo simpel. Ik vind het altijd zo bijzonder dat er weer van alles achter gezocht moet worden om ze maar heel slechte karaktereigenschappen te kunnen toedichten want dan is het makkelijker ze te demoniseren.

Het zijn mensen. Net als jij en ik. Mensen met een doel, mensen die een punt willen maken. En het enige wat je bereikt met die agressie is hun vervolgings-complex voeden, het stereotype bevestigen dat vleeseters agressieve mensen zijn, die alles doen om hun stukje vlees maar op hun bord te krijgen en na hen de zondvloed.

Als je in gesprek wilt, en wil dat zij het niet meer nodig vinden dit soort dingen te doen, is het veel handiger rustig te blijven en het gesprek aan te gaan in alle vriendelijkheid en redelijkheid. Dan bereik je 2 dingen: hun stereotype wordt onderuit gehaald, het vervolgingscomplex klopt blijkbaar niet, en je kan ook nog wat leren. En wie weet leren zij ook nog wat.

Het werkt ook niet om aggressief op deze mensen te reageren. kalm en rustig blijven haalt ook veel meer de angel eruit. Alleen is dat dus niet wat je altijd van een 14 jarige kunt verwachten. Ik vind vooral dat ze altijd gigantisch in een slachtofferrol kruipen. een ander moet alles van hun incasseren maar zelf incasseren ze totaal niets. Zelf gedraag je je als een grote crimineel maar als een ander een misstap doet dan ben je opeens heel klein.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:24

ben ik de enige die nu denkt wtf? en dat voor een 14 jarige. en hoezo ben je gefrustreerd en ga je dan op twitter. :o?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:28

NenaC schreef:
ben ik de enige die nu denkt wtf? en dat voor een 14 jarige. en hoezo ben je gefrustreerd en ga je dan op twitter. :o?

Gelukkig gelden er voor 14 jarigen minder strenge regels mbt vervolging dan voor een 18 jarige.
maar behalve juridisch in je recht staan bestaat er ook nog zoiets als moraal. Juist mensen die zichzelf moreel verheven achten boven de rest van de mensheid. Dan vind ik het toch wel behoorlijk laag om zo tegenover een kind tekeer te gaan.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:30

Ayasha…De jury had de bel moeten luiden, dan was er niemand in gevaar geweest. Helaas dan
wel een ruiter uit zijn concentratie als hij opnieuw had moeten starten, maar dat was nu ook zo.
Jij ziet het als pestgedrag, dat is ook een kokervisie.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:35

manubres schreef:
Ayasha…De jury had de bel moeten luiden, dan was er niemand in gevaar geweest. Helaas dan
wel een ruiter uit zijn concentratie als hij opnieuw had moeten starten, maar dat was nu ook zo.
Jij ziet het als pestgedrag, dat is ook een kokervisie.

Wat ik mij af vraag. Hebben ze op dit soort wedstrijden eigenlijk wel protocollen hoe om te gaan met een dergelijke situatie. Lijkt me wel heel verstandig eigenlijk in deze tijd om dat te hebben vooral voor zaken zoals de jury en de beveiliging. Al moet ik zeggen dat het er vooralsnog echt op lijkt dat de beveiliging adequaat heeft gereageerd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:35

NenaC schreef:

Geen uitzondering hoor, zoals wel meer pubers oververhit(en best begrijpelijk) reageren.
Ik vind dat Anky het prima heeft opgelost!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:38

Loretta schreef:
Het werkt ook niet om aggressief op deze mensen te reageren. kalm en rustig blijven haalt ook veel meer de angel eruit. Alleen is dat dus niet wat je altijd van een 14 jarige kunt verwachten. Ik vind vooral dat ze altijd gigantisch in een slachtofferrol kruipen. een ander moet alles van hun incasseren maar zelf incasseren ze totaal niets. Zelf gedraag je je als een grote crimineel maar als een ander een misstap doet dan ben je opeens heel klein.

Het werkt idd beide kanten op. En ik zou zo een tiener laten gaan en erop vertrouwen dat zijn ouders dat afhandelen.

Ik vind het alleen een ander verhaal met die man van rond de 60, 70 die loopt te schelden op een zeer onbeschofte manier en nog even een trap na geeft. Terwijl ze al vastgehouden wordt door security en dus zich niet kan verdedigen...... dat vind ik laf, dat vind ik gemeen, en ik hoop dat ze daar een zaak hebben, want eigenrichting kan gewoon niet. Dat valt onder mishandeling.

Electra63 schreef:
NenaC schreef:

Geen uitzondering hoor, zoals wel meer pubers oververhit(en best begrijpelijk) reageren.

Voila. Dat zijn pubers. Die kunnen soms wat overtrokken reageren, ben je puber voor.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:41

Ik denk dat zijn frustraties (mede) vanuit zijn omgeving komen. Sjef en Anky hebben vast hun boosheid en frustraties thuis wel geuit over alle negativiteit die de laatste tijd geuit wordt over de paardensport. Hij heeft dan misschien gezien wat dat met zijn moeder/ouders heeft gedaan. Zelf kan hij de consequenties van zijn gedrag niet overzien. Pubers zoeken grenzen op...en die heeft hij bereikt..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:50

Electra63 schreef:
NenaC schreef:

Anky heeft het heel doordacht opgelost. Zij heeft in deze laten zien de verstandigste te zijn. Ik denk niet dat het makkelijk is. vooral niet als de tegenpartij maar door blijft gaan met gal spuwen op sociale media.
Desondanks mag er ook weleens wat begrip worden gevraagd van de mensen die dit soort haat constant over zich heen krijgen. Moet je indenken hoe je het zou vinden als je continu getreiterd werd via sociale media en andere kanalen. dit is wel wat Anky al jarenlang over zich heen krijgt. en niet alleen Anky trouwens. Heel veel mensen worden continu lastig gevallen door dit soort clubjes. Anky reageert hier doorgaans erg volwassen op. Maar van een veertienjarige kun je dat haast niet verwachten.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:50

manubres schreef:
Ik denk dat zijn frustraties (mede) vanuit zijn omgeving komen. Sjef en Anky hebben vast hun boosheid en frustraties thuis wel geuit over alle negativiteit die de laatste tijd geuit wordt over de paardensport. Hij heeft dan misschien gezien wat dat met zijn moeder/ouders heeft gedaan. Zelf kan hij de consequenties van zijn gedrag niet overzien. Pubers zoeken grenzen op...en die heeft hij bereikt..

Dat joch is er nou eentje waar ik me serieus geen zorgen over maak. Volgens mij zijn zijn ouders prima capabel om hem keurig op te voeden.

Als iedereen afgerekend werd op wat die als 14-jarige zou doen, was het een rare wereld........

Loretta schreef:
Anky heeft het heel doordacht opgelost. Zij heeft in deze laten zien de verstandigste te zijn. Ik denk niet dat het makkelijk is. vooral niet als de tegenpartij maar door blijft gaan met gal spuwen op sociale media.
Desondanks mag er ook weleens wat begrip worden gevraagd van de mensen die dit soort haat constant over zich heen krijgen. Moet je indenken hoe je het zou vinden als je continu getreiterd werd via sociale media en andere kanalen. dit is wel wat Anky al jarenlang over zich heen krijgt. en niet alleen Anky trouwens. Heel veel mensen worden continu lastig gevallen door dit soort clubjes. Anky reageert hier doorgaans erg volwassen op. Maar van een veertienjarige kun je dat haast niet verwachten.

Precies.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:57

Avalanche81 schreef:
manubres schreef:

Dat joch is er nou eentje waar ik me serieus geen zorgen over maak. Volgens mij zijn zijn ouders prima capabel om hem keurig op te voeden.

Als iedereen afgerekend werd op wat die als 14-jarige zou doen, was het een rare wereld........

Helemaal mee eens. een kind kan bijna geen puber meer zijn. Dat is helaas wel het gevaar van het internet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:59

Loretta schreef:
Avalanche81 schreef:

Helemaal mee eens. een kind kan bijna geen puber meer zijn. Dat is helaas wel het gevaar van het internet.

Dit was wel echt extreem, hoor. Die reacties. Dat taalgebruik bezigde ik niet in mijn jeugd.

Hoe dan ook, Anky en Sjef zullen dat vast in goede banen leiden.

Loretta

Re: Van Grunsven en Werth vrezen voor einde paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:05

Jongens zijn over het algemeen genomen iets harder in hun uitdrukkingen dan meisjes. Bovendien verschilt het ook per puber. Toch denk ik dat het met Yannick zeker wel goed zal komen. die leert op jonge leeftijd al hoe om te gaan met hele moeilijke mensen.