Loretta schreef:ik vind het gewoon echt heel gluiperig om eerlijk te zijn. Het is gewoon laf om eerst zo de boel uit te dagen om vervolgens met een hele waslijst aangiftes naar de politie te stappen.
Joh, die mensen waren 18 of 19 of zo. Tieners. Ik denk echt niet dat er unberhaupt mensen zijn die eerst heel moeilijk gaan doen om in de rijbaan te komen, er vervolgens uitgehaald te worden door security, om dan een trap te krijgen en een scheldpartij.
Ze wilden gewoon een punt maken, kregen een hoop agressie over zich heen, en doen daarvoor terecht aangifte. Volgens mij is het echt zo simpel. Ik vind het altijd zo bijzonder dat er weer van alles achter gezocht moet worden om ze maar heel slechte karaktereigenschappen te kunnen toedichten want dan is het makkelijker ze te demoniseren.
Het zijn mensen. Net als jij en ik. Mensen met een doel, mensen die een punt willen maken. En het enige wat je bereikt met die agressie is hun vervolgings-complex voeden, het stereotype bevestigen dat vleeseters agressieve mensen zijn, die alles doen om hun stukje vlees maar op hun bord te krijgen en na hen de zondvloed.
Als je in gesprek wilt, en wil dat zij het niet meer nodig vinden dit soort dingen te doen, is het veel handiger rustig te blijven en het gesprek aan te gaan in alle vriendelijkheid en redelijkheid. Dan bereik je 2 dingen: hun stereotype wordt onderuit gehaald, het vervolgingscomplex klopt blijkbaar niet, en je kan ook nog wat leren. En wie weet leren zij ook nog wat.